اصول و قواعد لینک و پیوند سازی داخلی چیست؟
1. تدوین استراتژی لینک و پیوند سازی داخلی :
برای لینک و پیوند سازی داخلی می بایست آغاز استراتژی لینک و پیوند سازی داشته باشید. برای مثال وبسایت شما درباره پیاده سازی قطعات خودرو خدماتی ارائه می نماید. می توانید نوشته‌ی علمی ای جامعه درباره پیاده سازی قطعات خودرو تهیه و تنظیم فرمایید، بعد برای قسمت های متعدد و عنا وین نوشته‌ی‌علمی، در صفحه های داخلی وب سایت خویش، لینک و پیوند ساخت فرمائید و از انکرتکست های متنوع نیز امداد بگیرید تا استفاده کننده به قرائت و تعقیب کردن مطالب شما تشویق گردد. این نوع پیوند سازی داخلی، بسیار فن ایست. فراموش نکنید که تارنما های ماهر، به جزئیات نیز میپردازند؛ پس به استفاده کننده آرم بدهید که هیچ نکته ای از دیده شما آموزش سئو مشهد  به دور نمی ماند.
 
2. آشنایی کاربر و تهیه و تنظیم guideline برای محتوای پیوند های داخلی :
در استراتژی پیوند سازی داخلی، شما ناچارید مشخص و معلوم نمایید که برای چه مخاطبی، چه مطلبی را ساخت و ساز نمایید و طبق اپلیکیشن هنگامی مشخص و معلوم، به هدف ها خویش دست پیدا نمایید. بعد از آشنایی کاربر و مجموعه بندی کاربر مبنی بر سن و علایق و نیازها، می‌توانید اپلیکیشن مدونی برای پیوند سازی خویش داشته باشید. از جمله در صورتیکه شما وبسایت آموزشی در مورد مطالب درسی دارید، میتوانید برای علم آموزان در حوالی فصل امتحانات لینک و پیوند های مفیدی تولید نمائید یا این که برعکس،قبل از استارت امتحانات، پیوند سازی را برای پدر آموزش سئو در مشهد  و مادر اجرا دهید.
 
3. دستکاری محتوای لینک و پیوند ها مطابق کلمه ها کلیدی اثرگذار در بهینه سازی :
غرض شما از پیوند سازی، افزایش سکو وب سایت و ورود بیشتر مخاطبان به آن میباشد. بدین ترتیب شما می بایست کلمه ها کلیدی پرجستجو در موتورهای کاوش را از روش قابل انعطاف افزارهایی مانند Moz حصول نمایید و بر به عبارتی پایه، کلمه ها کلیدی را در پیوند های وبسایت خویش قرار دهید. فراموش نکنید که عبارات کلیدی و ساخت و ساز محتوا بهینه سازی گردیده، یکی اصول پیوند سازی داخلی و فرنگی میباشد.
 
چه طور یک استراتژی درست برای لینک و پیوند سازی داخلی انتخاب کنیم؟
صفحه ها توان خویش را شناسایی نمایید. صفحه های «اقتدار» صفحه ها دارنده بیشترین بک پیوند و آتوریتی می باشند. یعنی از به عبارتی برگه‌ای که برای آن بک لینک و پیوند متعددی گرفته‌اید و لندینگ پیج شما گردیده‌است، به صفحه ها دیگر اینترنت‌سایتتان لینک و پیوند داخلی بدهید. دقت داشته باشید که برای لینک و پیوند‌های داخلی نیز می بایست از انکرتکست مطلوب و مربوط به تجارت خویش به کار گیری نمائید.
 
رایج‌ترین خطاها در پیوند سازی داخلی
در لینک و پیوند سازی‌ های داخلی نیز اکثر اوقات مدیران تارنما‌ها تعدادی مشکلات مشترک دارا‌هستند:
 
پیوند داخلی شکسته
لینکی میباشد که مخاطب را به شیت‌ای هدایت می‌نماید که محتوای ناقص دارااست.
 
پیوند داخلی به شیت ریدایرکت
در حالتی‌که ورقه‌ای ریدایرکت 301 شد‌ه‌است نباید اصلا به‌این برگه لینک و پیوند داخلی اعطا کرد به دلیل آن که سبب ساز سردرگمی اسپایدرها و خزنده‌های گوگل می گردد.
 
صفحه ها دارای اعتبار با پیوند‌های داخلی فراوان
ساخت‌و‌ساز پیوند‌ های داخلی فراوان در ورقه‌ای از وبسایت که اعتبار و رنکینگ بالایی در گوگل استحصال کرده ممکن میباشد به سئوی این کاغذ لطمه وارد نماید.
 
