در‌این مقاله پیرو این هستیم که نخستین جواب دهیم که وبمستر چه کسی است، دوم شایسته ترین ابزارهای اینترنت مستر در فقید را معرفی کنیم. یعنی استارت این کلمه را از حیث یک تیتر شغلی تفحص کنیم و ذکر کنیم که مثلا یک متخصص وردپرس یا این که طراحی سایت، یا این که سئو تارنما و بقیه مفاد چه وظایفی دارا‌هستند و بعد 8 ابزار مانند گوگل که با اسم وبمستر شناخته می‌شوند و کاربردهایی همانند تجزیه تحقیق سایت دارند را معرفی کنیم.
در پشت اجرای غالب سایت ها ، متخصصانی میباشند آموزش سئو مشهد که وظایف تعمیر و محافظت و بروزرسانی سایت را برعهده دارا هستند. در یک اصطلاح کلی به این متخصصین ، اینترنت مستر گفته می شود.
در صورتی‌که یک وب سایت دارید، کمپانی ما میتواند به شما در مراقبت، سئو و بازاریابی تخصصی وبسایت شما یاری دهد. عامل ها مختلفی در جذب بازدیدکنندگان به تارنما شما و تبدیل آن ها به مشتری دخیل هستند. تنها زیبایی و جذابیت بصری نمبتواند سبب ساز به فروش بالا گردد. به مکان سپردن وب سایت خویش به اشخاص بی تجربه که ممکن میباشد طیف جامعی از مهارت های وبمستری را نداشته باشند، مهم است که از وبمسترهای ماهر مانند کمپانی  کمک بگیرید. بیش تر از 10 سال میباشد که درین حوزه شغل داریم که بدین مضمون‌ میباشد تجارب مورد نیاز و علم فنی بالایی را برای بهبود و ارتقاء وب سایت شما به شایسته ترین صورت ممکن داریم. آموزش سئو در مشهد
در صورتی به ساخت سایت، افزایش وب سایت، سئو و بهینه سازی، رئیس محتوای تارنما، پیاده سازی ورژن موبایل، برنامه، سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، نرم افزار نویسی اینترنت نیاز دارید ما شایسته ترین وبمسترهای خویش را برای اجرای توفیق آمیز پروژه های شما در اختیارتان قرار می دهیم.
وبمستر که می باشد و به چه کسی گفته میشود؟
وبمستر یا این که متخصص اینترنت شخصی است که محتوا، ساختار، پوسته و کارایی یک سایت را ساخت و ساز و مدیر می نماید، نگهبانی سرور و اجرای جنبه های نرم‌افزار نویسی فنی وب سایت، بهبود تجربه کاربری،  اجرای کمپین های بازاریابی آنلاین، seo و افزایش در موتورهای کاوش، ارتقا مشتریان و درآمد کارفرما از روش تارنما از سایر وظایف وبمسترها میباشد. اما از این واژه برای معرفی ابزارهای مدیر تارنما نیز به کارگیری می‌گردد که در واقعیت به عبارتی ابزارهایی می‌باشند که به وسیله وبمسترها مورد استعمال قرار میگیرند.
در هر کمپانی باتوجه به نوع کار و بزرگی یا این که کوچکی سازمان، وبمستر وظایف متفاوتی می‌تواند داشته باشد. به عنوان مثال در یک کمپانی بسیار گرانقدر ، کلیه وظایف بر دوش یک نفر وجود ندارد و یک گروه وبمستری وجود دارااست که وظایف در بین اشخاص متعدد براساس قدرت هایی که دارا هستند تقسیم میشود.  البته در یک کمپانی خرد ، وبمستر معمولا یک شخص میباشد که از پناه سرور، پیاده سازی و فعال سازی سایت تا ارتقاء، مدیر و افزایش عملکرد وبسایت را برعهده دارد.
تیتر “اینترنت مستر” یک تیتر شغلی می‌باشد که حوزه وسیعی از وظایف مربوط به تکنولوژی های ذیل اینترنت را در بر می گیرد که پیشینه نسبتا وقت گیر نیز داراست.
وبمسترها شروع برای مدیر اکثری از جنبه های مختلف یک سایت وارد کار شدند. اگرچه امروزه برخی از کارفرمایان هنوز با جستجوی عبارت وبمستر پیرو استخدام یا این که همیاری با این اشخاص میباشند ، البته این شغل به عنوان ها مختلفی تقسیم گردیده، مثلا دارای تخصص سئو، طراح اینترنت، پشتیبان سرور و… زیرشاخه های مدیریت اینترنت هستند.
وظایف و توانایی های وبمستر چیست؟
وظابف یک وبمستر چیست و این اشخاص چه توانایی هایی دارا هستند؟ بطور کلی میتوان خاطرنشان کرد این منزلت نیاز به شخصی منعطف از حیث امکان های تخصصی دارد. در هر سازمان ، وظایف مدیران اینترنت گوناگون میباشد که رابطه متعددی با حوزه عمل کمپانی و استراتژی های بازاریابی دیجیتال تدوین گردیده دارد.
مقصود اکثری از شرکتها و حصول وکارها از استخدام یک اینترنت مستر، طراحی سایت یا این که ارتقا آن با seo در موتورهای کاوش و حصول رتبه در کاغذ نخستین گوگل می باشد. بعضا دیگر با مقصود هواخواهی وبسایت و ارتقاء امنیت وبسایت این شغل را ایفا می‌دهند. در حالیکه وبمستر می‌تواند تمامی کارها مرتبط با پیاده سازی، محافظت و ارتقاء سایت را برعهده بگیرد.
6 وظیفه اساسی وبمستر را به‌دنبال مشاهده می‌کنید که معمولا همه این موردها در یک شخص جمع نمیشود و به همین ادله هست که به شما پیشنهاد میکنیم با شرکت های کارشناس همیاری کنید چون شرکتهایی مثل  دارنده نیروها و متخصصینی می‌باشند که همه جوانب را پوشش می دهد.
اپلیکیشن نویسی اینترنت
اینترنت مسترها نقش کلیدی در ساخت سایت دارا هستند و برای این تخصص نیاز به احاطه بر اپ نویسی اینترنت و شناخت بی نقص با html دارا هستند. نرم‌افزار نویسی اینترنت را می شود به طور مختصر در اپ نویسی کلاینت و سرور مجموعه بندی کرد. سمت مشتری به اپ نویسی مربوط به دسترسی به داده های یوزرها و ارائه داده ها نیاز دارااست. همینطور می بایست باور نتایج گردد که پلاگین های کافی برای بی نیاز سازی تجارب کاربری در رابط کاربری گرافیکی مثلا اقدامات امنیتی وجود داراست.
برای بهبود تجارب کاربری و عملکردهای مرتبط در سمت خدمت گیرنده ، معمولاً از جاوا اسکریپت به کار گیری میگردد که یک پلت هیبت خوب جهت پیاده سازی و طراحی نرم افزار های اینترنت سمت مشتری میباشد.
 
