اسکیما چیست؟
در صورتیکه بخواهم به بی آلایش‌ترین گویش ممکن بیان‌کنم، به آن شکلی که شما در حاصل سرچ گوگل ظواهر می شوید، داده‌های ساختاریافته یا این که اسکیما (schema) (شِما) (طرحواره) (استراکچر دیتا) (structured data) (snippet) گفته می  آموزش سئو مشهد  گردد، به همین آسانی.
درحال حاضر در‌حالتی که بخواهم ظریف‌خیس بیان‌کنم، نشان‌گذاری اسکیما (Schema markup) یک گویش از داده‌های ساختاریافته میباشد که یاری می‌نماید تا موتورهای کاوش بتوانند اطلاعات دردسترس در تارنما شمارا برای ارائه نتیجه ها خوب، فهم نمایند. این علامت‌گذاری‌ها به موتورهای کاوش این قابلیت و امکان را می دهد تا بتوانند معانی و رابطه ها مخفی پشت هر موجودیت، در تارنما شمارا مشاهده نمایند. به همین برهان، نماد‌گذاری اسکیما به یک قضیه آموزش سئو در مشهد  داغ seo تبدیل شد‌ه‌است.
 
در قبلی، خویش گوگل data structure tools داشت و ما بوسیله خویش گوگل می‌توانستیم اسنیپت بسازیم. ورژن نو وبمستر تولز که اسمش سرچ کنسول میباشد دیگر این قابلیت و امکان را ندارد. همان طور که در پیشگفتار هم توضیح دادم ایجاد کرد اسکیما در صدر بردن CTR (نرخ کلیک) و ارتقاء احتمال تعیین شدن شما بوسیله مخاطب مفید میباشد و این زمینه ثابت گردیده‌است.
تا این حد که شاید شما در حاصل سرچ گوگل در خط چهارم باشید البته زیرا پیش از این مبادرت به تشکیل داد اسکیما برای وبسایتتان کردید و گوگل سود سرچ شما‌را لبریز زرق‌و‌برق‌خیس از باقی نتیجه ها اکران می دهد، استفاده کننده روی وبسایت شما کلیک خواهد کرد.
 
به همین راحتی انتخابش را از سایتی که در موضعِ اولیه حاصل سرچ گوگل قرار گرفته به تارنما شما که در خط چهارم می‌باشید، تغییر تحول می دهد، پس صرفا به خیال و خاطر استعمال از structured data شما توانستید به آسانی دقت و متکی بودن بیشتری را جلب نمائید و به وسیله مخاطب گزینش گردید. پس تا اینجا متوجه شدیم که اسکیما در واقع یک‌سری داده ها میباشد که به وسیله خویش ما به گوگل داده میگردد تا موتورهای جستجوی گوگل از روش آن داده ها بتوانند متوجه مقصود و زمینه تارنما ما شوند و سریع‌خیس و با صرفه‌خیس ما‌را در حاصل سرچ گوگل به یوزرها علامت دهند.
 
از جمله زمانی سه چهار سال پیش گوگل ذکر کرد که اکران به طور ستاره‌دار را برای مقاله ها برداشته میباشد، بعضی وبمستران برای اینکه این ضابطه را به دور بزنند می‌آمدند و برگه‌ای از سایتشان که نوشته‌ی علمی بود البته می‌خواستند به طور اسکیمای ستاره‌دار در نتیجه ها ظواهر گردد را در هنگام تشکیل داد اسکیما نوع کاغذ را به مکان نوشته ی علمی، لوکال بیزینس اعلام می‌کردند که مرتبط با استخراج‌وکارهای محلی و جنس میباشد و is this a review را برایش yes می‌گذاشتند تا در حاصل گوگل، اسنیپت برایشان به صورت امتیازدهی و ستاره اکران داده گردد.
اما این شغل صحیح وجود ندارد زیرا غرض اساسی از داده‌های ساختاریافته در واقع معرفی نوع حقیقی وواقعی برگه شما به گوگل و یاری به عالی و ریلکس‌خیس تشخیص دادن وبسایت شما به وسیله موتورهای کاوش میباشد. شتاب نکنید در‌پی تعدادی مثال بدون نقص تشکیل داد اسکیما را با هم خوا‌هیم رویت کرد.
 
