استعمال درست از کلمه ها کلیدی
به کار گیری صحیح و به‌جا از عبارات کلیدی سبب ساز میشود گوگل زمینه یک شیت را به‌صدق تشخیص داده و آن را در حاصل جستجوی مرتبط اکران دهد. برای این مراد می بایست عبارات کلیدی هر شیت را در تیتر، توضیحات متا، تگ‌های هدینگ و در طی متن مورداستفاده قرار دهید. البته مورد نیاز میباشد مراقب باشید واژه و کلمه کلیدی را بیش‌ازحد استعمال نکنید، چون گوگل آن را به‌تیتر یک تکنیک کلاه‌سیاه تشخیص داده و سکو‌خیر آموزش سئو مشهد  و خوبی به شما نمی‌دهد.
سازمان‌دهی محتوای تارنما
برای آنکه ربات‌های گوگل یا این که دیگر موتورهای کاوش بتوانند به مطالب تارنما شما به‌راحتی دسترسی داشته باشند، بایستی صفحه ها وبسایت را به‌نیکی سازمان‌دهی کرده باشید. تولید گروه‌بندی‌های مرتبط و رعایت سلسله‌مراتب در تیم‌بندی صفحه ها از مهمترین امور میباشد. ضمن این، می بایست با استعمال از لینک و پیوند‌سازی داخلی رابطه دربین صفحه ها گوناگون را معلوم فرمائید. در صورتی ساختار صفحه ها شما به شکلی باشد که مخاطب انسانی بتواند ریلکس صفحه های موردنظر خویش را پیدا نماید، ربات‌های موتور کاوش هم این قابلیت آموزش سئو در مشهد  و امکان را خواهند داشت.
 
به اشتراک گذاشتن مطالب
مطالب تارنما خویش را در هر جایی که دستتان میرسد به اشتراک بگذارید ولی به‌این پنج کانال اجتماعی اعتنا ویژه ای داشته باشید : گوگل پلاس ، یوتیوب ، چهره بوک ، توییتر و همینطور لینکدین . گفته می‌گردد که‌این کانال‌های اجتماعی از اعتبار ویژه‌ای نزد گوگل منتفع میباشند. بدین نکته دقت داشته باشید که یوتیوب ، رخ‌بوک و توییتر در کشور‌ایران غربال میباشند و به همین ادله معمولا وبسایت‌ها و کمپانی‌ها به ساخت محتوای تخصصی برای آنان مبادرت نمی کنند، لذا اصراری نیست که در پی جذب استفاده کننده در‌این کانال‌های اجتماعی باشید، فقط کافی میباشد که مطالب خویش را در آن به اشتراک بگذارید تا به seo خویش یاری کرده باشید. در کنار این مورد ها به آپارات، تلگرام و بقیه تجهیزات جانور نیز اعتنا فرمایید، صراحت دارد که بها ویژه‌ای در نگاه گوگل ندارند البته یوزرها اهل ایران بسیار متعددی در آنها در درحال حاضر گشت و گذار اند که ورود آن ها به تارنما شما سبب ارتقا ترافیک و بهبود seo شود.
 
سرعت تارنما
یوزرها بیشتر از تعدادی ثانیه برای گشوده شدن وب سایت شما طاقت نخواهند کرد. به دلیل آنکه اطلاعاتی که آنان نیاز دارا‌هستند معمولا در وبسایت‌های دیگر هم پیدا میشود. پس تا جایی که اقتدار دارید بر سرعت تارنما خویش بیفزایید. به لحاظ می رسد شایسته ترین شیوه ارزیابی سرعت وب سایت، به کارگیری از ابزار آزمایش سرعت خویش گوگل با اسم google page speed insights میباشد که اما متاسفانه این ابزار هم به جهت نامعلومی غربال میباشد. به هر حالا ابزار پر اسم و رسم GTmetrix که با ایمیل gtmetrix.com قابل دسترس میباشد، هم برای این فعالیت مطلوب میباشد و می توانید از آن به کارگیری فرمایید.
 
