۷. به کارگیری از تجهیزات یوتیوب برای ارتقا عضوهای شبکه
آیا تابه‌حالا مورد دایره‌ای صورت را که وسطش نماد تعجب (!) میباشد، چشم‌اید؟ متن توصیه عضویت آموزش سئو مشهد  در کانالی که از آن کلیپ میبینید، چطور؟
 
این‌ها تجهیزات ارتقاء استفاده کننده یا این که CTA میباشد که یوتیوب به‌شکل پیش‌فرض برای شبکه‌های محتوایی قرار داده میباشد. این اعلان‌ها در طی‌های مشخص و معلوم روی دسکتاپ یا این که تلفن همراه ظواهر میشوند و مخاطب را به تعقیب کردن شبکه یا این که مشاهده ویدیوهای شبیه از به عبارتی شبکه ترغیب می‌نمایند.
یوتیوب به شما قابلیت داده میباشد که دستکم ۵ مورد از ۶ آیتم‌ی تحت را برای هر ویدئو گزینش نمائید:
 
معرفی شبکه یا این که هدایت مخاطب به کانالی دیگر،
تشویق کاربرها به پرداخت پول برای یاری به ایجاد کرد ویدیوهای بیشتر و کیفیت بالا‌خیس،
لینک و پیوند به وبسایت‌های حامی مالی ویدئو،
نظرسنجی از یوزرها، و
قرار دادن لینک و پیوند محتوای شما در کنار محتوای شبکه‌های متعدد.
برای شناخت بیشتر با مورد‌های رابطه با استفاده کننده یوتیوب قسمت ساپورت گوگل را پژوهش فرمائید.
 
 
 
۸. ارتقاء دسترسی با هشتگ
جدیدا یوتیوب هشتگ‌ها را به اپلیکیشن خویش اضافه نموده است. این تغییر‌و تحول دسترسی استفاده کننده به ویدیوهای شمارا فزایش میدهد. اما به‌ شرطی که شما هم از هشتگ به کار گیری فرمایید. صحیح مثل لینکدین یا این که اینستاگرام که استفاده کننده با جست‌وجوی هشتگ به محتوا دسترسی پیدا می‌نماید. اینجا هم میتوانید نام مارک یا این که قضیه محتوای کلیپ را هشتگ نمایید. حتی می توانید هشتگ‌ها را به توضیحات ویدئو هم اضافه فرمایید. اصول استعمال از هشتگ‌ها در یوتیوب، مثل زیاده‌روی نکردن از هشتگ‌ها، به عبارتی میباشد که در توییتر مارکتینگ بایستی رعایت گردد.
 
 
 
۹. پلی‌لیست برای ویدیوهای مرتبط
همت نمایید دسته‌ای از ویدیوهای مربوط به یکدیگر را با امکان تشکیل داد پلی‌لیست به یوزرها عرضه نمائید. با این ترتیب، مخاطب با هر مورد از ویدئو‌ها که روبه‌رو خواهد شد، ویدیوهای دیگر را هم پژوهش می‌نماید. ایجاد کرد پلی‌لیست در نماد دادن مورد ویدیوها به یوتیوب هم یاری‌کننده میباشد.
۱۰. استعمال از قابلیت و امکان پین کردن نظرها
یک کدام از نحوه‌های رابطه با یوزرها استعمال از نظرهای پین گردیده است. می‌‌خواهد شد بعداز تکثیر محتوا، نظری ذیل آن بنویسید که محتوای آن چالشی باشد یا این که طوری تهیه گردیده باشد که یوزرها را به دیدگاه ها ترغیب نماید. شاید یکی‌از یوزرها لحاظ بسیار دیدنی یا این که مثبتی در باب کلیپ نوشته باشد، آن را هم میتوانید پین فرمائید تا همگی‌ی یوزرها پیش از سایر‌ی ایده ها بخوانندش.
ابزارهای seo یوتیوب
حال که راهکارهای اثر گذار در با صرفه‌سازی محتوای یوتیوب را با هم مرور کردیم، عالی میباشد از ابزارهای مطلوب برای این عمل هم آگاه شویم. ابزارها در seo بسیار اصلی و کاربردی می‌باشند. به همین عامل دارای تخصص seo از ابزارهای مختلفی استفاه می‌نماید. بعضا ابزارها برای ارزیابی رقبا در بهینه سازی بیشتر کاربرد دارا هستند و برخی دیگر مثل Ahrefs پلتفرمی جامع‌‌اند که به دارای تخصص seo قابلیت تحقیق کلیه جانبه تارنما را میدهد. این پلتفرم کلمه ها‌ کلیدی مطلوب برای سایت را توصیه می دهند. و وسعت جست‌وجوی ماهانه واژه و کلمه کلیدی و سکو ویدیوها روی عبارات کلیدی متعدد را نیز در چنگ متخصص seo میگذارد.
 
