کاربرانی که برهه زمانی بیشتری در وب سایت شما می مونن و صفحه ها بیشتری رو مشاهده می کنن، به احتمال زیاد به لیست نشانی اینترنتی شما می پیوندن، لحاظ میذارن، خرید می کنن، شما رو در شبکه های مردمی دنبال می کنن و… .
در‌این نوشته‌ی‌علمی از به شما علامت خواهم بخشید که به چه شکل با به کارگیری از طریق های ثابت گردیده، بازدید از ورقه خویش رو ارتقا و نرخ پریدن رو کاهش به این.
نرخ پریدن چیست؟
نرخ پریدن به انگلیسی (Bounce Rate) درصد بازدیدکنندگانی میباشد که وارد وب سایت شما میشن و فارغ از رفتن به برگه دوم، آنجا رو سوراخ می کنن.
نرخ پریدن بالا به‌این معنا میباشد که شما نمی تونین بازدید کننده رو متقاعد کنین که در شیت شما بمونه و اقدامی مثل خرید یا این که هر نوع تعامل ایفا بده.
یک بازدید کننده می تونه به نحوه های مختلفی از وبسایت شما بپره:
1- کلیک بر روی دکمه رجوع
2- نوشتن یک URL نو
3- بستن تب یا این که پنجره
4- اتمام مجال بارگیری (از خطاهای هاست)
عموم دائماً سایت ها رو شکاف می کنن. طبیعیه، چون اشخاص به‌این نحوه در اینترنت پیمایش می کنن.
البته، یک تفاوت دربین نرخ پریدن عالی و بد وجود داره.
نرخ پریدن بهتر بدین معنیه که بازدیدکنندگان شما تجربیات کاربری نیکی داشتن و آنچه رو که درپی آن بودن در وبسایت شما یافت کردن.
نرخ پریدن بد به‌این معنیه که اکثری از بازدید کنندگان شما در وب سایت شما وارد و به‌سرعت از آن بیرون میشن. نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و ارتقا آن رو بخونید.
نرخ پریدن بهتر چیست؟
نرخ پریدن بهتر با اعتنا به صنعت و نوع سایت شما گوناگون خواهد بود.
مقررات کلی وجود داره که می تونین هنگام مشاهده داده های خویش، آنان رو در خیال داشته باشین.
بیش تر از 80٪ بسیار بد
در میان 70 تا 80٪ ضعیف
در بین 50 تا %70 درصد بهتر
در میان 30 تا 50٪ بهتر
کمتر از 20٪ یک خطای ردیابی میباشد
دلایل متعددی وجود داره که نرخ پریدن شما زیاد بشه. خوشبختانه اکثر این دلایل قابل رفع هستن.
تارنما شما خیلی آرام بارگیری میشه
بازدید کنندگان در بازدید وبسایت شما نقص‌ دارن
وب سایت شما پیاده سازی ضعیفی داره
هیچ فراخوان اقدامی وجود نداره
شغل های متعددی می تونین برای بهبود نرخ جستجوی خویش و ارتقاء تعداد مجموع بازدیدهای ورقه تارنما خویش اعمال به این.
شروع فعالیت
پیش از استارت، بایستی نرخ پریدن مو جود و تعداد میانگین بازدیدهای برگه خویش رو بدونین. سفارش میکنم از Google Analytics با افزونه MonsterInsights استعمال کنین.
این شایسته ترین راه‌حل محاسبه وردپرس میباشد که بیشتراز 3 میلیون سایت از آن به کارگیری می کنن.
با این عمل می تونین به راحتی داده ها ترافیک و استفاده کننده خویش رو مستقیماً از داشبورد وردپرس خویش مشاهده کنین.
هنگامی نکات مو جود درین پست رو طراحی کردین، شاهد بهبود نمره های خویش خواهید بود.
برای استحصال داده ها بیشتر به طبعً راهنمای نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس رو در سئوروز بازرسی کنین.
 
1- سرعت وب سایت خویش رو ارتقاء به این
اگه نرخ پریدن بالایی دارین، احتمالاً تصور می کنین محتوای وبسایت شما تقصیر‌کار باشه.
 
