برچسب (تگ) چیست؟
برچسب ها عبارات یا این که عباراتی می‌باشند که محتوای برگه را تعریف می نمایند و میتوانند گروه های متعدد وبسایت را به هم مرتبط نمایند. بگذارید با بیان یک نمونه، با معنی برچسب آشنا شویم. فرض فرمایید شما یک وبسایت خبری دارید که دربردارنده تیم های ورزش، سیاست، خبر ها جهانی، خبر ها اجتماعی، تکنولوژی و غیره میباشد؛ امروز نوشته‌ی‌علمی ای به عنوان “نشت نفت در کنار دریا DeepWater Horizon اقتصاد ایالت متحده را فلج می نماید” برای این نوشته‌ی‌علمی میتوانید تگ خبرها جهانی را بزنید. در این‌حالت این مقاله در تیم خبر ها جهانی نیز مشاهده شود؛ البته قادر است برچسب های دیگر هم برای این برگه در لحاظ بگیرید، مانند “فاجعه زیست محیطی” بدین ترتیب این نوشته‌علمی دو تیم گوناگون را به  آموزش سئو مشهد هم متصل میکند.

نخسین بار وبسایت flicker سیستم تگ گذاری را برای کاربرانش آماده نمود و امروزه سیستم های رئیس محتوا و بلاگ ها از این امکان، برای دسترسی شل خیس یوزرها به مجموعه های مرتبط استعمال آموزش سئو در مشهد  می نمایند.
اثر برچسب در بهینه سازی وب سایت
هنگامی شما تگی را به یک برگه اضافه میکنید، آن ورقه به آرشیو آن برچسب اضافه گردد و اگر مخاطب روی آن برچسب کلیک نماید، کل پست های مربوط به آن اکران داده می گردند؛ در‌این حالت مخاطب مقطع مجال بیشتری در وب سایت می‌ماند و dwell time یا این که فرصت ماندگاری استفاده کننده در تارنما ارتقا میابد. افزون بر آن ترافیک صفحه های گوناگون وبسایت بالا خواهد رفت و تک تک این دست اندرکاران در بهبود بهینه سازی تارنما تاثیری مثبتی دارا هستند.

یکی از دیگر از فواید برچسب گذاری در بهینه سازی این میباشد که به محض اضافه کردن تگ، گوگل تک تک صفحه های جان دار در‌این آرشیو را کراول و ادراک میکند.
چه طور برچسب مطلوب تعیین کنیم؟
هنگام برچسب گذاری در وب سایت می بایست تعدادی پرسش از خودتان بپرسید:

این پست به کدام پست های دیگر در تارنما مربوط میباشد؟

شایسته ترین برچسب برای این گروه کدام میباشد؟

برچسب مشترک این تیم و مجموعه دیگر چیست؟

یوزرها چه کلمه ها کلیدی که مربوط به محتوای اینجانب میباشد را کاوش می نمایند؟

اعتنا داشته باشید که از خودتان تگ در نیاورید. تگ ها می بایست لغات یا این که عباراتی باشند که بوسیله یوزرها کاوش می‌شوند، شایسته ترین برچسب گذاری، به عبارتی لغت ها کلیدی می باشند.

شیوه برچسب گذاری مطلوب برای seo
صفحه ها مربوط به تگ را پیدا نمائید.
هر محتوایی مسلما با محتواهای دیگر وب سایت رابطه داراست، برای مثال این نوشته‌ی‌علمی که درباره برچسب گذاری میباشد با seo داخلی مرتبط میباشد چون تگ گذاری یک کدام از قسمت های بهینه سازی داخلی میباشد، براین اساس seo داخلی هم قادر است یکی‌از تگ های با ارزش برای این کاغذ باشد.

برچسب می بایست کوتاه و تعداد آن ها بایستی نادر باشد
تگ ها بایستی نهایتا 3 واژه و کلمه باشند. تایپ کردن پاراگراف یا این که عبارت های بسیار زمانبر برای برچسب گذاری مطلوب وجود ندارد و تاثیری در بهینه سازی ندارد.

اکثر سیستم های رئیس محتوا برای برچسب گذاری، حد و حدود گزینش میکنند ولی حتی در حالتی که هیچ محدودیتی نیز وجود نداشت ، نباید تعداد برچسب ها زیاد باشد چون همان گونه که گفتیم گوگل با اضافه کردن هر تگ، تک تک پست های آن آرشیو را نظارت می نماید. گوگل در حین مشخصی صفحه ها یک وب سایت را کراول و ایندکس میکند و در حالتی که تعداد برچسب ها بسیار زیاد باشد، ممکن میباشد صفحاتی که اساسی خیس می باشند نادیده گرفته شوند و صفحاتی که قیمت چندانی ندارند، ایندکس شوند.

از برچسب های پربیننده استعمال نمائید.
خوب میباشد گه گاه نگاهی به صفحه های و تگ های وب سایت خویش بیندازید. با این فعالیت می‌توانید برچسب های داغ وبسایت که بازدید متعددی داشته اند را پیدا فرمائید و آنان را در صفحه ها مرتبط استعمال فرمائید تا ترافیک مجموع صفحه های به یک ترازو ارتقا یابد.

تاثیرات مخرب برچسب گذاری نامناسب بر بهینه سازی وب سایت
به عبارتی قدر که تگ گذاری درست و اصولی میتواند در بهینه سازی تارنما موءثر باشد، به به عبارتی اندازه نیز تگ گذاری خطا قادر است اثر منفی بر روی seo داشته باشد. این تاثیرات منفی و مخرب عبارتند از:

ساخت و ساز محتوای تکراری

یک کدام از مشکلات رایج در برچسب گذاری تارنما، گزینش برچسب های متفاوت برای محتوای یکسان میباشد. فرض فرمائید شما یک محتوا ساخت‌و‌ساز نموده اید و برچسبی با تیتر “ چگالی واژه و کلمه کلیدی” روی آن زده اید؛ آن‌گاه برچسب دیگری به اسم “کلمه و واژه کلیدی” روی همین محتوا داشته باشید، درین موقعیت هر دو این برچسب ها محتوای یکسانی را نشانه می دهند و این یعنی شما در وب سایت خویش محتوای تکراری دارید. همانگونه که می دانید محتوای تکراری روی بهینه سازی اثر بسیار مخربی داراست.

Cannibalization

مضمون‌ cannibalization یعنی دو کاغذ مختلف از وبسایت که محتوای مستقل ای دارا‌هستند، به ازای یک عبارت کلیدی در شیت نتیجه ها علامت داده میگردند. در‌این‌صورت گوگل سرگردان می‌شود و نمی داند که کدام یک ورقه مهم و مقصود میباشد. این واقعه ناشی از به کار گیری از برچسب گذاری خطا و نامناسب میباشد و ممکن میباشد گوگل ورقه فرعی را در مرتبه بالاتری علامت دهد که به طبع این به ضرر و زیان وبمستر کل می‌شود.

ساخت و ساز صفحه های بی بها (زامبی)

صفحه ها بی بها فیض برچسب گذاری بسیار زیاد میباشد. هنگامی تعداد برچسب ها بسیار زیاد باشد و مخاطب روی آن ها کلیک نماید، تنها با یک یا این که دو محتوا رو به رو شود و این خیر صرفا هیچ ارزشی به تارنما منتقل نمی نماید، بلکه تاثیری منفی نیز در seo وب سایت دارااست.