HTML5 و CSS3 از اکثر قابلیت و امکان های سمت خدمت گیرنده که بوسیله بقیه چارچوب های اپلیکیشن ارائه گردیده است ، پشتیبانی می نماید.
 
سمت سرور نیاز به نوع نرم افزار نویسی دارااست که بیشتر مرتبط با بازیابی داده ها ، امنیت و سعی می باشد. برخی از ابزارهای مورد به کار گیری عبارتند از ASP ، Lotus Notes ، PHP ، Java و MySQL. ابزارها/پلتفرم های خاصی وجود دارااست که هم در اپلیکیشن نویسی خدمت گیرنده و هم در سمت سرور کمک می نماید. برخی از مثال های آنها Opa و Tersus میباشند. همانگونه که می‌بینید باتوجه به توضیحات ارائه گردیده، وظیفه یک وبمستر که تحت عنوان نرم افزار نویس اینترنت شغل میکند بسیار تخصصی و هنگفت است.
 
اشراف بر وردپرس و CMsها
در صورتی شخصی تسلط بی نقص بر سیستم های رئیس محتوا داشته باشد، در واقعیت امکان تبدیل شدن به وبمستر را دارااست. باتوجه به اینکه وردپرس محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم مدیر محتوای اینترنت میباشد، اینترنت مستر وردپرس نیز یکی پرتقاضاترین مقام های شغلی در کشور ایران و عالم میباشد.
 
 
 
امروزه cmsها منجر گردیده اند که ساخت سایت و فروشگاه آنلاین به وسیله اشخاص مبتدی هم انجام شود. البته به همین آسانی نمیتوان انتظار توفیق یک وبسایت وردپرسی با پوسته مهیا که خیلی ناشیانه فعال‌ساز‌ی گردیده، را داشت. اینجاست که اشخاص خبره میتوانند با عیب یابی، بهینه سازی تکنیکال، رفع اشتباهات و اکثری از اقدامات دیگر توفیق و چشم شدن وب سایت را رقم بزنند.
 
بهینه سازی و seo تارنما
یک سایت بدون seo هیچ ارزشی ندارد. تارنما ها هنگامی باارزش می‌باشند و می توانند برای مالکین خویش قیمت آفرین باشند که به وسیله یوزرها چشم شوند. seo منجر میشود که وب سایت در شبکه های مردمی ، موتورهای کاوش و بطور کلی در وب به وسیله یوزرها متعددی بازدید گردد. هرچقدر که وبمستر seo قدرت و علم بیشتری داشته باشد، بازدید سایت نیز بیشتر خواهد بود. این فرآیند شامل لینکسازی، ساخت محتوا، seo لغات کلیدی، seo کد پوسته، بهینه سازی تکنیکال، بهینه سازی داخلی و فرنگی، و ده ها مبادرت دیگر می‌شود که یکی از وسیع ترین مدت های وظایف اینترنت مسترها را در بر می‌گیرد.
 
