طریق تشکیل داد اسکیما FAQ در وبسایت‌های وردپرسی
برای وارد کردن کد اسکیما سوال و جواب در وبسایت وردپرسی بایستی آن را در بخش هدر کدهای html کاغذ موردنظر قرار دهید. برای این شغل یک سری رویکرد پیش  آموزش سئو مشهد  رو دارید:
 
وارد کردن بدون واسطه کد در header شیت: در حالتی که قابلیت و امکان عمل با کدهای html را دارید، کافی میباشد کد اسکیما را در بخش header برگه قرار دهید و آن را ذخیره فرمائید تا شغل ایجاد کرد آموزش سئو در مشهد  اسکیمای شما نقطه پايان یابد.
به کار گیری از پلاگین کدهای html: بعضی پلاگین‌ها مثل Insert Headers and Footers می باشند که فعالیت وارد کردن کد به وبسایت را برای شما ایفا می دهند. کافی میباشد پلاگین را نصب کرده، کد را به آن بدهید و مکان قرارگیری آن یعنی header برگه را معین فرمائید.
استعمال از پلاگین بهینه سازی: بعضی پلاگین‌های seo مثل yoast هم فعالیت ایجاد کرد اسکیما سوال و جواب را برای شما اعمال می دهند. استعمال از اینگونه پلاگین‌های شغل شما‌را برای ایجاد کرد اسکیما بسیار شل می‌نماید. کافی میباشد در هر برگه از وب سایت به بخش اسکیمای یواست بروید و نوع آن را سوال و جواب تعیین نمائید. بعد سؤال و پاسخ‌های آن‌ها را وارد فرمایید تا پلاگین خودش اسکیما را برای شما بسازد.
طرز تشکیل داد اسکیما FAQ در تارنما‌های منحصر به فرد
در وبسایت‌های منحصر به فرد هم بعد از تولید کدهای اسکیما سوال و جواب، کافی میباشد آنها‌را در بخش هدر هر ورقه قرار دهید. اگر که خودتان دسترسی ندارید، از مسئول فنی وبسایت بخواهید این عمل را برای شما اعمال دهد.
 
شیوه تحقیق خطاهای اسکیما FAQ در سرچ کنسول
بعداز اینکه شغل ایجاد کرد اسکیما و قرا ردادن آن در وب سایت‌تان به آخر رسید، توصیه می‌گردد یک‌توشه در بخش url inspection سرچ کنسول، درخواست ایندکس برگه را بدهید تا ورقه در ایندکس گوگل بروزرسانی گردد. در شرایطی‌که می خواهید مشاهده کنید اسکیمای برگه فعال گردیده یااینکه خطایی داراست، میتوانید در منوی سمت چپ سرچ کنسول در بخش enhancement روی آیتم FAQ کلیک و سود را ملاحظه کنید.
 
اکران اسکیمای سوال و جواب در نتیجه ها گوگل چه‌گونه میباشد؟
ایجاد کرد اسکیما سوال و جواب به تنهایی اکران آن در نتیجه ها کاوش را ضمانت نمی‌نماید. معمولاً گوگل این اسکیما را برای حاصل جستجوی شیت اولیه برخی عبارت‌ها اکران میدهد. در گام نخستین وبسایت شما می بایست در شیت نخستین نتیجه ها جستجوی مربوطه حضور داشته باشد تا کاندیدای اکران اسکیما باشد. آن‌گاه گوگل از در بین این حاصل یک کدام از را گزینش می‌نماید. خلال این در بعضا عبارت‌ها مجموعاَ گوگل این اسکیما را اکران نمی‌دهد؛ ممکن میباشد نوعی دیگر از ریچ‌ اسنیپت‌ها را برای آن ورقه در حیث بگیرد یا این که کلاً هیچ داده ها اضافه‌ای نشانه ندهد. به هرحال در شکل اکران، اسکیما سوال و جواب به طور تعدادی سؤال در پایین پیوند وبسایت شما قرار میگیرد.
چرا به نظارت لیست بهینه سازی نیاز داریم؟
یکی‌از خصوصیت‌های کار‌های بهینه سازی این میباشد که شغل های ریز و درشت متعددی برای اجرا‌ دادن وجود داراست. این عمل‌ها از مجال راه اندازی وب سایت استارت میشوند و برای هر بخشی از امور با تیم‌ای از عمل‌های دیگر مواجه می باشید. از جمله هربار که میخواهید محتوایی منتشر فرمایید بایستی مفاد متعددی را مدنظر قرار دهید، از تیتر مقاله گرفته تا متای توضیحات به علاوه با صرفه‌سازی تصاویر و... این کار‌ها آن قدر زیاد میباشند، که احتمال فراموش‌ کردن بخشی از آن‌ها زیاد میباشد.
به‌این مفاد کار‌های حوزه سئوی آف پیج و seo تکنیکال را هم اضافه نمائید. به همین ادله داشتن یک نظارت لیست برای شغل های بهینه سازی ضروری به حیث می رسد. این آنالیز لیست بهینه سازی 2023 به شما یاری می‌نماید، همه کار‌های مایحتاج خویش را با نظم و ترتیب در طی ما یحتاج خویش اعمال دهید.
 
