۱) مقصود خویش را گزینش نمائید
پیش از آغاز هر کاری، با کشف و یافتن زوایای بیزنس و غرض مهم پروژه، کارایی نمائید به سوال های ذیل تماما روشن و پر‌نور آموزش سئو مشهد  جواب دهید:
غرض اساسی کمپانی و سازمان شما چیست؟
چه چیزی بیزنس شمارا از سایر رقبا متمایز می‌نماید؟
وصال به چه نقطه ای مدنظر سازمان  آموزش سئو در مشهد میباشد؟
چه وعده هایی در وب سایت خویش به مشتری و صاحبکار می‌دهید؟
 
به صورت مختصر شما می بایست ماموریت خویش را از قبول یک پروژه بهینه سازی و راه‌اندازی سایت را تماما معین فرمائید. با این شغل شما اولی و مهمترین گام را در کتابت استراتژی لغت ها کلیدی خویش برداشته اید.اصولا بازاری که در آن قرار دارید، انتخاب می نماید که آیا مقصود و ماموریت شما ذوق و سلیقه کافی را برای استحصال درجه بالا علامت میدهد یا این که نه.
 
درین بین حتما برخی از بازارها بسیار رقابتی بوده و شرکت ها تبارک که بالطبع میزان دارایی تبلیغاتی و بازاریابی بالایی نیز دارا هستند، بر نتیجه ها کاوش قاضی میباشند. در فیض رقابت در‌این بازارها مشقت بار بوده و دریافت کردن مرتبه بالا در میان این موسسه ها نیز طاقت فرسا خواهد بود.
 
راهبرد: برای اینکه بتوانید درین بازارها به رقابت بپردازید و ذیل سایه هنگفت رقبا محو نشوید کارایی نمایید مسلما جامعه غرض خویش را محصور کرده و به مکان رقابت با یک کوسه گران قدر در اقیانوس، ماهی بزرگی در یک برکه خرد باشید. این استراتژی بی‌شک شایسته ترین راهکاری میباشد که می‌توانید در میدان های رقابتی والا آن را به فعالیت بگیرید.
 
 
 
۲) لیست کلمه ها کلیدی
بعد از معلوم کردن غرض و ماموریت خویش می بایست به بازرسی عبارات کلیدی بپردازید. برای این فعالیت بایستی در صدر عبارات کلیدی مقصود صاحب کار که اکثر اوقات گزینش صدق نیز نیست را اخذ کرده و با شناختی که از جامعه غرض بیزنس خویش دارید، دامنه عبارات کلیدی خویش ر ارتقا دهید. درپی با به کارگیری از پیشنهادات گوگل و ابزارهای محاسبه کلمه ها کلیدی مثل kwfinder لیست خویش را پربار خیس نمائید.
شما در تعیین لغت ها کلیدی می بایست از خویش یک‌سری پرسش اصلی بپرسید:
جامعه غرض اینجانب برای به کار گیری از محصولاتی که اینجانب ارائه دهنده آن هستم، چه کلمه ها یا این که عباراتی را در گوگل سرچ می‌نماید؟
جامعه غرض اینجانب برای رفع چه مشکلاتی این لغت ها را سرچ می‌نماید؟
چه کلماتی (خدماتی) تجارت منرا از بقیه افراد متمایز می‌نماید؟
اکنون تلاش نمائید این لغت ها را (به صورت معدل ۲۰۰-۳۰۰ کلمه و واژه) را در یک پوشه اکسل وارد کرده تا با هم به محاسبه آن بپردازیم.
 
نکته۱: دقت داشته باشید استعمال از عبارات کلیدی بلند (long tail keyword) یکی نصیب هایی میباشد که معمولا معدود خیس به آن دقت میشود علی رغم اینکه این لغات روی هم رفته تاثیربسیار متعددی در بهبود مقام شما خواهند داشت.
 
معمولا درین نصیب زمانی کارشناسان بهینه سازی رغبت دارا هستند روی اصطلاحات کوتاه بسیار رایج تمرکز نمایند. متأسفانه، این لغت ها کلیدی اکثر وقت ها بوسیله مشاغل گران قدر اشغال گردیده‌است البته از طرفی عبارات کلیدی با ارتفاع بلند، از ترافیک جستجوی کمتری بهره مند میباشند، ولی اساسی این میباشد که‌این لغات از رقابت کمتری برخوردارند.
به این ترتیب برای شما آسوده خیس میباشد که درین عبارات کلیدی جايگاه بندی نمائید. خلال این، لغات کلیدی وقت گیر پتانسیل اخذ نرخ تبدیل بالاتری نیز دارا‌هستند، چون آنان بیشتر روی یک فرآورده یا این که مورد خاص تمرکز می نمایند: یک منزلت خاص.
 
نکته ۲: اعتنا داشته باشید هرچه مقطع مجال جستجوی شما وقت گیر خیس باشد، ساختارهای عمیق‌تری به شیت وب سایت شما وابستگی می‌گیرد که کاغذ فرود نیز وابسته به آن میباشد.
 
 
 
۳) تحلیل عبارات کلیدی
بعد از آراسته کردن لیست لغت ها کلیدی در با به کار گیری از ابزارهای رسیدگی لغت ها کلیدی مثل kwfinder یا این که keyword explorer تارنما moz ، یکسری واحد سنجش و فاکتور اصلی را در تعیین شایسته ترین لغت ها کلیدی در لیست خویش ایفا فرمائید.
۱) رنج لغت ها کلیدی یا این که difficulty
۲) وسعت سرچ ماهانه یا این که monthly volume
۳) نرخ تبدیل یا این که CTR
این سه میزان که به ترتیب مشقت کلمه و واژه کلیدی (۰-۱۰۰) ، وسعت سرچ ماهانه (هرچه بیشتر خوب) و نرخ تبدیل (۰-۱۰۰) را مشمول می‌شود، از معیارهایی میباشد که بایستی برای آحاد لغت ها کلیدی به حساب آوردن و پژوهش گردد.
 
آیین نامه: بعد از اعمال این مرحله، کلماتی که بیشترین سرچ ماهانه، معدود ترین رنج و بیشترین نرخ تبدیل را دارا‌هستند را تعیین و یار و همدم یک یا این که دو واژه و کلمه اساسی خویش تحت عنوان لغت ها کلیدی مقصود معین نمایید و مابقی استراتژی خویش را بر این محور پی ریزی کنید.