دیتاهای ساختار یافته (structured data)
ماجرا از این قرار میباشد که شما با استعمال از گونه های اسکیما (schema) که بوسیله خویش موتورهای کاوش در تارنما schema.org تماما معرفی گردیده اند، محتوای تارنما خویش را تماما ظریف به آن ها معرفی نمایید تا شعور صحیحی از وب سایت شما و مطالب آن داشته باشند. اما اگر که شما این عمل را نکنید هم این فهم نتایج می‌گردد ولی یقینا چگونگی آن گوناگون خواهد بود و به طور طبیعی در موضع شما در سرچ موتورهای کاوش نیز اثر منفی خواهد گذاشت.
متا تگ چیست؟
متا تگ‌ها نصیب مهمی از سایت را تشکیل میدهند و با صرفه‌سازی متا تگ‌ها یک فعالیت اصلی میباشد. استعمال صحیح از متا تگ‌ها تأثیر بسیار متعددی برای ایندکس شدن و آشنایی عالی سایت شما بوسیله موتورهای کاوش مثلا گوگل دارااست. خزنده‌های موتور کاوش، متا تگ‌ها برای فهمیدن اینکه کاغذ در باب چه موضوعی کلام می نماید، پژوهش می‌نمایند. همینطور بعضی وقتها ایندکس شدن محتوای سایت شما، بر پایه ی واکنش ربات‌های گوگل با متا تگ‌های تارنما میباشد. این تگ‌ها در نصیب head کد HTML وبسایت قرار می گیرند و مخاطب آنها‌را در باطن محتوای کاغذ مشاهده نمی نماید، البته برای موتورهای کاوش بسیار عنایت دارا‌هستند.
لیست تگ ها و متا تگ های اساسی بهینه سازی
پیش از اینکه در زمینه ی فرآیند باصرفه‌سازی متا تگ‌ها حرف کنیم، بایستی بگوییم که بعضا موتورهای کاوش اهمیتی به متا تگ‌ها نمی‌دهند. کارشناسان بهینه سازی از متا تگ‌ها برای به دست آوردن درجه بالا به کار گیری می‌نمایند. چهار متا تگی که برای موتورهای کاوش اصلی میباشند مشمول متا تگ تیتر (meta title)، متا تگ واژه کلیدی (meta keywords)، متا تگ توضیحات (meta description) و متا تگ robots میباشند. قابل ذکر میباشد که متای تیتر (meta title) و متای توضیحات (meta description) بر روی نتیجه ها موتور کاوش علامت داده می گردند. گرچه استانداردهای زیاد دیگری می باشند که به طور متا تگ تعریف‌و‌تمجید میگردند، برای مثال استعمال از دابلین کور که در نوشته‌ی‌علمی دابلین کور چیست به شرح آن را توضیح داده ایم.
 
با صرفه‌سازی متا تگ‌ها بسیار آسوده میباشد. از کلمه ها کلیدی مربوط به محتوا در تیتر (title) و توضیحات (description) به کارگیری نمائید. مهم‌ترین واژه کلیدی که میتواند تمام ورقه شمارا تعریف نماید می بایست فی مابین تیتر و توضیحات شما باشد. بقیه کلمه ها کلیدی ثانویه مرتبط می بایست در متا تگ عبارات کلیدی گنجانده خواهد شد. خزنده‌های موتور جسنجو کدها را از چب به راست کراول می‌نمایند. براین اساس مطمئن گردید واژه و کلمه کلیدی اساسی در اولِ تیتر قرار گیرد. همینطور واژه کلیدی تا آنجا که ممکن میباشد در حدود اولِ توضیحات قرار گیرد. پیرو متا تگ‌های اصلی و مؤثر در seo را پژوهش میکنیم.
1- متا تگ‌های تیتر
عنوانی که در متا تگ تیتر می‌نویسید، بر روی نتیجه ها موتور کاوش نشانه داده میگردد. این تگ داده ها خلاصه‌ای در زمینه‌ی محتوای تارنما شما ارائه می‌نماید. به عمل بردن کلمه و واژه کلیدی و ارتفاع تیتر را می بایست در لحاظ گرفت. تگ تیتر می بایست در بین 30 تا 70 کاراکتر بسته به موتور کاوش باشد، چنانچه چه گوگل ارتفاع حدودی 54 تا 56 کاراکتر را برای اکران در نتیجه ها تعیین می نماید (با دقت به پهنا کاراکترهای فارسی به طوری که پهنا ثابتی از شیت را اشغال نماید). ارتفاع تگ‌های تیتر به صورت معمول بوسیله خزنده‌ها نادیده گرفته می‌گردد. به این ترتیب کوشش فرمایید مقررات K.I.S.S (کوتاه و معمولی نگه داشتن) را رعایت نمایید. از نگرش یک خواننده، تگ‌های تیتر بر روی ورقه سود نشانه داده میشوند. این تگ‌ها اولی تصور برگه شمارا در ذهن خواننده گان ساخت و ساز می‌نمایند. سفارشی‌سازی تگ تیتر مهم ترین نصیب با صرفه‌سازی متا تگ‌ها است.