قسمت دوم sitemap یا این که نقشه وبسایت
نقشه وب سایت یک کدام از پوشه هایی میباشد که برای اجرا بهینه سازی تکنیکال ضروری میباشد. این پوشه دسته ای از لینک و پیوند های تارنما شماست که به طور گروه بندی گردیده و با یک ناوبری درست برای گوگل علامت داده گردد. این فعالیت سبب ساز می‌گردد تا گوگل تصور صحت از صفحه ها و ناوبری تارنما شما داشته باشد و کرال باجت را به باصرفه ترین صورت برای وب سایت شما  آموزش سئو مشهد خرج نماید.

پوشه نقشه تارنما را می‌توانید با افزونه هایی مانند yoast بهینه سازی برای وبسایت خویش ساخت نمائید. اعتنا داشته باشید بعداز اینکه این پوشه وب سایت مپ را با فرمت .xml ساختید مورد نیاز میباشد از قسمت sitemap گوگل سرچ کنسول آن را به گوگل معرفی فرمایید.
همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ، فیلد add new sitemap برای این عمل درنظرگرفته شده میباشد و برای اینکه وبسایت مپ خویش را به گوگل معرفی نمائید آغاز بایستی آن را در هاست خویش آپلود نمایید و لینک و پیوند آن را در‌این نصیب وارد فرمائید.

همان طور که می‌بینید در فیلد پایینی وب سایت مپ های شما اضافه گردیده باشند درین نصیب معلوم می‌شوند و در صورتیکه که صدق آنها پذیرش خواهد شد موقعیت success برای ان ها نوشته خواهد.

نکته : برای تصاویر نیز میتوانید نقشه تارنما بسازید و از همین قسمت آن‌ها اضافه فرمائید.

قسمت removal
در‌این قسمت از سرچ کنسول گوگل قادرید صفحاتی که تا قبل از این ایندکس گردیده اند را از ایندکس گوگل بیرون نمایید.
نکته: با به کارگیری از نصیب ریمووال شما میتوانید تنها برای مقطع کوتاهی شیت مدنظر خویش را از ایندکس گوگل بیرون فرمائید. در حالتی که قصد دارید به طور دایم کاغذ ای را از ایندکس گوگل بیرون نمائید ما یحتاج میباشد درپی عمل های بیشتری اجرا دهید.

زمانی که وارد نصیب ریمووال سرچ کنسول می‌شوید ، در بخش بالا سه آیتم مشاهده خواهید کرد این آیتم ها عبارتند از :

Temporary Removals: حذف موقت صفحه های از ایندکس گوگل

Outdated content: محتوای دیرین

Safe Search Filtering Request: ارسال درخواست برای غربال کردن جست و جویبار امن

1. حذف موقت صفحه ها یا این که Temporary Removals

حذف موقت وقتی صورت خواهد اعطا کرد که هنوز تصمیم نگرفته اید در آجل این برگه برای شما اثر گذار خواهد بود یا این که خیر.

این نوع از ریمووال سرچ کنسول سبب ساز حذف صفحه های از نتیجه ها گوگل به دوران 6 ماه گردد و آن گاه با کرال دوباره شیت ، کاغذ در ایندکس گوگل قرار خواهد گرفت.

وقتی که وارد قسمت removal میشوید به طور پیش فرض ، در‌این نوع از حذف قرار دارید. در‌این کاغذ آیتم new request را پیدا نمایید و با کلیک بر روی آن وارد کاغذ ای بر اساس تصویر ذیل گردید.
این برگه نیز که در کاغذ بالا مشاهده میکنید ، دارنده دو تب Temporarily Remove URL و Clear cached URL است.

در هر یک از تب ها که وارد گردید فیلد پیوند را مشاهده خواهید کرد که مقداری تحت خیس از آن آیتم های removal this url only و removal all url with this prefix را مشاهده خواهید کرد.

removal this url only: گزینش این مورد شیت مرتبط با همین لینک و پیوند را حذف خواهد کرد

removal all url with this prefix: این آیتم نیز برای حذف کلیه پیشوند های این url میباشد. خواسته از پیشوند ها به عبارتی sub folder می‌باشند.

Temporarily Remove URL (حذف موقت ورقه به همپا کش)

وقتی که url متبوع خویش را درین تب وارد میکنید ، شیت به بازه زمانی 6 ماه از حاصل گوگل حذف شود و به هم پا آن نیز کش این برگه نیز ار فی مابین آموزش سئو در مشهد  خواهد رفت.

