انکر تکست (Anchor Text) چیست؟
انکرتکست (Anchor text) یا این که تیتر پیوند و متن لینک و پیوند، کاراکترهایی در یک متن میباشد که قابلیت و امکان کلیک کردن را داراست و یوزرها را به برگه‌ای دیگر منتقل می‌نماید. وظیفه مهم انکرتکست، ساخت و ساز رابطه در بین صفحه ها میباشد. این کاراکترها فاکتور مهمی در بهینه سازی میباشند و برای الگوریتم پنگوئن گوگل، بسیار التفات دارا هستند. امروزه مدیران تارنما‌ها و تولیدکنندگان محتوا به التفات انکرتکست‌ها بیشتراز پیش پی برده‌اند؛ ولی متاسفانه روش درست استعمال از این فاکتور را نمی‌دانند. درین نوشته‌علمی کارایی می کنیم با معرفی گونه های Anchor text و یادگرفتن سئو آن، به بهینه سازی تارنما آموزش سئو مشهد  شما یاری کنیم.
 
انکر در معنای لنگر یا این که قلاب میباشد و درواقع واژه مشخص و معلوم گردیده را به کاغذ‌ای دیگر قلاب می‌نماید. این قضیه در مقاله ها آموزشی زیاد رخداد می‌ افتد. به عنوان مثال وقتی که در هم اکنون تایپ کردن متنی درباره Anchor Text و اثر آن در seo میباشید، واژه «بهینه سازی» میتواند یک انکرتکست باشد و خوانند‌گان را به ورقه مربوطه هدایت نماید. متخصصان بهینه سازی بر این باورند که شایسته ترین نوع متن لینک و پیوند، استفاده کننده را به کاغذ‌ای منتقل می‌نماید که مسئله شبیه یا این که مربوط به متن پیوند داراست. معمولا انکرتکست‌ها با رنگ آبی رنگ و با خطی که تحت متن آن ها وجود دارااست، مشخص و معلوم می شوند؛ هرچند قابلیت تغییر تحول رنگ لینک و پیوند وجود داراست و بسته به اینکه از کدام کد html به کارگیری میکنید، میتوانید واژه موردنظر را با underline یا این که به طور بی آلایش نشانه بدهید. انگیزه مداقه انکرتکست در بهینه سازی، واژه کلیدی‌ ای میباشد که قادر است به طرز‌های متفاوت در متن پیوند استعمال شود. موتورهای کاوش با پژوهش لغت ها جان دار در متن‌های لینک و پیوند، درباره محتوای شیت اینترنت، تصمیم می گیرند و در ورقه حاصل کاوش، آنها  آموزش سئو در مشهد  را اکران می دهند.
انکرتکست‌های طبیعی و غیرطبیعی چه تفاوتی با یکدیگر دارا‌هستند؟
این نوع لینک و پیوند‌ها خیر‌صرفا صفحه های داخلی وبسایت را به یکدیگر لینک میدهند، بلکه فی مابین وب سایت‌های متفاوت نیز لینک و پیوند برقرار می‌نمایند. هنگامی که متن پیوند متناسب با قضیه کاغذ شما تعیین نشده باشد، این لینک و پیوند امتیازی برای شما نخواهد داشت. با این اکنون، شما نمی‌توانید روی آن ها کنترلی داشته باشید و موتورهای کاوش، طبیعتا آنها‌را ایندکس خواهند کرد. در مقابل، به کارگیری بیش‌ازحد از انکرتکست به نحوی که موتورهای کاوش متوجه شوند که‌این شغل به صورت اغراق آمیز صورت گرفته میباشد، از آرم‌های توزیع غیرطبیعی متن پیوند به شمار میاید و طبق ضوابط گوگل، اینگونه سایت‌هایی جریمه خواهند شد. شل‌ترین روش برای به دست اوردن پیوند‌های متنی طبیعی، ایجاد محتوای با ارزش میباشد تا دیگر تارنما‌ها را به لینک و پیوند دادن به تارنما شما، متمایل نماید. درک کردن این نکته ضروری میباشد که در صورتی‌که یکسری وب سایت با انکرتکست‌هایی یکسان به تارنما شما لینک و پیوند بدهند و لینک برقرار نمایند، وب سایت شما تحت عنوان مرجعی دارای اعتبار درباره آن واژه کلیدی شناخته گردد.
 
