رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته میگردد که در قالب گزارش ارائه گردد. به این مضمون‌ که کاربر متوجه جنبۀ تبلیغاتی این گزارش نمی شود و تصور می کند در اینک مطالعه یا مشاهده یک گزارش به طور کاملً بی طرف است. به دلیل غیر بدون واسطه بودن این‌شیوه تبلیغاتی، رپورتاژ آگهی آموزش سئو در مشهد اثربخشی بالایی دارد. معمولا مخاطبان به این نوع آگهی اعتماد بیشتری دارند و تک تک محتوای رپورتاژ را تا انتها بازرسی می کنند. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی میباشد که مطرح ترین برندهای آموزش سئو مشهد فقیه برای معرفی تولید ها و خدمات نو خود از آن به کار گیری می کنند. رپورتاژ فقط روش تبلیغاتی است که برای فرصت فرصت نامحدود به مخاطبان نمایش داده می شود و همیشه در تارنما‌ آگهی دهنده باقی می ماند.

گزاره ای در تبلیغات می‌باشد که می‌گوید: بهترین نوع آگهی، آن میباشد که آگهی بنظر نرسد. فعلا درصد قابل توجهی از اخباری که از رسانه های متعدد منتشر می شود در دل خود پیامی بازرگانی به یار دارد و گزارش تبلیغاتی محسوب می شود، برهان این مورد اثر بخشی قابل توجهی است که این نوع از تبلیغات دارااست. در واقع مردم دیگر توجهی به تبلیغات نمی کنند و طرز های تبلیغاتی سنتی برای مردم تکراری و کسل کننده شده است، به همین جهت میباشد که reportage advertisement از عنایت زیادی بهره مند شده است. 

اشکال رپورتاژ آگهی 
رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد و بسته به رسانه ای که در آن منتشر میگردد نامگذاری می‌گردد. برخی از مشهورترین اشکال رپورتاژ آگهی عبارت اند از: رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی نشر یافته در وب سایت های خبری و رسانه های دیجیتال (رپورتاژ آگهی اینترنتی) ، رپورتاژ آگهی ویژه خبر نامه و رسانه های کثیرالانتشار. نوع نگارش محتوا و ارائه آیتم در هرمورد از این رسانه ها متفاوت بوده و باید اصول کلی آن به درستی رعایت شود.

تاثیر رپورتاژ آگهی در بهینه سازی و درجه تارنما در گوگل 
رپورتاژ آگهی در حقیقت عملکردی مانند نوشتن یک پُست مهمان دارااست. با قرار دادن لینک وبسایت تان در متن رپورتاژ آگهی میتوانید سیگنال رتبه بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال نمائید. بدون‌شک، داشتن یک پیوند از وب سایتی با اعتبار دامنۀ بالا تاثیر بسیار خیر بر روی سئوی وب سایت شما خواهد داشت. رپورتاژ آگهی بصورت مستقیم بر روی سئو تارنما تاثیر ندارد. البته همانطور که گفتیم میتواند به صورت غیر بدون واسطه بسیار اثر گذار باشد. تاثیر غیر بی واسطه رپورتاژ آگهی بر سئو تارنما در‌این نکته مخفی است که رپورتاژ آگهی با دستکم تبلیغ برای برندتان، بیشترین بازده را برای جنس شما تشکیل داد می کند. افراد ببیننده رپورتاژ آگهی حتماً به تارنما شما برای مشاهده و خرید محصولات یا خدمات مراجعه می کنند. براین اساس، تعداد ورودی های وب سایت شما ارتقا خواهد یافت که این مورد به بهبود سکو سایت شما امداد خواهد کرد.  از طرفی دیگر، تشکیل داد بک لینک در تارنما های معتبر و پر طرفدار به توان به چنگ آوردن تارنما و ارتقای جايگاه آن در گوگل امداد می کند.

