Ahrefs
Ahrefs این ایام یکی پرطرفدارترین و پرکاربردترین ابزارهای ارزیابی تارنما میباشد. ابزارهای زیادی که Ahrefs در اختیارتان میگذارد به شما یاری می‌نماید لغت ها کلیدی که شایسته ترین سعی را برای تارنما شما داشته‌اند، شناسایی فرمایید، رخنه‌‌های محتوایی تارنما خویش را پیدا کرده و همینطور بتوانید خطاهای اساسی وب سایت مثل ریدایرکت 4xx، پیوند‌های شکسته و... را تشخیص دهید و برای برطرف کردن آن ها مبادرت نمایید. مهم‌ترین آموزش سئو مشهد  خصوصیت‌های Ahrefs مشمول مورد ها تحت میباشد:
 
جستجوی لغات کلیدی: با به کارگیری از این خصوصیت می توانید ایده‌هایی برای لغات کلیدی موردنیازتان پیدا فرمایید و وب سایت‌هایی که روی این کلمه ها جايگاه گرفته‌اند آموزش سئو در مشهد  را ببینید.
جستجوی محتوا: این خصوصیت به شما امداد می‌نماید محتواهای حول یک مسئله خاص که بیشترین اشتراک‌گذاری را داشته‌اند، پیدا نمائید.
خزش تارنما: Ahrefs این قابلیت را به شما می دهد که از نگاه موتورهای کاوش در وبسایت خویش خزش نمایید و مشکلات، هشدارها و اخطارهای جان دار را پیدا کرده و حافظه بگیرید چه طور آن ها را در سریع‌ترین فرصت برطرف فرمایید.
محاسبه سوراخ محتوایی: یک کدام از شایسته ترین خصوصیت‌های ابزار Ahrefs این میباشد که وبسایت شما‌را با وب سایت‌های رقبا مقایسه کرده و به شما می گوید آنان با چه لغت ها و عبارت‌هایی در نتیجه ها کاوش درجه گرفته‌اند. به‌این‌ترتیب Ahrefs به شما اعلام می‌نماید چه عبارات کلیدی را می توانید برای بالا بردن بازدید تارنما‌تان غرض بگیرید. مبنی بر این گزارش Ahrefs به راحتی میتوانید یک استراتژی محتوای مطلوب و کاربردی تدوین فرمائید.
Moz Pro
Moz هم یکی‌از ابزارهای seo میباشد که استعمال از آن، زیاد بوسیله متخصصین پیشنهاد می شود. این ابزار به شما یاری می‌نماید کلمه ها کلیدی خویش را زیرنظر داشته باشید، تلاش آنان را اندازه بگیرید و مقام خویش را در آن ها ارتقاء دهید. درحالی که Moz Pro یک ابزار مبلغی میباشد، می توانید بعضا خصوصیت‌های محصور آن را در پوسته ورژن مجانی هم استعمال فرمایید. البته مهمترین خصوصیت‌های ابزار Moz مفاد پایین میباشد:
 
جستجوی لغات کلیدی: این ابزار به شما در یافت کردن شایسته ترین کلمه ها کلیدی وب سایت‌تان براساس رنج و وسعت جستجوی آن ها یاری می‌نماید.
خزش وبسایت: این خصوصیت به شما یاری می‌نماید خطاهای احتمالی در خزش وبسایت خویش را ملاحظه کنید و شیوه رفع آن را هم خاطر بگیرید.
با صرفه‌سازی on-page: ابزار Moz موضوعاتی را هم به شما توصیه می دهد که می تواند برای تارنما شما مرتبه و ترافیک خیر و خوبی بدست آورد. این پیشنهادها براساس محتوای وب سایت‌های شبیه شما مطرح می گردند.
جستجو گر لینک و پیوند‌: با امداد این خصوصیت میتوانید اعتبار وبسایت خویش را با رقبایتان مقایسه کرده و ملاحظه کنید رقبایتان از چه وب سایت‌هایی لینک و پیوند گرفته‌اند.
SEMrush
SEMrush گزارش‌هایی با جزئییات موءثر از وبسایت شما در اختیارتان میگذارد که آن را به یک مورد بهتر برای تحلیل وبسایت تبدیل نموده است. هربار که وارد داشبورد رئیس SEMrush گردید، تغییراتی که در درجه کلمه ها کلیدی و معیار ترافیک وبسایت ساخت‌و‌ساز گردیده را چه برای جستجوی ارگانیک و چه برای تبلیغات به شما اکران می دهد. این گزارش‌ها را همینطور می توانید برای زمان‌های هنگامی گوناگون بگیرید و به کار گیری نمایید. مهمترین خصوصیت‌های ابزار SEMrush را هم درپی مرور می کنیم:
 
