Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما در ساخت وب سایت – مثال ها و شایسته ترین طریق‌های به کار گیری
در تارنما هایی که صفحه ها متعددی دارا‌هستند، Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما قادر است روش یافت کردن صفحه ها بوسیله یوزرها را تا حد متعددی بهبود بخشد. از لحاظ قابلیت و امکان به کارگیری breadcrumbs یا این که مسیر راهنما تعداد اقداماتی که بازدید کننده برای استحصال به صفحه ها طبقه بندی گردیده بایستی طی نماید را تا حد متعددی کاهش می‌دهد و قابلیت و امکان کاوش در مناطق و صفحه ها وبسایت را بهبود آموزش سئو مشهد  می‌بخشد.
مسیر راهنما همینطور یک یاری بصری اساسی برای سایت میباشد. مسیر راهنما حالت مخاطب را در سلسله مراتب وبسایت، به وی علامت میدهد و مخاطب را به کلیک بر روی بقیه صفحه های ترغیب می نماید. “breadcrumb” یا این که “مسیر راهنما” نوعی طرح ناوبری ثانویه میباشد که حالت استفاده کننده را در سایت نشانه می‌دهد. breadcrumb راهی برای ردیابی مسیر رجوع و برگشت به شیت ابتدا وبسایت را به یوزرها  آموزش سئو در مشهد ارائه می‌دهد.

به صورت معمول Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما در سایت هایی که دارنده محتوای طبقه بندی گردیده به طور سلسله مراتبی میباشند قرار داده میشوند. مسیر راهنمای تارنما در بی آلایش ترین صورت، پیوندهای متنی بصورت افقی تر و تمیز گردیده با نشانه “بزرگتر” < جداگانه گردیده اند.
در‌این نوشته ی علمی “Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما در طراحی وب سایت – مثال ها و شایسته ترین طریق‌ها” ما درخصوص استعمال از ‌Breadcrumbs در تارنما ها و همینطور راجع‌به شایسته ترین شیوه های به کار گیری از مسیر راهنما در سایت به شما نماد میدهیم پس تا نقطه پایان نوشته ی علمی با ما یار و همدم باشید.

چه موقع بایستی از Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما به کار گیری کنیم؟
برای سایت های بلندمرتبه و سایت هایی که دارنده صفحه ها تروتمیز گردیده طبق سلسله مراتب می‌باشند به کارگیری از مسیر راهنما یک دستور ضروری میباشد، در واقع شما نباید از Breadcrumbs برای وبسایت های یک سطح به کار گیری فرمائید که فاقد سلسله مراتب یا این که تیم بندی منطقی میباشند.

از جمله فرض نمائید که نوشته های شما درون هیچ مجموعه بندی ( Category ) قرار نمی گیرند پس در این‌حالت به کار گیری از مسیر راهنما هیچ سودی برای شما و یوزرها تارنما نخواهد داشت.

یک شیوه خوب برای گزینش اینکه آیا یک تارنما به مسیر راهنما نیاز داراست یا این که نه، تولید نقشه وبسایت میباشد و آنگاه تجزیه و محاسبه اینکه Breadcrumbs بضاعت تکان مخاطب به درون و فی مابین مجموعه ها را بهبود میبخشد. قابل ذکر میباشد که مسیر راهنمای Breadcrumbs در وب سایت می بایست تحت عنوان یک خصوصیت مازاد در لحاظ گرفته گردد و نباید جایگزین منوهای اساسی یک وبسایت گردد.

اشکال Breadcrumbs
در موقعیت کلی ۳ نوع Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما وجود داراست:

1. بر پایه ی جای (Location-based)
Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما مطابق جای به مخاطب نماد می‌دهد در کجای سلسله مراتب سایت جای‌دارد. آن‌ها معمولاً برای طرحهای ناوبری که دارنده تعدادی سطح می باشند (معمولاً بیشتراز دو سطح) به کار گیری می گردند. در نمونه تحت (SitePoint) ، هر لینک متنی برای ورقه ای میباشد که یک سطح فراتر از شیت سمت راست آن میباشد.
2. بر اساس خصوصیت (Attribute-based)
Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما بر اساس خصوصیت، صفات یک کاغذ خاص را اکران میدهند. از جمله ، در سایتی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید مسیر راهنما خصوصیت‌های مفاد اکران داده گردیده در یک برگه خاص را آرم می‌دهد. این شیت کل مورد ها کامپیوتر را نماد می‌دهد که دارنده خصوصیت های ایجاد گردیده بوسیله لیان لی و داشتن فاکتور صورت MicroATX Mini Tower می‌باشند.
3. مسیر پایه (Path-based)
Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما مبنی بر مسیر، قدم هایی را که چهت نیل به یک شیت خاص طی گردیده‌است را به یوزرها علامت میدهد. مسیر راهنمای بر پایه ی مسیر از این حیث پویا می‌باشند که صفحاتی را که مخاطب پیش از ورود به برگه فعلی بازدید نموده است اکران می‌دهند.

مزایای به کار گیری از Breadcrumbs، چرا می بایست از مسیر راهنما در وبسایت استعمال کنیم؟
مسیر راهنما دارنده فواید متعددی برای وبسایت میباشد که در اینجا یک سری گزینه اصلی از مزایای به کار گیری از Breadcrumbs اورده شده میباشد.

ریلکس برای یوزرها
در رتبه اولیه استعمال از Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما برای تولید وسیله ای ثانویه برای پیمایش تارنما به یوزرها میباشد. با ارائه یک مسیر راهنما برای همگی صفحه های در یک وبسایت تعالی یک‌سری سطحی، یوزرها میتوانند به راحتی به گروه های سطح فراتر و یا این که زیر خیس بروند. این گزینه سبب راحتی یوزرها در جستن مطالب شما و بازدید بیشتر برای تارنما شما خواهد بود.

عدم به کارگیری از دکمه رجوع و برگشت مرورگر
به مکان به کارگیری از دکمه “رجوع” مرورگر یا این که پیمایش مهم وبسایت برای رجوع به ورقه پیشین ، در حال حاضر یوزرها می‌توانند از مسیر راهنما به کار گیری نمایند.

فضای کاغذ را نمی گیرد
از آن جا که Breadcrumbs یا این که مسیر راهنما به صورت معمول افقی بوده فضای متعددی را در شیت اشغال نمی‌کنند. پس از حیث ظاهری لطمه‌ای به مقاله شما وارد نمی نماید و روی مقاله اثر منفی نخواهد گذاشت

ارتقا نرخ کلیک
مسیرهای Breadcrumb قادر است راهی خوب برای ترغیب بازدیدکنندگانی باشد که برای نخستین دفعه به تارنما شما آمده‌اند باشد. از جمله یک استفاده کننده از روش جستجوی Google به یک کاغذ می‌رسد ، دیدن مسیر راهنما ممکن میباشد این استفاده کننده را وسوسه نماید تا برای مشاهده موضوعات مرتبط، روی صفحه ها دیگر تارنما نیز کلیک نماید.