همانطور که در نوشته‌علمی بازاریابی محتوا گفتیم، مقصود از بازاریابی و ساخت محتوا این است که شما با مشتری ارتباط برقرار نمایید؛ ارتباطی که اعتماد مشتری را جلب می‌کند و استفاده کننده را به کسب‌وکار شما نزدیک می‌کند.

 
اما می دانید که در شروع کار برای آموزش سئو مشهد تولید محتوای یونیک و مختلف، می بایست هزینه زیادِ (هم مالی و هم زمانی) صرف کنید تا بتوانید جای پایی برای حصول‌وکار خود باز نمایید.
 
اما یک سوال؟ آیا یک حصول‌و‌فعالیت نوپا میتواند همان نخستینِ رویکرد هزینه زیادی را صرف کند و کلی زمان بگذارد تا محتواهایش جا بیفتد و مردم او‌را بشناسند؟ در صورتیکه نه پس راهکار چیست؟
 
«عادل طالبی»، مشاور و مدرس حصول‌وکار در حوزه دیجیتال مارکتینگ، در ویدئوی پایین پاسخ  این سوال ها را با معرفی «چرخه محتوا» خواهد داد. آموزش سئو در مشهد

 
ایجاد محتوا تنها نحوه موفقیت هست؟
«ساخت و ساز محتوا پارادیمی هست که سال‌ها درباره‌اش شنیده‌ایم، نوشته‌ایم و خوانده‌ایم و همه ما فکرمیکنیم که تنها منش موفقیت در حوزه «دیجیتال مارکتینگ» صرفا و فقط تولید محتواست؛ در صورتی گاهی شغل با ساخت و ساز محتوا شروع نمی شود».
 
عادل طالبی در ویدئوی تحت، ساخت محتوا به سبک همیشگی را پاره ای عوض می‌کند، البته آن را نقض نمی‌کند؛ اما طبق تجربه خود چرخه‌ای را معرفی می‌کند که مسیر تولید محتوا را برای حصول‌و کارهای جدید کمی تغییر‌و تحول می‌دهد و آن ها را را در سراشیبی رشد می‌اندازد. ویدئوی زیر را ببنید.
 
 
چرخه محتوا: چرخ محتوا را بچرخانید
ساخت محتوا (content production) برای سایتی که تازه فعال‌سازی شده یا شرکتی که جدید شروع به شغل کرده، هم هزینه زیادی ما یحتاج دارااست، هم زمانبر می‌باشد و هم نیاز به کارشناس داراست؛ حتی ممکن هست استفاده کننده به هیچ وجهً استقبال نکند و کل سرمایه به هدر برود. اعتنا نمایید که منظور از ساخت محتوا در اینجا یک محتوای معمولی نیست؛ منظور محتوایی می باشد که خاص و متمایز باشد و تفاوت شما‌را با دیگران نشانه دهد و منجر شود شما وایرال شوید.
 
طبق چرخه محتوا، در‌صورتی‌که جدید کارتان را استارت کرده‌اید یا صاحب یک استحصال‌وکار کوچک می باشید، قبل از استارت ساخت و ساز محتوا به سراغ عده محتوا (content curation) بروید، کمی که استفاده کننده جذب کردید و فیدبک گرفتید، طبق نیاز مخاطبان آغاز به ساخت و ساز محتوای منحصر فرمایید (content production) و آن گاه کار را به دست علاقمندان بسپارید تا آنها شما‌را معرفی کنند (content creation). تمام این مراحل در چرخه پایین خلاصه میشود:
 
بیایید درپی‌به‌طور خلاصه با سه مرحله این چرخه آشنا شویم:
 
توده محتوا (Content Curation)
در این مرحله مجموعه‌ای از محتواهای اینترنت (هر نوعی شامل متن، عکس، کلیپ، محتوای صوتی و ...) را از سایت‌های مختلف جمع‌آوری می‌کنید و بابیان منبع در وب سایت خود منتشر می کنید. مزیت این طریق این می‌باشد که مخاطبان شمارا از نظارت کردن منابع گوناگون بی‌نیاز می‌کند.
 
ایجاد کرد محتوا (Content Production)
بعد از مرحله curation، شما اکنون یک جامعه مخاطبانی دارید که تارنما شما را دنبال می‌کنند. به شما فیدبک میدهند، معین است به چه چیزی و چه موضوعی عشق و علاقه مندند و نیازهایشان چیست. درحال حاضر در پاسخ به نیازهای محتوایی کاربران، محتوای دست اول و اختصاصی تشکیل داد میکنید.
 
تولید محتوا توسط کاربران (Content Creation)
در‌حالتی که محتوای مرحله پیشین مبتنی بر بازخوردها و نیاز مخاطب ساخت شده باشد، وارد مرحله‌ای می شوید که مخاطبان برای شما محتوا ایجاد می‌کنند و شما‌را به دیگرافراد معرفی می‌کنند. عده ای که به برند شما عشق‌مندند و بدون چشم‌داشت از محصولات و خدماتتان تعریف می‌کنند.