گونه های متفاوت Anchortext چیست؟
انکرتکست‌ها به عبارتی تگ a در html میباشند و اما قیمت یکسانی ندارند. استعمال از متن‌های لینک و پیوند‌ها در قبل بی آلایش‌خیس بود؛ یعنی نشانی وب سایت را با واژه و کلمه کلیدی موردنظر لینک و پیوند می‌کردند و بر این شالوده، مرتبه اخذ می‌کردند. ولی اکنون انکرتکست‌ها متنوع‌خیس گردیده‌اند و عدم به کار گیری درست، موجب پنالتی شدن وب سایت می شود. تنوع Anchor Text ها برای استخراج امتیاز در گوگل ضروری میباشد. برای باصرفه کردن متن لینک و پیوند‌ها، عالی میباشد اشکال آن را بشناسید:
 
1- انکرتکست‌ همگانی (Generic)
این نوع انکرتکست‌ها در متن با عبارت‌های آشنا و تکراری مانند «ادامه مقاله»، «بیشتر بخوانید»، «اینجا کلیک فرمایید»، «اینجا بروید»، «اینجا را بخوانید» شناخته می گردند. به کارگیری زیاد از این نوع متن پیوند، به seo وبسایت ضربه میزند.
 
2- انکرتکست‌ اسم تجاری یا این که Brand
در حالتی‌که از اسم تجاری یا این که مارک در متن لینک و پیوند استعمال نمایید، انکرتکست اسم تجاری را به فعالیت برده‌اید. یکسان بودن اسم تجاری و واژه کلیدی، برای seo وب سایت شما اختلال ساخت‌و‌ساز خواهد کرد. بدین ترتیب به طور اغراق‌آمیز از اسم تجاری خویش تحت عنوان واژه کلیدی و متن لینک و پیوند به کار گیری نکنید.
 
3- انکرتکست‌ برهنه یا این که Naked Link Anchor
درین نوع متن لینک و پیوند، واژه و کلمه کلیدی به عمل برده نمی شود و از url وبسایت تحت عنوان متن و پیوند به کارگیری می شود، به همین برهان با تیتر URL Anchor Text نیز از آن مذکور می گردد.
 
4- انکرتکست‌ اسم مارک و واژه کلیدی
این نوع anchor text، کاربردی‌ترین و شایسته ترین نوع متن لینک و پیوند، برای اسم‌آشنا کردن اسم تجاری میباشد. با این عمل موجب جلب متکی بودن بیشتر یوزرها میشوید.
 
5- انکرتکست تصویر یا این که Image Anchor
یکی شایسته ترین رویه‌ها برای پیوند زدن به صفحه ها، قرار دادن لینک و پیوند در تصویر وب سایت میباشد. این نوع متن لینک و پیوند‌ها متن ندارند و فقط از تصویر به کار گیری می‌نمایند.
 
6- انکرتکست مفهومی یا این که LSI Anchor
در‌این نوع متن پیوند، به مکان استعمال از کلمه و واژه کلیدی، از واژه و کلمه هم معنی به کار گیری می‌گردد. این شغل می بایست با استراتژی صورت بپذیرد و در شکل گزینش درست عبارات هم معنی، نتیجه ها درخشانی خواهد داشت. به کار گیری از «seo وب سایت» به مکان «seo»، نمونه گویایی برای تارنما‌هایی میباشد که در مسئله seo عمل می‌نمایند.
7- انکرتکست‌ متن لینک و پیوند نسبی یا این که Partial Match
درین نحوه، کلمه و واژه کلیدی موردنظر، در بخشی از عبارت قرار میگیرد. این نوع متن پیوند معمولا وقتگیر میباشد و پسوند و پیشوند و بقیه لغات را نیز با واژه مهم ادغام می‌نماید.
 
8- انکرتکست وقتگیر یا این که Long Tail Anchor
گاه کلماتی که در متن پیوند قرار می گیرند، بخشی برای مثال یا این که عبارتی زمانبر اند. برای مثال «اثر استعمال اشتباه از انکرتکست اسم مارک در seo تارنما» قادر است تیتر لینک و پیوند قابل قبولی برای شیت‌ای باشد که مطالب آموزشی درباره Anchor text دارااست.
 
9- انکرتکست‌ متن لینک و پیوند مهم یا این که Exact Match
درین نوع انکرتکست، کلمه و واژه کلیدی به کاغذ موردنظر شما پیوند میدهد. این کلمه ها در seo وبسایت عنایت متعددی دارا‌هستند البته به کارگیری اغراق‌آمیز از آنان موجب جریمه‌شدن به وسیله گوگل می گردد.