بیشتر بخوانید : چه‌طور به ورقه اولیه گوگل برسیم؟



بینش گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی یکی طریق های دریافت کردن بک لینک برای وب سایت است. براین اساس همانند لینک سازی، یک فرمان حساس و تخصصی می باشد. در‌حالتی که به صورت اصولی اعمال نشود، ممکن میباشد فایده عکس داشته باشد و وب سایت شما از طرف گوگل مجازات خواهد شد. زمینه اساسی برای گوگل این می‌باشد که خوانندگان متن آگهی متوجه تبلیغاتی بودن متن نمی شوند. گوگل از این جهت نگران می‌باشد که ممکن می‌باشد محتواهای غیر بدون پول موجب منحرف شدن مخاطبان بشود. بنابراین برای دوری از جریمه شدن به وسیله گوگل، بایستی اعتقادوباور نتیجه ها نمائید که خواننده‌گان آگهی از همان شروع متوجه تبلیغاتی بودن متن شده اند و با تصمیم خود به خواندن محتوای رپورتاژ پرداخته اند.
همچنین، مت کاتس به صاحبان وب سایت ها هشدار داده می باشد برای اینکه رپورتاژ آگهی تان از طرف گوگل جریمه نشود باید از لینک و پیوند های نوفالو در آن استفاده نمائید تا تاثیری بر حاصل طبیعی گوگل نداشته باشد. در غیر این صورت،  گوگل رپورتاژ آگهی را با خرید بک لینک و پیوند برابر می‌داند و سایت رپورتاژ رونده را جریمه خواهد کرد. در نهایت چیزی که گوگل می‌خواهد این میباشد که لینک های مو جود در رپورتاژ آگهی دارای تگ \\\\\\\"rel=”no follow باشند تا هیچ تغییری بر روی پیج رنک گوگل انجام نشود. پیوند های رپورتاژ آگهی نباید با لینک و پیوند های خریدنی یکسان باشند (در غیر این صورت وبسایت خلاف کار مجازات شود). همچنین، مخاطبان می بایست از همان شروع به جنبه تبلیغاتی متن با خبر باشد.

تکثیر رپورتاژ آگهی، با رعایت اصول صحیح، یکی از طریق‌های سئو کلاه خاکستری محسوب می شود و می‌تواند تاثیر خیر روی سکو سایت شما در نتایج گوگل بگذارد. می اقتدار منفعت گرفت یک رپورتاژ آگهی اصولی مانع از جریمه شدن سایت بوسیله گوگل میگردد.

در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی اعتنا کنیم؟
مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی در مقایسه با خرید بک لینک و پیوند، همیشگی بودن آن میباشد. یعنی تبلیغ شما برای همیشه در تارنما آگهی دهنده باقی خواهد ماند و شما نیاز به تمدید تبلیغ تان ندارید و هزینه ای بابت آن پرداخت نمیکنید. در صورتیکه که هنگام خرید بک لینک و پیوند، شما باید برای تمدید آن، هر ماه هزینه ای را بپردازید.
مهم ترین نکاتی که هنگام خرید رپورتاژ آگهی می بایست به آنها اعتنا نمائید، عبارتند از:

رپورتاژ خود را در سایت های مرتبط با حصول و کارتان منتشر نمائید و توجه نمایید که تا حد ممکن تارنما آگهی دهنده از دید موضوعی و محتوایی به وب سایت شما نزدیک باشد.
معمولا وبسایت های خبرگذاری، سایت های بسیار مناسبی برای انتشار رپورتاژ آگهی می باشند.
بازدید وب سایت مورد نظر را گزینه استیناف قرار دهید و استیناف کنید که در حوزه کاری مورد نظر، این وبسایت چه میزان بازدید دارااست. هر چه میزان بازدید وب سایت و استفاده کننده علاقمندی که داراست بیشتر باشد، قادر است اثر گذاری بیشتری برای شما ایجاد کرد کند.
 به اعتبار دامنه و عمر دامنه وبسایت مورد نظر دقت نمایید. وب سایت هایی که اعتبار دامنه بالاتر از 50 دارا هستند، تارنما های مناسبی هستند.
به امتیاز اسپم یا spam score سایت آگهی دهنده اعتنا فرمائید. وب سایت هایی که spam score آنها فی مابین صفر تا سه میباشد، تارنما های مناسبی میباشند.
در لحاظ داشته باشید که اعتبار دامنه و امتیاز اسپم بودن سایت مبنی بر فاکتورهای شرکت moz مشخص میگردند و با فاکتورهای seo که توسط گوگل ارائه می‌گردد، تفاوت دارند ولی تا حدودی می‌توانند به ما کمک کنند تا بتوانیم تخمین صحت نسبت به مفید بودن آن وبسایت داشته باشیم.

برای هر رپورتاژ آگهی، یک محتوای مخصوص تهیه و تنظیم نمایید. محتوای تکراری، تاثیر زیادی نخواهد داشت و به راحتی از طرف موتورهای جستجو نادیده گرفته می گردد. نباید برای یک سری رپورتاژ از یک متن استعمال فرمائید. حتی از مقاله ها یا محتوای موجود در سایت تان نیز برای رپورتاژ آگهی به کارگیری نکنید. به میزانی که محتوای شما مخصوص تر باشد، قیمت ورقه رپورتاژ آگهی شما بالاتر می رود و منزلت بهتری در نتایج جستجو حصول می کند.
حداکثر از پنج لینک و پیوند در رپورتاژ آگهی به کار گیری نمائید. هر چقدر تعداد پیوند های شما بیشتر خواهد شد، بها و اعتبار داده شده به لینک ها کاهش مییابد زیرا قیمت و اعتبار آحاد صفحه بر تعداد لینک و پیوند ها تقسیم می گردد. بهترین شرایط، قرار دادن سه الی پنج لینک در متن تبلیغ می باشد. 
برای هر برگه از تارنما تان، فقط یک پیوند در متن آگهی قرار دهید. نباید با انکرتکست های متفاوت به یک شیت معلوم از وب سایت تان لینک بدهید. گوگل تنها، لینک اولیه را در حیث خواهد گرفت و سایر لینک ها بی اثر خواهند بود. تلاش فرمایید باطن رپورتاژ آگهی به صفحه ها داخلی سایت تان که از رقابت کمتری برخوردارند لینک بدهید. زیرا وا رفته تر می‌توانند رتبه بگیرند.
استعمال از تصویر و ویدیو مرتبط با محتوا در رپورتاژ آگهی به بها و اعتبار کاغذ تبلیغ می‌افزاید و اثربخشی آن را ارتقا می دهد.

