با داشتن این لیست از ابزارهای بدون پول بهینه سازی، دیگر نیازی نیست در منابع دیگر جستجو فرمائید .
 
خیلی از دوستان درپی ابزار سئو مخصوصا ابزارهای رایگان بودند، که درین نوشته‌ی‌علمی کارایی کردم بهترین آنها‌را معرفی کنم . آموزش سئو در مشهد

 
خیلی سریع این نوشته‌ی علمی نوشته شد، در حالتی که نادرست املایی داشت عذروبهانه خواهم.
 
این ابزارها در دسته های تحت طبقه بندی شده اند : آموزش سئو مشهد

 
ابزارهای پژوهش لغت ها
ابزارهای on-page
ابزارهای لینک بیلدینگ
ابزارهای seo تکنیکال
ابزار عای رتبه بندی
ابزارهای تحلیلی
ابزارهای seo محلی
1-Answer the Public
 
این ابزار هم برای تحقیق در زمینه ی کلمات کلیدی مناسب و هدفمند می باشد.
 
کلمات کلیدی با بیشترین سرچ (جستجو) را در موتورهای جستجو به شما نمایش می دهد.
 
کلمات کلیدی هم جايگاه را در لیستها یا جداول متفاوت تقسیم بندی می کند که این ویژگی برای شما بسیار موءثر و کارآمد هست.
 
ابزارهایی مانند Keyword Shitter و Keywordtool.io نسبتاًً همین شغل را جاری ساختن می دهند و مشابه این ابزار میباشند.
 
2-Google Keyword Planner
 
Google Keyword Planner یک ابزار پژوهش کلمه ها کلیدی می باشد که از آن برای ساخت و ساز ایده های لغات کلیدی بر پایه ی ده کلمه و واژه کلیدی مورد نظر یا تارنما و یا URL به کارگیری میشود .
 
البته این ابزار مجموع لغات کلیدی مطلق را جستجو نمی کند به همین استدلال شما می توانید در کنار به کارگیری از این ابزار به صورت سنتی نیز به مطالعه کلمه ها کلیدی خود بپردازید .
 
نکته :موتور کاوش گر بینگ، ابزار Keyword Planner منحصر به فرد به خود را داراست .
 
3-Ahrefs’ Keyword Generator
 
Checker Backlink Ahrefs صد لینک دهنده برتر را به هر وبسایت و یا کاغذ وب رقبا به صورت بدون‌پول نشان می دهد.
 
همچنین از پنج شیت مرتبط با آن مسئله، لندینگ پیج ها و تعداد کل بک لینک‌ها و حوزه های ارجاع را نشانه می دهد.
 
همچنین نمرات مخصوص برای مرتبه بندی دامنه (DR) و رتبه بندی URL که با نشان UR نمایش داده میشود را نیز در اینجا مشاهده خواهید کرد.
 
4-Google Trends
 
Google Trends عبارات کلیدی ترند را علامت می دهد .
 
از آن برای کسب به برترین ترندها به کارگیری کنید و از تشکیل داد محتواهایی که کمتر گزینه عشق مخاطبان می‌باشند بپرهیزید
 
5-Keyworddit
 
این ابزار لغت ها کلیدی هدف را از Reddit استحصال می کند.
 
فقط کافیست تا هر Subreddit یا عنوان مورد نظر خود را وارد نمایید (به عنوان مثال: پایان نامه) و لیستی از یک‌سری صد واژه کلیدی به علاوه حجم جستجوی ماهانه را برای شما به نمایش در میاورد.
 
این ابزار بسیار اثرگذار و کاربردی می باشد و برای درک موضوعاتی که مخاطبان شما به آنان علاقه مند میباشند، یاری زیادی می‌کند
 
6- AlsoAsked.com
 
AlsoAsked.com سوال ها مربوط به باکس های Google’s People Also Ask (PAA) را ضبط می کند .
 
از انها برای یافتن موضوعات جزئی و سوالاتی که ممکن می باشد ارزش پاسخ دادن را داشته باشد استعمال فرمایید .
 
