بهینه سازی تارنما جوملا چیست؟
seo وبسایت جوملا به طور پیش فرض به سیرتکامل میباشد که گزینه پسند موتورهای کاوش وجود ندارد و در مقایسه با بقیه CMS ها به اقدامات اضافه تری نیاز دارااست تا با صرفه خواهد شد. ولی در مقابل در‌حالتی که به تحقیق وردپرس تحت عنوان حریف اساسی جوملا، بپردازیم متوجه می‌شوید که بهینه سازی وردپرس به طور پیش فرض آن انطباق بیشتری با الگوریتم های گوگل داراست. این بدان شکل وجود ندارد که وبسایت های جوملا seo نمی‌شوند یا این که seo کردنشان عمل بسیار دشواری میباشد. اینطور وجود ندارد ولی می بایست بدانید که در صدر بایستی اقدامات ما یحتاج برای حل اشتباهات شالوده ای را اجرا دهید آن گاه نسبت به طراحی دیگر اصول سئویی زیرا؛ ساخت‌و‌ساز محتوا، بهینه سازی داخلی، offpage مبادرت نمایئد. البته نکات اساسی در بهینه سازی وب سایت آموزش سئو مشهد جوملا چه می‌باشند؟
تغییر‌و تحول و seo پیکربندی بهینه سازی تارنما جوملا اقدامی میباشد که پیش از طراحی دیگر قاعده ها می بایست صورت پذیرد. اقدامات و نکات موردنیاز در بهینه سازی تارنما جوملا عبارتند از؛
به کارگیری از هاست مطلوب وبسایت جوملا
هاست یک کدام از عواملی میباشد که قادر است سرعت وبسایت را پایین اثر قرار دهد و سرعت هم ارتباط ی مستفیم زبده ی کاربری داراست. یوزرها تارنما های نماید را رها می نمایند دقت داشته باشید که به هنگام خرید هاست، یک کدام از پلن های مطلوب جوملا و کاربرد خویش را تعیین نمایید. هاستی مطلوب میباشد که با ساختار جوملا همخوانی داشته باشد که در غیر این شکل در سرعت وبسایت شما اثرات آموزش سئو در مشهد  منفی دارااست.

seo URL ها
تغییر‌و تحول اسم پوشه htaccess

فولدر htaccess.txt فایلی میباشد که گوگل از روش تلاوت آن وبسایت شمارا تحقیق میکند و به جهت ساختار URL های تارنما عالی میباشد که اسم این پوشه به طور .htaccess باشد در حالیکه در تارنما ها جوملا با پسوند TXT. میباشد. کافی میباشد شما عبارت TXT را از انتهای اسم پوشه حذف فرمایید.

مورد SEF URLs را فعال فرمائید

URL های جوملا به طور پیش فرض بسیار بلند و دربردارنده کلمات بی مفهوم میباشد و اینگونه ساختاری خیر برای موتورهای کاوش و خیر برای استفاده کننده خوانایی ندارد. بدین ترتیب مورد نیاز میباشد در پیکربندی تغییراتی ساخت فرمائید تا ساختار لینک ها باصرفه گردد.


برای رفع این ایراد در پنل رئیس جوملا، از تب system مورد Global Configuration را تعیین فرمایید و در شیت ی گشوده گردیده، آیتم ی Search Engine Friendly URLs را فعال نمایید.
پسوند index.php را از لینک ها حذف نمائید

URL های جوملا به صورت خود کار با پسوند index.php تولید میشوند. عالی میباشد که‌این پسوند از انتهای لینک ها حذف کنیم تا کوتاه خیس و خوانا خیس شوند.


از مسیر:

system→ Global Configuration→ Site

آیتم Use URL Rewriting را در وضعیت فعال قرار دهید.
حذف ID از ساختار لینک و پیوند ها و امروزی سازی آن‌ها

از مسیر؛

system→ Global Configuration → Content/Articles → Integration

مورد ی Routing URLs را در موقعیت modern و آیتم Remove IDs from URL را در موقعیت yes قرار دهید.

سئو سرعت وب سایت
از معایب تارنما های جوملا سرعت بارگذاری وب سایت میباشد ولی که در آپ تو دیت های اخیر سرعت تارنما عالی گردیده است البته سه مورد پیش روی شماست که می‌توانید از روش آنها سرعت تارنما خویش را بهبود ببخشید.


فشرده سازی Gzip را فعال نمائید
فشرده سازی فولدر های وبسایت سبب می‌گردد که بارگذاری وبسایت سریعتر خواهد شد. راه اندازی مورد Gzip Page Compression در پیکربندی جوملا در بار گذاری سریع خیس تارنما موءثر میباشد.


:از مسیر
system→ Global Configuration→Server


مورد Gzip Page Compression را در موقعیت فعال قرار دهید.
سئو تصاویر

سئو تصاویر وبسایت اقدامی برای seo سرعت تارنما میباشد. فشرده سازی و معدود کردن سایز عکس های وب سایت با نگهداری چگونگی قادر است در خوب شدن سرعت وبسایت تاثیر .مثبت داشته باشد

فعال سازی کش

.هنگامی کش فعال باشد، صفحه های وبسایت یک توشه دانلود می‌شوند و برای دفعات پس از کش خوانده می گردند و به این ترتیب سرعت بار گذاری وبسایت عالی می گردد
برای راه اندازی کش جوملا وارد پنل مدیریتی گردید؛

از مسیر:

system→ Global Configuration → system تب → System Cache

و آیتم کش را در یکی دو شرایط فعال قرار دهید.