rich answers چیست؟
در صورتی‌که جدید با دنیای seo آشنا گردیده‌اید و فراگیری بهینه سازی را اخیرا استارت کرده‌اید، ممکن میباشد عبارت rich answer یا این که ریچ انسر برای شما غریبه باشد. هرچند اینجانب مطمئن هستم که همه از پیشین (شاید فارغ از آنکه بدانید) با این مضمون‌ آشنا میباشید. چرا این سخن را می زنم؟ به تعدادی جستجوی اخیر خودتان و پاسخ‌هایی که موتور جستجوی گوگل به شما داده میباشد آموزش سئو مشهد  تصور کنید.
 
به وقتی تصور کنید که گوگل به شما جواب بدون واسطه به سوالاتتان را می دهد و دیگر نیازی ندارید تا وارد یک وبسایت گردید. مثلا شاید شما سوالی مانند “what is OS” را پرسیده باشید و جواب یک خطی از گوگل اخذ کرده باشید فارغ از آنکه وارد لینکی از تارنما‌های جان دار در نتیجه ها گوگل بروید. و یا این که شاید یک عبارت مانند اسم فیلم آیتم عشق و علاقه خویش را به انگلیسی سرچ کرده باشید و در پاسخ یک بخش منقطع با توضیحات فیلم را چشم باشید. این‌ها کلیه مثال هایی از rich answers میباشند. در واقع، رینچ انسرها یک نوع استراتژی گوگل از ارائه داده ها بدون واسطه به یوزرها میباشد.
 
در دعوا ریچ انسر دو نکته را در ذهن داشته باشید:
 
یک کدام از آنکه این تکنولوژی در لهجه فارسی کمتر چشم میشود و به پیشرفتگی لهجه انگلیسی وجود ندارد
دوم اینکه rich answers مدام در هم اکنون تغییر‌و تحول میباشند
بدین ترتیب در مجموع rich answers (که در فارسی به آن جواب بی نیاز، داده بی نیاز و حتی حاصل بی نیاز هم می گویند)، تکنولوژی‌ای میباشد که به طور تقریب در سال ۲۰۱۵ در نتیجه ها موتور جستجوی گوگل چشم می شد البته در سال ۲۰۱۶ به آن گاه رویش بسیار متعددی نیز به خویش داشت، پس به صورت خلاصه، با به کار گیری از این تکنولوژی شما به صورت بی واسطه و از روش موتورهای کاوش و خیر ورود به صفحه ها دیگر (وبسایت‌های جانور در موتور کاوش) به جواب آیتم نظرتان می سید. گوگل جواب مستقیمی در نتیجه ها جستجوی شما مهیا می‌نماید و در برخی مورد ها نیز گوگل بخشی از جواب را مهیا می‌نماید و جواب بدون نقص را به منبع اساسی نیز لینک و پیوند می دهد. منبع جواب‌هایی که گوگل برای شما در نتیجه ها کاوش نماد می دهد بیشتر از وب سایت‌های دارای اعتبار نیز هست.
 
مداقه rich answers در seo
اکنون به چه شکل این روشها بر روی seo اثر دارا هستند و به چه شکل شما می توانید از آن به کار گیری نمائید؟
 
اولیه اینجانب می خواهم عنایت این زمینه را معین کنم. این جواب‌ها در اولِ دستور از جواب‌های معمولی مثل معادلات ریاضی و یا این که تبدیل واحدها استارت شد برای مثال سرچ نمایید “how many quarts are in a gallon” در اینجا یک Rich Answers ساخت‌و‌ساز گردیده و هم اکنون ساخت‌و‌ساز این Rich Answers از مقر علم خوده گوگل میباشد و از تارنما دیگری این داده ها را به شما نشانه نمیدهد، ولی نوع دیگری از Rich Answers ها وجود دارااست که داده ها را در SERP نشانه می‌دهد اما اطلاعات دردسترس برگرفته از وب سایت‌های دیگر میباشد. این نوع Rich answers که اشکال اکثری دارااست با سرعت زیاد پیشرفت یافت و در سال‌های آتی این نرخ شاهد رویش و ارتقا خواهد بود. این بدیهی میباشد که گوگل به شدت در‌این استراتژی سپرده گذاری نموده است و تمامی‌ی آیه ها حاکی از رویش آن میباشد. پس به صورت کلی منابع Rich Answers ها دو نوع میباشند یکی‌از خوده گوگل و دیگری از وبسایت‌های دیگر و ما به‌دنبال نوشته‌علمی به تشریح بی نقص Rich ‍Answers هایی که گوگل از تارنما‌های دیگه برای اکران آنان به کار گیری میکند می‌پردازیم.
 
