RDFa ،Microdata و JSON-LD چیست؟
این‌ها کلیه گویش­‌های کدی می باشند که میتوانند به HTML اضافه شوند تا متادیتا (به عنوان مثالً اسکیما یک متادیتا محسوب میشود) را در یک گواهی اینترنت آموزش سئو مشهد  تعبیه نمایند.
 
 
 
Resource Descriptive Framework in Attributes : RDFA
RDFa مخفف Resource Descripttive Framework in Attributes میباشد. که در واقع نوعی کد میباشد که میتواند به هر گواهی مطابق XML ،XHTML و XML اضافه گردد. RDFa یکی‌از نحوه‌های اول برای به کارگیری از اسکیما بوده که در بالا بغرنج بوده و مرور مجال معمولی‌خیس آموزش سئو در مشهد  گردیده‌است.
 
خصوصیت‌های RDFa عبارتند از:
 
about – برای معلوم کردن منبعی که متاداده در ارتباط آن میباشد
rel و rev – برای انتخاب ارتباط و ارتباط معکوس با منبع دیگر
src ،href و resource – برای گزینش یک منبع
content – برای در نظرنگرفتن محتوای عنصر هنگام استعمال از خصوصیتِ ویژگی(Attribute)
datatype – برای معین کردن نوع داده از یک متن معین گردیده برای استعمال با خصوصیتِ Attribute
typeof – برای انتخاب نوع RDF مسئله یا این که منبع
Microdata :
میکروداده‌ها، داده ها بسیار کوچکی می‌باشند، که در قسمت‌های متفاوت یک وب سایت از آنها به کار گیری می‌گردد. Microdata برای رفع ابهام RDFa ارائه شد. هر میکرو دیتا از سه تگ تشکیل شده که با امداد آن ها میگردد، کد اسکیما نوشت. میکرو دیتا در بهینه سازی عنایت خاصی داراست و می‌قدرت به امداد آن زمینهِ صفحه های و دیگر توضیحات اضافه را معین کرد.
 
اجرای Microdata شبیه RDFa میباشد و خصوصیت‌های آن دربرگیرنده موردها تحت میباشد:
 
itemscope – برای ساخت و ساز گزینه و نشانه دادن اینکه سایر موادتشکیل دهنده دربردارنده اطلاعاتی در امر آن میباشد.
itemtype – برای تعریف گزینه و مختصات آن با یک URL دارای اعتبار (برای مثال، “https://schema.org”)
itemprop – برای نشانه دادن اینکه برچسبِ دربردارندهِ مقدارِ یک خواص مورد مشخص و معلوم گردیده است (از جمله itemprop = “اسم”)
itemid – برای مشخص و معلوم کردن شناسه مخصوص گزینه
itemref – برای ارجاع به خاصیت عنصری میباشد که در itemscope نیست. لیستی از شناسه‌های عنصرها با مختصات بیشتر را در مکان دیگر مدرک ارائه میدهد.
JavaScript Object Notation for Linked Objects : JSON-LD
JSON-LD مخفف JavaScript Object Notation for Linked Objects میباشد. این مدل نشان‌گذاری می تواند با جایگذاری بدون واسطه در تگ‌های یا این که یک گواهی اینترنت، اسکیما را پیاده‌سازی نماید. این گویشِ آرم‌گذاری از خصوصیت‌های “@context” و “@type” برای انتخابِ واژگان لهجه اسکیما (schema.org) استعمال می‌نماید. از‌آنجا‌که می‌اقتدار آن را صحیح در تگ قرار بخشید، JSON-LD معمولی‌ترین روش برای اجرای اسکیما برای مبتدیان به حساب میآید.
چه‌گونه می‌قدرت اسکیما فردی خویش را برای HTML تشکیل داد؟
تنی چند از ابزارها مانند Google’s Structured Data Markup Helper (لینک و پیوند گردیده در تحت) وجود دارا‌هستند که ایجاد و پیاده‌سازی اسکیما در JSON-LD یا این که Microdata را بر روی صفحه ها جان دار در تارنما، راحت می‌نمایند. طرز عمل این ابزار را به‌دنبال با هم می بینیم:
برای تشکیل داد اسکیما آغاز وارد نشانی Google’s Structured Data Markup Helper گردید و مبنی بر صورت تحت آغاز نوع شیت ای که میخواهید برایش اسکیما بسازید را تعیین فرمایید که اینجانب در اینجا زیرا کاغذ‌ام از نوع نوشته ی علمی یا این که آرتیکل میباشد، نوع نوشته‌ی‌علمی را تعیین کردم و بعد از آن در نصیب URL نشانی کاغذ‌ای از وبسایت خویش را که میخواهید برایش اسکیما بسازید وارد فرمایید، بعد دکمه start tagging را بزنید.
 