البته ممکنه بازدیدکنندگان شما پیش از اینکه فرصتی برای دیدن محتوای شما پیدا کنن، آنجا رو رخنه‌ کنن.
 
اگه وبسایت شما کاسه 2 ثانیه بارگیری نشه، بازدیدکنندگان شما در انتظار نمی مونن.
 
این مورد هم برای بازدیدکنندگان گوشی و هم برای دسکتاپ راستگو میباشد.
 
ارتقا سرعت تارنما سبب بهبود تجارب کاربری شما میشه، تعداد آحاد بازدیدهای کاغذ شما رو ارتقا میده و به شما در درجه بندی بهینه سازی وردپرس یاری می کنه.
 
آغاز می بایست آزمایش سرعت سایت رو انجام کنین تا طرز کارایی تارنما خویش رو ببینین.
 
 
 
بعداز فهمیدن سعی کنونی وبسایت، می تونین پروسه سرعت بخشیدن به وب سایت خویش رو استارت کنین.
 
خوشبختانه، طرز های متعددی وجود داره که می تونین با به کارگیری از آنان تلاش وب سایت خویش رو تسریع کنین.
 
برای اکثر سایت ها، اصلی ترین مواقعی که سرعت وبسایت رو نماید می کنه، هاست یا این که پیکربندی نامناسب ذخیره سازی میباشد.
 
2- بهبود فهرست جای یابی
فهرست جای یابی شما یکی‌از بزرگترین ابزاری میباشد که بازدید کنندگان با استعمال از آن در وبسایت شما پرسه بزنن.
 
بیشتر دارندگان تارنما به فهرست جای یابی خویش اعتنا نمی کنن. داشتن فهرست جای یابی بسیار بغرنج یا این که سرگردان کننده می تونه باعث به فراتر رفتن نرخ پریدن بشه.
 
بایستی فهرست جای یابی بی آلایش باشه و به بازدیدکنندگان یاری کنه دقیقاً به عبارتی چیزی رو که می‌خواهند پیدا کنن.
 
 
 
اینجانب خودم برای سازماندهی صدها پست در سئوروز به آسانی از منوی کشویی به کارگیری میکنم.
 
حتی زمانی وبسایت سنگینی از حیث محتوا دارین، گشوده هم بایستی فهرست ها رو به روشی منطقی تروتمیز کنین.
 
وردپرس ساخت منوها و ذیل منوها رو در سراسر وب سایت وردپرس سهل وآسان کرده.
 
3- بهبود پیوند های داخلی 
لینک و پیوند کردن محتوا به هم خیر صرفا برای بهینه سازی بسیار مناسبه، بلکه یکی شایسته ترین رویکرد ها برای کاهش نرخ پریدن میباشد و بازدید ورقه رو ارتقا میده.
 
لینک و پیوند داخلی روند پیوند دادن از یک برگه در وبسایت به برگه دیگه میباشد.
 
برای مثال، این گزاره رو به فراگیری بهینه سازی خویش پیوند میدم.
 
پیوند های داخلی پیوند های مرتبطی هستن که محتوای جانور شما رو تقویت می کنن.
 
به راحتی می تونین لینک و پیوند های داخلی رو با یاری ویرایشگر محتوای وبسایت خویش اضافه کنین.
 
دقت: پیشنهاد می‌کنم برای بهبود جايگاه بندی سئو خویش از AIOSEO به کارگیری کنین.
 
4- افزودن جستجوی داخلی
جستجوی داخلی به بازدیدکنندگان اذن میده تا مانند Google محتوای متبوع خویش رو در تارنما شما کاوش کنن.
 
غالباً یوزرها پیش از سوراخ وبسایت شما از نوار جستجوی تارنما برای یافتن محتوایی که به‌دنبال آن هستن به کار گیری می کنن.
 
به صورت پیش فرض، وردپرس دارنده یک ابزارک جستجوی داخلی میباشد.
 
الگوریتم نتیجه ها بسیار محدوده. پیشنهاد میکنم برای ارتقا تجارب جستجوی بازدید کننده خویش از یک افزونه جستجوی وردپرس به کارگیری کنین.
 
