۲. پادکست‌ های ایجاد گردیده را در همگی پلتفرم‌های ممکن تصویب فرمایید
شما پادکست را صرفا برای تارنما ایجاد نمی کنید. پادکست بایستی در سراسر فضای نت و تک تک پلتفرم‌های (هاست) در دسترس یوزرها منتشر خواهد شد. ساخت‌و‌ساز پادکست سوای توزیع آن سود‌‌ی چندانی ندارد. شنوندگان پادکست معمولا از یک سری پلتفرم (اهل ایران و جهانی) به کار گیری می‌نمایند. اینجانب و شما هم احتمالا هم Apple podcasts داریم و هم Castbox و هم شنوتو. برای مثال پادکست جافکری در پلتفرم‌های جهانی Apple podcasts، Castbox، SoundCloud و پلتفرم‌ اهل ایران طهران پادکست آموزش سئو مشهد  منتشر می شود.
 
کلیه‌ی پلتفرم‌ها بدون پول از پادکست‌ها میزبانی نمی کنند. همگی‌ی پلتفرم‌ها هم در کشور‌ایران به راحتی در دسترس نیستند (مثل یوتیوب پادکست). تکثیر پادکست‌ در پلتفرم‌های متفاوت از شایسته ترین و مطمئن‌ترین منش‌ها برای ساختن بک لینک و پیوند‌های باارزش برای وب سایت میباشد. اما، کلیه‌ی پلتفرم‌ها اذن نمی‌دهند تا در توضیحات آموزش سئو در مشهد  پادکست به وبسایت لینک و پیوند داده گردد.
 
تصمیم‌گیری راجع‌به خدمت‌های هاستینگ پادکست می بایست با مشاوره و لحاظ گروه دیجیتال مارکتینگ (کارشناسان سوشال مدیا مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ) و متخصص seo باشد. زیرا خلال مزایای نشر پادکست برای بهینه سازی، پادکست معمولا با اسم مارک (به عنوان مثال دیجی متاع پادکست) تصویب و منتشر میشود و دوراندیشی از مارک را بیشتر می‌نماید و در سود برای مارکتینگ استحصال‌وکار هم موثر و امداد‌کننده میباشد.
 
۳. پادکست‌ ها را در هر پلتفرم برای آن پلتفرم با صرفه نمائید
برای بهینه سازی کردن هر پادکست، چه در وبسایت و چه در پلتفرم‌ها، بایستی به نکاتی اعتنا کرد:
 
در هر پلتفرم محتوای صوتی را با دقت به تجهیزات آن پلتفرم با صرفه فرمایید. در‌حالتی که پادکست‌ها را در وب سایت منتشر میکنید، این قابلیت و امکان را دارید که خلاصه‌ای نسبتا زمان بر برای آن بنویسید و لغات کلیدی یا این که اسم مارک را در آن استفاد فرمائید یا این که به محتواهای مرتبط وبلاگ وب سایت پیوند دهید.
در هر پلتفرم به طبع بایستی خویش پادکست را خیلی مختصر و اثر گذار معرفی فرمائید. برای هر اپیزود هم بایستی گستردن مختصر و مفیدی بنویسید. تمام عبارات را هدفمند تعیین فرمائید. Apple podcast به شما قابلیت و امکان می دهد که در گستردن هر اپیزود هشتگ‌ها (کلمه ها کلیدی) و لینک و پیوند‌ها را هم بگنجانید.
هر پادکست در پلتفرم یک کاور دارااست و هر اپیزود هم کاور (عکس) منحصر به خودش را. در پیاده سازی آنها بسیار توجه فرمائید. عالی میباشد کاور پادکست لوگوی دستیابی‌‌وکار باشد یا این که لوگویی که منحصربه‌فرد محتوای صوتی استحصال‌وکار پیاده سازی گردیده‌است. کاور اپیزودها نیز بایستی با هم هماهنگ پیاده سازی شوند. جذابیت بصری و هماهنگی طرح‌ها و کاورها با لوگو و رنگ مارک بیشتر برای مارکتینگ و ثبت مارک در ذهن کاربر اساسی میباشد.
واحد سنجش Time on Page در seo وبسایت چه‌ قدر مداقه دارااست؟
پیش از اینکه در زمینه‌ی واحد سنجش TOP (Time on Page) یا این که به عبارتی Average Time on Page کلام کنیم، عالی میباشد یه خرده راجع‌به معیارهای بهینه سازی وبسایت توضیح داده گردد. معیارهای بهینه سازی وب سایت صرفا برای با صرفه‌سازی وب سایت اساسی وجود ندارد. در دیجیتال مارکتینگ هم اساسی میباشد و به مارکتر برای تصمیم‌گیری امداد می‌نماید. برخی از معیارهای seo برای تحلیل توفیق مغازه‌های اینترنتی نیز کاربرد دارا‌هستند.
 
