ترفند ۶ :‌ از Prefetching DNS به کار گیری فرمایید.
یکی از دیگر از طرق کاهش مجال بار گذاری DNS،‌ به کار گیری از DNS Prefetching میباشد. این قابلیت به شما یاری می‌نماید تا DNS‌ ها را در پس‌مسئله وبسایت خویش بار گذاری نمائید. این فعالیت با افزودن چندین خط کد به اینترنت سایتتان قابلیت و امکان پذیر میباشد.به کد‌های آموزش سئو مشهد  پایین اعتنا نمائید :
 
 
 
 
 
صرفا دقت فرمایید که DNS prefetch در برخی از مرورگر‌ها مانند Opera Mini جانبداری نمیشود اما نگران نباشید، این حمایت نشدن در کوشش تارنما شما تاثیری نمی‌گذارد اما برای کاربرانی که از آن مرورگر استعمال می‌نمایند DNS ها دیرتر بارگذاری می شوند.
یا این که در شرایطی که از ورژن وردپرس بالای ۴.۶ استعمال میکنید، می توانید از ترفند‌های منابع منتشر گردیده یاری بگیرید. گسترش دهندگان با به کار گیری از اسلوب wp_resource_hints میتوانند با افزودن دامنه‌ها و لینک و پیوند‌های نو، dns-prefetch، preconnect، prefetch و یا این که prerender را در پس‌مورد وردپرس بار گذاری نمایند.
 
ترفند ۷ : به تعقل پرتاب کردن بار گذاری جاوا‌اسکریپت
در صورتی‌که شما قرائت فولدر‌های جاوااسکریپت را به تانی بیاندازید آن ها تا نقطه پایان بار گذاری بی نقص دیگر منابع وبسایت بار گذاری نخواهند شد. این‌شغل سرعت بار گذاری DNS Lookup را ارتقا نمی‌دهد اما منجر میگردد که از بروزرسانی پی درپی آن خودداری گردد. پلاگین Varvy یکی‌از شایسته ترین توصیه‌ها برای نظارت اثر تانی پرتاب کردن بارگذاری جاوااسکریپت هست. مثال پوشه جاوااسکریپتی که بیشتر وبسایت‌ها از آن به کار گیری می‌نمایند فولدر جاوااسکریپت گوگل نظارت می باشد که نیازی وجود ندارد در هنگام بار گذاری شدن تارنما، بار گذاری گردد و کافیست که بعداز بارگذاری تارنما در دور نما بار گذاری گردد.
 
در وردپرس پلاگین‌هایی مانند Async JavaScript وجود دارا‌هستند که سبب به ژرف اندیشی پرتاب کردن بار گذاری جاوا‌اسکریپت می شوند. با این‌حالا برخی از اسکریپت‌ها در بارگذاری تارنما عنایت دارا‌هستند و می بایست شما پیش از راه‌اندازی تانی در بارگذاری آنها را پیدا کرده و در لیست پریدن یا این که استثنا قرار دهید.
 
پلاگین Async Javascript با پلاگین Autoptimize نیز به طور بدون نقص هم‌خوانی دارااست و قابل ترکیب میباشد و یکی‌از شایسته ترین توصیه‌ها برای به تانی پرتاب کردن بارگذاری جاوا‌اسکریپت می باشد.
 
ولی این گفت و گو به تعقل پرتاب کردن بار گذاری جاوا اسکریپت به خطای asynchronous resources در GTmetrix هم برمیگردد که می تواند در آنجا به صورت بدون نقص تحقیق فرمائید.
ترفند ۸ :‌ از رکورد‌های ANAME و CNAME های مسطح به کار گیری فرمایید.
در بعضا از ارائه دهندگان DNS رکورد‌های اضافه‌ای وجود داراست که میتواند سرعت بار گذاری DNS را ارتقاء دهد.
 
استعمال از رکورد‌های ANAME در ارائه دهنده DNS Made Easy :
رکورد‌های ANAME به شما کوشش کلی رکورد‌های CNAME را در سطح ROOT اکران میدهند. به عنوان مثال در حیث بگیرید که شما CNAME دامنه خویش را به طور www.domain.com تنظیمات کرده‌اید. آغاز www. می بایست اسم هاست نیم را پیدا نماید و بعد به IP متصل خواهد شد. پس این‌شغل ۲ مرحله ایست. در ANAME مرحله نخستین CNAME حذف شد‌ه‌است و بدون واسطه به IP متصل میگردد که‌این سبب ارتقاء سرعت می شود. دقیقا مانند مثال تحت :
 
CNAME :
ANSWER SECTION:
www.domain.com. 1799 IN CNAME domain.com.
domain.com. 1799 IN A 192.168.1.2
 
 
ANAME :
ANSWER SECTION:
www.domain.com. 1799 IN A 192.168.1.
 
 
مسطح سازی CNAME با Cloudflare :
به صورت شبیه Cloudflare هم نوعی خدمت به اسم CNAME مسطح دارااست که دقیقا به عبارتی فعالیت ANAME را اعمال می دهد و داده‌ها را در سطح zone apex اکران میدهد.
 
خلاصه:
مجموعاَ، DNS Lookups یکی‌از فاکتور‌هایی میباشد که در بیشتر سایت‌ها نادیده گرفته میشود اما با اندکی دقت مدیریت سایت قادر است به بار گذاری تارنما خویش یاری دهد. صرفا کافیست که بدانید DNS چطور فعالیت می‌نماید، ارائه دهندگان نماید و سریعی برای DNS وجود دارااست و خاطر بگیرید که چه طور اشتباهات پژوهش DNS را حل نمائید.