URL های گزینه عشق موتور کاوش به این معناست که قسمت های نهایی و ساخت گردیده خودکار حذف و با اسم مستعاری که برای مورد منوی آن ورقه در لحاظ گرفته‌اید جایگزین خواهد شد. دستکاری URL نیز برای حذف لغت ها index.php از نقطه نهایی URL ها به کارگیری میشود. SEF به عبارتی Search Engine Friendly میباشد. و نشانی های با صرفه برای موتورهای کاوش را SEF URLs  آموزش سئو مشهد گویند.
 
حقیقت یک نوشته‌ی علمی خوب در مورد URL ها عبد نوشتم و به طبع سفارش می‌کنم نوشته‌ی علمی نشانی فارسی یا این که انگلیسی  آموزش سئو در مشهد بخوانید.
 
تصحیح فولدر txt
در پوشه robots.txt که به صورت اتومات به وسیله جوملا ساخت‌و‌ساز می‌شود، قابلیت و امکان دسترسی روبوت ها به تصاویر مو جود در فایل images غیرفعال گردیده‌است. با دقت به اینکه تصاویر، اثر بسزایی در ترافیک وب سایت شما در موتورهای کاوش دارا هستند، به شدت پیشنهاد میگردد جهت ارتقا بهینه سازی وبسایت جوملا خویش، فولدر /images/ را از پوشه robots.txt حذف نمایید. در شرایطی‌که اطلاعاتی درباره این فولدر ندارد نوشته‌علمی جامع پوشه robots.txt را استیناف فرمائید.
 
نصب ویرایشگر JCE
JCE کامپوننت بسیار مفیدی برای بهینه سازی وب سایت جوملا هست که استعمال از آن به شدت سفارش میشود. خلال مجانی بودن این ویرایشگر، با نصب آن خصوصیت‌های بخش اعظمی برای بهبود seo جوملا مثلا قابلیت اضافه کردن بعدها تصاویر و تگ alt ، مهیا می شود.
 
قرار دادن متن جایگزین و بعدها تصاویر
بهینه سازی عکس مدام گزینه اعتنا سئوکار ها بوده میباشد، با نصب JCE می توانید به همه تصاویر جان دار در وبسایت جوملا، بعدها و متن جایگزین تخصیص دهید. اضافه کردن بعدها به تصاویر منجر می گردد که پیش از بارگیری تصویر در مرورگر، فضایی به آن تخصیص یابد و این دستور منجر بهبود ارتقاء سرعت جوملا و همچنین بهینه سازی تارنما شما می‌گردد.
 
رئیس تگ های متا
در صورتیکه چه امروزه متا تگ عبارات کلیدی حدودا منسوخ گردیده است، ولی متا تگ های توضیحات و تیتر هنوز بسیار با اهمیتند. دستکاری این متاتگ ها در وبسایت جوملا شما به طور تکی بسیار وقت گیر میباشد، یک طرز جایگزین استعمال از یک کامپوننت دوست داستنی و بسیار اثر گذار در این مورد، با اسم بهینه سازی Boss میباشد. این پلاگین متا تگ توضیحات را به تک تک صفحه های میافزاید و شما صرفا یکبار آن را دستکاری میکنید. همینطور واحد سنجش بهینه سازی جوملا شما در موتور کاوش را به شما اگاهی می‌دهد. اما این مفاد مرتبط با سئوی داخلی یک تارنما می شود و ما یک نوشته ی علمی بی‌نظیر و بسیار بدون نقص درباره seo داخلی نشر دادیم که با قرائت آن مطلقا شگفت‌زده خواهید شد.
 
اکران دامنه وب سایت جوملا با www یا این که فارغ از www
یک کدام از ایرادات seo جوملا همین مورد است، هر چندین با چندین کد معمولی رفع می گردد، برخلاف وردپرس که به صورت اتومات نشانی ها را با www به فارغ از www جابجایی میدهد، در وب سایت جوملا نیاز میباشد به طور دستی پوشه .htaccess بازنویسی خواهد شد. به‌این خواسته یکی دو کد ذیل را بایستی درین فولدر وارد نمود.
 
برای www:
 
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]
برای سوای www :
 
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} www.mizfa.com
RewriteRule (.*) http://mizfa.com/$1 [R=301,L]
لینک و پیوند دهی داخلی به صورت اصولی
یکی‌از مسائل مهم در سیستم های رئیس محتوا به ویژه جوملا ساخت شدن محتوای تکراری میباشد که اثر منفی بر بهینه سازی وب سایت جوملا داراست و قادر است تاثیر بر روی پنالتی شدن وب سایت بوسیله گوگل را داشته باشد. برای رفع این اختلال موردنیاز میباشد مسلما به صورت دقیقد و اصولی به آن محتوا لینک و پیوند داخلی داده خواهد شد، به آن معنی که برای ساخت لینک و پیوند سازی داخلی به طبع می بایست به نشانی ظریف وب سایت ( که با www یا این که سوای آن مندرج میباشد) و یا این که / و پسوند (مثل .html) در دامنه آن اعتنا گردد.
 
بهبود سرعت تارنما
سیستم مدیر محتوا جوملا را می‌اقتدار با طرز‌های لازمه جان دار سبب ساز بهبود سرعت بارگیری آن شد که ما در اینجا به صورت خیلی خلاصه به یاری سه طریق تحت، شما‌را در‌این فرمان پند می کنیم:
 
10-1. پیکربندی کش وبسایت: مرورگر ما یحتاج میباشد به مرورگر تفهیم خواهد شد که می خواهیم تا چه مدتی وبسایت مارا ذخیره نمایند. به‌این خواسته مورد نیاز میباشد پوشه .htaccess دستکاری و کدی شبیه کد ذیل به آن افزوده خواهد شد. در غیر اینصورت یعنی هنگامی که نخواهیم فرصت مشخصی را برای مرورگر انتخاب کنیم یا این که ذخیره نوع خاصی از محتوا مد نظرمان نباشد، میتوان از این کد قیدش را زد. https://mizfa.com/blog/leverage-browser-caching/
 
## EXPIRES CACHING ##
 
ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg "access 1 year"
ExpiresByType image/jpeg "access 1 year"
ExpiresByType image/gif "access 1 year"
ExpiresByType image/png "access 1 year"
ExpiresByType text/css "access 1 month"
ExpiresByType text/html "access 1 month"
ExpiresByType application/pdf "access 1 month"
ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
ExpiresDefault "access 1 month"
 
## EXPIRES CACHING ##
10-2. فعال کردن Gzip: یک شیوه بسیار بهتر برای ارتقا سرعت بارگیری تارنما فعالسازی Gzip میباشد. به‌این خواسته می بایست به پیکربندی اساسی جوملا در Global Configuration رفته و در نصیب سرور، این آیتم را فعال نمایید. اعتنا داشته باشید که‌این مورد هنگامی فعالیت خواهد کرد که mode_gzip سرور شما فعال باشد.