بطور مثال در‌صورتی‌که در اکنون نوشتن نوشته‌ی‌علمی ای درباره “چگونگی تمیز کردن قهوه ساز با با کمک سرکه ” می‌باشید ، ممکن است بخولهید به سوالهای پایین پاسخ بدهید :
 
چه مقدار بایستی سرکه استفاده کنیم ؟
 
چندبار می بایست سرکه را در قهوه ساز بگردانیم؟
 
سرکه ساده خوب می‌باشد یا سرکه سیب ؟
 
7-Keyword Surfer
 
Keyword Surfer یک افزونه بدون‌پول کروم هست که حجم جستجوی کلی و ماهانه تقریبی را برای هر جستجوی تایپ شده در گوگل نشان می‌دهد .
 
همچنین قابلیت مشاهده لغت ها کلیدی مشابه و اصطلاحات مرتبط را در نوار کناری وجود داراست .
 
این فعالیت بازرسی و رسیدگی لغات کلیدی و تجزیه و نظارت رقابتی را فارغ از ترک SERP ممکن می سازد .
 
ابزارهای on-page
این ابزارها به شما کمک می کند تا صفحه های خود را برای رسیدن به بالاترین رتبه ها در موتورهای جستجو seo نمایید .
 
8-Rank Math
 
رنک مَس یک افزونه وردپرس هست که به سئو تکنیکال و on-page کمک می کند . از این افزونه می توانید در زمینه‌ی ها زیر استعمال نمائید :
 
افزودن عنوان ، توضیحات متا ، برچسب OG ، و سایر تگ های متا برای پست ها و صفحات تارنما
 
افزودن آرم گذاری داده های ساختاریافته برای اسنیپت های ریچ
 
تغییر‌و تحول مسیر URL ها
 
یافتن و رفع لینک های مرده سایت تان
 
ابزارهای مشابه : Yoast بهینه سازی, All in One بهینه سازی Pack, and The seo Framework.
 
9-SERPSim
 
SERPSim به شما نشان می دهد صفحه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل چه گونه بنظر می رسد .
 
فقط کاری که باید انجام بدهید این می‌باشد که عنوان ، توضیحات متا و URL های پیشنهادی خود را وارد نمایید .
 
در شرایطی‌که عنوان و توضیحات متای شما خیلی وقتگیر باشد ، SERPSim به شما می‌گوید و شما می توانید این موارد را رفع نمایید .
 
ابزارهای مشابه : Portent’s SERP Preview Tool
 
10-Google’s Rich Results Test
 
Google’s Rich Results Test نشانگر ساختاری بر روی سایت تان را بازرسی می کند تا ببیند آیا اسنیپت های ریچ در نتیجه ها جستجو مبرهن می باشد یا خیر ؟
 
11– Merkle’s Schema Markup Generator
 
Merkle’s Schema Markup Generator آرم گذاری داده های ساختاری را با فرمت JSON-LD ایجاد می کند .
 
فقط کافی می‌باشد نوع آرم گذاری طرحی که می خواهید ایجاد کرد نمائید را تعیین فرمایید .
 
(بعنوان مثال : مشاغل محلی ، سوال های متداول ، تولیدها و غیره ) .فرم را پر فرمایید بعد از آن فرم ساخت شده را کپی و بر روی سایت خود بچسبانید .
 
شما می توانید اعتبار هر نشانه گر طرح را با یاری ابزار Google’s Structured Data Testing تست نمایید .
 
12- Ahrefs’ seo Toolbar
 
Ahrefs’ seo Toolbar یک افزونه کروم و فایرفاکس می باشد که معیارهای بهینه سازی در Ahrefs را بدرستی در مرورگر آرم می دهد .
 
علاوه بر این ، یک گزارش سئو on-page را برای ورقه بازدید شده با عناصر مهمی مانند عنوان ، توضیحات متا ، تعداد کلمات ، هدرها ، برچسب های کانونیکال ، هرفلنگ و og ساخت می کند .
 
ابزارهای لینک و پیوند بیلدینگ
این ابزارها به شما در دستیابی به لینک های بیشتر برای سایت تان کمک می کند .
 
13- Ahrefs’ Backlink Checker
 
Ahrefs’ Backlink Checker 100لینک برتر هر وبسایت یا برگه را علامت می دهد .
 
