هدف ها اسمارت چه خصوصیت‌هایی دارا هستند؟
مقصود‌گذاری SMART یک استراتژی پر‌نور را چهت نیل به هر هدفی معلوم می‌نماید. هدف ها SMART، اهدافی منحصر به فرد، قابل اندازه‌گیری، قابل کسب، واقع بینانه و در یک چارچوب وقتی می‌باشند. درپی مهمترین خصوصیت‌های غرض‌گذاری اسمارت را آموزش سئو مشهد  مرور میکنیم:
 
معلوم‌بودن
 
اعلام کردن اینکه «میخواهید درآمد بیشتری حصول فرمائید» غرض خیلی مبهمی میباشد؛ طرز اسمارت در تصمیم‌گیری نیاز به گزینش هدف ها مشخص و معلوم و بدیهی دارااست. خوب میباشد عددی را برای معیار درآمدی که میخواهید به دست آورید، تعیین فرمائید. آیا میخواهید فایده استحصال‌وکار خویش را 20 درصد ارتقاء دهید؟ یکی بدیهی برای پیگیری توسعه خویش تهیه و تنظیم نمائید. گزینش یک غرض خاص از دو جهت موءثر میباشد. نخستین اینکه شما می توانید سود خویش را خوب تجسم نمایید، یعنی می توانید کل آن صفرها را در اکانت بانکی خویش فکر کنید. دوم اینکه متوجه خواهید شد که چه هنگامی به آن رسیده‌اید و شم آموزش سئو در مشهد  رضایت می کنید.
 
قابل اندازه‌گیری
 
غرض‌گذاری SMART به پیگیری بسط شما هم تاکید داراست. در شرایطی که غرض شما قابل اندازه‌گیری وجود ندارد، نمی‌توانید به صورت عینی بگویید که به آن رسیده‌اید یا این که خیر. در نمونه ما، غرض خاص از پیشین قابل اندازه‌گیری میباشد؛ میتوانید با سپری شد سال، اعداد را تحقیق نمائید تا مشاهده کنید آیا به درآمد موردنظر خویش رسیده‌اید یا این که خیر.
 
قابل کسب
 
انتخاب یک مقصود دست‌یافتنی به معنای گزینش هدفی میباشد که در صورتی‌که از تجهیزات جان دار به کارگیری و کل کوشش خویش را بکنید، منطقی و قابل کسب باشد. در حالتی که هدفی را تعیین فرمایید که میدانید با تجهیزات و حالت شما هماهنگ وجود ندارد، به احتمال زیاد از غرض خویش دلسرد میشوید. از غرض‌گذاری SMART استعمال نمایید تا باور نتایج نمایید که میتوانید به توسعه و گسترش ملموس دست یابید و از قرارگرفتن در حالت خویش برای باخت با هدف ها بدور از دسترس اجتناب نمایید.
 
واقع بینانه بودن
 
برای انتخاب غرض SMART شما می بایست مطمئن گردید که غرض شما واقع بینانه میباشد. هدف ها واقع بینانه، اهدافی می‌باشند که شما مایل و قوی به اجرا آن می باشید و می توانید با بهبود مدل معاش فعلی خویش به آن ها دست پیدا فرمائید.
 
به عبارتی‌طور که جی آبراهام میگویید: شما می بایست بدانید که می خواهید چه کاری اعمال دهید، چرا می خواهید این فعالیت را اعمال دهید و گروه مهارت‌های شما چیست. در صورتیکه هدف ها شما فعلا مطابق بضاعت‌ها و تجهیزات شما نباشد، هوشمند نیستند. چه در حالا انتخاب هدف ها تجاری باشید و چه هدف ها فردی، سخنان آبراهام صراحت دارد.
 
