در فضای آنلاین پررقابت مدرن، کسب‌وکارها و اینترنت‌سایت‌هایی که در گوگل فراتر ظواهر میشوند، بی شک بیشترین اعتنا مشتریان و خوا‌نندگان بالقوه را به خویش جلب خواهند کرد. در غایت، کلیه همت می‌نمایند تا به آن جایگاه درجه‌بندی شماره یک برسند. بعد از تجزیه و تحقیق بیش تر از ۵ میلیون آموزش سئو در مشهد سود جستجوی گوگل، به راحتی می اقتدار فهمید که چرا:
 
بهره جستجوی شماره ۱ (به صورت میانگین) ۳۱.۷٪ نرخ کلیک داراست آموزش سئو مشهد

 و در مقایسه با رتبه ۱۰، ۱۰ موازی بیشتر احتمال دارد که یک کلیک دستیابی نماید.
بهره جستجوی شماره ۲ دارنده نرخ کلیک ۲۴.۷۱٪ است
فایده شماره ۳ دارنده ۱۸.۶۶٪ نرخ کلیک میباشد
تنها ۰.۷۸ درصد از جستجوگران روی چیزی در صفحه دوم کلیک کردند
 
 
این حقیقت که سه شرایط نخستین در گوگل نسبتاًً ۷۵٪ از مجموع وسعت کلیک را به خویش تخصیص می‌دهد حقیقتاً نباید شما‌را آنقدر شگفت زده نماید. به واپسین باری که چیزی را در گوگل کاوش کردید، تصور کنید. این یک شرط مطمئن میباشد که فرض فرمائید مگر اینکه در ادامه یک تارنما خاص باشید، احتمالا تنها به سه مورد اول نگاه نموده اید و شاید فقط روی منفعت اولیه کلیک نموده اید.
 
فهرست
 
موتور جستجوی گوگل چه گونه فعالیت دارد؟
هدف اصلی گوگل مدام یکسان بوده هست: یاری به یوزرها برای یافتن آنچه می خواهند در وب.
 
آنان این شغل را با ارائه شایسته ترین نتایج ممکن برای هر درخواست خاص در پوسته سیستم مرتبه بندی ایفا می‌دهند، جایی که مرتبط ترین وبسایت ها استارت علامت داده می گردند. پیش از اینکه بتوانیم استیناف کنیم که گوگل چه گونه نتیجه ها را حقیقتاً رتبه‌بندی می‌نماید، اساسی میباشد که بفهمیم زمانی چیزی را در Google کاوش می کنید دقیقاً چه اتفاقی می‌ افتد.
 
یک فرض رایج این می‌باشد که نتیجه ها نماد داده گردیده در صفحه ها حاصل موتور کاوش (SERP) سایت های زنده می‌باشند و نتایج “در لحظه” ارائه می‌شوند. بهرحال آن آیتم مد حیث وجود ندارد. به گفته گوگل، جستجوی آن با استعمال از یک نحوه سه مرحله ای معمولی فعالیت دارد:
 
خزیدن: برای اینکه گوگل تارنما ها را سکو بندی نماید، بایستی محتویات را مستقیماً در سرورهای گوگل دانلود نماید. این عمل با سیستم خزنده های اینترنت به اسم Googlebots اعمال میگردد. Googlebots به صورت موثر سایت شمارا کپی می نماید و محتویات آن را در سرورهای خویش دانلود می نماید. خزنده ها میتوانند جستجوهای دسکتاپ و گوشی را همسان سازی نمایند. این کپی ها به طور زمان ای در هر دوران انجام می‌شود.
نمایه سازی: زمانی که گوگل کل مطالب را در مشت داشت، محتوای سایت را تجزیه و محاسبه می نماید. در شرایطی‌که اینترنت‌تارنما امن و مرتبط تلقی شود، محتویات اینترنت‌وب سایت در مقر داده Index Google ذخیره می‌گردد و آماده ارائه به یوزرها در نتیجه ها کاوش میباشد.
اکران نتایج: زمانی که فردی در گوگل کاوش می نماید، الگوریتم گوگل آن کاوش را می گیرد و فهرست گوگل را برای کلیه سایت های مرتبط که با پرس و جو مطابقت دارا‌هستند، استیناف می نماید. آنگاه تارنما ها را به ترتیب رابطه و مداقه همان گونه که از الگوریتم در حیث گرفته شده است اکران میدهد.
نتایجی که در SERP های گوگل نمایش داده می شود در واقع تنها یک کپی از سایت هست که در زمان نمایه سازی ظواهر می‌شود. گاهی اوقات، حاصل ایندکس گردیده وبسایت زنده را منعکس نمی کنند. در‌صورتی‌که تا به اکنون روی فیض ای کلیک نموده اید و خطای 404 اخذ نموده اید، به همین ادله است!
آیا می‌خواهید درباره شیوه شغل جستجوی گوگل بیشتر بدانید؟ این ویدیوی پنج دقیقه ای را مستقیماً از منبع مشاهده کنید.
 
گوگل به چه شکل وبسایت ها را سکو بندی می نماید؟
علیرغم اینکه گوگل جزئیات ظریف فرمول الگوریتمی پنهان خویش را نهفته می نماید، مطمئناً در خصوص عامل ها درجه بندی بلندتر که بر شیوه کوشش حاصل سکو بندی تأثیر میگذارد، مخفی کاری نکرده میباشد.
 
