آیا می‌دانید تجارب کاربری چیست؟ از اهمیت ux آگاه می باشید؟ می‌دانید با چه روشهایی بهبود داده میگردد؟
امروزه هوشمندی بیشتری در نمایش نتیجه ها جستجو، ایندکس و درجه بندی سایتها از جانب گوگل به چشم میخورد که استدلال آن  تغییراتی میباشد که الگوریتم ها (به ویژه رنک برین) ایجاد شده و چرا که یکی‌از مهم ترین عواملی که برای گوگل و سایر موتور های جستجو التفات دارد رضایت کاربران میباشد که در فایده آموزش سئو در مشهد

 رعایت نحوه ها و اصول بهبود UX بدست می‌آید.
اعتقاد و باور از تجارب کاربری بهتر به افزایش درآمد تجارت شما در دراز بازه منجر می‌شود. به همین برهان، ما می‌خواهیم به شما یاری کنیم و نکات بهبود UX برای کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند را توضیح دهیم. پیرو بیشتر از مداقه اعتنا به استاندارد های ux و نقشی که در سئو داراست و چگونگی ارتقاء رضایت کاربران صحبت خوا‌هیم کرد.
مجموعه در بازاریابی و برنامه نویسی وب و سئو حرفه ای است. پیشنهاد می‌کنیم به ما ملحق شوید و جدیدترین مقالات را تحقیق نمایید. آموزش سئو مشهد

تجارب کاربری چیست؟
تجربه کاربری یا user experience  که در اختصار با ux شناخته می‌شود، اصطلاحی هست که دسته‌های طراحی برای ساخت‌و‌ساز تارنما یا اپلیکیشن نرم افزاری جاری ساختن می‌دهند تا تجارب مرتبط مطلوب را در مشت کاربران قرار می‌دهند. این مضمون‌ رابطه نزدیکی با سئو دارد و درباره ی با حالات و خوی و تجارب یک کاربر در واکنش با یک سایت گفت و گو می کند که یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار در بهبود بهینه سازی از طریق بهبود رضایت کاربران از تارنما شما میباشد. کلاً این معنا تجزیه و تحلیل تعامل انسان و ماشین را در لحاظ می‌گیرد.
 
به عبارت دیگر، UX همان چیزی است که شخصی که از شیت وب شما بازدید می کند یا هنگام تعامل با سیستم یا یک نرم‌افزار موبایل یا یک نرم افزار و سایر مفاد مشابه، احساس می کند.
 
همچنین روشی برای سنجش رضایت مشتری در هنگام تعامل با سایر محصولات یا خدمات به حساب می آید.
 
ضمن این، مطالعات بازار نشان داده میباشد که یک بیزنس با UX خوب شانس بیشتری برای پرورش و ترقی دارد.
 
اهمیت UX در تارنما
همانگونه که میتوانید پیش بینی بزنید، در شرایطی که میخواهید نتایج عالی در بلند زمان و کوتاه زمان داشته باشید، توجه به UX بسیار اصلی میباشد. تجارب کاربری بواسطه فاکتور هایی همچون قابلیت ارزشمندی، دسترسی، سودمندی، کاربردی بودن و سهولت استفاده تمجید می‌گردد، پس میتوان متوجه شد که سئو و تجربیات کاربری وجه اشتراک زیادی با هم دارند و رعایت بسیاری از فاکتور های بهینه سازی همزمان که موجب رضایت بازدیدکنندگان میگردد ، بهبود جايگاه در گوگل را نیز در پی دارااست.
 
به دلایل تحت میتوان عنایت ux را تشریح کرد:
 
پاسخگویی به نیاز مشتری
UX از این لحاظ که بتوانید به طور کامل نیازهای مشتری را که با خدمات شما تعامل دارد، برآورده نمایید، مهم می‌باشد.
 
به این ترتیب تجربیات مثبتی ارائه می‌شود که مخاطب را به برند شما وفادار نگه می‌دارد. شما بایستی بتوانید نیاز مشتریان و مخاطبان خود را تا حدی حدس فرمایید و علایق و سلیقه های آن ها را بدانید. برای این مورد می توانید با متخصصین بازاریابی و تبلیغات مشاوره فرمایید.
 
ارائه تجربیات بصری مطلوب
در‌حالتی که سایت یا اپلیکیشنی دارید که طراحی کارآمدی دارد، به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی از آن به کارگیری کند. او‌لین ارتباط مخاطب با وبسایت شما، مشاهده ظاهر آن می باشد که باید از دید بصری مطلوبیت داشته باشد.
 
در‌صورتی‌که مشتریان بتوانند به سرعت و سوای دردسر زیاد از نرم افزار به کارگیری کنند، ux مطلوب خواهد بود. مخلوط به طور همزمان ux  و ui  بهترین رویه برای تحقق یک وب سایت با جذابیت بصری و عملکرد مناسب است.  تفاوت ui و ux چیست؟ هم نوشته‌ی علمی جالبی برای شماست.
 
