فاکتورهای بک پیوند وب سایت برای درجه‌بندی گوگل
بک پیوند‌ها در اینترنت‌وب سایت‌هایی غیر از تارنما شما که به برگه‌ای در اینترنت‌وب سایت شما برمی‌گردند، اشاره می‌نمایند. به بک پیوند‌ها لینک و پیوند‌های ورودی نیز می گویند چون نماد‌دهنده ترافیک اینترنت‌وب سایت دیگری میباشد که به وبسایت شما وارد می گردد. چگونگی و کمیت بک پیوند‌های شما قادر است به شما یاری دهد در موتورهای کاوش مانند گوگل و بینگ سکو بالاتری دستیابی کنید. به‌دنبال فاکتورهای بک لینک و پیوند که بر سکو‌بندی حاصل مرتبط می‌باشند آموزش سئو مشهد   را معرفی می کنیم:
 
سن دامنه پیوند دهنده
بک پیوند‌های دامنه‌های دیرین ممکن میباشد قدرتمندتر از آموزش سئو در مشهد   دامنه‌های تازه باشند.
 
تعداد دامنه‌های پیوند دهنده
تعداد دامنه‌های پیوند دهنده می‌تواند یک کدام از فاکتورهای سکو‌بندی در الگوریتم گوگل باشد.
 
تعداد پیوند‌ها از IP های جدا
لینک و پیوند‌های با IP مجزای بیشتر، ممکن میباشد سبب ساز خواهد شد که تارنما شما از حیث گوگل معتبرتر باشد.
 
تعداد صفحه های لینک و پیوند دهنده
تعداد تمام صفحه ها پیوند دهنده (حتی از یک دامنه) ممکن میباشد بر درجه‌بندی تأثیر بگذارد.
 
سکو صفحه ها لینک و پیوند دهنده
سکو صفحاتی که به شما پیوند میدهند روی جايگاه‌بندی اثر دارااست.
 
انکرتکست (Anchor Text) بک لینک و پیوند‌ها
انکرتکست نسبت به قبلی مداقه کمتری دارااست (و در شکل با صرفه‌سازی بیش‌ازحد، تحت عنوان اسپم شناخته می شود)؛ ولی انکرتکست بی نیاز از عبارات کلیدی همچنان سیگنال رابطه کارکشته را برای ادراک مورد ورقه به گوگل ارسال می‌نماید.
 
خصوصیت Alt (برای پیوند‌های تصویری)
خصوصیت Alt تحت عنوان انکرتکست برای تصاویر شغل می‌نماید.
 
پیوند‌دهی از وب سایت‌های با پسوند .edu یا این که .gov
مت کاتز اعلام کرده دامنه‌های با پسوند edu و gov در جايگاه‌بندی گوگل بی‌تاثیرند و گوگل هم ذکر کرده بیشتر بک لینک و پیوند‌های از وبسایت‌های با این دامنه‌ها را در لحاظ نمی‌گیرد ولی بعضا متخصصان بهینه سازی به استعمال از این استدلال معتقدند.
 
اعتبار برگه لینک و پیوند‌دهنده
اعتبار برگه (Page Rank) پیوند‌دهنده از قبلی یک استدلال سکو‌بندی اساسی برای گوگل میباشد.
 
اعتبار دامنه پیوند‌دهنده
اعتبار دامنه (Domain Authority) پیوند‌دهنده ممکن میباشد نقش مستقلی و موثری در بها یک بک لینک و پیوند داشته باشد.
 
به چنگ آوردن بک‌لینک و پیوند از تارنما رقبا
تصاحب کردن بک‌لینک و پیوند از صفحه های دیگری که در به عبارتی فیض کاوش درجه‌بندی‌ میگردند، به جهت رابطه زیاد این صفحه ها، ممکن میباشد روی بالا رفتن مرتبه یک کاغذ برای آن کلمه و واژه کلیدی خاص ارزشمندتر باشند.
 
دریافت کردن بک‌لینک و پیوند از وب سایت‌های جانور در حوزه کار خویش
اکثری از متخصصان seo معتقدند با اخذ بک پیوند از وب سایت‌های حوزه فعالیتتان، گوگل پشت گرمی بیشتری به تارنما شما خواهد کرد.
 
بک‌پیوند از همسایگی بد
اخذ بک پیوند از این وب سایت‌ها که به مزرعه لینک و پیوند مشهور‌اند، ممکن میباشد به وب سایت شما جراحت بزند.
 
پست مهمان
پست‌های مهمان هنوز گرانبها میباشند ولی به اندازه لینک و پیوند‌های متنی حقیقتا برای سئوی شما موءثر نیستند.
 
به کارگیری از لینک و پیوند‌های تبلیغاتی
طبق اعلام گوگل‌، پیوند‌های تبلیغاتی می بایست nofollow باشند یا این که به طور rel=sponsored تمجید شوند. اگرچه این احتمال وجود داراست که گوگل بتواند لینک و پیوند‌های تبلیغاتی را شناسایی و غربال نماید.
 
اعتبار ورقه مهم
اخذ ‌پیوند از ورقه اساسی بسیار گرانبها و برای تحلیل تارنما بسیار مفید میباشد.
 
لینک و پیوند‌های Nofollow
گوگل اعلام کرده: «ما به‌طورکلی لینک و پیوند‌های Nofollow را دنبال نمی‌کنیم و وارد الگوریتم پیج رنک نمی‌‌کنیم» این گزاره نماد میدهد که گاهی ممکن میباشد این لینک و پیوند‌ها بوسیله گوگل رسیدگی شوند. به کار گیری از پیوند‌های Nofollow به ترازو منطقی نشانه‌دهنده لینک و پیوند‌سازی طبیعی در وبسایت میباشد.