چه‌طور نقشه وب سایت هر اینترنت سایتی را پیدا کنیم؟
آیا جدیدا پروژه جدیدی را آغاز نموده اید و می‌خواهید نقشه تارنما را نظارت نمائید؟ چنانچه نتوانستید نقشه وب سایت را پیدا نمایید، رویکرد های مختلفی برای شما وجود دارااست. از آنجایی که نقشه تارنما مانند فولدر robots.txt شرایط ثابتی ندارد، هیچ تضمینی نیست که بتوانید با به کار گیری از موارد ذیل آن آموزش سئو مشهد  را پیدا فرمائید.
نقشه های وب سایت یک چیز نسبتاً استاندارد میباشند، به همین برهان میباشد که معمولاً می اقتدار آن ها را با به کار گیری از یکی‌از 6 شیوه نماد داده گردیده در ذیل جای یابی کرد. بعضا از اینترنت‌وب سایت‌ها ممکن میباشد برایجلوگیری از نظر کردن رقبا به نقشه وبسایت خویش، آن ها را نهفته نمایند؛ البته از آنجایی که هیچ خطر امنیتی ذاتی در نقشه تارنما نیست، کم کم چیزی میباشد که صاحبان اینترنت‌تارنما فرصت و منابع خویش را صرف آموزش سئو در مشهد  آن نمایند.
از 6 شیوه میتوانید نقشه وبسایت را پیدا فرمایید. 2 راه و روش اولیه نیازمند دسترسی شما به وبسایت میباشد، در حالی که 4 رویه پایان نحوه های همگانی خیس برای یافتن نقشه وبسایت هر اینترنت سایتی می‌باشند.

تحقیق فرمائید که آیا در کنسول جستجوی گوگل ارسال گردیده است یا این که نه
در حالتی‌که به یک وبسایت دسترسی دارید، او‌لین منش برای یافتن نقشه تارنما این میباشد که رسیدگی فرمایید آیا پیش از اینً به در سرچ کنسول ارسال شد‌ه‌است یا این که نه. بعد از ورود، میتوانید به قسمت «sitemap» که در پایین «Index» در منوی سمت چپ یافت میگردد، بروید. درصورتی که چیزی در آنجا مشاهده کردید، می توانید روی آن کلیک نمائید و بعد از آن پیوند OPEN SITEMAP در کناره سمت راست بالا ظواهر گردد. این شمارا به URL نقشه وبسایت میبرد.

درون CMS را تحقیق فرمائید
در صورتی نقشه وبسایت در سرچ کنسول ارسال نشده میباشد، قدم‌بعدی این میباشد که نگاهی به سیستم مدیر محتوای تارنما داشته باشید.
اینکه دقیقاً کجا آن را پیدا نمائید بستگی متعددی به CMS شما و طرز ساختار آن دارااست. در حالتی‌که با کاوش نتوانستید آن را پیدا فرمائید، به پیکربندی گوناگون و پلاگین هایی که به کار گیری میکنید نگاهی بیندازید. از آنجایی که معمولاً برای بهبود seo به کار گیری می‌گردد، معمولاً آن را بین بقیه پیکربندی مربوط به بهینه سازی پیدا خواهید کرد.

شایع ترین جای های نقشه وبسایت را پژوهش نمائید
در حالی که دو طریق اولیه نیازمند دسترسی شما به وبسایت بود، طرز های آتی اینطور وجود ندارد.
در‌این طرز به‌دنبال وب سایت مپ در مسیرهای متداولی که معمولا قرار می‌گیرد، می‌گردیم. در حالی که هیچ تضمینی نیست که نقشه تارنما در آنجا پیدا خواهد شد، ولی این یک خط مش سریع برای رسیدگی یافتن تارنما مپ در بعضا از جای های رایج میباشد.
در اینجا لیستی از مرسوم ترین جای های نقشه وبسایت آمده میباشد:

/sitemap/
/sitemap
/sitemap.xml
/sitemap1.xml
/sitemap_index.xml
/sitemap-index.xml
/sitemapindex.xml
robots.txt را پژوهش نمایید
اکثر وقت ها پیشنهاد میشود که نشانی نقشه تارنما خویش را در پوشه robots.txt تارنما خویش قرار دهید. خوشبختانه، مقررات سختگیرانه ای برای قرار دادن این فولدر وجود داراست؛ به این ترتیب شما مدام می‌توانید آن را برای هر اینترنت سایتی که یکی از داراست (کلیه تارنما ها یک پوشه ندارند) پیدا نمایید. برای یافتن فولدر robots.txt برای هر سایت، کافی میباشد به مسیر domain.com/robots.txt بروید و میتوانید ملاحظه کنید که آیا لینکی به نقشه وب سایت دارااست یا این که نه.
از سرچ توسعه یافته به کارگیری فرمائید
درصورتی که هنوز در یافتن نقشه تارنما توفیقی نداشته اید، وقت آن میباشد که جستجوی توسعه یافته به کار گیری فرمائید تا مشاهده کنید آیا میتوانید آن را پیدا فرمائید یا این که نه. نکته حائض اهمیت در اینجا این میباشد که نقشه وبسایت فقط در صورتی‌که نمایش داده می شود که بوسیله گوگل ایندکس گردد و به فهرست جستجوی آن‌ها اضافه گردیده باشد که معمولاً اینطور وجود ندارد؛ چون اکثر نقشه‌های تارنما به‌تیتر noindex, follow تهیه و تنظیم میگردند، یا این که به آسانی بوسیله Google پیدا نمیشوند.
در اینجا لیستی از دستورهای جستجوی متعدد وجود دارااست که می توانید از آن ها در مخلوط‌های متعدد استعمال نمائید.
site:example.com
filetype:xml or filetype:txt
ext:xml or ext:txt
inurl:sitemap