برای سفارش ایجاد کرد محتوای سئو شده به کلیک کنید.



محتوای رپورتاژ آگهی چه‌طور باشد؟
تعداد لغات رپورتاژ آگهی باید فی مابین 700 تا 1200 باشد.
محتوای رپورتاژ نصیب بندی و پارگراف بندی  شود و مسلما از تگ هدینگ h2 در آن استعمال شود.
انکرتکست های رپورتاژ آگهی دقیقا همان عباراتی باشند که قصد دارید در آنها سکو به دست آورید.
از کلمه ها وقت گیر در لینک سازی استفاده نمایید.
سه الی پنج لینک و پیوند در متن رپورتاژ آگهی ساخت نمایید.
در متن رپورتاژ به نام برند تان یک لینک و پیوند دهید.
در رپورتاژ آگهی حتما از تصویر استعمال کنید و در متن جایگزین تصویر از لغت ها کلیدی هدف تان به کار گیری نمایید.
از تگ نوفالو در لینک و پیوند های خود استعمال نکنید و مجموع پیوند ها را فالو قرار دهید.
رپورتاژ آگهی چه مختصات فنی  می بایست داشته باشد؟
نکات فنی که هنگام نگارش رپورتاژ آگهی بایستی رعایت کرد عبارت میباشد از:

1. انتخاب محتوای مناسب

محتوا بایستی به شکلی تهیه شود که تولیدها، خدمات و کمپین های تبلیغاتی برند شما‌را به بهترین شکل ممکن بنامد البته استفاده کننده نباید حس کند سرگرم استیناف آگهی تبلیغاتی میباشد و به خرید کالا یا خدمات خاصی زور می‌شود.
2. تکنیک های بازاریابی محتوایی و تبلیغ نویسی به بهترین شکل و خلاقانه ترین نحوه بکارگرفته شود تا اثرگذاری رپورتاژ آگهی بیشتر گردد.

3. سایت هایی که رپورتاژ آگهی شمارا منتشر می‌کنند باید از دید رتبه حالت بهتری از سایت شما داشته باشند و انتشار محتوا در آنها برای شما ضرری نداشته باشد.

رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با سایر تبلیغات اینترنتی داراست؟
رپورتاژ آگهی با سایر تبلیغات اینترنتی بسیار متفاوت میباشد برخی از این تفاوت‌ها عبارت اند از:

•    تبلیغات اینترنتی مستقیما به ترویج یک بیزنس می‌پردازد ولی رپورتاژ آگهی به طور یک خبر اثرگذار و به صورت به طور کامل غیر بی واسطه اعتماد مشتریان را جلب می‌کند.
•    رپورتاژ آگهی به صورت دائم روی تارنما های معتبر قرار میگیرد اما اثر گذاری تبلیغات اینترنتی کوتاه مجال میباشد.
•    اعتبار وب سایت های خبری به برندها اعتبار می دهد در حالی که تبلیغات اینترنتی دیگر اعتبار کمتری دارند.

مزایای رپورتاژ آگهی 
رپورتاژ آگهی یک نوع تبلیغات همیشگی میباشد و نیاز به تمدید و پرداخت مجدد هزینه ندارد.
رپورتاژ آگهی، طبیعی ترین طریق برای ساخت بک لینک میباشد.
نشر رپورتاژ آگهی در تارنما های پر طرفدار و پر اسم و رسم، به بیشتر دیده شدن نام برندتان منجر می شود.
نشر رپورتاژ آگهی به صورت غیرمستقیم روی بهینه سازی سایت شما و افزایش بازدید کنندگان تاثیر می‌گذارد.
انتشار رپورتاژ در وبسایت هایی با اعتبار دامنه بالا، باعث به بالا رفتن اعتبار سایت تان میگردد.
رپورتاژ آگهی در مقایسه با سایر طرق تبلیغاتی، اثربخشی و عکس العمل بالاتری دارااست.
به دلیل قرار به دست آوردن رپورتاژ آگهی در جایگاهی غیر تبلیغاتی، احتمال خوانده شدن آن بوسیله مخاطبان بسیار بالاست. رپورتاژ آگهی معمولا بین محتواهای اصلی وبسایت قرار داده می‌گردد.