بک پیوند چیست
لینکی (Link) که از سایتی به وب سایت دیگر داده می شود را بک لینک و پیوند میگویند، به عبارت دیگر چنانچه وب سایت X، نشانی وبسایت Y را در درون متنی (Anchor text) لینک و پیوند نماید، تارنما Y یک بک لینک و پیوند از وبسایت X اخذ می‌نماید. و این کار هم به اصطلاح لینک و پیوند سازی یا این که لینک و پیوند بیلدینگ گویند. بک پیوند مشمول لینک و پیوند سازی داخلی نمیشود به عبارت دیگر به لینک و پیوند‌های داخلی یک دامنه بک لینک آموزش سئو مشهد  و پیوند نمی‌گویند.
 
بک پیوند مداقه ویژه‌ای در seo وب سایت دارااست و مدام مهندسین بهینه سازی در کارایی می‌باشند تا بتوانند بک لینک و پیوند بیشتری را در جهت افزایش درجه تارنما ساخت‌و‌ساز نمایند، اما به عبارتی‌طور که می‌دانید هر آنچه در seo زیاده‌روی گردد به مکان اثر مثبت، اثر منفی به‌یاور خواهد داشت، لینک و پیوند سازی یا این که لینک و پیوند بیلدینگ بایستی اصولی شکل بگیرد و در‌حالتی که به صورت اسپم و انبوه پیوند سازی گردد با جریمه های هنگفت گوگل یار خواهد بود به این دلیل‌که پیوند سازی بی‌خط مش یکی دلایل پنالتی شدن وبسایت در آموزش سئو در مشهد  گوگل میباشد.
بک پیوند اشکال مختلفی دارااست البته دو نوع آن نسبت به سایر پیوند‌های دیگر پر اسم و رسم میباشد لینک و پیوند نوفالو (Nofollow) و پیوند فالو (Follow)، ما در نوشته ی علمی پیوند نوفالو به صورت به طور کامل جامع با پرسش‌های کاربردی به تشریح و عنایت لینک و پیوند نوفالو پرداختیم و تفاوت اساسی آن با پیوند فالو را بیان کردیم، پس مسلما توصیه می کنیم برای حصول داده ها بیشتر درباره این دو نوع پیوند به نوشته‌ی‌علمی مذکور رجوع‌نمایید.
 
پیرو به انواه Backlink از نگاه ساختاری می پردازیم.
 
اشکال لینک و پیوند از نگاه ساختاری
ساختار یک لینک و پیوند به صورت تحت میباشد و در مقابل اتریبیوت rel می تواند مقادیر مختلفی برای هدف های متعدد درج کرد. به دنبال بیشتر دراین باره حرف خوا هیم کرد. این موردها را میتوان جزئی از seo تکنیکال یا این که به عبارتی seo فنی دانست.
 
شاید بپرسید اتریبیوت rel چیست؟ به rel مو جود در کد تحت یک نوع اتریبیوت گفته می شود و درحال حاضر این اتریبیوت که rel می‌باشد پس از هم اندازه و در باطن “” مقادیری را میگیرد که در‌پی ما بیشتر درباره مقادیر باطن rel سخن خوا هیم کرد.
 
Title link
لینک و پیوند از نوع Alternate
این لینک و پیوند برای وبسایت‌های دو زبانه یا این که چندین زبانه مطلوب میباشد، بدین معنا میباشد که‌این لینک و پیوند ، به آدرسی می‌رود که شما همین شیت را به زبانی دیگر خواهید رویت کرد.
 
Title link
پیوند از نوع Author
این نوع پیوند برای تالیف کننده‌ها به شغل می‌رود، در‌صورتی‌که روی آن کلیک نمایید شمارا به تالیف کننده آن نوشته‌ی‌علمی ارجاع میدهد.
 
Title link
لینک و پیوند از نوع Bookmark
این نوع پیوند‌ها برای Bookmark (بوک برند) کردن مطلوب میباشد چرا‌که لینک و پیوند تغییر و تحول نمی‌نماید و می توانید لینک و پیوند نوشته‌ی‌علمی را در مرورگر خویش ذخیره فرمایید یا این که به عبارتی بوک برند نمایید.
 
Title link
پیوند از نوع Help
هنگامی کاربرد دارااست که بخواهید آموزشی از یک شیت‌ را در برگه دیگر قرار دهید. زمانی روی این لینک و پیوند کلیک نمائید به ورقه یادگرفتن یا این که راهنمای به کارگیری از نوشته‌ی‌علمی خواهید رفت.
 
Title link
لینک و پیوند از نوع License
به این معنی که‌این لینک و پیوند ، شمارا به شیت اسکن رایت نوشته‌ی علمی هدایت می‌نماید.
 
Title link
لینک و پیوند از نوع next
به معنای این میباشد که‌این پیوند شمارا به نوشته ی علمی آجل هدایت می‌نماید.
 
Title link
لینک و پیوند از نوع Prev
به معنای این میباشد که‌این پیوند شما‌را به نوشته‌ی‌علمی قبل هدایت می‌نماید برعکس پیوند next میباشد.
 
Title link
پیوند از نوع Nofollow
سال ۲۰۰۵ بود که حافظه موقت نوفالو بوسیله گوگل معرفی شد. این نوع لینک و پیوند به موتورهای کاوش اعلام می‌نماید که پیوند را دنبال نکنند و اعتباری به تارنما مقصد داده نشود. (در نوشته ی علمی لینک و پیوند نوفالو به تشریح درباره التفات و کاربرد این نوع لینک و پیوند‌ها پرداختیم، سفارش می‌کنم به طبع بخوانید)
 
Title link
لینک و پیوند از نوع Follow یا این که Dofollow
پیوند فالو برعکس پیوند‌های نوفالو میباشد، شما چنانچه ابدا از اتریبیوت rel به کار گیری نکنید به صورت پیش‌فرض موتورهای کاوش آن را فالو میدانند، مقدار Follow با مقدار Dofollow فرقی ندارد و هر دو یک معنا را دارااست. هر سه پیوند پایین یک معنی را دارا‌هستند. (در نوشته‌ی علمی پیوند نوفالو به تشریح درباره پیوند فالو و فرق آن با لینک و پیوند نوفالو پرداختیم)
 
Title link
Title link
Title link
لینک و پیوند از نوع Search
به لینکی اشاره می‌نماید که شما در آنجا قابلیت و امکان کاوش دربین مقالات را دارید.
 
Title link
پیوند از نوع Tag
اساسا تگ‌های مقاله ها را با این نوع لینک و پیوند به موتورهای کاوش آرم میدهند. این پیوند‌ها علامت دهنده یک تگ یا این که واژه و کلمه کلیدی در‌این نوشته ی علمی میباشد.
 
Title link