معرفی ابزارهای تشکیل داد اسکیما
در صورتی‌که فراهم آغاز اضافه کردن اسکیما به وب سایت خویش می باشید، در اینجا برخی از شایسته ترین ابزارهای بدون پول ایجاد کرد اسکیما که به طور آنلاین عمل می‌نمایند را می توانید آزمون نمایید.
 
ابزار Hall Analysis schema markup generator
ابزار Hall Analysis schema markup generator به شما قابلیت و امکان میدهد داده ها مرتبط با یک تجارت محلی ،فرد، مال ،اتفاق افتاد ،سازمان یا این که وبسایت را وارد فرمائید تا یک قطعه کد JSON-LD برای قرار دادن در HTML تارنما خویش ساخت و ساز نمایید. مانند مثال تشکیل داد اسکیما­یی که در ابتدا داشتیم. به کار گیری از این ابزار بی آلایش و سهل وآسان میباشد، و برای تمامی نوع سایت هم مطلوب میباشد.
ابزار Google Structured Data Markup Helper
ابزار Google Structured Data Markup Helper به یاری این ابزار شما می توانید هریک را در کاغذ خویش که می خواهید تگ فرمایید، تعیین و برچسب گذاری نمایید. که در ابتدا کامل معرفی شد و روند بدون نقصِ تشکیل داد اسکیما برای یک نوشته ی علمی از وب سایت را مرحله به مرحله با هم آموختیم.
ابزار Microdata Generator.com
ابزار Microdata Generator.com یک کدام از دیگر از ابزارهای معمولی برای ایجاد کرد اسکیما میباشد، به ویژه برای حصول و شغل های محلی مطلوب میباشد.
ابزار Merkle Schema Markup Generator
ابزار Merkle Schema Markup Generator که می تواند خروجی در پوسته­‌های JSON-LD یا این که microdata بدهد.
 
 
ابزارهای آزمایش اسکیما
در حالتی که میخواهید رسیدگی نمایید که آیا تشکیل داد اسکیما را صحیح ایفا داده‌اید یا این که نه، یکسری ابزار آزمایش اسکیما موثر برای تحقیق تارنما شما وجود دارا هستند و به شما در امر هرگونه به کارگیری خطا از گویش علامت‌گذاری‌ اسکیما هشدار می دهند.
 
ابزار Structured Data Testing Tool
پس از اینکه اسکیما را به HTML خویش اضافه کردید، میتوانید اسکیما را با ابزار Structured Data Testing Tool تست نمائید. تنها کافی میباشد شیت اینترنت یا این که کدهای اسکیما خویش را درونِ این ابزار بکشید و رها (drag and drop) فرمائید تا در صورتی‌که غلط یا این که هشداری داراست به شما آرم دهد.
 
ابزار SEMrush Site Audit
ابزار SEMrush Site Audit اسکیما را نظارت می‌نماید و به شما میگوید که چندین درصد از سایت شما از Schema (صرفا microdata)، Open Graph ،Twitter Cards و Microformats استعمال می‌نماید.
 
ابزار Content Markup Guide
Google ابزار Content Markup Guide را برای ایجاد کرد اسکیما از نوع Creative Work در لحاظ گرفته میباشد. و با به کارگیری از این ابزار میتوانید rich snippets داشته باشید. این اسکیما برای هر محتوایی به عنوان مثال: محتواهای خواندنی (کتاب)، مشاهده کردنی (فیلم و سریال) یا این که گوش دادنی (موسیقی)، قابل اجرا میباشد.