تنظیم و ارائه گزارش عمل، سال‌هاست که یک کدام از نصیب‌های مشقت بار و کسل‌کننده در هر کمپانی و استحصال و کاری میباشد. گزارش‌دهی یعنی دردسر. گزارش‌دهی یعنی متقاعد کردن مدیران و سرمایه‌گذاران به پرداخت حقوق و دستمزد به شما. گزارش‌دهی یعنی به ناظران و منتقدان نماد دهید که دارید عمل خویش را به صدق اجرا می‌دهید. به همین خیال، ارائه دادن یک ورژن چاپی از گزارش‌های گوگل آنالیتیکس آموزش سئو مشهد به مدیران کمپانی احتمالاً چندان موءثر نخواهد بود.
 
مسلما بخوانید: 10 رسمی طلایی برای توفیق از گویش بیل گیتس!
در صورتیکه که کارتان گزارش‌دادن میباشد، بایستی سعی نمایید گزارش‌هایتان خیر فقط متعدد و چشمگیر باشند، بلکه مدیران شما با کل وجود مشتاق دیدن آنان باشند.
 
درپی توضیح خوا‌هیم بخشید چطور این شغل را ایفا دهید:
قدم نخستین: بدانید با چه کسی حرف می کنید
مدیریت عاملان، مدیران مالی، مدیران بازاریابی و دیگر جوارح، مدام نسبت به نقل از‌ها عکس‌العمل‌های متفاوتی خواهند داشت، مگر آنکه کلیه در یک گردهمایی نشسته باشند و گزارش‌ها را با هم پژوهش نمایند. در هنگام تهیه و تنظیم گزارش، کوشش نمایید خویش را به مکان طرف مقابل نهاده و لحن و اطلاعات دردسترس در نوشته را با رعایت آن فرد تهیه و تنظیم نمایید.
 
هدف ها استحصال و کاری اساسی آن اشخاص چه می‌باشند و کاری که اعمال می‌دهید چه طور به آنها در وصال به آن هدف ها امداد می‌نماید؟ به عبارت دیگر، چه چیزی به آن ها نماد خواهید اعطا کرد که تا آن‌ها هم بتوانند به بالادستی‌های خودشان نماد دهند؟ برای جواب بدین پرسش توجه بسیار متعددی داشته باشید.
 
قدم دوم: از آنها بپرسید چه چیزی برایشان التفات داراست و مایل می‌باشند چه نوع داده‌هایی را مشاهده نمایند
در صورتی ما یحتاج میباشد، زنخدان بزنید. گه گاه، اشخاص نمی‌دانند چه چیزی حقیقتاً التفات دارااست. و در‌این‌صورت، وظیفه شماست که‌این موردها را به آن ها فراگیری دهید. فهرستی از آنچه آن ها می خواهند تنظیم کرده و در تهیه و تنظیم گزارش خویش از مفاد باطن این فهرست، به کار گیری فرمایید.
 
قدم سوم: مطمئن گردید محتوایی که ساخت می کنید با هدف ها سازمانی‌تان سازش داراست
زمانی که مدیران، لیست چیزهایی که در گزارش میخواهند به شما تحویل می دهند، احتمالاً در مواقعی به خاطر این قضیه خواهید زمین‌خورد که بخش‌هایی از محتوای شما در راستای وصال به هدف ها سازمان نبوده میباشد. یکی نصیب‌های اساسی فعالیت شما، تحت عنوان تولیدکننده محتوا، این میباشد که با نشر محتوا کوشش بازاریابی سازمان را بهبود دهید؛ پس در همگی فرایندِ عمل مطمئن گردید که هدف ها و محتوا در یک راستا می باشند.
 
قدم چهارم: یک داشبورد ساخت‌و‌ساز نمایید
داشبورد شما چه برگه‌ای از گوگل آنالیتیکس باشد، چه یک پوشه اکسل و چه ابزار دیگری که در وب پیدا کرده‌اید، بایستی بتواند در هر فرصت، واپسین داده ها اصلی را اکران دهد. با این فعالیت، در شکل فراخواندن‌تان به یک گرد‌همایی مدیریتی جهت ارائه گزارش، هیچ مشکلی نخواهید داشت.
 
در شکل بایستگی، حتی ساخت و ساز تعدادی داشبورد منحصر به فرد جهت ارائه به یک سری نوع استفاده کننده مختلف هم، سودمند خواهد بود. به خاطر داشته باشید خوب میباشد داده‌ها و داده ها باطن این داشبوردها را همواره در لحظه به‌روز فرمایید تا در حین‌های اضطراری در گیر نقص‌ نشوید.
 
نکته انتها: هر یک سری وقت یکبار، هر چه تا به هم اکنون گفته‌ایم را بی‌خاطر گردید!
در معاش واقعیتی است که درباره بازاریابی محتوایی هم صحت می‌نماید: سوای تستِ ایده‌های تازه و خرابکاری‌های احتمالی، اکثری از مجال‌ها و توفیق‌ها را از دست خواهید بخشید. به گفته استیو جابز:
 
"بشر‌هایی که آنقدر روانی میباشند که می پندارند میتوانند جهان را تغییر و تحول دهند، دقیقاً به عبارتی‌هایی‌اند که پیروز به ایفا این عمل می گردند."
 
در صورتی‌که دست‌کم همت میکنید کاری اجرا دهید که به حیث شما فیض می دهد، ناکامی‌ تناول کردن هیچ اشکالی ندارد.