افزایش درآمد
داشتن یک تجارب کاربری عالی به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد که کاربرانی دارای مسئولیت به برند خود ساخت‌و‌ساز نمایید. یک مشتری راضی برای خرید تولیدها یا دریافت خدمات بیشتری به تارنما شما بازخواهد گشت.
 
این تأیید می کند که کاربران وفادار در زمان سال ها به ارتقا درآمد کمک می کنند. بسیاری از تارنما ها هستند که تمام اصول کدنویسی و seo سورس قالب را رعایت کرده اند اما در جذب مخاطبان و تبدیل تعداد کلیک به مشتری و خریدار ناکام می باشند.
 
مشتریان را در رقابت از دست نمیدهید
این را در نظر داشته باشید: مشتریان همیشه به وب ‌سایتی مراجعه می‌ کنند که بیشترین اعتقاد و امنیت و اما بهترین تجربه را به آن ها ارائه می دهد.
 
به همین ادله است که همیشه می بایست یک قدم جلوتر از رقبا باشید تا مانع تلف کردن مشتری شوید. کاربران در شرایطی که تجربیات مناسبی از وبسایت شما نداشته باشند به رقبای شما مراجعه میکنند. اما اگر کاری کنید که مشتریان به شما، محصولاتتان و برندتان اتکا کنند، موفق خواهید شد.
 
اینها برخی از دلایلی است که ارائه یک تجربیات بهتر بسیار مهم میباشد، ولی البته موردها دیگر نیز وجود دارد.
 
100% تجارب کاربری در سئو وب سایت عنایت بسیار زیادی دارد پس استارت به بهبود آن نمایید.
 
پیشنهاداتی برای داشتن تجربیات کاربری عالی
همان گونه که از واژه و کلمه رضایت و مضمون‌ آن معین میباشد شما ضمن جلب لحاظ کاربران برای مشاهده تارنما شما و ورود به آن ، باید به کاربر ارزش افزوده و اطلاعات اثر گذار ارائه دهید. باید تلاش نمائید نرخ پرش bounce rate  تارنما خود را شدیدا کاهش دهید. هرچه برهه زمانی مجال بیشتری را کاربر روی وبسایت شما وقت بگذراند بهتر است. برای این مراد بعضا از عواملی که جهت رضایت کاربران مهم می باشند و کمتر به آن ها اعتنا شده را تشریح می‌کنیم.
 
در صورتی‌که تا الان کمتر به‌این موارد اعتنا کرده اید باید بدانید که از سال 2019 مهم‌ترین فاکتور درجه بندی سایت ها همین کارداران بوده اند.
 
پیشنهاد های زیادی وجود داراست که قادر خواهیم بود برای داشتن یک تجارب بهتر به شما ارائه دهیم، ولی ترجیح می‌دهیم مهم‌ترین آنها را پررنگ کنیم.
 
 
 
نیاز مخاطبان خود را بشناسید
در حال حاضر بهینه سازی تنها توانمندی در تکنیک های فنی سئو نیست ، بلکه روانشناسی نیز نقش پررنگی در سئو دارااست. شناسایی نیاز مخاطبان و جامعه هدف  میتواند شما را یکسری پله از سایر رقبا جلو بیاندازد. در صورتی‌که شما به خیر نیازهای استفاده کننده خود را بشناسید می‌توانید متناسب با آنها اقدام به ساخت محتوا و مطالب نمایید و به راحتی آمار بازدید تارنما را بالا ببرید.
 
نوشته‌ی علمی مفیدی که بتواند به مخاطبی که وارد تارنما شما شده فراگیری بدهد یا اطلاعات مهمی را به وی منتقل فرمائید به طور مستقل و باور در رضایت وی تاثیر دارد. مطالب تکراری و اسکن شده از وب سایت های دیگر نه تنها به شغل کاربران نمی آید و نرخ پرش و خروج کاربران از سایت را ارتقا می دهد بلکه موجب جریمه شدن از طرف گوگل هم می‌گردد.
 
ساختار و مسیریابی وب سایت خود را اصلاح نمائید
شما می بایست اعتقادوباور نتایج کنید که ریلکس ترین و سریع ترین خط مش را برای بازدید از آحاد مکان های وبسایت خود در اختیار کاربر قرار می دهید و به آنان اجازه می دهید در دست کم فرصت ممکن به اطلاعات مورد نظر خود برسند.
 
در صورتی وب سایت شما دارای ساختار مناسب نباشد و دسترسی به آن سخت باشد، کاربران تمایلی به جستجوی پردردسر نخواهند داشت.
 