اولی برخورد اکثر مهندسین بهینه سازی به ترویج rich answer یک هراس و یا این که دست‌کم نگرانی میباشد. تکنیک‌های بهینه سازی مرسوم مشمول ارتقا بازدید یک وبسایت در حاصل صفحه های موتور کاوش بود. حال در‌حالتی که rich answer جایگزین این نتیجه ها شوند و یا این که این نتیجه ها را کمرنگ کنند طبیعتا این ارتقاء بازدید در ورقه نتیجه ها محصور می شود یعنی کمرنگ شدن فیض‌ها در جستجوی سنتی که دارنده rich answer ها وجود ندارد. (رنکینگ اولیه به دوم تبدیل می گردد و دوم به سوم و …) نکته دیگر این که rich answer تلاش دارااست تا به درخواست مخاطب پاسخ بدون واسطه بدهد و در فیض کمتر قابلیت دارااست کاربری روی نتیجه ها کاوش کلیک کند. این یعنی هم بازدید کمتر در سرچ و هم کاهش ترافیک به سمت تارنما شما.
 
دو راه و روش برای این عامل وجود داراست :
 
کاهش ترافیک قابل توجهی حتی برای غول ویکی‌پدیا نبوده میباشد. اما این کاهش بوده میباشد ، البته به طبع هر اینترنت سایتی را فلج نکرده میباشد.
و اینکه به هرحال اشخاصی که به جواب‌های سریع عشق دارا‌هستند عشق‌ای به چشم به راه ماندن و بازدید از تارنما و مارک شما‌را ندارند. پس این دستور اثر متعددی در کاهش بها ترافیک ورودی شما ندارد.
چه‌طور می توانید شانس خویش را برای این خصوصیت بهبود ببخشید؟
گوگل این جواب های بی نیاز را نمی‌سازد در قبال به منابعی بیرونی متکی بودن می‌نماید و آنان را در پاسخ درخواست استفاده کننده ارائه می دهد . مثلا در صورتی شما کلمه ها “What is سئو traffic” را سرچ نمایید شما به قطعه پاسخی واکنش می کنید که از یکسری خط از نوشته‌علمی‌ی وب سایت searchengineland.com میباشد .چنانچه شما بتوانید به منابع این جواب‌ها تبدیل گردید میتوانید از اسم مارک خویش و لینک و پیوند تارنما خویش در‌این جواب‌ها استعمال نمائید.
 
حالا برای اینکه شانس خودت را برای این خصوصیت بالا ببریم نخستین بایستی یک جواب مطلوب به درخواست‌ها و سوال‌های استفاده کننده داشته باشید. این جواب بایستی مطلوب و ظریف باشد و از تمامی مهمتر مختصر باشد. و اعتبار دامنه شما هم می بایست کارکشته باشد و صفحه ها وبسایت دارای اعتبار باشد. وقتی که مجموع این مفاد ارزیابی شد کاغذ‌ی شما بایستی از ساختار استراکچرد دیتا (Structured data) به کارگیری نماید با این ساختار حال گوگل میتواند شیت شما‌را شعور و ایندکس نماید. گونه های متعددی از استراکچرد دیتا وجود داراست که صفحه ها شما قادر است از آن استعمال نماید. این فرمت‌ها دربرگیرنده اشخاص ،جای ‌ها، و حادثه ها میباشد. با به کار گیری از این مورد ها میتوان شانس خویش را جهت درج داده ها وب سایت در Rich Answers ها به وسیله سیستم گوگل به حداکثر رساند. در شرایطی‌که درباره استراکچرد دیتا اطلاعاتی ندارید می‌توانید نوشته ی علمی جامع مارا درباره Structured data چیست بخوانید.
 
اعتنا داشته باشید که Rich asnwers به عبارتی Rich Cards میباشد که در‌این نصیب سرچ کنسول گوگل درج گردیده‌است.
 
تست rich answers در گوگل و بینگ
تارنما stonetemple در اوایل سال ۲۰۱۵ تست‌های مختلفی در حوزه rich answers نیز ایفا بخشید،درین تست‌ها بیشتر جستجوهای انتخابی به سیرتکامل‌ای بودند تا حاصل مربوط به rich answers را نماد دهند، این علامت می دهد که گوگل تا چه اندازه دراین باره توسعه و گسترش نموده است.و درپی به شما نشانه میدهیم که تا چه اندازه گوگل در نسبت دادن نتیجه ها به منابع مهم آنان بهتر شغل می‌نماید.
 
طبق تست‌ها در گوگل برای بیشتراز ۲۰ درصد از جستجوهای انجام شده گردیده جواب‌های بی نیاز یا این که به عبارتی rich answers را مهیا می‌نماید. درین تست با بیشتراز 850,000 جستجوی انجام یافته، به فیض بالا نیز دست یافتن.