وقتی که ما شیت ای را در وب سایت سرچ و گشوده کرده ایم و به هر دلیلی میبینیم نشانی آن عوض گردیده است در آن شکل متاسفانه نشانی کاغذ تازه را نداریم در فیض بایستی به نوعی به نشانی کاغذ نو دست پیدا کنیم که به یاری ریدایرکت تارنما این مسئله اجرا می‌شود.
حتی ممکن میباشد آحاد وبسایت شما عوض نشده باشد یا این که تمیز نشده باشد بلکه فقط بخشی از آن تغییر تحول نشانی داده گردیده باشد یا این که آن نصیب را حذف کرده باشید که در آن شکل صرفا آن بخش را میتوانید ریدایرکت نمایید و مابقی تارنما باقی میماند که قابل مشاهده برای یوزرها میباشد.  
ریدایرکت وب سایت چیست؟  
برنامه نویس ها با یاری رعایت مسائل بهینه سازی نرم‌افزار هایی را اعمال میدهند مانند ریدایرکت (redirect) که به نوعی به آن معنی میباشد که در صورتی‌که هنگامی نشانی سایتی را در وب سرچ میکنید مالک وبسایت نخواهد وارد آن گردید با یاری ریدایرکت شمارا به وبسایت دیگری منتقل می نماید

یا این که نشانی قبل تغییر کرده باشد و با سرچ آن نشانی با ریدایرکت 301 به نشانی تازه جابجایی پیدا فرمایید. URL redirection هم گفته می‌گردد.

شرایط دیگری وجود داراست که بخشی از یک برگه وب سایت نشانی آن تغییر می کند در آن شکل زمانی کاغذ را سرچ میکنید به شما ارور 404 داده می گردد.

برای این شرایط می قدرت با یاری ریدایرکت به کاغذ تازه منتقل شد.

ریدایرکت دارنده اشکال مختلفی به عنوان مثال 301، 302، 307، 308 و … است، که ریدایرکت 301 برای سرچ های ساده بسیار رایج خیس است و اصطلاحا به آن دایم نیز گفته می گردد. بهتر میباشد بدانید که ریدایرکت 302 موقت است.

اشکال ریدایرکت و فراگیری آن به زودی در بهینه سازی روز آکادمی



زنجیره ریدایرکت Redirect chain 
درصورتی که بخواهیم به زبانی بی آلایش زنجیره ریدایرکت را تمجید کنیم بایستی بگوییم که هنگامی شما سایتی را به وبسایت دیگری ریدایرکت میکنید

البته تارنما دوم خویش نیز به تارنما سومین ریدایرکت گردیده‌است و یا این که حتی وب سایت های بیشتر در آن شکل میباشد که می‌گوییم زنجیره ریدایرکت چهره داده شد‌ه‌است.

که عالی میباشد این زنجیره را اصلاح نموده و صرفا از ریدایرکت به کارگیری کنیم. مقاله فراگیری تغییر و تحول دامنه و نشانی سوای افت سکو گوگل رو بخونید.

کاربرد به کار گیری از ریدایرکت
در صدر می اقتدار بیان کرد که ریدایرکت وبسایت 301 سبب سئو سایت نیز می‌شود. ۳۰۱ ریدایرکت و کاربرد آن در بهینه سازی رو بخونید.

یکی کاربردی ترین مفاد ریدایرکت وبسایت هنگامی میباشد که در یک کاغذ که شما گشوده میکنید دارنده یک سری نشانی تارنما میباشد که قادر است بسیار کاربردی باشد.

از موردها دیگر می شود به خزنده های موتور جستجو گر تارنما اشاره نمود که در موقعیت سرچ نشانی پیشین تارنما شما‌را سرچ می نمایند اما این این رخداد بسیار برای یوزرها نیز می افتد.  

از موردها کاربردی دیگری که می اقتدار برای ریدایرکت اسم موفقیت:

تغییر‌و تحول دامنه
رفع محتوای تکراری: در شرایطی‌که که وب سایت شما با محتوا های گوناگون دارنده مطالبی شبیه باشند در آن شکل عالی میباشد برای عالی شدن سایتتان مطالب شبیه را حذف فرمایید و نشانی تارنما آن را ریدایرکت فرمایید.
ولی خوب میباشد توجه داشته باشید که‌این ایراد بیشتر برای وبسایت های با بازدید معدود رخداد می افتد. 