علاوه بر این این ابزار 5 کاغذ ای که بیشترین لینک را داشته اند، مرسوم ترین متن های انکر ، تعداد آحاد بک پیوند ها و دامنه های ارجاع و نمرات مخصوص دامنه (DR) و نمرات رتبه بندی را نشان می دهد .
 
این ابزار داده های ذیل را ارائه می دهد :
 
16ترلیون لینک معروف
 
170میلیون دامنه اختصاصی بفرد
 
7میلیارد کاغذ خزیده شده در هر روز
 
14– Hunter.io
 
Hunter.io همگی آدرس های نشانی اینترنتی مربوط به یک وب سایت را در عرض یک سری ثانیه پیدا می کند.(حداکثر ۱۰۰ درخواست در هر ماه بدون‌پول می باشد).
 
هر آدرس ایمیل نیز دارای نمره اعتبار هست. برخی حتی یک نماد “تأیید شده” دارا‌هستند؛ بدین مضمون‌ که می توانید با اعتقادوباور کامل از آن آدرس ایمیل استعمال کنید و متعلق به یک ربات نیست.
 
همچنین می‌توانید از این ابزار برای یافتن آدرس نشانی اینترنتی شخص خاصی به کارگیری کنید. فقط کافی است دامنه و نام شخص را وارد کنید.
 
افزونه Chrome را برای دسترسی سریع نصب نمایید یا از افزونه Google Sheets به کار گیری نمایید.
 
سایر ابزارهای مشابه دیگر برای یافتن آدرس های آدرس اینترنتی: FindThat.Email, Voila Norbert
 
15- Ahrefs’ Broken Link Checker
 
Ahrefs’ Broken Link Checker ده پیوند بلندتر شکسته شده اینباند و اوت باند را برای هر دامنه ، زیردامنه و یوآر ال علامت می دهد . از این ابزار می‌توانید برای :
 
فرصت یافتن پیوند بیلدینگ های شکسته
 
یافتن پیوند های شکسته اوت باندینگ که میتوانید برای بهبود تجربه تجربه کاربری اصلاح کنید
 
یافتن صفحات شکسته سایت تان بمنظور پس گیری ” اقتدار پیوند “
 
چنانچه برای رسیدگی لینک های شکسته از Chrome Extensions را ترجیح می دهید، می‌توانید از LinkMiner یا My Links. استعمال نمائید .
 
16- Scraper
 
Scraper یک افزونه کروم می باشد که امکان خزیدن داده ها از هر برگه تارنما را برای شما ممکن می سازد .
 
این افزونه کاربردهای متنوعی داراست برای مثال : خزش در چشم انداز لینک و پیوند ازنتایج جستجوی گوگل .
 
17- Help a Reporter (HARO)
 
Help a Reporter (HARO) یک سرویس بدون پول هست که در ان منابع خبری را به خبرنگارانی که بدنبال تخصص خود می‌باشند متصل می کند .
 
طرز کار : خبرنگاران سوالاتی را میپرسند . و برای پیدا کردن سوالاتشان نیاز به متخصص دارا هستند .
 
HARO این سوال های را برای مشترکین ارسال می کند. افراد به این سوالات پاسخ می دهند و بشکل بالقوه ای منبعی برای این انتشاراتی ها می‌شوند .
 
صرفنظر از اینکه وب سایت شما چقدر عمر داراست ، این افزونه می‌تواند یک شیوه عالی برای ساختن پیوندهای معتبر باشد
 
افزونه مشابه : SourceBottle
 
18– Streak
 
Streak یک افزونه فریمیوم کروم هست که باکس جیمیل تان را به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM تبدیل می کند .
 
با کمک Streak میتوانید ایمیل های شخصی سازی شده جمعی را برنامه ریزی و ارسال کنید و ببینید آیا کسی ایمیل ها را خواده هست ؟ این یک ابزار خوب برای دسترسی به بلاگر می‌باشد .
 
ابزارهای seo فنی
با این ابزارها می‌توانید جنبه های فنی وب سایت خود را بهبود ببخشید
 
19 – Google Search Console
 
Google Search Console یک سرویس رایگان گوگل است که به عیب یابی و نظازت ظاهر وب سایت تان در نتیجه ها جستجو یاری می کند .
 
