اصطلاحات بهینه سازی مربوط با ساختار وب سایت
وبسایت (website)
یک سایت گروه ای از صفحه های اینترنت همگانی به هم پیوسته میباشد که یک اسم دامنه مشترک دارا هستند. سایت ها را می اقتدار به وسیله یک شخص، دسته، بیزنس یا این که سازمان ساخت و مراقبت کرد تا هدف آموزش سئو در مشهد ها مختلفی را ارائه دهد.
نوار دسترسی وبسایت (website navigation)
چه گونه صفحه های یک تارنما به یکدیگر وصل می‌شوند تا یوزرها به راحتی به آنان دسترسی داشته باشند. نوار ناوبری (پیمایش) وب سایت، گونه های مختلفی دارااست که بر طبق ترازو التفات مجموعه آموزش سئو مشهد  بندی میشوند:
• نوار پیمایش اول : صفحه ها اساسی که بایستی استفاده کننده با یک کلیک وارد آن‌ها خواهد شد. معمولا لندینگ های وب سایت در نوار دسترسی نخستین قرار می‌گیرند،
• نوار پیمایش ثانویه: صفحاتی که مرتبط با ناوبری مهم می‌باشند، در نوار دسترسی ثانویه قرار می گیرند.
• نوار دسترسی فوتر: فوتر واپسین سکشن وب سایت میباشد و معمولا اطلاعاتی درباره کمپانی و مارک آن در فوتر نوشته میشود و همینطور پیوند به صفحه های اساسی وبسایت هم در فوتر قرار داده می‌گردد.
• لینک و پیوند های مرتبط : این قسمت معمولا در آخر مقاله ها و در سمت راست نوشته می‌شود و دربرگیرنده پیوند به محتواهای شبیه و مرتبط می باشد. می اقتدار اسم این نصیب را به " دوست داستنی ترین" و مقاله‌ها پیشنهادی" هم تغییر و تحول اعطا کرد.
• لینک و پیوند های باطن محتوا: لینک و پیوند هایی که درون محتوا به بقیه مقاله‌ها و محتواهای دیگر داده می گردد.
• نوار دسترسی بردکرامب: موفقیت کرامب صحیح مانند راهنمای مسیر میباشد و به یوزرها نماد می دهد که از کجا به برگه فعلی رسیده اند.
ورقه سایت (web page)
یک داکیومنت باطن وب که بوسیله مرورگرهای اینترنت قابل مشاهده میباشد.
هوم پیج (Home page)
ورقه پیش فرض، به عبارتی ورقه مهم و مقدماتی یک تارنما می باشد.
پیوند فوتر (Footer link)
لینکی که در سکشن انتها وبسایت (فوتر) گذارده میشود.
ساختار داده ها وب سایت
طرز سازماندهی وبسایت و اینکه محتویات و المنت های هدایت سایت (navigation) چه‌گونه در صفحه های گوناگون علامت داده میگردند و کجا میباشند؟
نشانی های IP
نشانی IP یک نشانی منحصربه‌فرد میباشد که کانال محلی و کامپیوتر را فرد می نماید. IP مخفف "Internet Protocol" میباشد که تیم مقررات حکم کننده بر فرمت داده های ارسال گردیده از روش وب یا این که کانال محلی میباشد. ممکن میباشد نشانی های متعددی زیر یک سرور یا این که گروهی از سرورها باشند، در هر دو شکل تضمینی برای دستیابی درجه خوب در نتیجه ها نیست.
ذیل دامنه (subdomain)
قسمت غیروابسته ای از وب سایت که در واقع ذیل گروه وب سایت مهم هست.
نشانی وبسایت (URL)
فن ای از کاراکترها به همپا یک دامنه که تحت عنوان نشانی منحصربه‌فرد وبسایت در وب مطرح می‌شود، مانند https://webone.co
اکران وبسایت (pageview)
کاغذ ای که در مرورگر لود می‌گردد.
تارنما لینک و پیوند (sitelink)
هنگامی سایتی جايگاه خیر و خوبی در برگه حاصل گوگل داشته باشد، نهایتا 6 لینک و پیوند رفیعتر آن تارنما که ترافیک نیکی دارا‌هستند هم پایین لینک و پیوند مهم وبسایت اکران داده می گردند. بدین لینک و پیوند ها وب سایت لینک و پیوند گفته می‌گردد. ممکن میباشد پیوند هایی که به طور وب سایت لینک و پیوند اکران داده می گردند، در گوگل سرچ کنسول و اینترنت مستر بلاک شوند.
لینک و پیوند کناری (Sitewide link)
لینک و پیوند هایی که معمولا در نوار کناری و پاورقی تارنما ها و بلاگ ها قرار داده می گردند، پیوند sitewide میباشند. این پیوند ها در هر برگه ای از وب سایت میتوانند قرار داده شوند.
اصطلاحات بهینه سازی مرتبط با لینک و پیوند ها و ایندکسینگ
خزیدن (crawl)
خزندگان موتور کاوش داده های صفحه های وب را گردآوری میکنند تا برای آپ دیت رسانی صفحه ها و ایندکس کردن آن ها از این اطلاعات به کار گیری نمایند.