چه‌طور می قدرت زنجیره ریدایرکت تارنما را از فی مابین پیروزی
 بعداز کشف کردن زنجیره های ریدایرکت تارنما می قدرت از روش های مختلفی آن را از در بین پیروزی البته ما در اینجا به 3 طرز از آن‌ها اشاره میکنیم:

 زنجیره ریدایرکت ممکن میباشد یک‌سری ورقه سایتی باشد که بعداز سرچ به یاری ربات تارنما به برگه انتهایی می رسید

ولی در‌صورتی‌که از یکی مشخصی بیشتر باشد دیگر ربات های گوگل اقتدار جستن واپسین ریدایرکت وب سایت و کاغذ اساسی را ندارند و حیران می گردند در فیض شما به تارنما مهم نمی رسید.

طبق پژوهش ها به شغل آمده بوسیله کارگر گوگل مشخص و معلوم گردیده‌است که در شرایطی‌که تا 5 ریدایرکت وجود داشته باشد شما می‌توانید به واپسین شیت برسید پس برای جابجایی وبسایت خویش به نو اعتنا موردنیاز را داشته باشید.

بعداز ساخت سایت او‌لین مقصود صحب وب سایت بالا بردن سرعت آن میباشد که بتواند seo وبسایت را بالا خیس بوده و جذب استفاده کننده کند

البته در حالتی‌که قضیه ریدایرکت وب سایت پیش آید پاره ای از سرعت وب سایت کاهش پیدا کرده و درصورتی که به طور زنجیره پیش رود به‌سرعت وب سایت بسیار زخم میزند

پس خوب میباشد به مقدار صفحه ها متعددی از ریدایرکت به کارگیری نکنید. یک کدام از رویه هایی که می‌توانید این مسئله را آزمایش کنید سرچ Pingdom نیز است.

قضیه آینده بک پیوند ها می باشند که ممکن میباشد در دعوا seo از ریدایرکت ها نیز عبور نمایند البته سود مشخصی نیست در غایت به آن می رسیم که عالی میباشد تارنما ما ریدایرکت نداشته باشد.

زنجیره دایرکت را چه‌طور اصلاح کنیم و پیدا کنیم
یک کدام از راه و روش هایی که میتوانید لیست زنجیره ریدایرکت خویش را پیدا فرمایید استعمال از Screaming Frog میباشد و در قسمت بهینه سازی Spider نیز میتوانید در نصیب نشانی دهی آن نشانی وبسایت خویش را سرچ نمایید تا با دادن لیست ریدایرکت سایتتان مشاهده کنید آیا نشانی وب سایت شما ریدایرکت دارااست یا این که خیر؟

عالی در اینجا در حالتی‌که ورقه ریدایرکت شما دارنده زنجیره باشد میتوانید تارنما میانی آن یا این که تارنما های میانی آن را حذف فرمائید این مورد هم نیز نیاز به یادگرفتن معمولی ای دارااست که به گستردن پایین میباشد:

وب سایت شما در حالتی‌که A نامگذاری گردد بایستی تارنما های B، C را به صورت نمونه از میان ببرید و آن را به D اتصال دهید یا این که ریدایرکت نمائید که اصطلاحا به آن ریدایرکت 301 نیز میگویند.

این عملیات بسیار بی آلایش بوده و صرفا بایستی وبسایت های میانی حذف فرمایید
 
 

در صورتیکه برای تارنما خویش به خلل برخوردید و خواستید نشانی و یا این که محتوای تارنما خویش را عوض فرمایید می‌توانید از سرویس ها وبسایت seo روز امداد گرفته و به کارگیری فرمائید.

در‌این راستا دیگر نیازی به نگرانی برای تغییر‌و تحول نشانی سایتتان نیست چون با دقت به توضیحاتی که در صدر داده شد میتوانید از روش ریدایرکت وبسایت بعداز سرچ یوزرها وبسایت گذشته خویش را به وبسایت فعلی جابجایی دهید تا یوزرها به راحتی نشانی تارنما تازه شما‌را پیدا نمایند

که‌این زمینه بسیار بی آلایش میباشد ولی بایستی مراقب باشید تا ریدایرکت وب سایت شما به زنجیره ریدایرکت تبدیل نشود که ممکن میباشد یا این که به هیچ عنوان استفاده کننده به وب سایت اساسی نرسد و یا این که به شدت سرعت بار گذاری وب سایت ذیل بایستی که‌این مورد خویش منجر دفع یوزرها میشود.