نرخ کلیک (CTR) طبیعی چیست؟
نرخ CTR که مخفف Click Through Rate میباشد، در واقع تعداد کسانی که روی پیوند وب سایت یا این که تبلیغات شما کلیک میکنند را علامت می‌دهد. CTR یکی شاخص های اصلی KPI هر سایتی میباشد و معمولا برای گزینش توفیق کمپین های بازاریابی دیجیتال به کارگیری آموزش سئو مشهد  می‌گردد.
impression چیست؟
هربار که لینک و پیوند وبسایت یا این که تبلیغات شما برای مخاطب اکران داده خواهد شد، یک impression برای شما تصویب میشود، به عنوان مثال درصورتی که مخاطب یک عبارت کلیدی را کاوش نماید و وب سایت شما در برگه دوم حاصل باشد و مخاطب به برگه 2 مراجعه نماید، برای تارنما شما impression تصویب میشود، ولی در‌صورتی‌که مخاطب به ورقه 2 نرود، هیچ ایمپرشنی برای شما تصویب آموزش سئو در مشهد  نمیشود.


تفاوت نرخ کلیک و impression چیست؟
بخش اعظمی از یوزرها پیوند اینترنت سایتی را در ورقه حاصل مشاهده میکنند البته روی آن کلیک نمیکنند، به این ترتیب می اقتدار فیض گرفت که نرخ CTR به مراتب اصلی خیس از نرخ impression میباشد.


نرخ کلیک طبیعی چه‌گونه احتساب میشود؟
نرخ ctr= تعداد کلیک های طبیعی / تعداد impressionها
عنایت نرخ کلیک (CTR) بر seo
حتی چنانچه جايگاه 1 گوگل باشید البته نرخ CTR شما تحت باشد، یعنی سایت شما هنوز باصرفه وجود ندارد. چیزی که برای بهینه سازی تارنما مداقه داراست، ترافیک صفحه های میباشد که مشمول نرخ کلیک و نرخ تبدیل میباشد خیر impressionها. از طرفی یکی فاکتورهایی که گوگل در سکو بندی تارنما ها جاری ساختن میکند، نرخ کلیک هست. فرض نمایید که شیت ای در کاغذ 2 باشد ولی نرخ کلیک آن بالا باشد، در این زمینه گوگل بدین فیض می رسد که محتوای این ورقه دقیقا به عبارتی چیزی میباشد که مخاطب در‌پی آن میباشد، براین اساس سکو آن برگه را افزایش می‌دهد.

پس نرخ CTR از دو لحاظ روی بهینه سازی وبسایت اثر دارااست: نخستین اینکه یکی فاکتورهای مرتبه بندی کاغذ میباشد و دوم اینکه سبب ارتقاء ترافیک تارنما می گردد که برای بهینه سازی مداقه متعددی دارااست.
نرخ کلیک بهتر یک سری درصد میباشد؟
نرخ CTR مطلوب تماما بستگی به نوع صنعت، بیزنس و هدف ها شما دارااست البته شما میتوانید با امداد ابزارهای متفاوت نرخ کلیک خویش را پژوهش کرده و با نرخ کلیک گوگل ادز مقایسه فرمایید. تحقیقاتی که بر روی صنعت های و تارنما های متفاوت جاری ساختن داده ایم، نشانه می دهند که نرخ CTR برای صنعت های و وبسایت های گوناگون 1.91% میباشد.


چه گونه نرخ کلیک (CTR) وب سایت را ارتقاء دهیم؟
اکنون که با التفات CTR آشنا شدید، ما به دنبال یک سری طریق ثابت گردیده را که سبب ارتقا این فاکتور اصلی می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.
خلل کنیبالیزیشن صفحه های را برطرف نمائید
در مرحله نخستین برای خودداری از کاهش نرخ کلیک، آغاز می بایست ارزیابی فرمائید که صفحه های تارنما مبتلا کنیبالیزیشن نشده باشند. کنیبالیزیشن زمانی حادثه می افتد که شما تعدادی شیت لندینگ یا این که نوشته‌ی‌علمی را برای یک کلمه و واژه کلیدی غرض گذاری کرده باشید، در این‌حالت ممکن میباشد ربات گوگل سرگردان گردد و ورقه غلط را به مکان شیت اساسی به مخاطب نشانه دهد و در‌این‌حالت‌ نرخ CTR نیز کاهش می‌یابد. توصیه می کنیم برای شناخت بدون نقص به نوشته‌ی‌علمی کنیبالیزیشن رجوع‌نمایید.
عنا وین دیدنی و خلاقانه تعیین فرمایید
تعیین تایتل مطلوب و دیدنی، یک گام بسیار اصلی در ارتقا نرخ CTR است چون اکثر یوزرها صرفا به تایتل اعتنا میکنند، براین اساس در شرایطی‌که می خواهید نرخ کلیک و ترافیک وبسایت خویش را ارتقا دهید، می بایست با seo تگ تایتل آغاز نمایید. تکنیک های سئو تایتل عبارتند از:

عنا وین وقت گیر تعیین نکنید: این عمل خیر صرفا سبب ساز به کلیک کمتر میگردد، بلکه موتور کاوش اینطور برداشت می نماید که‌این تایتل برای یوزرها نوشته نشده میباشد.

از براکت استعمال فرمائید: تحلیل‌ها نماد داده میباشد که درج براکت تا 40% نرخ کلیک را ارتقاء می دهد.

از اعداد به کار گیری نمائید: به کارگیری از اعداد در تایتل، نرخ CTR را تا 36% ارتقا می‌دهد.

هر یکسری وقت یکبار تیتر خویش را تغییر‌و تحول دهید: امتحان و نادرست در تحقیق معیار نرخ کلیک و ترافیک وب سایت اثر متعددی داراست. این شغل سبب ساز میگردد شایسته ترین و مطلوب ترین تایتل را برای صفحه های خویش پیدا نمائید.


توضیحات متای برگه را با صرفه فرمائید.
توضیحات متا نیز بایستی مانند تیتر شیت با صرفه باشند. با به عمل بردن عبارات احساساتی مانند شگفت انگیز، فوق العاده، بدون‌پول، بها، فوری و لیست های عددی میتوانید کابر را به کلیک کردن روی پیوند وب سایت خویش تشویق فرمایید.


با URL تعریف کوچکی از برگه خویش به مخاطب بدهید
بعداز تایتل و توضیحات متا، سو‌مین چیزی که اعتنا استفاده کننده را جلب میکند، URL برگه میباشد، به این ترتیب خوب میباشد که با عبارت کلیدی یا این که لغات دیگر به مخاطب بفهمانید که برگه شما درباره چیست.


از کدهای اسکیما استعمال نمایید
آرم گذاری اسکیما یا این که Schema markup جزئیات بیشتری درباره کاغذ شما به مخاطب و ربات گوگل می دهد، در فیض به کار گیری از کدهایی مانند FAQ، متاع و ارزش، بردکرامپ، نقشه گوگل، کلیپ و غیره میتوانند در ارتقاء نرخ CTR بسیار اثر گذار باشند.