چرا گوگل، الگوریتم پاندا را فعال‌ساز‌ی کرد؟
وقتی که الگوریتم پاندا فعال سازی شد، گلایه یوزرها در زمینه‌ی ارتقاء محتوای بی چگونگی در حاصل کاوش همگی گیر گردیده بود. گوگل پاندا بعد از درجه بندی های انسانی و معیارهای درونی، صفحه ها متفاوت را از آموزش سئو مشهد  نگاه چگونگی طبقه بندی کرد.
 
وبسایت هایی که صفحه ها بی چگونگی خویش را اصلاح می کردند و یک محتوای قادر و کیفیت بالا را جایگزین محتوای سابق می کردند و تجربیات بهتری به مخاطب ارائه می دادند از اثر منفی گوگل پاندا در تامین بودند.
در سال 2010 با افت چگونگی حاصل جستجوی گوگل و ارتقاء بیزنس مزارع محتوا، موضوعی شد که بارها و بارها گوگل با آن روبه رو بود.
آپدیت رسانی الگوریتم کافئین Caffeine در اواخر سال 2009 بضاعت گوگل برای ایندکس کردن را به صورت چشمگیری ارتقاء بخشید و همینطور بعضی مطالب خیر چندان عالی برای ایندکس را به گوگل معرفی کرد. مت کات Matt Cutts از گوگل خاطرنشان کرد که‌این مورد مرتبط با اسپم کردن محتوا وجود ندارد بلکه دست کم کاریست که می قدرت برای اسپم نشدن محتوا اجرا اعطا کرد.
راه‌اندازی آپ تو دیت گوگل پاندا
الگوریتم پاندا نخستین دفعه در 23 فوریه سال 2011 معرفی شد. در 24 فوریه گوگل پستی درباره‌ی به روز منتشر کرد و بیان کرد که‌این الگوریتم بهبود بزرگی در درجه بندی را در ادامه داراست- تغییری که بر روی 11.8 درصد از لغات کاوش به ترازو دیده گیری اثر می‌گذارد. گوگل غرض از آپ تو دیت الگوریتم پاندا را به تفصیل ذیل ذکر کرد:
 
این آپ تو دیت طوری پیاده سازی گردیده تا وبسایت های بی چگونگی را از سکو بندی ها بیرون نماید ( وب سایت های بی چگونگی خواسته وب سایت هایی که برای یوزرها بها کمتری دارا هستند، محتوای خویش را از دیگر تارنما ها اسکن می نمایند و یا این که وب سایت هایی که موءثر نیستند) از طرف دیگر این الگوریتم وبسایت های باکیفیت را در درجه بندی مطلوب قرار می‌دهد.
 
دنی سالیوان Danny Sullivan بنیانگذار موتور کاوش از این الگوریتم تحت عنوان آپ تو دیت رسانی مزرعه خاطر می نماید. تجزیه و آنالیز بوسیله SearchMetrics و SISTRIX از برندگان و بازندگان این الگوریتم نماد اعطا کرد وبسایت هایی که دشوارترین ضربه را از این الگوریتم خورده اند، برای کسانی که در آن مجال در صنعت seo بودند تماما آشنا بوده میباشد. این تارنما ها عبارتند از:
 
• wisegeek.com
• ezinearticles.com
• suite101.com
• hubpages.com
• buzzle.com
• articlebase.com
 
لازم به ذکر میباشد که مزارعی مانند eHow و wikiHow پس از آپ تو دیت رسانی همت بهتری داشتند. آپدیت رسانی های آجل به‌این محتوای قابل قبول جراحت میرساند.
 
به علاوه الگوریتم پاندا به وب سایت های دارنده پیاده سازی با جذابیت معدود، تبلیغات زیاد و مزاحم مخاطب، استانداردهای تحت، کلمات تکراری و به صورت تمام غیر موثر نیز ضربه زد.
سوالاتی که الگوریتم پاندا بر مبنای آن‌ها فعالیت می نماید و سایتی را در برگه کاوش اکران می‌دهد، عبارتند از:
 
آیا به داده ها ارائه گردیده درین نوشته‌ی‌علمی متکی بودن دارید؟
آیا این نوشته ی علمی به وسیله یک دارای تخصص و شخص مسلط به زمینه آیتم دعوا درج شده یااینکه محتوای آن سطحی و ضعیف میباشد؟
آیا تارنما دارنده مقاله‌ها تکراری یا این که همپوشانی در خصوص موضوعات شبیه و یا این که با یه خرده تغییر‌و تحول در لغات کلیدی میباشد؟
آیا از دادن داده ها کارت اعتباری خویش به‌این وبسایت غمگین نیستید؟
آیا این وب سایت در املا، مدل و یا این که ذکر حقیقت دارنده خطاست؟
آیا مطالب و مباحث وبسایت بر مبنای عشق و علاقه استفاده کننده مندرج یا این که با مقصود به چنگ آوردن سکو بلندتر و برای موتورهای کاوش پیاده سازی شد‌ه‌است؟
آیا نوشته‌ی‌علمی و محتوای وبسایت محتوای اختصاصی و نخستین میباشد؟
در مقایسه با بقیه صفحه های در حاصل کاوش اعتنا را جلب می نماید و بها قابل توجهی به خویش تخصیص میدهد؟
معیار در اختیار گرفتن چگونگی انجام یافته روی محتوا چقدر بوده میباشد؟
آیا نوشته‌ی علمی متبوع شما هر دو طرف یک روایت را ذکر می نماید؟
آیا این تارنما راجع‌به زمینه خویش تحت عنوان یک مرجع شناخته گردیده‌است؟
آیا محتوای این تارنما به معیار زیاد و بوسیله تعداد متعددی آفریننده محتوا مهیا می‌شود و دقت و دقتی نسبت به آن نمیشود؟
آیا نوشته‌ی‌علمی به خیر و خوبی دستکاری گردیده و یا این که به لحاظ می‌رسد عجولانه درج شده باشد؟
در زمینه ی جستجوی مطالبی که مرتبط با تندرست میباشد آیا میتوانید به داده ها وب سایت متبوع متکی بودن نمایید؟
آیا می‌توانید اسم این وب سایت را تحت عنوان یک منبع دارای اعتبار بیان فرمایید؟
آیا این وب سایت توضیحات بدون نقص و قابل فهم و شعور از مسئله گزینه مشاجره ارائه می‌دهد؟
آیا این وب سایت بررسی های ظریف ایفا داده و دربردارنده داده ها بدیهی آموزش سئو در مشهد  میباشد؟
آیا این نوشته‌علمی به عبارتی نوشته‌ی‌علمی ای میباشد که آن را در بوک برند خویش نشان گذاری میکنید یا این که با دوستان خویش به اشتراک میگذارید و به آن‌ها سفارش می دهید؟
آیا درین نوشته‌ی‌علمی تبلیغات متعددی وجود داراست که شمارا از محتوای اساسی گمراه می نماید یا این که با آن تداخل ساخت‌و‌ساز می نماید؟
آیا انتظار دارید اینگونه نوشته‌ی‌علمی ای را در یک خبرنامه یا این که دانشنامه و یا این که کتاب ملاحظه کنید؟
آیا نوشته‌ی‌علمی کوتاه و بی مبنا و یا این که فاقد ویژگی ها میباشد؟
آیا صفحه های ایجاد گردیده با تمرکز زیاد به جزئیات پرداخته اند یا این که برعکس توجهی به جزئیات نکرده اند؟
آیا دیدن صفحه ها این وبسایت گلایه یوزرها را برمی انگیزد؟