این شیوه برای از دربین بردن سریع صفحه ها بسیار مطلوب میباشد.

Clear cached URL (حذف توضیحات به هم پا کش)

این آیتم نیز برای حذف توضیحات و کش ورقه آیتم استعمال قرار می‌گیرد. در صورتی‌که می‌خواهید محتوای اساسی کاغذ را تغییر تحول دهید میتوانید از این آیتم به کارگیری فرمایید و آن گاه محتوا را تغییر تحول دهید. تاوقتی‌که ربات گوگل دوباره وارد برگه نشده و کرال اعمال نشود ، توضیحات متا خالی خواهد بود.

همینطور کش این برگه نیز حذف شود.

یک کدام از دیگر از کاربرد های این نوع از حذف موقت ورقه ، مطلوب برای تغییر‌و تحول اسنیپت هاست. زمانی که قصد دارید اسنیپت های برگه را تغییر و تحول دهید نیز از این نوع حذف موقت به کار گیری نمائید.

قسمت دوم Outdated content

این نصیب همان گونه که از نامش پیداست برای حذف محتوا های تاریخ قبل گزینه به کارگیری قرار میگیرد. جذاب میباشد بدانید این امکان خیر صرفا برای مالکان وب سایت ها بلکه برای همگی اشخاص و یوزرها گوگل قابلیت و امکان پذیر میباشد.

در واقع یوزرها با استنفاده از این قابلیت و امکان میتواند درخواست حذف محتوایی کهن را تصویب نمایند. ممکن میباشد برایتان پرسش باشد چه گونه کسانی که به سرچ کنسول دسترسی ندارند نیز میتوانند این شغل را اعمال دهند؟

خب اینجاست که می بایست ذکر کرد شما نیز به‌این نصیب دسترسی ندارید و در صورتی‌که وارد این تب گردید محتوایی خالی مشاهده خواهید کرد.

این بخش در واقع از ورژن نو سرچ کنسول حذف گردیده است و برای اینکه اینگونه درخواستی را حذف فرمائید میتوانید از لینک و پیوند ذیل به کار گیری فرمائید :

https://www.google.com/webmasters/tools/safesearch

زمانی که وارد این ورقه میشوید می‌توانید درخواست خویش را برای حذف محتوا های دیرین و تاریخ انقضا پیشین تصویب فرمایید ، این درخواست قادر است از وب سایت هایی به غیر از وب سایت شما باشد.

با این وجود چرا این تب از removal سرچ کنسول حذف نشده میباشد و هنوز وجود داراست؟

برهان این دستور این میباشد که در حالتی که فردی برگه ای از وبسایت شما‌را برای حذف آن تصویب کرد ، شما در‌این نصیب ان را ملاحظه کنید.

نصیب پایان Safe Search Filtering Request
این نصیب نیز ماهیتی همچون تب پیشین دارااست با این تفاوت که کسی که بضاعت تصویب صفحاتی را دارااست که محتوای آن برای بزرگسالان میباشد و برای اشخاص پایین 18 سال مطلوب وجود ندارد.

تارنما های جنسی و ترسناک برای مثال تارنما هایی میباشند که برای اشخاص تحت 18 سال مطلوب وجود ندارد و شما میتوانید از روش لینک و پیوند تحت اینگونه صفحاتی را گزارش فرمایید :

https://www.google.com/webmasters/tools/safesearch

این تب نیز برای مدیران وبسایت به‌این عامل حذف نشده میباشد که درصورتی که که کاربری کاغذ ای از وبسایت شمارا برای بزرگسالان گزارش کرد، به شما اگاهی داده گردد.

گردآوری بندی قسمت دوم از یادگرفتن سرچ کنسول

درین نصیب از فراگیری فیلد دوم منوی سرچ کنسول را برایتان توضیح دادیم . در یک توضیح مختصر

Coverage: نصیب میباشد که در آن وضیعت ایندکس صفحه های برایتان معین گردد. و در صورتیکه که در فرآیند نمایه برداری مشکلی یا این که خطایی به وجود امده باشد از این ورقه آگاه خواهید شد.

Sitemap: ورقه ای میباشد که می‌توانید نقشه وبسایت خویش را از این طرز به گوگل معرفی فرمایید. شما درین نصیب قابلیت اضافه کردن یک سری نقشه تارنما را نیز دارید.

Removal: درین نصیب میتوانید صفحه ها آیتم نظرتان را به طور موقت حد اکثر تا 6 ماه از حاصل گوگل و ایندکس بیرون فرمایید.