حتملا می دانید یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در گوگل آنالیتیکس دیده می شود چیست؟ بله، bounce rate می باشد که برای هر ورقه بصورت مجزا محاسبه می گردد و برای مجموع دامنه میانگین بانس ریت مربوط به کل صفحه ها می باشد. در فارسی نرخ پرش گفته می شود که درصد بازدیدکنندگانی است که یک ورقه وب را فارغ از انجام اقدامی مانند کلیک کردن بر روی پیوند،تکمیل یک فرم، دریافت خدمات یا خرید جنس، رخنه‌ می کنند.
آیا bounce rate و نرخ پرش مخاطب از وبسایت شما خیلی بالاست؟ اگر‌که میل دارید bounce rate صفحه های وب سایتتان را کاهش دهید ، توصیه میکنیم این نوشته ی آموزش سئو مشهد علمی را تحقیق کنید و 14 طرز جهت تحت آوردن نرخ سنگین گویی (نرخ پرش) و تقویت seo و بازدید وب سایت را بشناسید و انجام فرمایید.
نرخ گزاف گویی یا bounce rate یکی‌از مرسوم ترین مشکلات در بهینه سازی بسیاری از سایتها محسوب می شود. درصورتی که این فاکتور در سایت شما بالاست و  اکثر کاربران شما پس از پژوهش یک صفحه که معمولا ورقه اساسی وب سایت است ، از تارنما شما خارج میشوند ، فرصتی برای تبدیل کاربران به مشتریان و مخاطبان وفادار خود ندارید.
استارت تعریف دقیقی از این مضمون‌ ارائه می‌دهیم تا با جزئیات بیشتر آشنا شوید و آن‌گاه روشهایی که جهت کاهش نرخ گزافه گویی کاربرد دارا‌هستند را بیان می‌کنیم تا شما به راحتی و به درستی بتوانید سئو سایت خود را ارتقا دهید و کاربران ورودی به تارنما را بهترین نحو به سمت صفحات تولید ها یا خدمات خود پند نمایید. آموزش سئو در مشهد

Bounce rate چیست؟
نرخ پرش ، نرخ گزافه گویی یا bounce rate آمار یا درصد کاربرانی می‌باشد بعداز ورود به یک کدام از صفحات وبسایت شما ، سوای مراجعه به ورقه دیگری ، تصمیم می گیرند از سایت خارج شوند.
هرچه bounce rate  بالاتر باشد ، نشاندهنده این می باشد که نتوانسته اید با کاربر ارتباط موثری داشته باشید و این یعنی تارنما شما یا سرعت مناسبی ندارد ، یا تجربه کاربری بدی را برای بازدیدکنندگان ساخت کرده و یا محتوای نامناسب و بی کیفیتی را ارائه می دهید ، پس در فروش تولیدات یا ارائه خدمات با مشکل مواجه خواهید شد.
احتمالا در گوگل آنالیتیکس یا سایر ابزارهای سئو ، با bounce rate مواجه شده اید و درصدی را برای هر ورقه سایتتان مشاهده کرده اید.
بیایید نگاهی به ترازو معدل ​​این نرخ داشته باشیم و رسیدگی کنیم در چه حالتی خوب و در چه درصدهایی وضعیت بد است.
 
درصورتیکه نرخ bounce rate بیش تر از 80٪   باشد خیلی شرایط سایت یا صفحه بد می‌باشد.
 
دربین 70 – 80 درصد ضعیف می‌باشد
 
در شرایطی که این نرخ در بین 50 – 70  درصد را نشانه دهد ، وبسایت شما از این نظر معدل ​​است
 
بهترین حالت برای bounce rate درصدی دربین 30 – 50  می باشد ولی ذیل تر از این حد احتمالا خطای ردیابی یا نقص‌ در دسترسی ربات های گوگل و یا استفاده از افزونه های تحلیلی در تارنما را آرم میدهد.
 
