اساس و مبنا فعالیت موتور های جست و جو
وقتی که یوزرها از موتور های جست و جو برای یافتن جواب خویش به کارگیری می نمایند ، این موتور ها از میلیون ها داده ای که پردازش کرده اند ، شایسته ترین ها را متناسب با غرض جست و جویبار مخاطب به وی آموزش سئو در مشهد سفارش خواهند اعطا کرد.

این سفارش ها در پوسته ترتیب از پیوند 1 آغاز و تا یک سری شیت ادامه پیدا می نمایند. بیش تر از نصف یوزرها بعداز اینکه نتیجه ها را می‌بینند ، روی پیوند اولیه کلیک می نمایند. هرچه لینک و پیوند های پیشنهادی ذیل خیس قرار گرفته باشند ، تعداد کلیک نیز کمتر شود.

جذاب میباشد بدانید صرفا 1 درصد از یوزرها بعداز جست و جو به شیت دوم گوگل می‌روند که‌این مداقه بهینه سازی را بیشتر علامت میدهد.

موتور های جست و جو با استعمال از ربات های گوناگون ، فرمت های متعدد محتوا را ارزیابی می نمایند. مثلا گوگل برای تشخیص محتویات تصاویر از رباتی به اسم Googlebot Images استعمال می نماید.

آن‌گاه محتوایی را که برسی نموده است ، در مقر داده خویش قرار می دهد تا در شایسته ترین موقع به مخاطب نشانه دهد. در‌پی به مرحله ای از این مراحل اشاره میکنیم :

1. کراول یا این که خزش ربات ها در ورقه تارنما
وقتی که محتوایی در اینترنت منتشر میشود ، گوگل با استعمال از ربات های خزنده ای که به آن‌ها اسپایدر نیز میگویند ، در ورقه خزش می نمایند (در اصطلاح کراول) و داده ها را حصول می نمایند.

2. ایندکس و فعالیت ذخیره داده ها در دیتابیس
زمانی که ربات ها بعداز خزش پیروز شدند محتوا و معنی آن را شعور نمایند ، درحال حاضر دفعه کپی از آنان و ذخیره در دیتابیس خویش (ایندکس) فرا رسیده میباشد.

در فصل دوم بیشتر درباره‌ی کراول و ایندکس گوگل سخن خوا هیم کرد.

تبلیغات گوگل ادوردز و تفاوت آن با بهینه سازی
خب همان گونه که احتمالا میدانید ، بخش اعظمی از بیزینس ها و دستیابی عمل های خدماتی ترجیح می‌دهند آغاز از روش گوگل ادوردز یوزرها خویش را جذب نمایند. درین نوع از شبکه دیجیتال مارکتینگ ، به ازای ورود مخاطب به وب سایت باید پولی به گوگل پرداخت خواهد شد.

در یک تعریف‌و‌تمجید بی آلایش می قدرت اعلام کرد ، تبلیغات گوگل ادوردز تبلیغاتی می باشند که وبسایت شمارا در کلمه و واژه کلیدی متبوع ، در برگه اولیه گوگل اکران خواهد بخشید. تشخیص تبلیغات از حاصل اورگانیک عمل راحتی میباشد ؛ کافیست به کنار پیوند های پیشنهادی در شیت جست و جو (در اصطلاح SERP نامیده میگردد) نگاه نمائید، قطعا متوجه واژه و کلمه AD یا این که اطلاع رسانی آموزش سئو مشهد  خواهید شد.
عمده ترین تفاوتی که میان تبلیغات گوگل و نتیجه ها اورگانیک (بهینه سازی) وجود دارااست ، در مقطع فرصت و قمیت آن هاست. در تبیغات گوگل ادوردز شما به ازای کلیکی که از کاربری اخذ می‌کنید ، پولی را پرداخت خواهید کرد اگر که حاصل اورگانیک به طور کامل بدون‌پول می باشند.

از طرفی شایسته ترین مزیت استعمال از تبلیغات گوگل ، سرعت در وصال به برگه نخستین گوگل میباشد. در تبلیغات میتوانید تارنما خویش را در پهنا 2 ساعت به پیوند یک گوگل برسانید ، در حالی که seo یک فراید زمان بر بازه خواهد بود.
مداقه بهینه سازی و ارجحیت آن نسبت به تبلیغات گوگل
با وجود اینکه میتوانید با تبلیغات و شبکه‌های‌مردمی برای وب سایت خویش ترافیکی ساخت‌و‌ساز نمایید ، البته خوب میباشد بدانید بیشترین بازدید کننده ای که میتوانید برای وب سایت خویش تولید فرمائید ، اخذ ترافیک از موتور های جست و جو میباشد.

دیدنی میباشد بدانید در ایالات متهده ی امریکا ، صرفا 2.8 بازدید کنندگان روی تبلیغات گوگل کلیک می نمایند. با اینکه این عدد در اینترنت فارسی بسیار بیشتر میباشد ولی با این وجود می اقتدار اظهار کرد یوزرها گرایش دارا‌هستند روی نتیجه ها اورگانیک گوگل کلیک نمایند.

درواقع یوزرها زمانی که وبسایتی را به طور فیض اورگانیک گوگل مشاهده می نمایند ، بیشتر به آن پشت گرمی می نمایند.

در تبلیغات گوگل مادامی که‌این شغل را ایفا می دهید ، به ازای کلیک استفاده کننده نیازمند پرداخت مبلغ میباشید. درصورتی که که در seo وبسایت با اینکه بسیار بیشتر زمان خواهد برد ، ولی میتوانید تا مقطع ها سایت خویش را جزو نتیجه ها اورگانیک به طور بدون پول در حاصل اولیه نگه دارید.

با سپری شد فرصت و توسعه و گسترش گوگل می قدرت اذعان کرد در آتی گوگل بسیار توسعه یافته گردد به نحوی که قادر است ساخت محتوا گران بها را شناسایی کرده و آن را جزو لینک و پیوند های نخستین مرتبه بندی نماید. البته فعلا ما یحتاج میباشد تا به گوگل امداد نمائید تا وبسایت شمارا نفیس اکانت نماید.

آیا برای بهینه سازی نیاز به استخدام متخصص seo دارم؟
اکثری از مدیران وبسایت ها رغبت دارا هستند آغاز اصول اول seo را رعایت کرده و آنگاه در فرایند توسعه یافته خیس ، سئو را به یک دارای تخصص بسپارند. به هر هم اکنون تمامی چیز بستگی به شما دارااست. ممکن میباشد بخواهید تارنما خویش را خودتان بهینه سازی نمائید و یا این که تمایلی به جاری ساختن این شغل نداشته باشید.