در شرایطی که در یک‌سری وقت پیشین عبارت بازاریابی محتوا یا این که ساخت‌و‌ساز محتوا به گوش شما نخورده باشد، احتمالاً برای این بوده که در دفتر خویش حضور نداشتید و به تعطیلات رفته آموزش سئو مشهد بودید. چرا‌که امروزه دیگر هر تجارت آنلاین (و آفلاینی) درباره بازاریابی محتوا حرف می‌نماید. ولی استراتژی محتوا چطور؟ آیا تا به هم اکنون این واژه و کلمه به گوشتان خورده میباشد؟ آیا هیچ ایده‌ای دارید که استراتژی محتوا به چه معناست؟
 
در دنیای بازاریابی اینترنتی، عبارت بازارایابی محتوا به‌سرعت در درحال حاضر تبدیل شدن به یکی لغت ها لبریز مصرف میباشد. ولی هیچ شکی هم وجود ندارد که بازاریابی محتوا امری بسیار اساسی آموزش سئو در مشهد و ضروری برای هر تجارت اینترنتی میباشد و همگی اقداماتی که یک تجارت آنلاین در‌این راستا اجرا می دهد تاثیرگذار خواهد بود. ولی عبارت استراتژی محتوا نیز به اندازۀ بازاریابی محتوا اصلی میباشد، با اینحال کمتر کسی به آن اشاره می‌نماید.

در حال حاضر ممکن میباشد این پرسش برای شما پیش بیاید که مگر استراتژی محتوا به عبارتی بازاریابی محتوا وجود ندارد؟ پاسخ سریع به پرسش شما این میباشد: نه! استراتژی محتوا یک عبارت بسیار دانش آموز میباشد و موردها بسیار متعددی را مشتمل بر میشود. در حالی که بازاریابی محتوا فقط بر روی یک بخش از استراتژی محتوا تاکید دارااست.

 
فهم تفاوت بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا و همینطور کیفیت کارکرد این دو در کنار یکدیگر، از بنیادی‌ترین نیازها برای توفیق کسب و کار آنلاین شماست. پس در‌این نوشته‌ی‌علمی میخواهیم تفاوت‌های در میان این دو عبارت را کاوش کنیم و در عین اکنون ارتباط دربین آن‌ها‌را توضیح دهیم.
 
استراتژی محتوا چیست؟
 
 
با یک جستجوی بی آلایش در سایت ویکیپدیا به تعریفی معمولی از استراتژی محتوا می رسیم: «طراحی برنامه، پیشرفت و مدیر محتوا-چه به طور نوشتار و چه در رسانه‌های دیگر». به عبارت دیگر می‌قدرت اظهار کرد که استفادۀ صحیح از محتوا در بخش‌ها و بعد ها گوناگون یک کسب و کار را استراتژی محتوا می گویند.
 
استراتژی محتوا اشاره به مراحل ایجاد،‌ ذخیره و توزیع محتوا طبق نرم افزار‌ای سازمان‌یافته، حول محوری مشخص و معلوم و برای مخاطبانی از گذشته رقم خورده میباشد. توفیق این فرایند بایستی در آحاد چرخۀ قدمت محتوا، مبتنی بر شاخص‌های روشنِ عددی اندازه‌گیری گردد. استراتژی محتوا شما بایستی هویّت محتوا از نظر ساختار و مدل را معین کند و چارچوب‌های محتوا را برای کلیۀ دپارتمان‌های کمپانی انتخاب کند.
 
برای اینکه معنا استراتژی محتوا را به صدق شعور کنیم، بیایید فرض کنیم که میخواهیم یک منزل بسازیم. برای تشکیل داد منزل، آغاز به طرح و نقشه نیاز داریم. نقشه‌‌های ساختمانی، طرح‌هایی لبریز جزئیات می باشند که کل بعد ها و زوایای تشکیل داد یک منزل را قبل از آنکه پی‌ریزی و عملیات تولید استارت خواهد شد، به ما آرم می دهند. این طرح‌ها و نقشه‌ها، اندازه‌های ظریف، جای لوله‌کشی‌ها و سیم‌کشی‌ها، حتی محل ظریف نورگیری اتاق‌ها، در و پنچره‌ها را به ما آرم میدهند.
 
می قدرت بیان کرد، استراتژی محتوا در واقعیت مساوی همین طرح‌ها و نقشه‌ها در قضیه ایجاد محتوای یک کسب و کار میباشد و آرم میدهد که چه‌گونه می بایست از محتوا چهت نیل به هدف ها تجاری بهره برد.
 
استراتژی محتوا چه مواقعی را مشمول میشود؟
یک استراتژی محتوایِ بهتر و ظریف به آحاد سوال های مربوط به به کارگیری از محتوا جواب میدهد. سوالاتی از قبیل:
 
چرا محتوای فعلی بایستی منتشر گردد؟
با نشر این محتوا به کدام سمت میرویم؟
این محتوا چه وقتی می بایست به مخاطبان نماد داده گردد؟
مشتریان ما چه افرادی می باشند؟
از این محتوا انتظار چه برخورد هایی را داریم؟
بعد از تکثیر این محتوا، چه کاری می بایست ایفا دهیم؟
وقتی که شما جواب بعضی از این سوال های را پیدا کردید، فرصت آن میباشد که برای سوال های اصلی‌تری نیز جواب بیابید:
 
مخاطبین شما به چه نوع محتوایی نیاز دارا هستند یا این که چه نوع محتوایی را از شما انتظار دارا هستند؟
چه کسی محتوای شما‌را ساخت و ساز و منتشر می‌نماید؟
هرچند وقت یکبار محتوای تازه ایجاد میگردد؟
برخورد مخاطبان نسبت به محتوای شما چیست؟
سوال هایی که در‌این نوشته ی علمی فهرست گردیده اند، مورد ها مهمی می باشند که در هنگام تدوین استراتژی محتوا می بایست در لحاظ گرفته شوند. این پروسه مستلزمِ وقت گذاشتن، استیناف، اندیشه و اپ‌ریزی ظریف میباشد. با تولید یک استراتژی محتوای ظریف و خوب، خواهید دانست که چه گونه می بایست از محتوا چهت نیل به هدف ها تجاری خویش به کار گیری نمائید.
 
همینطور بسیار اساسی میباشد که استراتژی محتوای خویش را در زمان‌های وقتی مشخص و معلوم آپ تو دیت فرمایید. صحت دارد که تغییر‌و تحول ندادن استراتژی محتوا در وقت شما صرفه‌جویی می‌نماید، ولی اینکار در وقت گیر برهه زمانی بیزنس شمارا به خطر می اندازد. به دلیل آنکه نیازها و منظور‌های مخاطبان شما مرتباً در حالا تغییر‌و تحول میباشد. بدین ترتیب توصیه میکنیم هر سال استراتژی محتوای خویش را تغییر‌و تحول دهید و در شکل نیاز حتی محتواهای خویش را نیز بروز نمایید.