دلایل اهمیت کاهش bounce rate چیست؟
توجه به نرخ پرش و درصدی که در آنالیتیکس برای هر صفحه نشان داده می شود، به سه ادله التفات دارااست:
 
کاربری که از وبسایت شما پرش می کند به نه جذب نشده یا به مشتری شما تبدیل نشده می‌باشد. بنابراین زمانی که بازدیدکننده را از پرش ممانعت می کنید، می‌توانید نرخ تبدیل خود را نیز افزایش دهید. یعنی کاهش bounce rate = ارتقاء نرخ تبدیل کاربر به مشتری.
 
 
 
فاکتور bounce rate به عنوان یک استدلال جايگاه بندی گوگل شناخته می شود. در واقع طبق مطالعاتی که توسط متخصصین بهینه سازی انجام شده، به این فایده رسیده اند که مطلقا این فاکتور تاثیر پر رنگ و زیادی در درجه یک ورقه دارد. کاهش بانس ریت، برهان مهمی برای بهبود جايگاه سایت است.
 
یک کدام از‌از سایر از دلایل اهیمت نرخ پرش این است که در حالتی‌که ورقه ای نرخ بالایی داشته باشد، به‌این مضمون‌ می‌باشد که از حیث محتوا، تجارب کاربری، لینکسازی داخلی و ساختار مشکلاتی دارااست که شما‌را متوجه میکند و میتوانید آنها‌را برطرف فرمایید.
 
نرخ معدل bounce rate چقدر است؟
طبق گزارشی در GoRocketFuel.com، میانگین نرخ Bounce Rate در بین 41 تا 51 درصد هست. با این وصاف، نرخ پرش بی آلایش به زمینه کار سایت شما هم بستگی زیادی دارد. معمولا بصورت کلی، نرخ پرش برای سایتهای فروشگاهی کمتر از وبسایتهای خدماتی یا ارائه دهنده محتوا مانند بلاگ ها میباشد. پس در شرایطی که قصد دارید نرخ پرش مطلوب را تجربه فرمائید، خلال رعایت اصول بهینه سازی، قطعا سایت خود را با وبسایتهای مرتبط و رقبای خود مقایسه فرمائید.
 
همچنین منابعی که برای وب سایت شما ترافیک ایجاد میکنند را آنالیز نمایید. کاربران از چه طریقی وارد سایت شما می گردند؟ موتور جستجو؟ تبلیغات بنری؟ لینک های رپورتاژ؟ طبق بررسی های صورت گرفته، کاربرانی که از طریق بنر و لینکهای تبلیغاتی وارد سایتها می گردند، خیلی وا رفته تر از کاغذ پرش میکنند. پس درصورتی که تبلیغات زیادی اعمال میدهید و bounce rate بالایی را مشاهده می‌کنید، خیلی هم نگران نباشید.
 
Bounce rate در مقایسه با exit rate
نرخ خروج یا exit rate فاکتور دیگری در گوگل آنالیتیکس می باشد که مشابه با نرخ پرش است، با یک تفاوت عمده:
 
نرخ پرش درصد اشخاصی است که در یک ورقه قرار می گیرند و آن را رخنه‌ می کنند.
 
نرخ خروج درصد کسانی می‌باشد که یک ورقه را ترک می کنند (حتی در حالتی که در طول ورود به تارنما از طریق آن شیت وارد نشده باشند ، یعنی از کاغذ دیگری از همان سایت وارد شیت مذکور شده اند)
 
مثلا، فرض فرمائید شما که از طریق گوگل وارد این کاغذ از سایت ما شده اید، بلافاصله از وبسایت خارج شوید، این یک پرش می‌باشد.
 
البته در‌صورتی‌که از این برگه ای که موقتا حضور دارید، به صفحه دیگری از سایت  بروید و بعداز استیناف شیت آتی ، از سایت خارج شوید، این خروج است که نرخ exit rate برگه آجل را افزایش می‌دهد. اما موجب کاهش bounce rate  این صفحه (همین ورقه ای که در حال بازرسی آن هستید) شده اید.
 
چرا استفاده کننده از یک برگه پرش میکند؟ چون انتظارات او برآورده نشده!
 
چرا مخاطب از کاغذ خارج می‌شود؟ احتمالا اطلاعات لازم خود رابدست آورده می باشد!