چرا پیوند سازی داخلی اصلی میباشد؟
برای اینکه مجموع محتوای وب سایت تان در فهرست حاصل گوگل قرار بگیرد یا این که به عبارت دیگر ایندکس گردد بایستی از صفحه های داخلی وب سایت پیوند بگیرید. در واقع گوگل هنگامی صفحه ها را می‌خزد، از روش لینک و پیوند‌های جان دار در آن ها به صفحه های دیگر وب سایت وارد میگردد و آنان را نیز کشف می‌نماید. زمانی هیچ لینکی به یک کاغذ معین وارد نشده باشد، احتمال اینکه گوگل آن را پیدا و ایندکس نماید بسیار ناچیز میباشد و در فیض به احتمال خیلی زیاد آن شیت سکو نخواهد گرفت. عکس این مسئله نیز راست گو میباشد؛ یعنی هر چه لینک و پیوند‌های داخلی بیشتری به یک برگه وارد شوند، گوگل بیشتر و بیشتر آن شیت را می‌خزد و در فیض جايگاه بهتری حصول خواهد کرد. لینک و پیوند‌های داخلی همینطور محتوای شمارا به هم متصل می‌نمایند و ساختار اینترنت‌سایتتان را معین می‌نمایند. آنان میتوانند سلسله مراتبی را در تارنما ساخت‌و‌ساز نمایند، این قابلیت را به شما میدهد تا با تعداد پیوند‌هایی که به هر کاغذ می‌دهید، مهمترین صفحه ها را از صفحه های گران بها کمتر متمایز سازید. براین اساس به کار گیری از استراتژی مطلوب لینک و پیوند داخلی قادر است سئوی شمارا تقویت نماید!
 
چه هنگامی لینک و پیوند داخلی ندهیم؟
لینک و پیوند‌های داخلی بایستی طبیعی باشند یعنی بایستی با مطالب مندرج مرتبط باشد. پیوند‌های متفاوت کاربر را خسته و حیران می‌نماید. در‌صورتی‌که یک مقاله در جمله A پیوند سازی داخلی شد نیاز وجود ندارد برای دو‌مین توشه در جمله A تکرار خواهد شد.
 
مزایای لینک و پیوند سازی داخلی در seo وب سایت چیست؟
1. بالابردن فرصت حضور استفاده کننده در وبسایت :
 
در حالتی که استراتژی لینک و پیوند سازی داخلی را به طور اصولی تهیه و تنظیم کرده باشید، مسلما می‌دانید که بایستی در وسط مقاله از anchor text به کارگیری فرمائید. حتم داشته باشید که استفاده کننده در اواسط مقاله به بقیه صفحه های وب سایت شما نیز رمز می زند و با این فعالیت، دوران مجال حضور خویش را ارتقاء میدهد. خوب میباشد انکر تکست هایی که در متن می‌گذارید، متنوع باشد. به عنوان مثال در شرایطی که کلمه و واژه کلیدی نوشته‌ی‌علمی شما «ارتقاء بازدید وب سایت» میباشد، از عبارتی مانند «بهبود مرتبه وب سایت از روش ارتقا بازدید تارنما» برای انکر تکست استعمال نمایید.
 
2. بالابردن ترافیک وبسایت :
 
یکی نقاط قوت تارنما ها، واحد سنجش ترافیک آن هاست. با بالابردن ترافیک وب سایت و به کار گیری از عبارات کلیدی پرجستجو، می‌توانید مخاطب را به وب سایت خویش بکشانید و موجب ارتقاء ترافیک تارنما خویش گردید.
 
3. بالا بردن بازدید از تارنما شما :
 
داشتن استراتژی لینک و پیوند سازی داخلی به استفاده کننده شما یاری می نماید تا ریلکس خیس به داده ها ما یحتاج خویش دسترسی پیدا نماید و از تارنما شما بیشتر به کار گیری نماید.
 
4. بهبود تجربیات کاربری :
 
لینک و پیوند سازی داخلی به شما این قابلیت را می‌دهد تا به محض ورود به وب سایت شما، به مقاله مایحتاج خویش سریع دسترسی پیدا نماید؛ بدین ترتیب رضایت مخاطب را آماده می نماید.
 
5. پایین آمدن معیار بانس ریت (نرخ پریدن) :
 
با پیوند کردن صفحه های به همدیگر، مخاطب را متقاعد میکنید که صحبت های گفتنی متعددی برای وی دارید و می‌توانید به وی داده ها بیشتری درباره مقاله موردنظرش بدهید. به این ترتیب نرخ فرار و گریز یوزرها کاهش پیدا می نماید.
 
6. بیشتر چشم شدن مطالب دیرین وبسایت :
 
با داشتن استراتژی لینک و پیوند سازی داخلی اصولی و لینک برقرار کردن فی مابین صفحه ها متفاوت تارنما، می‌توانید محتواهای دیرین را از خاک میل کردن نجات بدهید. خوب میباشد مطالب کهن را هر از یک سری گاهی دستکاری نمایید و با لغات کلیدی تازه، آپ تو دیت رسانی نمائید.