2. transactional (سوال‌های معاملاتی)
این مجموعه از بازدیدکنندگان احتمالی هم از اختلال اتفاق افتاده و هم از چاره آن تا حد خیر و خوبی دور اندیشی دارا‌هستند. آن ها در هم اکنون کاوش برای یاری کشف کردن می‌باشند. لغات کلیدی این تیم از جستجوها مرتبط با سرویس ها یا این که نوعی از مال و یا این که اسم یک گروه بندی تجاری آموزش سئو مشهد  می گردند.

نمونه لغات کلیدی: «دوربین سونی آلفا 7 » و « عصر گوگل تگ منیجر دکتر معالج مهریزدان »

• نوع برگه:‌ صفحه های سرویس ها و تیم بندی‌های تولید ها در دکان‌های اینترنتی میتوانند این مدل از کلمه ها کلیدی را مقصود قرار دهند. این سیرتکامل از صفحه های فقطً برای استحصال سکو بلندتر پیاده سازی نمی شوند، بلکه غرض از ایجاد کرد آن‌ها تبدیل بازدیدکننده به مشتری پرداخت کننده آموزش سئو در مشهد  میباشد.

• تبدیل: در صورتی‌که بازدیدکننده در شیت شما دست به اقدامی بزند، آن وقت یک مشتری نو و یا این که یک لید خواهید داشت. این صفحه ها در انتهای قیف تبدیل بازدیدکننده به مشتری قرار می گیرند.

3. navigational (سوال‌های جهت یابی)
این مجموعه از بازدیدکنندگان فقطً می خواهند وارد تارنما متبوع خویش شوند. به همین ادله تنها اسم مارک را سرچ می نمایند. در واقع در صورتیکه آنان نشانی وبسایت آیتم نظرشان را محافظت بودند، مستقیماً وارد آن می‌شدند و از نوار کاوش برای جستن مارک متبوع خویش به کار گیری نمی‌کردند.
این تیم از عبارات کلیدی معمولاً به وسیله متخصصین بهینه سازی نادیده گرفته میشوند. در واقعیت، حتی برخی از متخصصین مجرب بهینه سازی به شما خواهند اظهار کرد که مقصود از بهینه سازی جذب بازدیدکنندگانی میباشد که از لغت ها کلیدی فارغ از نام مارک به کارگیری می‌نمایند. با این اکنون مطالعه در خصوص عبارات کلیدی که دربردارنده نام مارک می باشند، می تواند مانند یک معدن طلا و جواهرات سرشار از ایده‌های گران بها و ناب باشد که به شما در جذب استفاده کننده از روش تعیین عبارات کلیدی یاری می‌نماید. همینطور این نکته قابل توجه را فراموش نکنید که ورقه نتیجه ها سرچ گوگل در هنگام جستجوی نام مارک شما، به نوعی برگه مهم (homepage) غیر قانونی شما به حساب می آید.

پژوهش ها آرم می دهد که ۸۰٪ مجموع سرچ های وب در تیم سوال‌های اطلاعاتی، ۱۰٪ در گروه سوال‌های معاملاتی و ۱۰٪ باقی‌مانده نیز در مجموعه سوال‌های جهت یابی قرار میگیرند. اگرچه تعدادی سالی از قدمت این پژوهش ها می‌گذرد، البته بعید میباشد این داده های عددی دستخوش تغییرات فاحشی گردیده باشند.

هم اکنون که فهمیدیم که عبارات کلیدی می بایست چه‌طور در هماهنگ شدن با بازدیدکنندگان، صفحه های و نرخ تبدیل تعیین شوند، وقت آن میباشد تا نگاهی به وب سایت مپ و ساختار وبسایت خویش بیندازید تا مشاهده کنید آیا با استراتژی که برای عبارات کلیدی گزینش کرده‌اید سازگار میباشد یا این که خیر. در یک تارنما برنده، به طبعً تعداد متعددی از صفحه های وجود دارا‌هستند که برای مقصود گیری طیف پهناور‌ای از عبارات کلیدی متعدد پیاده سازی گردیده‌اند. یک پژوهشگر لغات کلیدی مجرب می داند که تمام مورد مرتبط با ارتباط در میان صفحه ها و اصطلاحات کلیدی می شود.

در صورتی یک ورقه (یک URL مشخص و معلوم) ندارید که در آن از واژه کلیدی متبوع مستعمل باشد، پس ابداً هنوز وارد رقابت نشده‌اید. همینطور چنانچه آن کاغذ یک برگه یار و همدم با جزئیات و داده ها باارزش وجود ندارد، پس شانس بالایی برای رقابت ندارید.