از این سرویس برای پیداکردن و اصلاح خطاهای فنی ، ارسال وبسایت مپ های، دیدن داده های ساختاری صادر شده و … می توان استفاده کرد .
 
بینگ و یاندکس نسخه های منحصر به فرد به خود را دارا هستند .
 
20- Screaming Frog
 
Screaming Frog یک خزنده وب سایتی مبنی بر دستک تاپ می‌باشد . یکی از معروفترین ابزارهای مو جود برای پژوهش موردها seo فنی صفحه .
 
21- Cloudflare
 
Cloudflare یک CDN مشهور و رایگان هست که نه صرفا سرعت وبسایت تان را بالا می برد بلکه از ان در ازای حملات مخرب محافظت می کند .
 
22- GTMetrix
 
GTMetrix سرعت لود صفحات وب شما را بررسی می کند.در کنار نمره عملکردی که به شما میدهد، پیشنهاد های عملی در مورد اینکه چه کارهایی اجرا دهید و چه تغییراتی روی وبسایت تان اعمال کنید تا صفحات‌تان سریعتر بار گذاری شوند، هم ارائه می دهد.
 
ابزارهای مشابه : Google PageSpeed Insights, Pingdom, WebPageTest.
 
23- Google’s Mobile-Friendly Test
 
Google’s Mobile-Friendly Test به تحقیق نحوه استفاده بازدیدکننده از صفحات وب سایت تان در دستگاه موبایل می پردازد .
 
این ابزار همچنین موارد خاص دیگری راجع به با قابلیت و امکان استعمال از تلفن همراه را ببرسی می کند .
 
مواردی مانند متن هایی که خیلی برای خواندن ریز هستند و استفاده از پلاگین های ناسازگار .
 
24- Smush
 
Smush یک پلاگین مجانی وردپرسی هست که برای فشرده سازی ، بهینه سازی و تغییر تحول اندازه تصاویر بکار می رود .
 
شما می توانید برای باور از سرعت بارگیری سریع صفحاتسایت تان از آن استفاده کنسد .
 
توجه داشته باشید که در ورژن رایگان آن تنها می توانید از 50تصویر به طور همزمان به کار گیری فرمایید .
 
برای seo 50دسته آتی باید روی دکمه ” RESUME” کلیک نمایید
 
ابزار مشابه : Shortpixel ( با قابلیت و امکان 200تصویر رایگان در هر ماه )
 
25- Where Goes?
 
ابزاری بی آلایش برای پژوهش مسیرهای ریدایرکت برای هر URL می‌باشد.
 
تنها کافیست تا یک URL را وارد نمائید و گونه های یدایرکت‌ها که مشمول ۳۰۱ ، ۳۰۲ و غیره می گردد را پیدا کنید.
 
این ابزار تغییر‌و تحول مسیرها را در یک زنجیره آرم می‌دهد.
 
شما بایستی تعداد ریدایرکت های غیر ضروری را به دستکم برسانید، زیرا تارنما شما‌را کند می کنند و تجربه کاربری وبسایت شما را تضعیف.
 
خلال این، داشتن ریدایرکت‌های بیش از حد در یک زنجیره، سبب ساز سردرگمی ربات‌هایی مانند Googlebot می‌شود. و این واقعه هیچ زمان واقعه نه نیست
 
همچنین یکسری افزونه seo Chrome با همین امکان برای مثال Ayima Page Insights و Redirect Path وجود دارا هستند.
 
26- Robots.txt Generator
 
Robots.txt فایلی می باشد که باید در هر سرور و برای هر سایت مو جود باشد.
 
این راهبرد به روبات‌ها (مثلا Googlebot) اجازه میدهد که چه صفحاتی از وب سایت شما را می توانند و یا نمی‌توانند خزش کنند.
 
این ابزار به شما امکان می دهد یک پوشه robots.txt با فرمت مناسب را در عرض یک سری ثانیه ساخت نمایید.
 
کاربران پیشرفته‌تر می‌توانند از آیتم سفارشی برای تولید قوانین فردی برای ربات های متفاوت، زیرمجموعه‌ها و غیره استفاده کنند.
 
27- HEADMasterSEO
 
ابزاری معمولی برای تحلیل کردن شرایط یا استاتوس status) URL) های سایت است.
 