لیست بلند بالایی از افزونه ها وجود داره که می تونین از آن‌ها به کارگیری کنین.
 
5- مفتوح کردن پیوند های فرنگی در یک تب تازه
 رابطه با تارنما های دیگه نیز یک تمرین بهتر میباشد، این فعالیت به شما یاری می کنه با بقیه دارندگان وبسایت رابطه برقرار کنین و محتوای شما ارزشمند خیس بشه.
 
لینک و پیوند های فرنگی می تونن بازدیدکنندگان رو از وبسایت شما بیرون کنن.
 
این رخداد نرخ پریدن تارنما شما رو ارتقاء میده، شایسته ترین رویکرد برای رفع این خلل گشودن لینک و پیوند های فرنگی در یک تب یا این که پنجره تازه میباشد.
 
براین اساس، زمانی بازدید کننده ای روی لینک و پیوند فرنگی کلیک می کنه، از وبسایت شما بیرون نمیشه.
 
لینک و پیوند دادن به فارغ تارنما مشکلی نداره و عالی هم است، منظورم رو خطا نگیرید!
 
 
 
وردپرس این مورد رو داره که پیوند های فرنگی رو در یک تب تازه در ویرایشگر پست خویش گشوده کنین.
 
6- افزودن پست های مرتبط یا این که پست های دوستداشتنی
یکی دلایلی که بازدیدکنندگان شما بعد از تلاوت یک پست، تارنما رو شکاف می کنن اینه که به آنها علامت نمیدین چه کاری اعمال تن.
 
بدین ترتیب، آن‌ها به مکان ادامه بازدید از صفحه های و تب های دیگه وبسایت، ترجیح میدن آن رو شکاف کنن.
 
یک خط مش سهل وآسان برای رفع این ایراد افزودن نصیب “پست های مرتبط” یا این که “دوست داستنی ترین پست ها” در انتهای پست خویش میباشد.
 
اگه بازدید کننده ای تحت نوشته‌ی علمی رو بخونه، میدونین که درگیر هستن و از وبسایت شما لذت می برن. وقت اینه که آنان رو به ادامه خوندن تشویق کنین.
 
 
 
شیوه های متعددی برای ایفا این فعالیت وجود دارده پیشنهاد میکنم از یک افزونه پست های دوست داستنی وردپرس یعنی MonsterInsights استعمال کنین.
 
با این شغل می تونین پست های دوستداشتنی رو به راحتی به وردپرس اضافه کنین. همینطور به شما قابلیت در اختیار گرفتن چینش ها رو میده.
 
 
 
حتی می تونین از آن برای افزودن پست های دوستداشتنی داخلی در محتوای بلاگ به کارگیری کنین.
 
 
 
7- خوانا کردن متن
بیشتر سایت ها به محتوای درج شده اتکا متعددی دارن.
 
اگه محتوای شما به صدق برای اینترنت پوسته بندی نشده باشه، ممکنه بازدیدکنندگان شما رو از دربین ببره.
 
برای یقین از خوانا بودن محتوای خویش، چندین نصیب مهم رو بایستی در لحاظ بگیرین.
 
اولاً یقین نتایج کنین که متن جان دار در وب سایت شما در تمامی دستگاه ها قابل تلاوت میباشد.
 
اگه خواننده‌گان برای دیدن متن شما در موبایل ناچار به غلو یا این که خرد نمایی باشن، یعنی اندازه خودکار شما به اندازه کافی گرانقدر وجود ندارد.
 
دوماً، شما بایستی محتوای خویش رو به صدق پوسته بندی کنین. خوانند‌گان میل دارن به مکان تلاوت سطر به سطر یک متن، سریع از روی متن عبور کنن.
 
به این ترتیب، محتوای شما بایستی با طرز تفحص آنلاین اشخاص همخوانی داشته باشه.
 
یک‌سری طرز وجود داره که می تونین مقاله‌ها خویش رو به نحوه درست برای اینترنت پوسته بندی کنین.
 
