داده هایی که در Field Data اکران داده میشه به وسیله گوگل کروم و به یاری یوزرها حقیقی وواقعی گردآوری میشه، پس این داده‌ها زنده نیستن و مرتبط با ۲۸ روز آموزش سئو مشهد  اخیر هستن.
در‌حالتی که شما تعداد یوزرها پاره ای در تارنما داشته باشید به طور طبیعی Field Data ندارید، همچنین در سرچ کنسول و در نصیب گزارش Core Web Vitals داده‌ها براساس Field data است.
 
داده‌های Original summary هم مثل Field Data هستن صرفا Original summary مرتبط با مجموع وب سایت می‌باشد البته Field Data منحصر به فرد همون یک برگه ای است که شما نظارت کردید.
 
گاهی اوقات ممکنه ما به جهت داشتن تعداد یوزرها معدود Original summary داشته باشید اما Field Data نداشته باشید.
 
اما داده های Lab Data آزمایشی میباشد به عبارت دیگه بوسیله یک سرور گوگل آزمایش و پژوهش میشه و بوسیله یوزرها وجود ندارد و برای همین حاصل داده های Lab Data با Field Data متعدد میباشد.
 
به طور طبیعی داده‌های Field Data مداقه بیشتری نسبت به Lab data داره اما داده‌های Lab data برای آزمایش و تحقیق نرم افزار نویس و دارای تخصص seo کاربردی میباشد زیرا Lab Data داده های عددی زنده اکران میده و برای همون لحظه میباشد.
 
التفات متاتگ robots در بهینه سازی
هرروز در دنیای seo شیوه‌های مختلفی برای seo و ارتقاء سکو وب سایت در موتورهای کاوش مخصوصاً گوگل به کارگیری میشود البته یک کدام از نحوه‌های دیرین که تأثیر خیر و خوبی بر رویت کرد موتورهای کاوش دارا‌هستند، استعمال با صرفه از متاتگ‌ها در صفحه ها تارنما میباشد. یکی‌از مهمترین متاتگ ها در بهینه سازی، متاتگ robots است.
 
با استعمال از متاتگ robots شما میتوانید یک‌سری از امرها اساسی را به موتورهای کاوش بفهمانید و گاهی برای ارجاع این امرها می بایست برای هر موتور کاوش یک متاتگ منحصر به فرد درج نمائید. متاتگ robots جزو بهینه سازی داخلی تارنما به حساب می آید به دلیل آن که تغییرات و جاری ساختن آن بر روی صفحه ها تارنما به صورت بی نقص در مشت رئیس و یا این که مشاور seo آن تارنما میباشد.
 
متاتگ robots چیست؟ با متاتگ robots شما میتوانید به ربات‌های موتورهای کاوش اگاهی بدید که‌این کاغذ یا این که وبسایت را ایندکس مکن یا این که پیوند‌های این ورقه یا این که وب سایت را دنبال مکن، و اما برعکس، هر یکسری چنانچه شما از فرمان به کارگیری نکنید به صورت پیش فرض گوگل شیت را ایندکس و پیوند‌ها را دنبال می‌نماید.
 
به هیچ عنوان ایندکس یا این که تعقیب کردن یعنی چه؟
 
ایندکس (index) یعنی آقای ربات شما این حق را دارید این ورقه را تحقیق نمائید و در حاصل کاوش فرمایید و درحال حاضر برعکس ایندکس میگردد نوایندکس (noindex) که مغایر این مسئله را اشاره می‌نماید.
 
تعقیب کردن (Follow) یعنی آقای ربات شما این حق را دارید لینک و پیوند‌های این برگه را رسیدگی نمایید و در حالتی‌که که خویش پیوند a نوفالو عدم وجود آن را دنبال کنی. و برعکس آن یعنی دنبال نکردن (nofollow).
 
برای خودداری از ایندکس شدن تارنما طرز‌های مختلفی وجود داراست البته شایسته ترین و مطمئن ترین طرز برای پرهیز و بستن صفحه های وبسایت از نتیجه ها گوگل همین متاتگ html میباشد.
 
نمونه از یک متاتگ robots
 
 
 
 
در‌این نوع متاتگ در اصلً دو نوع اتریبیوت اساسی داریم.
اتریبیوت نخستین که name اسم دارااست که اکثر مواقع مقدار robots را میگیرد مگر برای یک ربات خاص که به‌دنبال بیشتر توضیح میدهیم. اتریبیوت دوم Content هم مقادیر مختلفی برای دادن امر به ربات‌های موتورهای کاوش میگیرد که‌این مقادیر (دستورها) به گستردن ذیل میباشد.