مقایسه با رقبا: این ابزار قابلیت و امکان مقایسه سعی وب سایت شما با رقبایتان در مسئله عبارات کلیدی را آماده می‌نماید.
ابزار جادویی عبارات کلیدی: SEMrush هم پیشنهادات خیر برای کلمه ها کلیدی مقصود تارنما شما ارائه می‌نماید.
پژوهش وبسایت: این ابزار به شما امداد می‌نماید مدام تارنما‌تان را پایین‌حیث داشته باشید و مشکلات را با‌گاز برطرف فرمائید.
پژوهش seo داخلی: این ابزار فاکتورهای مرتبه‌بندی گوگل را برای صفحه ها متفاوت تارنما رسیدگی کرده و پیشنهادهایی برای بهبود مرتبه هرمورد ارائه می‌نماید.
WooRank
WooRank هم از ابزارهایی متنوع برای محاسبه وبسایت استعمال کرده و اطلاعاتی ظریف، پیشنهادهایی کاربردی و گزارش‌های منحصر به فرد برای بهبود تارنما در اختیارتان میگذارد. این ابزار یک پلاگین گوگل کروم هم دارااست که آوازه متعددی پیدا نموده است. مهم ترین خصوصیت‌های ابزار WooRank موردها تحت میباشد:
 
نظارت تارنما: به شما امداد می‌نماید صفحاتی که بیشترین بازدید را در تارنما‌تان دارا هستند، بشناسید.
جستجوی لغت ها کلیدی: این خصوصیت عبارات کلیدی فعلی تارنما را به شما نشانه داده و همینطور لغت ها کلیدی جدیدی به شما توصیه می‌نماید.
خزش وب سایت: با به کارگیری از این خصوصیت اشتباهات و اشتباهات امنیتی یا این که فنی تارنما خویش را پیدا و آنان‌را برطرف فرمایید.
بهینه سازی Site Checkup
بهینه سازی Site Checkup با یک کلیک گزارش جامعی از تلاش وب سایت شما در اختیارتان میگذارد. با به کار گیری از آن می توانید بک‌لینک و پیوند‌های وبسایت‌تان را نظارت فرمایید و رقبای خویش را هم چک نمایید. خصوصیت‌های اصلی این ابزار هم مشتمل بر موردها تحت میباشد:
 
تحقیق seo: این خصوصیت هر هفته تغییرات فیس داده در سئوی وب سایت را به شما اعلام می‌نماید و امتیازتان را براساس تغییرات، بالا یا این که تحت میبرد.
ارزیابی سئوی نامحدود: با این ابزار میتوانید کار‌ها و گزارش‌های قبل سئوی خویش را به راحتی ملاحظه کنید و مقایسه فرمائید.
گزارش بهینه سازی: این ابزار گزارش‌های ظریف و با جزئیاتی از از خطاها وب سایت و منش رفع آنان به شما ارائه می دهد.
Screaming Frog’s بهینه سازی Spider
این ابزار به طور قابل انعطاف‌افزاری روی سیستم شما نصب گردیده و مانند یک خزنده گوگل تمام شغل تارنما را پایین حیث میگیرد. Screaming Frog’s مزیت‌های متعددی برای شما آماده می‌نماید که دو آیتم آن را مرور می کنیم:
 