تجزیه و محاسبه و بهبود مسیری که هر کاربر برای رسیدن به نقطه مورد نظر طی می کند و رسیدگی اینکه آیا پروسه مناسب را دنبال می کند بسیار مهم میباشد.
 
به خیال و خاطر داشته باشید که ابزار بصری هم اساسی می باشند تا بازدیدکنندگان به وضوح و سریع بدانند کجا بایستی بروند.
 
همچنین مداقه صفحه نخستین را دست‌کم نگیرید. این او‌لین تأثیری است که مشتری دریافت می کند و تعیین می کند که آیا او در تارنما شما ادامه میدهد یا خیر.
 
از ساخت ساختارهای منحرف کننده بپرهیزید. هنگامی شما وبسایت را طراحی میکنید و یا در حال سئو صفحات میباشید بایستی ساختاری ساده را تعریف نمائید که سبب به بهبود مسیریابی کاربر و ارتقا امکان دسترسی به سایر بخش های وبسایت خواهد شد.
 
هرچه ساختار ، تو در تو و پیچیده تر باشد موجب ابهام برای کاربران می گردد و با کاهش رضایت آن ها تاثیر منفی در سئو می گذارد.
 
طراحی وب سایت بصورت جذاب و عکس العمل گرا
برای تضمین تجربه کاربری بهتر، می بایست به طراحی جذابی ارائه دهید که برای کاربران کارآمد باشد.
 
شما باید به هر کاربری اجازه دهید، فارغ از اینکه قبلاً کاغذ وب شما را مرور کرده‌با‌شد، به آن دسترسی داشته باشد فارغ از اینکه شغل را برای آنها مشقت بار کند.
 
طراحی بصری باید در کسب به یک سیستم بدون نقص، جامع و مطلوب کمک کند. اما نه به معنای پر کردن صفحات از اشکال ماژولها، ارکان بصری و گرافیکی! با کاهش هر بخشی که گیج کننده می‌باشد، تک تک جنبه های مهم وبسایت خود را به وضوح نمایش دهید.
 
 
 
ترکیبی از زیبایی شناسی، اختصاصی بودن و طراحی کاربردی، ایده آل میباشد.
 
از طرف دیگر، وب سایت شما می بایست روی تمام پلتفرم ها شغل کند و برخورد گرا باشد.
 
طراحی ریسپانسیو طراحی میباشد که بدون دقت به دستگاه الکترونیکی آیتم به کار گیری مخاطب، محتوا را به روشی مناسب به استفاده کننده نشانه دهد.
 
خوانایی سایت را بهبود دهید
پیشنهاد دیگری که باید به آن اعتنا فرمائید عنایت خوانایی است، زیرا به کارگیری از یک ورقه وب را تسهیل می کند.
 
به این دلیل که اکثری از کاربران اطلاعات را نمی خوانند، بلکه فقط آن را جستجو و مرور می کنند. اساسی میباشد که خوانندگان اطلاعات را با گاز و فارغ از عملکرد زیاد فهم کنند.
 
برای حصول به خوانایی مورد نظر تجربیات کاربری، به مواردی همچون رنگ فونت ، نوع فونتی که استفاده می کنید و قالب متن توجه داشته باشید.
 
به هیچ وجه صفحه ها خود را شلوغ نکنید. چه با مطالب و تصاویر بیش از حد و چه به کارگیری از استایل و ماژول های زیاد!
 
در صورتی‌که برگه به هم ریخته و بی نظم باشد دسترسی بازدیدکننده به نکات اساسی و مدنظر شمارا مشقت بار تر می کند و به کار گیری بیش تر از حد از ماژول ها می تواند موجب بهم ریختگی صفحه و تضعیف خوانایی خواهد شد.
 
سرعت سایت خود را در نسخه گوشی و دسکتاپ ارتقاء دهید
در‌حالتی که وقتی که کاربر بخواهد وارد سایت شما خواهد شد با کندی مواجه شود و نتواند با گاز به مطالب مورد نظر دسترسی داشته باشد یا بلافاصله اقدام به بستن شیت می کند و یا از ادامه مطالعه سایر صفحه ها غربت می کند.
 
ارتقاء سرعت هم در نسخه موبایل و هم در نسخه دسکتاپ با رعایت اصول نرم‌افزار نویسی ، کاهش تعداد فولدر های استایل و اسکریپت ها ، کاهش حجم تصاویر ، seo و نادر کردن حجم css  و js   و استفاده از روش های defer offscreen images   و  یا  eliminate render blocking resources  قابل استحصال است.
 
همانگونه که می بینید، ux یک جنبه حیاتی میباشد که بعدی کسب و کار شما را انتخاب می کند. کل این ترفندها را در ذهن داشته باشید و بدانید، در  ما همیشه در صورت نیاز به یاری در اختیار شما هستیم.