برای بهینه سازی یوتیوب، خلال ابزارهای seo وبسایت به ابزارهای دیگری هم نیاز میباشد. ۳ ابزاری که پیرو معرفی میشود، برای ساختن ویدیو و ارتقای چگونگی آن کاربرد دارااست. یعنی به متخصص seo یا این که آفریننده محتوا امداد می‌نمایند تا محتوایی کیفیت خوب برای نشر در یوتیوب بسازند.
 
 
 
Canva
گفتیم که کاور منحصر برای ویدیوها اعجاز می‌نماید. Canva پلتفرمی منحصربه‌فرد برای پیاده سازی کاورهای ویدئو داراست و این قابلیت را به شما می دهد تا با پوسته‌های فراهم و ساختاری معمولی، کاوری جالب بسازید. این پلتفرم برای موضوعات گوناگون آیتم‌های پیشنهادی به شما ارائه می دهد و میتوانید با گزینش آنها کاوری مطلوب برای ویدیوهایتان بسازید.
 
 
 
vidIQ Vision
vidIQ Vision ابزاری معمولی و دیدنی میباشد که روی مرورگر کروم به‌شکل پلاگین نصب میشود. شما میتوانید با مراجعه به دکان گوگل کروم این نرم‌افزار را دانلود و نصب فرمایید. این نرم‌افزار تجهیزات و داده‌‌های مختلفی را در مشت شما میگذارد، مثلا معدل فرصت تماشای ویدیوها، سرعت پخش آنان و توصیه کلماتی که در سرچ یوتیوب درجه‌ی بالاتری میگیرند.
 
 
 
TubeBuddy
TubeBuddy یک پلتفرم کلیه کاره میباشد که به شما یاری می‌نماید تا شبکه یوتیوب خویش و ساخت‌و‌ساز، با صرفه‌سازی و تبلیغ محتوا در YouTube را رئیس فرمائید. از خصوصیت‌های آن می‌اقتدار به معنی کننده خود کار، جست‌وجوی عبارات کلیدی، توصیه تگ، پژوهش درجه ویدیوهای منتشر گردیده‌ و… اشاره نمود.
گردآوری‌بندی و سود‌گیری
درحال حاضر دیگر یوتیوب به یکی شبکه‌های اساسی و اثرگذار در بازاریابی تبدیل شد‌ه‌است. یوتیوب و محتوای آن، هم برای تارنما‌ها و هم به تنهایی قادر است یک حصول‌وکار را از هر لحاظ پناه نماید. ولی، به عبارتی‌ طور که ساخت و ساز محتوای متنی برای بهینه سازی تارنما اصول و استانداردهایی داراست، ایجاد محتوای ویدئویی و نشر آن در یوتیوب نیز استانداردها و راهکارهایی داراست. در حالتی که دارای تخصص بهینه سازی براساس راهکارهای معرفی گردیده در‌این محتوا پیش برود، نتیجه ها بسیار خیر و خوبی از بهینه سازی یوتیوب خواهد گرفت.