این ابزار seo مجانی قابل اطمینان هست و قادر است در میان اکثر رایانه ها در بین دو تا شش میلیون URL را بررسی کند.
 
در صورتیکه یک برنامه بر طبق وب (وب برنامه) را ترجیح می دهید و فقط مایل به حساب کردن ۱۰۰ URL می‌باشید، HTTPstatus.io را امتحان نمائید.
 
28- Keep-alive Validation seo Tool
 
از این ابزار برای بازرسی اینکه آیا اتصالات پایدار در صفحه ها وب شما فعال یا غیرفعال می‌باشد استعمال نمایید.
 
29- Chrome DevTools
 
Chrome DevTools یک ابزار برای دی باگینگ صفحه ها داخلی وب سایت هست .
 
از این ابزار برای دیباگ کردن مفاد مربوط به سرعت صفحه ، بهبود عملکرد رندرینگ کاغذ و … به کار گیری می‌شود
 
علاوه بر این برای سئو فنی کاربردهای فراوانی دارد .
 
30- View Rendered Source
 
View Rendered Source یک افرونه کروم می‌باشد که نماد می دهد چه طور یک مرورگر HTML مهم صفحه را باطن DOM (که شامل اصلاحات ساخته شده به وسیله جاوااسکریپت می باشد) رندر می کند .
 
این یک ابزار عالی برای افرادی است که نیاز به رفع گونه های یا حسابرسی های دقیق جاوااسکریپت دارند.
 
31– Hreflang Tag Generator
 
تگ های هرفلنگ را بمنظور ویژه سازی زبان و هدفگذاری جغرافیایی یک سایت ساخت و ساز می کند .
 
تنها کافی می‌باشد یوآر ال دلخواه تان را اضافه نمائید ، مرزو بوم و گویش غرض را انتخاب نمائید بعد کلیک فرمائید .
 
ابزارهای در دست گرفتن کردن جايگاه بندی
 
این ابزارها به شما در بررسی کردن رتبه بندی وضعیت هدف کمک می کند
 
32- Ahrefs’ SERP Checker
 
Ahrefs’ SERP Checker ده مرتبه برتر را برای هر واژه و کلمه کلیدی در بیشتراز 10کشور دانا علامت می دهد .
 
برای سه جستجوی اولیه ، می توانید معیارهای اساسی seo مانند : تعداد دامنه های ارجاع ، تعداد بک لینک و پیوند های تخمین زده شده و …را مشاهده کنید .
 
33- Local Search Results Checker
 
Local Search Results Checker نتایج جستجو را از جای جای از بالا شهر گرفته تا راس و حتی مناطقع بالا را علامت می دهد . بسته به مرزوبوم ، میتوانید لهجه خاصی را گزینش فرمایید .
 
34- Mobile SERP Test
 
Mobile SERP Test این امکان را به شما می دهد که جايگاه بندی موبایلتان را در هر موقعیتی ، آدرس صحیح ، شهر ، ایالت و کدپستی بازرسی نمایید .
 
حتی قابلیت مقایسه دستگاه ها با یکدیگر نیز وجود دارد زیرا بعضی از متخصصین سئو براین باورند که گوگل حاصل متفاوتی را برای اندروید و IOS نشان می دهد .
 
ابزارهای رسیدگی
 
این ابزارها به شما یاری می کند تا داده های سایت تان را رسیدگی و تحقیق کنید .
 
35- Google Analytics
 
Google Analytics احتمالا دوست داستنی ترین ابزار تحلیلی مو جود می‌باشد .
 
این ابزار اطلاعات متنوع فراوانی به شما می‌دهد که می توانید از آنان برای بهبود جنبه های بازاریابی استفاده فرمایید .
 
این ابزار برای مرورگر بینک Bing Webmaster Tools و برای مرورگر یاندکس Yandex Metrica می‌باشد .
 
36- Keyword Hero
 
این ابزار کارایی می کند داده های “ارائه نشده ” در گوگل آنالتیکس را با لغت ها کلیدی جستجوی حقیقی وواقعی جایگذین کند .
 