رابطه محتوا
هنگامی در گوگل کاوش می‌کنید، هوش تصنعی و مصنوعی گوگل درخواست شما را میگیرد و معنای مطلوب پشت جستجوی شما‌را گزینش می نماید. در حالی که‌این یک مضمون‌ بی آلایش به لحاظ میرسد، دانش پشت آن بالاتر از محدوده این نوشته‌علمی می باشد. فقط چیزی که می بایست بدانیم این می باشد که گوگل این قدرت را دارااست که با یک سری کلمه ساده کاوش نماید و مضمون‌ و غرض را در پشت آنان برون یابی نماید، مانند مثال تحت.
 
از آنجا، گوگل نتایجی را نماد میدهد که آغاز مربوط به کاوش در نظر گرفته می گردند.
 
رابطه با تجزیه و به حساب آوردن محتوای روی برگه برای لغت ها کلیدی کوتاه و بلند و عباراتی که با پرس و جو منطبق دارا‌هستند انتخاب میگردد. این شاید ابتدایی‌ترین آرم رابطه محتوا و معمولی‌ترین آرم برای شعور باشد. به عنوان مثال، در شرایطی که به دنبال «تعمیر AC در Phoenix» میباشید، کاغذ می بایست دربردارنده «تعمیر AC در فونیکس» یا این که مشتقاتی باشد.
 
چگونگی محتوا
در شرایطی که صرفا به رابطه محتوا بر طبق لغات کلیدی نگاه کنیم، اینترنت‌تارنما‌های خالی که «تعمیر AC در فونیکس» را فارغ از وقفه آرم می دهند، فراتر از صفحه ها واقعی با محتوای آموزنده قرار میگیرند. برای غربت از این امر، گوگل چگونگی کلی محتوا را انتخاب می نماید.
 
عامل ها زیادی در سکو‌بندی چگونگی محتوا وجود داراست، البته ایده اصلی این میباشد که اینترنت‌وب سایت‌هایی که تخصص، اعتبار و قابل پشت گرمی بودن (EAT) را نماد می دهند نسبت به اینترنت‌تارنما‌هایی که فاقد آن میباشند، چگونگی محتوای بالاتری دارا هستند.
 
ضمن این، وبسایت هایی که دارنده سیستم قدرتمند برای ارجاع بک پیوند میباشند، چگونگی بالاتری دارند. هرچه سایت های قابل اعتماد بیشتری به محتوای شما مراجعه نمایند، تارنما شما قابل اعتمادتر به لحاظ می رسد.
 
امکان به کارگیری از برگه
با پیش بینی تمامی موردها، محتوایی که کشف کردن و تعامل با آن سهل خیس است، اکثر اوقات سعی بهتری دارااست. برای مثال، اینترنت سایتی که برای دستگاه های موبایل باصرفه نشده است، برای سکو بندی سایتی که به صورت موءثر برای تلفن همراه ها و تبلت ها با صرفه شد‌ه‌است، با اختلال مواجه میشود.
 
استدلال دیگری که در اینجا مطرح میشود، معماری و صفحه آرایی میباشد. تقسیم محتوا به قسمت‌هایی با سرصفحه/تصاویر و سلسله مراتب سازمان‌یافته داده ها به مراتب در دسترس‌خیس از شیت‌ای می باشد که دارنده متن سوای توقف می باشد.
 
سرعت برگه نیز در اینجا موءثر میباشد. در‌صورتی‌که صفحه ای از بارگیری در یک زمان خاص امتناع نماید، دسترسی به آن زخم می بیند. به عنوان مثال، بر طبق یک استیناف، ۵۳ درصد از عموم یک صفحه موبایل را اگر که بیش از سه ثانیه ارتفاع بکشد، سوراخ خواهند کرد.
 
متن نوشته
واپسین روشی که گوگل یک کاغذ را رتبه بندی می نماید به قضیه کلی مربوط می‌گردد.
 
اطلاعات دردسترس در تاریخچه کاوش، پیکربندی، و موقعیت مکانی شما در مواقعی که به شما ارائه می گردد نقش دارا هستند.
 
برای کسب و شغل های محلی، ادراک این مورد اصلی می‌باشد. کاربری که در پی یک لوله کش میباشد به احتمال زیاد نتیجه ها آرم داده گردیده از حوزه‌ جغرافیایی خویش را اخذ می نماید. چنانچه عبارات کلیدی جغرافیایی در محتوا یا این که ابرداده وجود داشته باشد، گوگل قادر است بخشها جغرافیایی را از یک سایت گزینش نماید.
 
هیچ عاملی درجه بندی را گزینش نمی نماید
روشی که گوگل از روش آن وب سایت ها را درجه بندی می نماید، شعور نسبتا معمولی ای میباشد، ولی چیزهای متعددی در آن وجود داراست. همان گونه که تا قبل از اینً اشاره کردیم، بیش تر از ۲۰۰ سیگنال مختلف وجود دارد که گوگل برای سکو‌بندی اینترنت‌سایت‌ها از آن ها به کارگیری می‌نماید، براین اساس گزینش یک یا این که دو فاکتور مهم درجه‌بندی که یک گلوله نقره‌ای میباشند غیر ممکن است.
 
اصلی میباشد که به خاطر داشته باشید که سایت هایی که به صورت مداوم در سه نقطه نخستین برای عبارات کلیدی گوناگون مرتبه بندی می شوند، دائماً بر روی محتوای خویش، سئو فنی تارنما و فارغ شیت عمل می نمایند تا به آن جايگاه های بالا دست یابند.
 
در این بیزنس، مسابقه ای چهت نیل به نقط ی اوج است، البته اکثر وقت ها وقت ها، گم شدن در علف های هرز با کلیه عامل ها درجه بندی گوناگون آسوده میباشد.
 
در نقطه نهایی روز، با دقت بر رابطه محتوا و چگونگی محتوا، دسترسی به شیت و ادراک موضوع – می بایست بتوانید به صورت مداوم به هدف ها سکو بندی خویش برسید.