همانگونه که در فصل اولیه آموزش پیوند سازی مطرح کردیم، امروزه چگونگی پیوند و گونه های پیوند بیلدینگ عنایت بخش اعظمی برای موتورهای کاوش پیدا کرده اند چون گوگل مجازات های مختلفی را برای تارنما هایی آموزش سئو مشهد که پیوند چگونگی پائین یا این که اسپم تنظیم می نمایند در نظر می‌گیرد. سازه براین موسسه ها مطرح همت می نمایند که با به کارگیری از طریق های کلاه سپید، لینک و پیوند بیلدینگ نمایند.
 
 
پیش از اینً درباره‌ی لینک بیلدینگ، seo کاران می توانستند ریسک پذیر باشند و در مواقع مایحتاج بر روی لبۀ تیغ حرکت نمایند. راه‌های لینک و پیوند سازی مانند تصویب لینک و پیوند در مقالات و فهرست های راهنما معمولاً بوسیله متخصصان seo سفارش می‌شد چون این تکنیک ها به خوبی قابل آموزش سئو در مشهد انجام بودند. اگر این روشها به صحت انجام می شدند، خطر پاره ای سایت را ترساندن می نمود. البته امروزه کلیه چیز عوض شده است. با معرفی بروزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل وبسایت هایی که سوا چارچوب قوانینش لینک بیلدینگ می نمایند را به شدت مجازات خواهد کرد.
 
در این نوشته ی علمی، ما دربارۀ اشکال لینک بیلدینگ برایتان کلام میکنیم: پیوند های که برای ایجادشان باید تمرکز فرمائید و پیوند هایی که باید از ساختن شان خودداری کنید.
 
 
#1 اشکال لینک و پیوند بیلدینگ: لینک و پیوند های طبیعی رئیس وب سایت
برای معرفی انواع لینک و پیوند بیلدینگ در ابتدا می بایست سراغ لینک های طبیعی برویم. این نوع پیوند برای متخصصان بهینه سازی به مثابۀ جام مقدس میباشد. اساساً این نوع لینک ها، لینک و پیوند هایی هستند که شما برایشان تلاشی نکرده اید و از سوی سایت های دیگر به شما داده گردیده اند. این راه از پیوند سازی بسیار موثرتر از زنگ زدن با دیگران و درخواست لینک از آنهاست. با این موقتی، شما باید به دیگرافراد دلایلی بدهید تا لینک شما را درون وبسایت خویش قرار دهند و می بایست کاری کنید تا وب لاگ نویسان مختلف از خصوصیت های وبسایت شما با خبر شوند.
 
یک مثال از این دلایل خوب میتواند ساخت محتوای بی نیاز و ارزشمندی باشد که به تازگی اخلاق و رفتار نموده اید و آن را در دست چندین بلاگ مهم فعال در زمینۀ تجاری تان قرار داده اید. مطمئناً از این‌شیوه وب لاگ نویس های بسیاری طبیعتا با شما و محتوای ارزشمندتان آشنا میگردند. ایفا این شغل می‌تواند مشقت بار و مجال بَر باشد و به همین ادله است که‌این نوع لینک و پیوند ها از اهمیت بالایی برخوردارند. همینطور این نوع پیوند بیلدینگ، به عبارتی چیزیست که گوگل از آن تحت عنوان مثال خوب خیال می نماید. مثال هایی که در طی زمانی معین (هرچند زمانبر) اثر بسیار عمیقی بر رتبۀ وبسایت ها خواهند گذاشت.
 
 
 
#2 انواع پیوند بیلدینگ: توسعۀ دستیِ لینک و پیوند
احتمالاً می اقتدار خاطرنشان کرد این‌شیوه معمول ترین تکنیک پیوند بیلدینگ است که شما تحت عنوان یک کارشناس seo اعمال می دهید، به خصوص چنانچه به تازگی با بهینه سازی آشنا گردیده باشید. درین روش شما به طور به طور کاملً بی واسطه با مدیران وبسایت ها و بلاگ ها تماس میگیرید و از آنان تقاضا می کنید لینک شما در اینترنت سایتشان قرار دهند.
 
