امیدوارم وبلاگ را تا به اینجا دنبال کرده و قطعاً دو نوشته خوبِ دوست و همکار من در امر انکر تکست را خوانده باشید. در‌حالتی که نه، توصیه می‌کنم همین الان به سر آموزش سئو مشهداغشان بروید و به هیچ وجه این دو نوشته‌علمی را از دست ندهید. در اولی نوشته‌علمی فهمیدیم که به هیچ عنوانً انکر تکست (Anchor Text) چیست و چرا در لینک و پیوند سازی (چه تشکیل داد پیوند داخلی و چه بک لینک) اهمیّت اکثری دارااست. در نوشته‌ی علمی بعدی هم به استیناف شیوه‌های با صرفه‌سازی انکر تکست پرداخیم تا دقیقاً بفهمید به چه شکل می توانید یک پیوند سازی عالی اجرا دهید. اکنون قرار است ببینیم که طرز درست توزیع انکرتکست ها چه طور است.

 
پیش از هر چیز بگذارید یک خلاصه کوتاه آموزش سئو در مشهد از این دو نوشته‌ی‌علمی را با خوانندگان جدید بین بگذاریم. (در حالتی‌که دو نوشته‌ی‌علمی قبل ما درباره ی انکرتکست را تفحص کرده‌اید، می توانید در کمال ادب قسمت آینده را رد کنید.)
 
انکر تکست و روش‌های بهینه‌سازی آن
انکر تکست (متن پیوند) چیست؟
مراد از انکر تکست همان متن پیوند است. یعنی همان متنی که برای کاربر نمایش داده می شود و می‌تواند بروی آن کلیک کند. حال چرا انکرتکست اساسی می باشد؟ به یک برهان ساده: گوگل زمانی لینکی به وب سایت شما مشاهده می‌کند، متن آن را می خواند. بر این مبنا می باشد که می‌فهمد برگه شما در چه موردی می‌باشد و بابت این لینک و پیوند باید در کدام واژه و کلمه کلیدی به صفحه شما سکو بدهد. پس استفاده از انکر تکست های بهتر و مرتبط می تواند به بالارفتن رنک گوگل و در نهایت آمار سایت شما کمک کند. اما باید مراقب باشید. چرا؟ چون استفاده زیاد از یک کلمه کلیدی معلوم در انکرتکست‌ها باعث می‌شود گوگل شما را به عنوان یک خلاف‌کار شناسایی کند و بابت اینکار جریمه شوید.
 
پس شما باید اعتنا فرمائید که چه یک لینک و پیوند داخلی در سایت خود تولید می‌کنید یا چه شخصاً برای تصاحب کردن بک لینک و پیوند از تارنما‌های دیگر دست به کار می شوید (اینک چه با درخواست از سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر، چه با گذاشتن لینک و پیوند خود در شبکه‌های اجتماعی و حتی‌در بدترین حالت، خرید پیوند)، انکر تکست آن را به درستی تعیین فرمایید تا گوگل شما را جریمه نکند. همان گونه که گفتم، در نوشته‌علمی پیشین تماماً بدین موضوع پرداخته‌ایم.
 
پیوند بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن 4.0 گوگلحتما بخوانید: لینک بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن 4.0 گوگل
 
نحوه توزیع عالی انکر تکست در لینک‌ها
یکی مواردی که در نوشته ی علمی قبلی بازرسی شد، این بود که انکر تکست لینک و پیوند‌ها چه‌طور باید توزیع شوند تا بهترین نتایج را داشته باشند و در عین حالا جریمه نشوید. برای این منظور یک نمودار هم (از یکی از همکااران انگلیسی خود) به شما ارائه دادیم. ولی گفتیم که این نمودار بیشتر در نقش یک توصیه می باشد و شاید چندان برای یک وب سایت ایرانی معدل مناسب نباشد و یک راه و روش خوب هم وجود دارد. (در حالتی که منظور از اصطلاحات استفاده شده در این نمودار را نمی‌دانید، نگران نباشید. در قسمت آتی این نوشته‌علمی، آنان‌را مقداری توضیح خواهم بخشید.)