چه‌گونه صفحه ها یتیم Orphan Page را پیدا کنیم؟
یکی مهم ترین ایرادات پیش روی سئوکاران و ادمین‌های وب سایت جستن صفحه ها یتیم و بهبود آن‌هاست. گاهی این صفحه ها به حدی ایزوله می شوند که حتی مدیریت وبسایت هم نمی‌تواند به راحتی آن ها را پیدا نماید و می بایست به ابزارهای با صرفه‌سازی و تحلیل آموزش سئو مشهد  متوسل گردد.
 
او‌لین منبعی که برای یافت کردن صفحه های یتیم وجود دارااست، Google Analytics میباشد. شما می توانید با کلیک روی Site Content در قسمت Behavior به لیست جامعی از URLهای مو جود در وبسایت خویش دسترسی داشته باشید. احتمالا صفحاتی که بازدید متعددی ندارند، یتیم می باشند و با رسیدگی آن ها میتوانید متوجه گردید کدام یک حقیقتا یتیمند و کدام یک به جهت اشتباهات سئویی دیگر بازدید تحت دارا‌هستند. ابزار دیگری هم برای تحقیق صفحه های تارنما و معیار بازدید آنها وجود داراست که در پی آنان را آموزش سئو در مشهد  ذکر شده‌ایم:
 
سرچ کنسول گوگل
ابزار MOZ
ابزار Ahrefs
به کارگیری از این طریق‌ها به‌ خیال و خاطر تحریم و نبود لوکیشن کشور ایران در آنان، برای تارنما‌های اهل ایران شغل رنج میباشد. به همین ادله به یک رویه جایگزین برای جستن صفحه ها یتیم و محاسبه تارنما نیاز داریم.
 
شناسایی صفحه های یتیم با استعمال از ابزار جت seo
جت بهینه سازی یک ابزار تماما اهل ایران میباشد که در نوبت اولیه شمارا از قید و سد تحریم و نیاز به VPN و VPS رها می‌نماید. ابزار اهل ایران برای وبسایت‌های ما که مخاطبانشان معمولا در کشور ایران معاش می‌نمایند، توجه بالاتری داراست و حاصل ظریف‌تری ارائه میدهد. جت seo ابزاری میباشد که بوسیله متخصصان اهل ایران پیاده سازی گردیده و برای یوزرها ساکن کاربرد بخش اعظمی داراست.
 
جت بهینه سازی خیر فقط صفحه ها یتیم وب سایت را پیدا می‌نماید، بلکه قابلیت و امکان جستن ایرادهای سئویی گوناگون را هم ارائه میدهد. برخی از تجهیزات جت بهینه سازی عبارتند از:
 
خطای لینک و پیوند‌ها
خطاهای جانور در صفحه های تارنما
خطاهای مرتبط با لینک و پیوند‌های داخلی و پیوند‌های فرنگی
با مخلوط داده‌هایی که از جت seo به دست می آورید، می توانید به راحتی صفحه های یتیم یا این که Orphan page وبسایت خویش را پیدا فرمائید. دیدنی‌خیس آنکه کارشناسان جت seo پس از معین شدن ایرادهای وبسایت، ارشاد‌های موردنیاز برای حل اشتباهات را به شما ارائه می دهند.
 
برای مثال برای صفحه ها یتیم راهکارهای مختلفی مثلا بایگانی کردن آنها (در حالتی‌که در تارنما به آن ها نیازی ندارید) یا این که لینک و پیوند دادن به آنها از صفحه های دیگر تارنما و بیرون شدن از موقعیت Orphan وجود داراست. کارشناسان جت بهینه سازی سرویس ها با صرفه‌سازی سایت و بهینه سازی را نیز ارائه میدهند و میتوانند اقدامات مایحتاج چهت نیل به نتیجه ها مناسب در گوگل را برای شما اجرا دهند.
 
توده‌بندی
 
صفحه های یتیم یا این که Orphan page یکی‌از اشتباهات سئویی می‌باشند که سوای جلب اعتنا یا این که ارور خاصی سبب ساز افت جايگاه تارنما در گوگل می گردند. در نگاه اولیه به حیث می رسد این دست اندرکاران خرد تأثیر منفی خاصی ساخت و ساز نمیکنند، البته عده شدن آنان در کنار هم می تواند اثرات مخربی بر تارنما داشته باشد.
 
با استیناف این نوشته‌ی‌علمی متوجه شدید صفحه ها یتیم چه صفحاتی می‌باشند و چه آثاری روی وب سایت دارا هستند. ممکن میباشد کشف کردن این صفحه ها به فرصت و توجه متعددی نیاز داشته باشد، ولی فراموش نکنید که با یافت کردن آنها هم تاثیر مثبت روی سئوی تارنما میگذارید و هم میتوانید ایرادهای دیگری که سبب کاهش بازدید صفحه های وب سایت می شوند را پیدا نمایید.
featured snippet چیست؟
در حالتی که نمی‌دانید featured snippet چیست، بایستی خصوصی به برگه نتیجه ها جستجوی گوگل بزنید. احتمالا شما هم در بعضی موردها هنگام اکران حاصل کاوش، چشم‌اید که برخی داده ها اصلی در بالای نتیجه ها اکران داده می گردد. این داده ها مشتمل بر توضیحی مختصر و موءثر از چیزی میباشد که در پی آن می گردید. این خصوصیت که مدتی میباشد به ورقه نتیجه ها گوگل اضافه گردیده، برای راحتی یوزرها ساخت و ساز شد تا در شکل نیاز بتوانند جواب خویش را در به عبارتی ورقه نتیجه ها بگیرند.
 
برای تعریف‌و‌تمجید بدیهی و پر‌نور این خصوصیت می‌قدرت اعلام‌کرد featured snippet یا این که جواب ویژه گوگل، در واقع تکه‌های خرد متنی میباشند که در بالای حاصل کاوش برای جواب سریع به زمینه جستجوی استفاده کننده اکران داده میگردند.