گونه های بررسی لیست seo
عمل‌های سئویی آن‌قدر زیاد می‌باشند که برای هر بخشی می‌اقتدار یک ارزیابی لیست تنظیم کرد. در‌این نوشته ی علمی به ارائه بررسی لیست مبنا بهینه سازی، محاسبه لیست بهینه سازی تکنیکال، ارزیابی لیست seo داخلی و سئوی خارجی میپردازیم.
 
ارزیابی لیست مبنا بهینه سازی
کارهایی که در آنالیز لیست اساس seo آورده‌ایم، قرار وجود ندارد به‌طور بی واسطه مرتبه وبسایت شمارا در نتیجه ها کاوش ارتقاء دهند. ولی تحت عنوان شغل‌هایی زیربنایی به شمار میروند که در غایت سبب ارتقاء مرتبه تارنما شما می گردند.
 
نصب سرچ کنسول گوگل: سرچ کنسول مهم ترین ابزاری میباشد که برای شغل‌های بهینه سازی به آن نیاز دارید، به یاری آن می توانید کوشش وبسایت‌تان در نتیجه ها کاوش را رصد فرمایید، کلمه ها کلیدی که در آن ها درجه گرفته‌اید را مشاهده کنید، خطاهای جانور در وبسایت خویش را شناسایی کرده و فولدر وب سایت مپ را وارد نمائید.
 
نصب گوگل آنالیتیکس: این ابزار گوگل هم به شما یاری می‌نماید واحد سنجش بازدیدهای وبسایت‌تان را رصد کرده و مشاهده کنید هر مورد از بازدیدکننده‌ها از کجا می آیند و چه‌طور با تارنما‌تان تعامل برقرار می‌نمایند. در حالتی که آنالیتیکس را به سرچ کنسول متصل فرمائید، از مزایای بیشتری سود‌مند خواهید شد.
 
نصب یک پلاگین بهینه سازی: در حالتی که وبسایت‌تان وردپرسی میباشد به یک پلاگین بهینه سازی هم نیاز دارید تا کارهایی مثل وب سایت مپ و تگ‌های متا و هدینگ‌ها را برایتان باصرفه نماید. برای این فعالیت پلاگین‌های نیکی مثل yoast ،rank math ،سئو framework وجود داراست که عمل شمارا برای با صرفه‌سازی تارنما و صفحه های آن بسیار شل می‌نمایند.
 
تولید تارنما مپ: تارنما مپ به موتورهای کاوش علامت میدهد محتواهای اساسی تارنما شما در کجا قرار دارا هستند، به‌این‌ترتیب موتورهای کاوش میتوانند مطالب وبسایت شما‌را خزش و ایندکس نمایند. فولدر تارنما مپ را میتوانید در یکی نشانی‌های تحت پیدا نمایید:
 
sitemap.xml/
sitemap_index.xml/
sitemap/
تشکیل داد فولدر ROBOT.TXT: فولدر ROBOT.TXT یک فولدر متنی میباشد که به موتورهای کاوش اعلام می‌نماید به چه بخش‌هایی از تارنما شما می توانند رمز بزنند و به کدام بخش‌ها اذن سرزدن ندارند. داشتن پوشه ROBOT.TXT برای هر سایتی اثر گذار میباشد البته درصورتی که صفحاتی در وبسایت‌تان دارید که نمی خواهید به وسیله موتورهای کاوش خزش شوند، بایستی مسلما فولدر ROBOT.TXT را در وب سایت‌تان بسازید. مثلا در وب سایت‌های فروشگاهی نیازی به خزش صفحه های خرید و پرداخت و... بوسیله موتورهای کاوش وجود ندارد و این صفحه ها بایستی مسدود شوند. با مراجعه به نشانی yourdomain.com/robots.txt میتوانید وجود فولدر ROBOT.TXT در وب سایت خویش را تحلیل نمائید. چنانچه درین نشانی چیزی نیست، قطعا به امداد ابزارهای آنلاینی که برای تشکیل داد فولدر ROBOT.TXT وجود داراست، آن را بسازید و در وبسایت‌تان قرار دهید.