هر وبمستری باید ارزش پیج رنک گوگل (PR) را به خیر بداند. از آنجایی که گوگل، موتور جستجوی شماره یک فقیه محسوب می شود، در تشخیص اینکه چه سایتی با عبارات و عبارت های جستجو شده مرتبط می‌باشد، تصمیم گیرنده خواهد بود. در شرایطی‌که یک سایت تجاری دارید و می‌خواهید در آموزش سئو مشهد موتورهای کاوشگر حضور داشته باشید بایستی در ارتباط بهبود پیج رنک تارنما خود تصمیماتی را اتخاذ نمائید.
پیج رنک گوگل چیست؟
پیج رنک گوگل، سیستمی هست که برای نخستین دفعه در کالج استنفورد به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در مقطع دکترا، توسط فردی به نام لری پیج گسترش یافت (الان متوجه می‌شوید که عبارت پیج رنک از کجا الهام گرفته شده؟!). پروژه تحقیقاتی لری پیج بر اساس کاوش بر روی خواص ریاضیاتی سیستم لینک دهی در دنیای مجازی بود. او روشی را تعریف کرد که هر لینکی در وب سایت را مورد استیناف قرار میدهد و به هرکدام امتیازی می بخشد. در این سیستم هر لینک از یک سایت به عنوان یک رای شناخته میگردد. داشتن آموزش سئو در مشهد پیوند از تارنما های دوست داستنی، قیمت بالاتری نسبت به سایت های بی آلایش داراست.
پیج رنک یک وب سایت چه‌طور گزینش می شود؟
پیج رنک گوگل توسط یک فرمول ریاضی اختصاصی معلوم میگردد که در آن، تمام لینک هایی که به یک وب سایت داده شده اند، به عنوان یک رای محسوب می شوند. در حقیقت، وب سایت شما با سایر تارنما هایی که محتوا و لغات کلیدی یکسان دارند، مقایسه میگردد و میزان محبوبیت آن تحلیل میشود. هر چه تعداد لینک و پیوند های یک تارنما بیشتر باشد و این لینک ها از تارنما های محبوب و گران بها به دست آمده باشند، آن تارنما میتواند رتبه بهتری در موتور جستجوی گوگل حصول کند.
ارتقاء پیج رنک گوگل - فرمول محاسبه پیج رنک گوگل
گفته میشود گوگل با استفاده از این فرمول، پیج رنک یک سایت را احتساب می کند.
به همین خیال کسب بک لینک و پیوند از دیگر سایت ها بسیار مهم هست. هر رای یا لینکی که به وب سایت شما داده میگردد در انتخاب ارزش وبسایت به موتور جستجو گر کمک خواهد کرد. با اینحال تنها تعداد لینک هایی که وبسایت شما دریافت می کند اصلی نیست. گوگل به دنبال لینک های عالی و کیفیت عالی میشود و ارزش تارنما هایی که به شما لینک داده اند را تفحص می کند. به عنوان مثال، هنگامی که از یک تارنما مهم با محبوبیت بالا لینک و پیوند دریافت می‌کنید، شانس اینکه در نتایچ گوگل سکو بندی بالاتری کسب نمائید، بیشتر گردد.
پیج رنک و ارتباط آن با سئو
سئو وب سایت شما بیشتر از هر چیزی به این مسئله بستگی دارد که آیا کاربران می توانند از طریق کوئری های جستجو در موتور های جستجوگر به راحتی آن را پیدا کنند یا خیر. در‌حالتی که پیج رنک سایتتان بالا باشد، احتمال دیده شدنش در موتورهای جستجوگر بیشتر میشود. در‌این‌صورت، در نتایج نخستین برگه جستجو خواهید بود. به همین منظور باید تا حد قابلیت همت نمایید که وب سایتتان پیج رنک بالایی را به دست آورد.
خب، قطعاً از خود می پرسید چگونه می قدرت پیج رنک گوگل را ارتقاء اعطا کرد؟ همانند سایر حصول وکارها، سایت شما باید دارای استراتژی بازاریابی مناسبی باشد. در خصوص پیج رنک این موضوع به این معنی می باشد که نه تنها بایستی دقت ویژه ای مشتریان دست به نقد خود را داشته باشید، بلکه باید توجه آن تیم از تارنما هایی که می‌خواهید به شما لینک دهند را نیز جلب فرمایید.
 
در صورتی‌که سایت شما دارای محتوا و سئوی داخلی فوق العاده هست (واژه کلیدی، متا تگ و ...)، می بایست استراتژی را برای آن در لحاظ بگیرید تا توسط کاربران دیده شود. پیرو به برخی از استراتژی های لینک بیلدینگ اشاره میکنیم که میتواند در به دست آوردن پیج رنک بالاتر به شما کمک کند:
 
سایت خود را دایرکتوری های ارزشمند و محبوبی همچون یاهو، Dmoz یا Citysearch قرار دهید. از قرار دادن تارنما خود در لینک فارم ها (مزارع پیوند) پرهیز کنید. این سایت ها پیوند های ارزشمندی برای شما آماده نمی کنند.
سعی فرمائید محتوایی داشته باشید که بوسیله سایت های نقد و مطالعه معتبر و قابل اتکا، مورد مطالعه قرار می‌گیرد. انتقاد و پژوهش های غیر پولی بهترین شیوه جهت دریافت پیوند محسوب می‌شوند.
سایر سایت های موجود را تفحص نمائید و از آنان بخواهید به سایت شما لینک بدهند. سرمایه گذاری مشترک یک نحوه خوب برای تبادل لینک محسوب می شود.
به انجمن های آنلاینِ دوست داستنی بپیوندید و کامنت های با ارزشی در پُست های مرتبط آنها ارسال کنید. شما می توانید در مشاجره های جانور شرکت کنید و بین این گفت و گو ها به سایت خود لینک دهید. مطمئناً دیگر کاربران نیز درصورتی که از مطالب شما لذت ببرند، به تارنما شما پیوند خواهند کرد. (هر چندین به خاطر داشته باشید که کامنت گذاری بیش از حد میتواند وب سایت شما را به گوگل پنالتی در گیر کند).
مقالات خود را در وبسایت های محبوبِ ثبتِ نوشته‌علمی منتشر نمایید و لینکی به وبسایت خود بدهید.
مقالاتی را بنویسید که بتواند توجه افراد را به خود جلب کند. چنین مقالاتی می توانند منبع ارزشمندی برای افراد باشند. در حالتی‌که یکی از مقاله ها یا پُست های وبلاگ شما توسط شبکه‌های‌عمومی پر طرفدار به اشتراک گذاشته شود، نه فقط بک لینک قدرتمندی دریافت می‌کنید بلکه ارتقاء نه در ترافیک سایتتان خواهید داشت.
ش