مثلا، برای گوگل اصلی میباشد که وب سایت شما بازدیدکننده‌ی متعددی (Site traffic) داشته باشد. چرا تعداد بازدیدکننده برای گوگل اصلی میباشد؟ زیرا نشانه می دهد یوزرها از وبسایت راضی میباشند و تارنما توانسته میباشد چیزی را که یوزرها دنبالش می گردند به آن ها عرضه نماید. پس، یکی معیارهای seo می گردد تعداد بازدیدکنندگان وب سایت. از طرف دیگر، بازدیدکننده‌ی بیشتر برای وب سایت فروشگاهی یعنی مشتری بالقوه‌‌ی بیشتر.
 
پرسش مهمی که می بایست به آن پاسخ بخشید این میباشد که
 
معیارها بهینه سازی تارنما از کجا میایند؟
متخصص بهینه سازی با حدس استانداردهای موتورهای کاوش (که تا ۲۰۰ آیتم هم می رسد) وب سایت را seo می‌نماید. معیارهای بهینه سازی وب سایت برای بررسی و اندازه‌گیری آن استاندارها به کار گیری میشوند. با اینکه تمامی‌ی استانداردها پاره ای نیستند، برای سنجش مفاد کیفی (مثل تجربیات مخاطب تارنما و ورقه) هم می شود از گروه‌ای از یکسری میزان یاری گرفت.
 
در ابزارهای seo وبسایت (گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالتیکس) داده ها و داده‌‌های بسیار متعددی وجود داراست. از تعداد بازدیدکننده مجموع تارنما و هر کاغذ از وب سایت گرفته تا اینکه مخاطب با چه دستگاهی (تلفن همراه یا این که لب‌تاپ) وارد تارنما شد‌ه‌است. متخصص بهینه سازی خیر وقت دارااست و خیر قادر است همگی‌ی آن داده‌ها را پایین حیث بگیرد و آنالیز نماید. پس، بدون چاره میباشد تعیین نماید و متناسب با سایتی که می بایست seo گردد و حالت و خصوصیت‌های آن تعدادی میزان را برای خودش در حق تقدم قرار دهد.
 
افزون بر آن معیارها، در وبسایت‌های مرجع seo معیارهای مختلفی (در برخی منابع تا ۱۵ میزان) با تیتر مهم ترین معیارهای seo تارنما مذکور شد‌ه‌است. البته مورد اینجاست که آن معیارها حقیقتا اساسی میباشند؟ واحد سنجش هنگامی که هر استفاده کننده در یک کاغذ از وبسایت میگذراند، واحد سنجش معروفی میباشد که در برخی از منابع در بین مهمترین معیارها مذکور میباشد. ولی حقیقت این میباشد که آن میزان در seo تارنما چندان اصلی و امداد‌کننده وجود ندارد.
 
 
 
میزان (میانگین) فرصت سپری گردیده در ورقه
Time on page یک ترازو وقتی میباشد که با فرمولی معلوم احتساب میشود. مهم ترین چیزی که در زمینه‌ی این میزان در برخی منابع وجود داراست به عبارتی فرمول میباشد. ولی به فرمول نیازی وجود ندارد زیرا گوگل آنالتیکس خودش آن را احتساب و در ستونی منحصربه‌فرد اکران می‌‌دهد. بعضا از کارشناسان گمان می‌نمایند زیرا گوگل آنالتیکس میانگین فرصت سپری گردیده در ورقه را نشانه میدهد، آن میزان مطلقا اصلی میباشد.
گوگل تا به هم اکنون به طور رسمی اعلام نکرده میباشد که time on page را یک فاکتور برای seo به اکانت می آورد. ولی، گوگل معمولا راجع‌به مجموع فاکتورها و معیارها لحاظ قانونی نمی‌دهد. البته می‌گردد مثال‌هایی از اظهارنظر در ارتباط برخی از معیارها را پیدا کرد. به عنوان مثال، از Matt Cutts نقل شد‌ه‌است که bounce rate (نرخ پریدن) برای گوگل اساسی وجود ندارد.
 
چرا می بایست برای متخصص seo اصلی باشد یک مخاطب چه‌قدر در یک کاغذ باقی مانده میباشد؟ دارای تخصص seo یا این که دیجیتال مارکتر چه چیزی را با پی بردن آن فرصت می فهمد؟ برای یافتن جواب بایستی به فرمول به حساب آوردن‌ی آن واحد سنجش توجه کرد. زیرا گران قدر‌ترین گونه های و دلیلی که آرم می دهد آن میزان ظریف وجود ندارد و نمی شود از آن در بررسی‌ها یاری گرفت، در فرمولش مخفی میباشد.