پیش از اینکه استارت به خوندن این نوشته‌علمی نمائید، لطفا به عبارت‌های تحت یه نگاهی بندازید:
کلمه و واژه کلیدی چیه؟ آموزش سئو مشهد
کلمه کلیدی چیست
کیورد چیست؟
تعریف کلمه کلیدی در بهینه سازی
مضمون‌ کلمه کلیدی در seo
شما (اگه از گوگل وارد این شیت شدید) کدوم یکی‌از لغات بالا رو کاوش کردید؟ یااینکه عبارتی متفاوت از موارد بالا رو کاوش کردید؟ تارنما رو در کدوم یکی‌از صفحه های موتور کاوش و در جايگاه چندم گوگل پیدا کردید؟
در‌این مقاله می‌خوایم با مضمون‌ واژه و کلمه کلیدی آشنا بشیم و خاطر بگیریم مراد از کلمه و واژه کلیدی در بهینه سازی چیست. آموزش سئو در مشهد

خبر عالی اینه که اگه پیمان بدید تا نقطه پایان نوشته‌ی‌علمی هم پا باشید و خوب به نکاتی که می‌گم و نمونه‌هایی که می زنم اعتنا نمائید، حتما با مضمون‌ واژه و کلمه کلیدی و اهمیتش در سئو آشنا می‌شید. خبر بهتر‌خیس اینه که اگه در نقطه پایان هنوز هم سوالی داشتید، می‌تونید در دیدگاه ها مطرح نمایید تا جواب بدیم.
سرفصل‌های پست [نهفته کردن]
1 تمجید کلمه کلیدی در سئو چیست؟
1.1 واژه کلیدی یا این که عبارت کلیدی؟
2 تعریف تخصصی‌خیس واژه و کلمه کلیدی در بهینه سازی
3 عنایت کلمه و واژه کلیدی در بهینه سازی
4 واژه کلیدی چند بار می بایست در نوشته‌ی‌علمی تکرار بشه؟
5 آمارهای دیدنی از جستجوی لغت ها کلیدی یوزرها اهل ایران در گوگل
5.1 عده بندی
تعریف کلمه کلیدی در seo چیست؟
کلمه کلیدی معادل فارسی Keyword (کیورد) می باشد که بهش کلیدواژه هم گفته میشه. هرچند در بین متخصصین seo اصطلاح کیورد ترویج بیشتری داره. برای تمجید واژه و کلمه کلیدی به گویش معمولی، میشه بگیم کلمه و واژه یا این که کلماتی میباشند که مضمون‌ اساسی و بنیادی محتوای ورقه رو ذکر می‌نمایند.
مثلا در یک سایت فروش آنلاین عطر و ادکلن، اگه نوشته‌ی‌علمی‌ای با مورد «معرفی ۱۰ عطر مردانه برتر سال ۲۰۲۲» داشته باشیم، واژه کلیدی این نوشته‌ی علمی می‌تونه «شایسته ترین بو مردانه ۲۰۲۲» باشه. این عبارت داره آیتم اصلی نوشته ی علمی رو ذکر می‌کنه. فعلا به حیث شما «شایسته ترین عطرهای مردانه ۲۰۲۲» هم می‌تونه کیورد این نوشته‌علمی باشه؟ جواب به طور کامل مثبته. «شایسته ترین عطر مردانه سال ۲۰۲۲ میلادی چیست» چطور؟ می‌تونه کیورد این مقاله باشه؟ گشوده هم جواب مثبته.
پس همینجا یه فایده گیری مهم داشته باشیم: هر صفحه وبسایت (چه مقاله باشه و چه ورقه کالا و…) می‌تونه بیشتر از یک واژه کلیدی داشته باشه. حتی بهتره بگیم که قطعاااا بیشتر از یک کلمه کلیدی داره. صفحات متفاوت تارنما ممکنه ۱۰ کلمه کلیدی یا این که حتی ۱۰۰ کلمه کلیدی داشته باشند. ولی ما گونه های متعدد کیورد رو داریم که در جلسات بعدی بیشتر درباره این آیتم صحبت میکنیم.

واژه کلیدی یا این که عبارت کلیدی؟
بیایید همین نخستین عمل یه موضوعی رو مشخص و معلوم کنیم. درسته که ما از لفظ کلمه و واژه کلیدی استعمال میکنیم، اما دقت داشته باشید که کیوردها اغلب زمان ها مشتمل بر بیشتراز یک واژه می باشند. پس در واقعیت و در بیشتر مواقع ما با عبارت کلیدی سروکار داریم. به عنوان مثال عبارت بالا (شایسته ترین بو مردانه ۲۰۲۲) شامل ۴ واژه و کلمه‌ست و یه عبارت کلیدی برای کاغذ متبوع به‌شمار میره. با این حالا، لفظ «عبارت کلیدی» خیلی رایج وجود ندارد و ما به دنبال از «واژه و کلمه کلیدی» به کار گیری میکنیم (حتی اگه کیورد ما تعدادی کلمه‌ای باشه).

تعریف تخصصی‌خیس کلمه و واژه کلیدی در بهینه سازی
کلمه و واژه کلیدی از زاویه روءیت کرد کاربر، همون عبارتیه که در موتور جستجویی مثل گوگل وارد کرده تا در نتیجه ها بتونه اطلاعاتی به‌دست بیاره یا این که مشکلش رو حل کنه. برای مثال اینجانب می‌خوام بها دلار رو بدونم. پس میام «قیمت روز دلار» رو گوگل میکنم. این میشه یه واژه و کلمه کلیدی.

اکران کلمه و واژه کلیدی در گوگل


نمونه از یک‌سری واژه و کلمه کلیدی مرتبط در گوگل
همونطور که گفتم، هر برگه سایت می‌تونه یکسری واژه کلیدی (Keyword) داشته باشه. در تصویر بالا می بینید که اینجانب عبارت قیمت روز دلار رو نوشتم و بعدش یه مسافت (Space) گذاشتم. خویش گوگل میاد پرجستجوترین عبارت‌هایی که بی نقص‌کننده جستجوی اینجانب می‌باشند رو اکران میده و هر کدوم از این مفاد هم می‌تونه یه واژه کلیدی باشه.

اما بپردازیم به تعریف‌و‌تمجید واژه و کلمه کلیدی از زاویه دید رئیس وبسایت یا این که مولف و دارای تخصص seo وبسایت؛ از زاویه دید این اشخاص، واژه کلیدی همون عبارتیه که وقتی به وسیله کاربرها کاوش میشه این اشخاص بسیار مشتاق میباشند که ورقه‌شون در جايگاه‌های رفیعتر گوگل قرار بگیره (گاها چشم گردیده که مدیریت وبسایت بعد از دستیابی جايگاه ۱ در لغت ها کلیدی دشوار اشک اشتیاق ریخته