در‌این شیوه نیز مانند طرز قبلی به دلایلی نیاز خواهید داشت تا اینترنت سایتتان را پیوند نمایند. حتماً شما بایستی با اشخاصی تماس حاصل نمایید که در حوزۀ تجاری شما فعالیت دارند. مثلاً اگر تارنما تان در زمینۀ پوشاک فعالیت دارد، از وب سایت هایی که در زمینۀ دیجیتال کار دارا‌هستند نخواهید با شما همیاری نمایند. این شغل خیر فقط اثر چندانی بر سئوی شما ندارد، بلکه صاحبان تارنما های هدفتان را نیز سردرگم می نماید.
 
 
 
#3 انواع لینک و پیوند بیلدینگ: لینک هایی که خودتان می سازید
ما از چه نوع پیوند هایی صحبت میزنیم؟ لینک های Self-Created یا این که Non-Editorial، پیوند هایی هستند که شما خودتان در وبسایت دیگر افراد می سازید. این پیوند ها می تواند بر روی نصیب دیدگاه های یک بلاگ یا این که پُست های فروم ها ساخت گردد.
 
گوگل این نوع لینک بیلدینگ را دوست ندارد چون بیشتر اوقات یار و همدم با سئوی کلاه سیاه اعمال می‌گردد. سئوی کلاه سیاه معمولاً هنگامی شکل میگیرد که شخصی می خواهد موتور کاوش گر را گول بزند. در این هنگام مولف عملکرد می نماید مطلبی که دربردارنده داده ها ارزشمندی وجود ندارد را تحت عنوان محتوایی مرتبط و اساسی به گوگل نام گذاری کند (در فصل ششم این راهنما، با مقاله پیوند بیلدینگ بهتر، بد و زشت بیشتر در زمینه ی سئوی کلاه سیاه سخن خوا هیم کرد).
با معرفی آپدیت پنگوئن در سال 2012، گوگل این نوع لینک ها را بی قیمت می شمارد و حتی جرایمی را برایش در لحاظ میگیرد. از آنجاییکه این لینک ها توسط صاحبان سایت ها برایتان ساخته نمی شوند، به طور طبیعیً موتورهای کاوشگر التفات کمتری برای این لینک و پیوند ها قائل اند. در قبلی، این نوع لینک و پیوند بیلدینگ برای سئوی بعضا تارنما ها مفید می بود، اما امروزه برای به کارگیری از این راه می بایست بسیار محتاطانه شغل فرمائید. برخی از نمونه های این شیوه عبارتند از:
 
 قسمت نظر ها وبلاگی که تهیه و تنظیم نشده باشند مقاله‌ها منتشر گردیده در وب سایت های خبری همدم با متن ظریف برای لینک مقاله‌ها معرفی گردیده در فهرست‌های راهنما امضای مو جود در پروفایل یوزرها مهمان تارنما های تبلیغاتی ویجت هایی که امکان لینک و پیوند بیلدینگ در آنان وجود داراست پیوند های مو جود در تصاویر و اینفوگرافیک کتاب یوزرها مهمان وبسایت های راهنما لینک و پیوند جانور در امضای فروم ها
شیوه ها و گونه های لینک و پیوند بیلدینگ که برای وبسایت خویش اتخاذ می کنید بایستی مبتنی بر شغل های لینک بیلدینگ موجودتان باشد، اما در غایت می بایست از طریق های لینک و پیوند سازی غیر از طریق پیوند بیلدینگ طبیعی مدیریت وبسایت خودداری کنید و در عوض، بر روی تاکتیک هایی تمرکز فرمائید که بر بها وبسایت و تجارت شما می‌افزایند. در اینگونه قوانینی است که سایت های دارای اعتبار از وجود شما با خبر خواهند شد و برایتان به طور طبیعی لینک و پیوند خواهند تشکیل داد.