1- برای تجزیه و چک مطالب خویش از زیرعنوان ها به کارگیری کنین
 
2- جمله های خویش رو کوتاه کنین
 
3- در شکل قابلیت و امکان از بالت ها و لیست ها استعمال کنین
 
4- فیلم ها رو جاسازی کنین و تصاویر رو به محتوای خویش اضافه کنین
 
5- با لحن مکالمه ای بنویسی
 
8- سئو تارنما برای تلفن همراه
بیشتراز نیمی از آحاد ترافیک وب از روش دستگاه های موبایل نتایج میشه.
 
اگه وبسایت شما برای موبایل باصرفه نشده، تجارب نیکی برای بخش اعظمی از بازدیدکنندگان ارائه نمیدین.
 
اگه نرخ پریدن شما زیاده، احتمالاً استدلال آن اینه که وب سایت شما برای موبایل سئو نشده.
 
شایسته ترین راه و روش برای دیدن اینکه تارنما شما برای اینترنت گوشی باصرفه گردیده، به کارگیری از Google-Mobile-Friendly Test میباشد.
 
 
 
فقط کاری که می بایست اجرا به‌این اینه که URL خویش رو وارد کنین، آن‌گاه گزارشی اخذ خواهید کرد که به شما نماد میده چه‌گونه می تونین سایت خویش رو باصرفه کنین.
 
بی آلایش ترین روش برای اعتقاد و باور از seo تارنما شما برای تلفن همراه، گزینش یک تم وردپرس پاسخگو میباشد، یک پوسته وردپرس پاسخگو به صورت اتوماتیک با اندازه شیت بازدید کننده شما تهیه میشه.
 
براین اساس، وبسایت وردپرس شما در دستگاه های یاور، لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی بهتر به حیث می رسه.
 
ریسپانسیو کردن با استعمال یک تم پاسخگو سهل میباشد.
 
کل کاری که می بایست اعمال به این، نصب و راه اندازی تم میباشد و وب سایت شما برای گوشی مطلوب میشه.
 
همینطور طرز هایی وجود دارن که می تونین ورژن گوشی تارنما خویش رو پیش اکران و دستکاری کنین، در سود می تونین از زیبایی آن در گوشی یقین نتیجه ها کنین.
 
9- به کار گیری صحیح از پاپ آپ ها
پاپ آپ ها می تونن راهی خوب برای پرورش لیست پست الکترونیک شما باشن. البته اگه از طریق درست به کار گیری نشه، می تونن بر تجارب مخاطب تأثیر منفی بذارن.
 
احتمالاً تجارب بازدید از اینترنت سایتی رو دارین که با پاپ آپ ها بمباران گردیده باشه، می تونین به مکان ساخت یک تجارب کاربری ضعیف، از پاپ آپ هایی استعمال کنین که هنگام خروج بازدیدکنندگان از وب سایت شما اکران داده بشن.
 
معمولی ترین شیوه برای ایفا این شغل به کارگیری از Optin Monster میباشد.
 
این شایسته ترین اپ مشتری سازی در بازار میباشد که بیشتراز 1.2 میلیون سایت از آن استعمال می کنن، این اپ قادره رویش 600 درصدی برای لیست نشانی اینترنتی بوجود بیاره.
 
 
 
زمانی که بازدیدکنندگان قصد سوراخ وب سایت شما رو دارن، می تونین از فناوری Exit-Intent® به کار گیری کنین.
 
همینطور خصوصیت های توسعه یافته غرض گذاری وجود داره، بدین ترتیب می تونین پاپ آپ هایی رو ساخت و ساز کرده و اکران به این که بسیار به بازدید کنندگان شما مرتبط هستن.
 
10- ساخت‌و‌ساز یک شیت 404 سفارشی 
برگه 404 به عبارتی برگه ای میباشد که بازدیدکنندگان شما از روش پیوند نامعتبر به تارنما شما در میان.
 
اگه این ورقه هنوز در وب سایت شما ساخت و ساز نشده باشه. آنان تنها یک پیغام اخذ می کنن.
 