به گزارش وبسایت SEMrush ثابت گردیده‌است که اسکیما یا این که Rich Snippet‌ها به نرخ کلیک (CTR) در نتیجه ها جستجوی ارگانیک امداد می‌نمایند. به‌دنبال چندین مثال عکس از صورت ظاهری این Rich Snippetها خوا‌هیم رویت کرد.
 
 
 
گونه های نشان‌گذاری اسکیما
گویش اسکیما، برای داده‌های ساختاریافته (structured data) درباره اشخاص، جای ‌ها، و هر چیزی که بر روی اینترنت میباشد، فرمت‌هایی داراست. لیست جامعی از مواقعی را که نماد‌گذاری‌های اسکیما (Schema Markups) می‌­توانند تعریف و تمجید نمایند را در سایت schema.org می‌­توانید پیدا فرمایید. ­با امداد اطلاعاتی که در اسکیما به موتورهای کاوش می‌دهید، شانس کلیک شدن روی تارنما خویش را بیشتر از ۵۰ درصد ارتقاء می‌دهید. شما هم احتمالا در نتیجه ها کاوش گوگل با تارنما­‌هایی روبرو گردیده‌­اید، که داده ها بیشتری در به عبارتی برگه جستجوها اکران می­‌دهند. مثل ستاره‌هایی که بوسیله یوزرها به آن ورقه داده گردیده­‌اند.
 
نشان‌گذاری‌ها و کدهای اسکیما مثل بقیه کدهای HTML در محتوای وبسایت قرار میگیرند. تارنما شما در هر مسئله‌ای که فعالیت می کند، میتواند از نشان‌گذاری اسکیما به کارگیری نمائید. وبسایت موسیقی، آموزشی، خبری، کتاب، فیلم و غیره، هر یک کدهای منحصر به فرد به خویش را دارا‌هستند. برای مثال چنانچه شما سایتی دارید که پوشه آموزشی یا این که کتاب الکترونیک یا این که متاع دیگری می فروشد، می بایست از کدهای منحصر به فرد هرمورد که به وسیله schema.org باصرفه گردیده‌اند، به کار گیری فرمائید تا داده ها در بابِ محصولتان را در چنگ گوگل قرار دهید. اطلاعاتی مثل اسم تالیف کننده، اسم کتاب یا این که فیلم، فرصت تکثیر و غیره.
 
علامت‌گذاری اسکیما معمولا در مفاد ذیل به عمل می روند:
 
مقالات (Articles)
 
حادثه ها (Events)
 
تولیدها (Products)
 
اشخاص (People)
 
سازمان‌ها (Organizations)
 
استحصال‌وکارهای محلی (Local Businesses)
 
نظرها یا این که امتیازدهی‌ها (Reviews)
 
امر پخت (Recipes)
 
موقعیت پزشکی (Medical conditions)
 
موفقیت کرامب (BreadCrumb)
 
سوالهای متدوال (FAQ)
 
همانگونه که گفتیم بعداز اضافه شدن نماد‌گذاری‌ اسکیما (Schema Markups) به وبسایت شما، نشان‌گذاری‌های اسکیما به موتور کاوش اذن میدهند تا فهم و شعور نمایند که ماهیت وبسایت شما چیست. بعد موتور کاوش می تواند این داده ها را از روش Rich Snippets به اکران بگذارد. برای مثال، در اینجا سود ورقه‌ای را داریم که آرم‌گذاری اسکیما برای حادثه ها یا این که مناسبت‌ها (Events) انجام می‌نماید، که در آن میتوانیم تاریخ‌ها و جای ‌های رویدادهای متعدد را، ببینیم.