آیا میدانید که می‌توانید سوای زخم رساندن به seo وبسایت تان، اسم دامنه وب سایت خویش را تغییر و تحول دهید؟
آری اینکار  آموزش سئو مشهد  ممکن میباشد.
 
ولی با تغییر‌و تحول نشانی وب سایت شما بایستی چند پیکربندی جاری ساختن دهید تا مطمئن گردید که ترافیک وب سایت خویش را از دست آموزش سئو در مشهد  نمی دهید.
 
در حالتی که شما تغییر و تحول نشانی تارنما را به استحضار گوگل نرسانید ترافیک طبیعی وبسایت خویش از گوگل را به خطر انداخته اید.
به‌دنبال ما یک وب سایت را تغییر‌و تحول نشانی داده و این تغییر‌و تحول نشانی را از روش سرچ کنسول گوگل به استحضار گوگل میرسانیم این فرایند را میتوانید برای وبسایت خویش نیز به شغل گیرید.
 
تغییر‌و تحول نشانی یک تارنما طنز وجود ندارد و می بایست برای این تغییر تحول استدلال خیر داشته باشید.
 
برای تغییر تحول نشانی می بایست فرایند متعددی را اعمال بخشید و کلیه چیز را به صحت از نشانی قبلی به نشانی نو جابجایی بخشید.
 
وقتی که تمایل به تغییر‌و تحول نشانی وب سایت خویش می‌گیرید اولی چیزی که بایستی نگران آن باشید 301redirection میباشد. شما می بایست کل صفحه ها خویش را از Domain A به Domain B تغییر و تحول نشانی دهید. نمونه:
 
DomaninA.com/123.html
 
را به نشانی
 
DomainB.com/123.html
 
تغییر و تحول نشانی می دهید. مراحل تغییر و تحول نشانی در میان این دو بوسیله redirect301 جاری ساختن می‌گردد.
 
برای نظارت درستی کوشش redirect میتوانید از ابزار آنلاین redirect-checker.org استعمال فرمائید. شغل با ابزار بسیار معمولی میباشد تنها بایستی به خیال داشته باشید که تایپ Http یا این که Https در اولِ اسم دامنه ضروری میباشد.
به چه شکل از سرچ کنسول گوگل برای تغییر و تحول نشانی وب سایت امداد بگیرید؟
آغاز در سرچ کنسول گوگل نام نویسی فرمائید
سایتی که می‌خواهید نشانی آن را تغییر تحول دهید گشوده فرمایید
بر روی ایکون چرخ دنده کلیک کرده و آیتم تغییر و تحول نشانی را تعیین نمایید
در ورقه آنگاه تارنما نو را از لیست تعیین فرمائید
مطمئن گردید که 301redirects به صحت شغل می نماید
مطمئن گردید که متدهای تائید همچنان فعال باشند.
وقتی که از صدق کل مناطق مطمئن شدید روی دکمه Submit کلیک نمایید.
 
در‌این قسمت این پیام به شما نشان داده میشود :
 
“Submitted – Your request for a site move has succeeded. If you believe this is an error, you can withdraw the request.”
بعداز آنکه تقاضای تغییر تحول نشانی را دادید چه اتفاقی خواهد به زمین خورد؟
با درخواست تغییر و تحول نشانی گوگل نشانی نو را ایندکس خواهد کرد. این عمل موجب می‌گردد ترازو تغییر‌و تحول مرتبه تارنما در گوگل در تاثیر این تغییر تحول نشانی به دست کم رسد.
 
به علاوه لیک وب سایت گذشته شما در گوگل فعلا مخاطبان را به نشانی تازه منتقل می نماید. در‌حالتی که تگ ها یا این که قسمت های دیگری از تارنما همچنان به ورژن دیرین اشاره دارا هستند آنان را بازنویسی نمایید.
 
ایفا اینکار سبب شود که ترافیک تارنما شما در تاثیر تغییر تحول نشانی کمترین جراحت را متحمل خواهد شد.
تفاوت redirect301 و redirect302 چیست؟
به طبعً جواب این پرسش را بخش اعظمی از شما می‌دانید. redirect301 برای جابجایی دایم و redirect302 برای جابجایی موقت میباشد. البته تفاوت این دو نحوه جابجایی نشانی در چیست و هرمورد در چه قوانینی کاربرد دارا هستند؟
 
redirect301 جابجایی قطعی نشانی تارنما
همان گونه که درین نوشته‌ی‌علمی گفتیم شما میتوانید از روش پنل خویش در گوگل سرچ کنسول نشانی وب سایت خویش را به نشانی دیگری جابجایی دهید. این‌راه جابجایی، قطعی میباشد. در‌صورتی‌که شما به هر دلیلی از اعمال این جابجایی پشیمان گردیده باشید می بایست فرآیند پایین را طی نمائید.
 
در اینترنت مستر گوگل وارد سایتی گردید که می‌خواهید از جابجایی آن انصراف دهید. آنگاه از پنل سمت راست وارد قسمت تغییر‌و تحول نشانی گردید.
شما می‌توانید هر چند دفعه که بخواهید نشانی خویش را منتقل و یا این که از جابجایی انصراف دهید. ولی اینکار به عایدی seo وب سایت شما وجود ندارد. سفارش گوگل این میباشد که پیش از جابجایی نشانی به اعتنا در باره آن تصور کنید و پروسه جابجایی را با تمرکز تک تک جاری ساختن دهید که نیازی به کنسل عملیات جابجایی نباشد.
 
زمانی که نشانی برگه یا این که سایتی را به ورقه دیگری تغییر تحول می دهید. بایستی به خیال و خاطر داشته باشید که از ساخت‌و‌ساز یک زنجیره جابجایی دربین نشانی ها اجتناب نمائید. زنجیره جابجایی حالتی میباشد که شما چهت نیل به کاغذ مقصد یکسری توشه نشانی ورقه خویش را تغییر تحول می دهید. برای مثالً نشانی برگه A را به شیت B و نشانی شیت B را به شیت C و نشانی کاغذ C را به کاغذ D جابجایی داده و کاربرانی که به شیت A مراجعه می نمایند بعداز تعدادی توشه تغییر و تحول نشانی به کاغذ D منتقل می‌شوند. خوب میباشد که مخاطب را بی واسطه از شیت A به برگه D منتقل نمایید.
 
شما می‌توانید از روش سرور نیز عملیات redirect301 را اعمال دهید. بی آلایش ترین طریق برای اجرا آن استعمال از فولدر .htaccess میباشد. یادگرفتن طریق جاری ساختن اینکار در‌این نوشته‌علمی نمی گنجد البته برای مثال برای تغییر‌و تحول نشانی برگه از نشانی سوای www به نشانی با www از کد پایین استعمال می‌شود.
 
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.example.com/$1 [L,R=301,NC]
 
توجه نمائید که در صورتی‌که در سرور شما فولدر htaccess از قبلی وجود داشته باشد قسمت RewriteEngine on را نباید دوبار نوشت و چنانچه این کد در فولدر شما یک توشه قید گردیده باشد. دیگر نیازی به مجدد نویسی آن وجود ندارد.