چهت نیل به هدف ها کاری خویش چه کاری بایستی اجرا دهید؟ هدف ها کاری قادر است مشمول فروش بیشتر، ارتقا سطح رئیس سازمان یا این که راهبری یک مشتری گران قدر باشد. مقصود موردنظر شما هر چیزی که میباشد، مطمئن گردید که با مجال، انرژی و تجهیزات شما منطبق دارااست. صراحت دارد که باخت‌ها می توانند کاتالیزوری برای تغییر‌و تحول باشند و به شما انرژی مجدد دهند، ولی در صورتیکه هدفتان واقع بینانه نباشد، رجوع و برگشت مجدد به مسیر توفیق برایتان سخت خواهد بود.
دارنده چارچوب هنگامی معلوم
 
اصل پایانی در تعریف‌و‌تمجید هدف ها SMART گزینش یک چارچوب هنگامی معین میباشد که طی آن بتوانید به مقصود خویش برسید. به خودتان فرصت معقولی چهت نیل به هدفتان بدهید. آیا فکر میکنید میتوانید در پهنا شش ماه، 1 سال یا این که دو سال به درآمد گزینه‌حیث خویش برسید؟ داشتن یک چارچوب وقتی معین برای رسیدگی معیار گسترش شما در مسیر وصال به مقصود ضروری میباشد.
 
چنانچه در چارچوب هنگامی معلوم‌گردیده به غرض خویش نرسیدید، وقت آن میباشد که مجدداً تحلیل فرمائید، آیا غرض شما قابل‌استخراج و واقع بینانه بود؟ بازه شما خیلی کوتاه بود؟ یا این که صرفا از آحاد قدرت خویش به کار گیری نکردید؟ زمانی از هدف ها SMART چهت نیل به آنچه می خواهید به کار گیری میکنید، هیچ اشکالی ندارد که هدف ها خویش را مجدداً تهیه و تنظیم فرمائید تا بتوانید دلایل عدم حصول به هدف ها گزینه‌نظرتان را معین فرمائید.
طرز‌های مقصود گذاری اسمارت (SMART)
فعلا که داده ها جامعی درخصوص غرض‌یابی هوشمند دارید، احتمالاً از خویش میپرسید که به چه شکل میتوانید از آن به کارگیری نمائید. پیرو بعضا از طریق‌هایی به کارگیری از مقصود‌گذاری اسمارت را پژوهش میکنیم:
 
از هدف ها خرد آغاز فرمایید
 
به مکان پرداختن به اصلی ترین و شایسته ترین مقصود خویش، در بالا هدف ها کوچکی را برای آغاز تعیین نمایید. هدف ها خویش را به مفاد خرد‌خیس و قابل‌ایفا تقسیم فرمایید و اقدامات آینده را که اعمال خواهید بخشید، حق تقدم‌بندی فرمایید. این نحوه به شما امداد می‌نماید یک نرم‌افزار‌ی مبادرت وسیع تولید فرمایید که به توفیق سبب ساز گردد.
 
گزینش غرض‌های خرد‌خیس به‌مکان یک مقصود بلندمرتبه و کلی در مسیر وصال به نتیجه ها به شما یاری می‌نماید، چون هدف ها خرد دلهره‌آور نیستند و شما میتوانید انرژی خویش را متمرکز فرمایید. همینطور در‌این حالت شما حس توان و احاطه بیشتری خواهید داشت. درنهایت این زمان را دارید که توسعه و گسترش خویش را در فواصل وقتی مکرر اندازه‌گیری نمایید و اقدامات جدیدی ایفا دهید.
 
هدف ها خویش را بنویسید
 
مبتنی بر تحقیق‌ای که در کالج دومینیکن در کالیفرنیا ایفا شد، کسانی که هدف ها خویش را یادداشت می‌نمایند 42 درصد بیشتر احتمال داراست به آنان دست یابند. هدف ها SMART خویش را در یک دفتر کار یا این که نرم افزار در موبایل خویش وارد نمایید. آن‌گاه محاسبه‌لیستی جهت یقین از اینکه هدف ها شما در راستای طرح SMART قرار دارا هستند، تهیه و تنظیم فرمایید. در‌این نظارت‌لیست پژوهش فرمائید آیا مقصود موردنظرتان مشخص و معلوم، قابل‌اندازه‌گیری، قابل‌استحصال و واقع بینانه در یک چارچوب هنگامی میباشد یا این که وجود ندارد؟