کراولر (Crawler)
طرحی میباشد که موتورهای کاوش برای خزیدن در تارنما به کارگیری می نمایند. رباتها برای گردآوری داده ها و اضافه کردن صفحه ها اینترنت به لیست ایندکس موتور کاوش می بایست آغاز ورقه را مشاهده و آن‌گاه کراول نمایند.
ایندکس کردن (index)
ایندکس وبسایت یکی معمول ترین اصطلاحات بهینه سازی هست. اطلاعاتی که موتورهای کاوش در زمان جستن و خزیدن صفحه های نو در مقر داده های خویش گردآوری و ذخیره میکنند تا بعدا برای ایندکس کردن به کار گیری نمایند.
ایندکسینگ (indexing)
قابلیت و امکان ایندکس شدن یک برگه یا این که یک وبسایت بوسیله موتور کاوش را ایندکسینگ می گویند. اینکه یک URL چقدر سریع و ریلکس بوسیله گوگل ادراک و ایندکس می‌گردد، نشانه دهنده indexibility بالای آن می باشد.
برگه ایندکس گردیده (indexed page)
شیت ای که بوسیله ربات های گوگل چشم گردیده، خزیده و ایندکس گردیده و فراهم ظواهر شدن در کاغذ حاصل گوگل میباشد.
ربات گوگل (google bot)
ربات گوگل در واقع طرحی میباشد که صفحه ها نو وبسایت ها را کراول کرده و در‌صورتی‌که که حالت قابل قبولی داشته باشند، آن‌ها‌را به سیستم ایندکسینگ خویش اضافه میکنند.
نرخ میزان دارایی خزش تارنما (crawl budget)
تعداد تک تک URLهایی که کراولرهای موتور کاوش در یک مقطع فرصت خاص می‌توانند کراول نمایند را crawl budget می گویند.
خطای خریداری کردن (crawl error)
زمانی خزندگان موتور کاوش نتوانند URL ها را کراول نمایند، در‌این‌حالت‌ نشانی ها خطای کد شرایط را برمی گردانند.
ورقه بن بست (Dead-End Page)
شیت بن بست یک کدام از دیگر از اصطلاحات seo میباشد. شیت بن بست شیت ای میباشد که به هیچ ورقه دیگری پیوند نداشته باشد. زمانی ربات یا این که مخاطب وارد این شیت گردد، دیگر هیچ جایی برای جنبش ندارد.
Reinclusion
زمانی که از موتور کاوش درخواست کنیم تا یک یا این که یکسری برگه از وب سایت را مجددا در لیست ایندکس خویش قرار دهد، reinclusion اسم داراست.
پیوند عمیق (deep link)
لینک و پیوند عمیق به دو شکل میباشد:
1. لینکی که به هر ورقه ای به جز برگه اساسی اشاره نماید.
2. لینکی که به محتوای درون نرم افزار گوشی اشاره نماید.
پیوند کیفیت عالی (quality link)
لینک و پیوند کیفیت خوب، لینکی میباشد که از یک وبسایت مرتبط، دارای اعتبار و قابل متکی بودن گرفته گردیده باشد، دراین‌صورت در مرتبه بندی وب سایت اثر بسیار متعددی خواهد داشت.
لینک و پیوند غیرطبیعی (unnatural links)
لینک و پیوند هایی که از دید گوگل، مشکوک، بازنویسی گردیده و با مقصود فریب موتور کاوش تشکیل‌شده اند، پیوند های غیر طبیعی می باشند و میتواند گوگل پنالتی را تحت عنوان سود داشته باشد.
از ایندکس بیرون کردن (De-index)
دی ایندکس کردن به فرایندی گفته می گردد که در آن گوگل یک وب سایت یا این که یک کاغذ را به صورت موقتا یا این که همیشگی از ایندکس خویش بیرون نماید. بعضی وقت ها به جهت نقض مقررات گوگل، ممکن میباشد در بخش manual actions ابزار گوگل سرچ کنسول، پیغام گوگل پنالتی را می‌توانید ببینید.
پیوند DOfollow
لینکی که نوفالو نباشد، دوفالو میباشد. پیوند های دوفالو، بها و اعتبار وب سایت لینک و پیوند دهنده را به وب سایت مقصد منتقل میکند.
پیوند نوفالو (No follow)
لینک و پیوند نوفالو یک متا تگ میباشد که اعتبار و توان تارنما پیوند دهنده را به تارنما مقصد منتقل نمی‌کنند، به همین خیال گوگل سفارش میکند برای پرهیز از پنالتی گوگل، لینک و پیوند های مبلغی می بایست تگ نوفالو داشته باشند.
صفحه ها طعمه (doorway page)
صفحاتی که از قصد برای عبارات کلیدی خاصی در وبسایت ساخته می گردند تا بوسیله آن‌ها یوزرها را به وبسایت دیگری هدایت نمایند.