• ورقه مهم: رقابتی‌ترین لغات کلیدی را مقصود قرار میدهد، معمولاً مجموعه بندی تجاری کلی را مشمول می گردد.

• صفحه ها رفیعتر: عبارات کلیدی نسبتاً جامع تری را مقصود گذاری می‌نمایند.

• صفحه های داخلی عمیق‌خیس: کلمه ها کلیدی نسبتاً خاص و مخصوص را مقصود قرار میدهند.

• صفحه ها درباره ما و تماس با ما: مانند بخش اعظمی دیگر از صفحه های، هیچ واژه کلیدی را غرض قرار نمی‌دهند.

• وب لاگ: همه سوال‌های اطلاعاتی (informational queries) را مقصود قرار میدهد.

حال که به فهم و شعور مطلوبی از ارتباط دربین قصد و نیت مخاطب با کلمه ها کلیدی و صفحه ها وبسایت رسیده‌ایم، وقت آن میباشد که وارد مرحله آتی در راهنمای کلمه ها کلیدی شویم. درین مرحله بالاخره جزئیات روش پژوهش عبارات کلیدی را با پیش بینی دو گزینه از مهمترین خصوصیت‌های لغت ها کلیدی رسیدگی خوا‌هیم کرد: ترازو به کار گیری و دشواری رقابت هرکدام از لغات کلیدی احتمالی.

قدم دوم: وسعت کاوش را رسیدگی نمائید (ترازو محبوبیت)
در‌صورتی‌که کسی از کلمه و واژه کلیدی متبوع برای سرچ به کارگیری نمی‌نماید، پس به هیچ عنوانً چرا ما از آن به کارگیری کنیم؟

در مطالعه عبارات کلیدی یک ترازو اصلی و اصلی وجود دارااست که به آن وسعت کاوش یا این که search volume می گویند. وسعت جستجوی کلمه ها کلیدی، با دقت به تعداد دفعات سرچ آن به وسیله یوزرها در حین یک ماه معلوم می شود. با تحقیق وسعت کاوش خواهید دانست که برای چه پاداشی قرار میباشد عملکرد نمایید. به دلیل آنکه هر چقدر تقاضا برای یک واژه کلیدی بیشتر باشد، سبب ساز روانه شدن ترافیک بیشتری به سمت تارنما شما گردد.

شما میتوانید با استعمال از ابزارهای seo ترازو جستجوی ماهانه هر کلمه و واژه کلیدی دلبخواهی را تقریب بزنید. در تصویر ذیل، گزارش مرتبط با واژه و کلمه کلیدیneuromarketing web design به معنای طراحی سایت بازاریابی عصبی را در دو ابزار MOZ و SEMrush مشاهده می کنید:
برخی از ابزارهای پژوهش کلمه ها کلیدی اشتراکی بوده و بایستی برای به کار گیری از آن ها حق اشتراک پرداخت نمائید. در حالتی‌که در‌پی یک ورژن بدون‌پول و دارای اعتبار میگردید، میتوانید از Google Ads Keyword Planner برای رسیدگی وسعت جستجوی لغت ها کلیدی استعمال فرمائید. برای استعمال از این خدمت گوگل صرفا کافی میباشد تا یک حساب مجانی بسازید تا به امکان‌های آن دسترسی پیدا نمایید.

هم اکنون وقت کشف کردن عبارات کلیدی مطلوب میباشد. زمانی که در حالا تایپ کردن یک نوشته ی علمی هستیم، ایده عبارات کلیدی گوناگون به ذهن ما خطور می‌نماید و می بایست این لغات را در پوسته بازاریابی محتوایی هم پا با وسعت جستجوی آن‌ها تصویب کنیم..

در نمونه بالا، تقریب‌هایی که برای وسعت جستجوی کلمه ها کلیدی انتخابی زده گردیده‌اند در بین ۱۰ تا 50 سرچ در ماه میباشد. در صورتیکه نرخ کلیک را برای مرتبه‌های بالای شیت نتیجه ها گوگل ۳۰٪ در لحاظ بگیریم، این کاغذ که در اکنون ساخت آن هستیم چیزی حدود دوازده بازدیدکننده در ماه جذب خواهد کرد که رقم پایینی میباشد. هم اکنون ممکن میباشد یک سری سؤال در ذهنیت شما نقش ببندد: آیا ساخت‌و‌ساز محتوا با مقصود دریافت کردن لغات کلیدی که وسعت اندکی دارا هستند منطقی میباشد؟ به هیچ وجهً دست کم وسعت کاوش لغات کلیدی بایستی چقدر باشد؟ آیا مقصود دریافت کردن لغت ها کلیدی خیر چندان شناخته گردیده منفعت‌ای داراست؟