ناگفته هایی از اثر شبکه‌های‌عمومی و سوشال سیگنال بر seo وب سایت
چرا کانال‌های اجتماعی برای وب سایت ما التفات دارااست؟
حقیقت قصه این میباشد در دنیای مدرن شما برای توفیق در بازارایابی آنلاین، ارتقا درایت از مارک و ترغیب یوزرها برای ورود به وب سایت خویش نیاز به اشاعه مطالب و تولیدها خویش در رسانه‌های اجتماعی دارید.
به ذکر ظریف‌خیس هیچ نرم‌افزار و استراتژی محتوایی سوای به کارگیری از کانال‌های اجتماعی بی نقص وجود ندارد، چرا‌که از یاد بردن این شبکه بازاریابی نفیس خیر فقط مشتریان بالقوه را از لحاظ شما بیرون خواهد کرد بلکه رقبا را نیز نسبت به شما متمایز خواهد کرد. به عهد آموزش سئو مشهد  و پیمان جی بائر:
 
رسانه های اجتماعی سوختی برای بر افروخته کردن آموزش سئو در مشهد  محتوای شما میباشند.
 
مبنی بر گزارش سال ۲۰۱۳ موسسه بازاریابی و مارکتینگ پرفورمنس، بازاریابان معمولا برای توزیع محتوا از پنج رسانه اجتماعی به کارگیری می‌نمایند. شما چه در آستانه عمل با رسانه های اجتماعی برای تکثیر محتوای تارنما خویش باشید چه در اکنون نظارت و بازبینی طرح های مو جود، این نوشته‌علمی برای شما بسیار مطلوب خواهد بود.
 
تاثیرات بی واسطه شبکه های عمومی بر seo وبسایت
تعداد متعددی از کارشناسان بهینه سازی بر این باورند که شبکه‌های‌اجتماعی نظیر توییتر، صورت بوک و لینکدین به طور بدون واسطه و یا این که غیرمستقیم بر بهینه سازی تارنما شما تاثیرگذارند و نشر محتوا یا این که قرار دادن پیوند وب سایت در آن میتواند تاثیر مناسبی بر جايگاه تارنما و اعتبار دامنه شما بگذارد.
واحد سنجش تعامل یوزرها در‌این کانال‌های اجتماعی با محتوا اعم از بازدید، لایک، اشتراک‌گذاری، کامنت قادر است واحد سنجش این اثرگذاری را به صورت قابل توجهی بهبود بخشد.
غیروابسته از این مورد ها ورودی که شما از روش لینک و پیوند‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی قرار دادید، قادر است نقش مهمی در بهبود درجه شما داشته باشد.
 
نکته: بعضی تصور می‌نمایند شیوه‌های فوق حجت مجموع برای seo وب سایت میباشد ولی بیان این نکته خالی از لطف وجود ندارد که مجموع آنچه در‌این محتوا آیتم تحقیق قرار خواهد گرفت حکم تکمیل کننده را برای سوخت موتور شما اجرا خواهد کرد. و اصول مهم seo مشمول بهینه سازی تکنیکال، استراتژی محتوا و offpage همچنان بازوهای مهم برای رویش وبسایت شما میباشد.
 
We do use Facebook and Twitter links in web search ranking
Matt Cutts
 
اما قابل ذکر میباشد که تعدادی سال بعد از آن گوگل این کلام خویش را رد کرد و به طور رسمی از عدم استعمال از شبکه های مردمی برای درجه بندی سایت حرف به بین آورد.
ولی آنچه که ما از کانال‌های اجتماعی و تاثیرآن بر بهینه سازی تارنما در سال جاری‌ها چشم‌ایم، این ادعاها را مقداری نامعتبر نموده است.
دلایل محکمی از تاثیرگذاری social signal بر سئوسایت
سایت یا این که یک کانال اجتماعی
کانال‌های اجتماعی پیش از آنکه یک نرم افزار بر روی موبایل شما باشند یک وب سایت دارای اعتبار با اعتبار برگه و دامنه بالا می باشند و لینک و پیوند‌های خروجی از آن (مخصوصا در‌حالتی که بوسیله پروفایل‌های گوناگون معرفی گردیده باشد) خواه ناخواه اثر مثبتی بر seo وب سایت شما می گذارد البته مزیت رقابتی ندارد!
 