مقصود یک شیت 404 اینه که به بازدیدکنندگان اذن نده دکمه رجوع و برگشت رو بزنن و وبسایت شما رو شکاف کنن.
 
در قبال به محتوایی که ممکنه برای آنها موءثر باشه هدایت میشن.
 
ورقه استاندارد 404 بسته به پوسته وردپرس شما ممکنه فعلا صفحه ها، گروه ها یا این که پست های شما رو لیست کنه.
 
البته، هنوز مکان متعددی برای بسط داره. غرض برگه 404 شما ارائه داده ها مرتبط به بازدیدکنندگان شماست، بدین ترتیب آنان می تونن آنچه رو که دنبال آن هستن پیدا کرده و در وب سایت شما بمونن.
 
میتوانید در کاغذ 404 خویش ابتکار به خرج به این.
 
بعضا از وبسایت ها از جوک به کارگیری می کنن، در حالی که بعضا دیگه ابزار جستجوی موثر رو به بازدیدکنندگان ارائه میدن.
 
بی آلایش ترین روش برای ساخت‌و‌ساز برگه 404 سفارشی به کارگیری از افزونه Seed Prod میباشد.
 
11- بهبود نوار کناری وبسایت 
اگه وب لاگ وردپرس شما دارنده یک نوار کناری میباشد، شغل های متعددی می تونین برای سئو این محیط جاری ساختن به این.
 
مثلا، می تونین مواقعی مانند پست های دوستداشتنی، هیبت های نام نویسی از روش آدرس اینترنتی، تبلیغات نمایشی و حتی عکس های اینستاگرام رو اضافه کنین.
 
با این هم اکنون، از‌آنجا‌که غرض شما کاهش نرخ پریدن و ارتقاء بازدیدهای کاغذ میباشد، می بایست منابع مفیدی رو که به بخش های دیگه وب سایت شما لینک و پیوند دارن، اضافه کنین.
 
می بایست نوار کناری خویش رو تا مکان ممکن تبارک کنین و بازدیدکنندگان خویش رو به منابع دوستداشتنی دیگه وبسایت هدایت کنین.
 
 
 
دقت: اگه در وبسایت شما نوار کناری وجود نداره، از دیگر نکات جانور درین پست برای سئو تارنما خویش به کار گیری کنین.
 
12- اکران پست های برگزیده در کاغذ مهم
اگه شیت اساسی شما دربردارنده واپسین پست های بلاگ شما باشه، می تونین گزیده ای از آنان رو مهیا کرده و در شیت اساسی اکران به‌این، این عمل دو امداد گران قدر به تارنما شما می کنه.
 
اولاً، بازه زمانی فرصت بارگیری کاغذ شما کاهش میده.
 
دوماً، با گزینش آیتم های بیشتر به بازدیدکنندگان برای یافتن محتوای مطلوب، به ارتقاء بازدید از برگه یاری می کنه.
 
شیت اساسی شما می تونه به خواننده‌گان این زمان رو بده تا یک‌سری پست انتها وب لاگ شما رو ببینن.
 
 
 
کاغذ مهم بلاگ می تونه 10 پست رو یار با گزیده های آن‌ها و لینک های بیشتر اکران بده.
 
می تونین پست های برگزیده رو در یک سری جای در وب سایت علامت به این.
 
سخن پایانی برای ارتقا بازدید از برگه 
بیشتراز 70٪ اشخاصی که سایت شما رو رها می کنن، هیچ وقت به تارنما شما برنمی گردن، به همین دلیله که بایستی بعد از اینکه تارنما شما رو شکاف کردن راهی برای تماس با آن‌ها داشته باشین تا بتونین آنان رو برگردونین.
 
دو شیوه مطلوب برای این عمل معرفی می‌کنم:
 
تولید یک مجله پست الکترونیک و داشتن یک نرم افزار برای تارنما.
 
هر دوی این مورد ها به شما یاری می کنن تا بازدید از ورقه سایت و بازدید کلی رو ارتقاء به این.
 
امیدوارم این نوشته ی علمی از به شما یاری کنه بازدید از کاغذ رو ارتقاء و نرخ پریدن رو کاهش به این.