نسخه رایگان آن به شما این امکان را می‌دهد تا حداکثر 10 یوآرال و 2000جلسه رایگان در هر ماه را تجربه فرمایید
 
37-Google Data Studio
 
Google Data Studio به شما این قابلیت را می دهد تا داشبرد و گزارش های تعاملی ایجاد کرد نمائید .
 
این نرم افزار با مجموعه ابزارهای گوگل ترکیب میگردد و سبب می شود تا داده هایی از بخش های دیگر مانند Google Search Console, Google Analytics را ادغام کنید
 
38- seo WordPress Ahrefs
 
seo WordPress Ahrefs به شما کمک می کند تا ممیزی محتوا را ایفا دهید و لینک و پیوند های پشتیبانتان را در دست گرفتن نمایید
 
این افزونه داده ها از فهرست بک لینک و گوگل آنالتیکس را ترکیب می کند و به شما پیشنهادات بدون‌پول درباره چگونگی بهبود محتوایتان ارائه می دهد .
 
ابزارهای سئو محلی
این ابزارها به شما کمک می کند به مرتبه های بالاتر در SERP محلی برسید
 
39 – Google My Business
 
Google My Business به شما قابلیت و امکان می دهد همت دستیابی و کارتان را در جستجوی گوگل و نقشه ها رئیس نمائید .
 
بهینه سازی GMB پروفایل تان احتمالا مهم ترین چیزی می باشد که می توانید در سئو محلی انجام دهید .
 
طبق مطالعات سایت MOZ در سال 2018، GMB یکی از برترین دست اندرکاران رتبه بندی محلی هم برای “snack pack” و هم نتایج ارگانیک است .
 
40- Whitespark’s Google Business Review Link Generator
 
دریافت نظریات کاربران در Google برای تجارت شما و برای seo داخلی تارنما، بسیار مهم می باشد.
 
این ابزار پیوندی مشترک را تولید می کند که به شما قابلیت و امکان می دهد تا با یک کلیک تجارت و کسب و کار آنلاین خود را رسیدگی و مطالعه کنید، تا ببینند که تجارت آنلاین شما چقدر غالب عمل کرده است؟
 
این اطلاعات را از طریق نشانی اینترنتی، رسانه‌های اجتماعی و فضاهای دیگر با کاربرانتان به اشتراک بگذارید تا پروسه بازرسی کسب و کار شما به سهولت برای مشتریانتان انجام شود.
 
ساخت‌و‌ساز پیوند “نرخ و بازرسی” برای تجارت شما فقط تعدادی ثانیه طول میکشد، اما تاثیر شگرفی دارد
 
41- Whitespark Local Citation Finder
 
این ابزار رقبا شما را مورد استیناف قرار داده و رشد شما و آنها را رصد می کند. ابزاری ضروری برای هر کسی هست که درگیر جستجوهای محلی باشد.
 
42- Algoroo
 
یک ابزار برای ردیابی الگوریتم گوگل می باشد . این امکان را برای شما آماده می کند تا مشاهده کنید آیا نوساناتی در SERP های گوگل وجود داراست یا خیر ؟
 
ابزار مشابه : Ayima Pulse, Rank Risk Index.
 
43- Wayback Machine
 
Wayback Machine به شما نشان میدهد که کاغذ هایان در قبلی چطور بنظر می رسیدند .
 
این ابزار کاربردهای متنوعی داراست .
 
بطور مثال درصورتی که درحال انچام لینک بیلدینگ شکسته هستید، دیدن اینکه در ابتدا چه چیزی بر روی dead page تان بوده می‌باشد بسیار کمک تان می کند چون می توانید آن را تکرار کنید .
 
44- Google Alerts
 
Google Alerts این ابزار به شما اجازه میدهد تا نام و استخراج و کارتان را بصورت آنلاین رصد نمائید .
 
ضمن این می توانید از این ابزار برای تفحص رقبا نیز استفاده کنید .
 
امیدورام این نوشته‌ی علمی مطالب موءثر زیادی درباره بهینه سازی در اختیارتان قرار داده باشد .
 
فراموش نکنید که گوگل احتمالا قدرتمندترین ابزار رایگان بهینه سازی هست.
 
معرفی دیگر ابزارهای اصلی در سئو و دیجیتال مارکتینگ