اعتبار، اعتبار میاورد
فرض نمائید یک دکتر معالج دارای تخصص در حوزه ژنتیک در لینکدین یا این که توییتر(انگلیسی) واپسین مطالب علمی و یافته‌های خویش را به اشتراک میگذارد و به‌این واسطه، اعتبار و تعداد یوزرها قابل توجهی نیز بدست آورده میباشد.
حالا این فرد اثر گذار با تنها یک وبلاگ پست در یک تارنما و پیوند دادن به حساب لینکدین خویش، بی‌شک از اعتباری که برای خویش ساخته میباشد به کار گیری خواهد کرد و این مسئله به صورت بی واسطه نشانه دهنده تاثیر سوشیال سیگنال‌ها بر سکو بندی وبسایت میباشد.
 
گوگل و توییتر؛ رفقای بهتر
طبق آماری که گوگل در سال ۲۰۱۵ ارائه کرد، ربات‌های هوشمند گوگل بضاعت دسترسی به دیتای توییتر را دارا هستند، برای اینکه این قضیه را به صورت ملموس‌تری متوجه گردید کافی میباشد نام فردی را که حساب توییتر داراست (نیاز به دارای شهرت بودن وجود ندارد) را در گوگل سرچ فرمایید تا با مدیاهایی که شخص در حساب خویش به اشتراک نهاده یا این که به آن جواب داده روبرو گردید!
نکته: قابل ذکر میباشد که‌این رابطه ها کار کشته تنها به توییتر محصور وجود ندارد و با توسعه و گسترش روزافزون به کارگیری از کانال‌های اجتماعی، همیاری گوگل با این موتورهای کاوش نوظهور! به هیچ وجه بدور از ذهن وجود ندارد.
نکته: در توضیح گزینه فوق، بیان این نکته خالی از لطف وجود ندارد که بخش اعظمی از کانال‌های اجتماعی مثل فیسبوک یا این که اینستاگرام نسبتاً به یک موتور کاوش حاذق تبدیل گردیده‌اند و به موازات گوگل کار می‌نمایند. اینکه بعضی اوقات نتایجی از اینستاگرام در شیت نتیجه ها گوگل به شما اکران داده میگردد، تقاطع هایی از این دو مسیر ممتد میباشد که میتواند از زوایای مختلفی به آن اعتنا گردد و صرف تاثیرگذاری محتوا و یا این که بازدید الگوریتم‌های گوگل از این کانال‌های اجتماعی، ادعای ناقصی میباشد.
 
اعتنا شما‌را به رویش شایان توجه صفحه های فیسبوک و توییتر درلیست نتیجه ها گوگل در سال ۲۰۱۸ جلب می کنم.
 
یک آزمایش دیدنی از اثرگذاری سوشال سیگنال بر seo وب سایت
در سال ۲۰۱۸ دسته چک داده ها کانال‌های اجتماعی hootsuite آزمایشی برای تحقیق اثرگذاری کانال‌های اجتماعی بر مرتبه‌بندی وب سایت اعمال دادند که اینجانب در پی خلاصه‌ای از مراحل جاری ساختن تست و نتیجه ها آن را خدما شما ارائه خواهم نمود.
این گروه مقاله‌ها تارنما خویش را برای جاری ساختن تست در سه مجموعه مهم تیم‌بندی کرد:
 
مقاله‌ها شاهد یا این که در دست گرفتن: ۳۰ نوشته ی علمی که در هیچ کانال اجتماعی تبلیغ نشده بودند.
مقاله‌ها دسته A : سی نوشته ی علمی منتشر گردیده در توییتر
مقاله‌ها تیم B : سی نوشته‌ی‌علمی منتشر گردیده در توییتر که با میزان دارایی مشخصی مجددا برای آن تبلیغ صورت گرفته میباشد.
 
نکته: قابل ذکر میباشد برای کاهش ضریب اشتباه درین آزمایش، کل متغیرهای دیگر تا حد قابلیت موازی گرفته گردیده است.
مراحل ایفا آزمایش: هر روز دو پست از مجموعه A و B در طول یک عصر دو هفته‌ای منتشر و در هفته آینده افزایش داده می شوند. (تبلیغات دسته B)
نتیجه ها: همانگونه که در تصویر پایین مشاهده میکنید در میان بهبود قابلیت و امکان جستجوی کلمه ها کلیدی و پروموت محتوا در توییتر همبستگی بسیار بالایی برقرار میباشد و ما نمی‌توانیم ادعاهای جان دار حول عدم اثر گذاری سوشال سیگنال (حتی به طور غیر بی واسطه) بر بهینه سازی سایت را بپذیریم.