یافت کردن لینک و پیوند‌های شکسته: در زمان خزش در تارنما شما، لینک و پیوند‌های شکسته داخلی یا این که فرنگی وبسایت را به شما نشانه میدهد.
ارزیابی تیتر صفحه ها و توضیحات متا: همه صفحه های را پژوهش کرده و تیتر و توضیحات متای آن ها را ارزیابی می‌نماید. به‌این‌ترتیب صفحه های تکراری یا این که آن‌هایی که تیتر زمان بر یا این که کوتاه دارا هستند را مشخص و معلوم می‌نماید.
معرفی ابزار تحلیل تارنما جت بهینه سازی، اهل ایران و توانا
با وجود عملکرد بالای ابزارهایی که معرفی کردیم ولی حقیقت آن میباشد که‌این ابزارها احتمالا برای یوزرها اهل ایران چندان سعی ندارند. اکثر این ابزارها مبلغی بوده و برای فایده‌مندی از تجهیزات بدون نقص آن ها بایستی مبادرت به خرید حساب مبلغی نمایید، کاری که با وجود تحریم‌های فعلی بسیار دشوار گردیده‌است. به علاوه ابزارهای فرنگی در شایسته ترین وضعیت، حالت وبسایت شمارا از نظر سرورهای فرنگی رسیدگی می‌نمایند که با نقطه روءیت کرد سرورهای اهل ایران تفاوت داراست. درین موقعیت به کارگیری از یک ابزار اهل ایران حاذق میتواند تمامی این اشتباهات را حل نماید.
 
ابزار جت seo می تواند چک جامعی از اینترنت‌تارنما شما دربرگیرنده جايگاه در کلمه و واژه‌های کلیدی موردنظرتان، شرایط رقبایتان، پیوند‌های دریافتی و خطاهای فنی و محتوایی جان دار در وب سایت را به شما ارائه دهد و در استیناف کلمه ها کلیدی و چیدمان ساختار محتوای وب سایت به شما یاری دهد. متخصصان اهل ایران گروه جت بهینه سازی که تمامی از اشخاص با تجربه در منطقههای هوش تصنعی و مصنوعی، seo، یادگیری ماشین و... می باشند، توانسته‌اند بعد از ماه‌ها همت ابزاری را برای شما مهیا نمایند که بخشی از مزایای آن در پایین آمده میباشد:
 
میتوانید وبسایت را بر پایه ی مواقعی مانند مرتبه جهانی، سرعت لود، بازدید روزمره، برگزیدگان کلمه ها کلیدی در کاوش، تعداد بک لینک و پیوند و غیره بررسی و رسیدگی نمایید؛
از نتیجه ها به دست آمده میتوانید خروجی اکسل اخذ نمائید؛
دارنده پوسته گرافیکی یک پارچه و کاربرپسند است؛
قابلیت و امکان درج کلمه ها کلیدی را به صورت نامحدود می دهد؛
مطابق عبارات کلیدی وارداتی سکو وب سایت را اکران میدهد؛
میتوانید وب سایت‌های حریف خویش را تصویب نمایید و مرتبه خویش را با آن‌ها مقایسه فرمائید؛
نمودار موقعیت تارنما را مبتنی بر مرتبه در گوگل میتوانید ملاحظه کنید.
این ابزار به طور کامل اهل ایران و کارکشته به‌شکل هوشمند از تکنولوژی‌های روز و متناسب با الگوریتم‌های گوگل وب سایت شما‌را چک کرده و گزارش‌های آماری دقیقی را ارائه می‌نماید. یک کدام از مهم‌ترین مزیت‌های جت seo این میباشد که در گزارش‌های خویش به مشکلاتی اشاره می‌نماید که حتی ممکن میباشد از دید وبمستران و متخصصان seo بدور باقی مانده باشد.