یکی مهم‌ترین نقش های یک اینترنت مستر حرفه‌ای ، جلب بازدیدکنندگان برای سایت و اطمینان از جايگاه بالا در موتورهای کاوش می باشد. این اشخاص منابع قابل قبولی را برای تبلیغات اثر گذار تجارت شما پیدا خواهند کرد. آن‌ها عناصر گوناگون سایت را با صرفه می نمایند تا در رتبه بندی موتورهای کاوش فراتر برود.
 
تدوین استراتژی بازاریابی و ساخت‌و‌ساز محتوا
یکی از‌از دیگر از مهم‌ترین وظایف وبمستر ها تدوین استراتژی های محتوا و تولید محتواست. داشتن یک ایده مهم راجع‌به استراتژی محتوا برای مدیران تارنما بسیار اصلی میباشد. هر زمان که مشتریان شما برای جنبه های بازاریابی به شما اتکا نمایند ، تدوین و ارائه استراتژی های بازاریابی محتوا ضروری میباشد. از‌آنجا‌که اکثری از شرکتهای نیروی موردنیاز و کافی برای ساخت و ساز انواع محتوای تصویری ، متنی و صوتی را در اختیار ندارند و محتوا رکن مهم بازاریابی اینترنتی به حساب آورده می شود، ضرورت حضور یک اینترنت مستر استراتژیست محتوا تماما مشاهده می شود، شخصی که بتواند برای بازاریابی محتوا ایده پردازی نماید و با اجرای آن به توفیق یک تجارت یاری کند.
 
تامین سرور و امنیت وب سایت
جانبداری اینترنت سرور و هاستینگ وبسایت اهمیت متعددی دارااست. کلیه داده ها مرتبط با تولیدات، صفحه ها، مشتریان، تصاویر وب سایت روی سرور ذخیره سازی میشود. امان امنیت، غربت از هک وبسایت، ارتقا امنیت سرور جز وظایفی می‌باشند که برعهده متخصصین اینترنت جای‌دارد. البته اکثری از شرکتهای ارائه دهنده هاست، معمولا اینگونه خدماتی را ارائه می‌دهند ولی ممکن می‌باشد قوانینی حادثه بیفتد که شما نیاز به تغییرات و اقدامات سریع داشته باشید به همین عامل می بایست همواره شخص یا این که شرکتی مسئول بی واسطه پشتیبانی و کنترل سرورهای سایتتان باشد.
 
تسلط بر ابزارهای وبمستر
در غایت باید اذعان کرد که متخصص اینترنت برای اجرای نظرات، تجزیه به حساب آوردن وب سایت، تدوین استراتژی، نظارت همت و سنجش توفیق روشها به اپلیکیشن بهینه سازی و ابزارهایی نیاز دارااست که امروزه با اسم ابزارهای وبمستر شناخته می‌شوند. هرنوع ابزاری که بتواند در جهت تحقق هدف ها و وظایف یک شخص اینترنت مستر کاربرد داشته باشد در‌این مجموعه قرار می‌گیرند. اکثری از این ابزارها معمولی میباشند و یادگیری آن‌ها به تنها چندین دقیقه آموزش نیاز داراست ولی برخی بغرنج بوده و نیاز به علم بالایی برای فایده گیری تخصصی دارند. که پیرو تنی چند از مهم ترین این ابزارها را معرفی می‌کنیم.
 
8 ابزار اصلی وبمستر در عالم
نمی توان منکر این گزینه بود که دریایی از ابزارهای وبمستر و سئو وجود دارااست که یک کمپانی می‌تواند به یاری آنان با سئو مطلوب سایت های خویش ، مرتبه سایت در موتورهای کاوش خویش را بهبود بخشد. ما 8 ابزار ضروری را معرفی می‌کنیم که هریک برای سئو بخشی از وبسایت مطلوب می‌باشند.
 
 
 
بعضا از ابزارها جهت اصلاح ساختار اپ نویسی، بعضی استیناف لینک های داخلی و بکلینک، یک‌سری برای مشاهده بازدید، کلمه ها کلیدی کاوش گردیده، آنالیز کلمات کلیدی، احتساب رقبا، استیناف سرعت و عملکرد وب سایت، داده ها و داده های عددی مرتبط با دامنه و … کاربرد دارا هستند. درواقع این ابزارها عصای دست تحلیلگران اینترنت و سئوکاران می باشند و فارغ از آن‌ها عملا نمیتوان تصمیمات اصولی و صحیحی را اتخاذ کرد. همینطور در 7 ابزار مهم محاسبه seo به غیر از این مفاد، ابزارهیا دیگری هم معرفی گردیده که فوق العاده کاربردی و موثر میباشند.
 
ابزارهای وبمستر گوگل
اعتنا نمایید که از واژه ابزارها استفاده کردیم. آری، گوگل دارنده چندین ابزار مختلف برای تجزیه تحقیق اینترنت و بازاریابی اینترنتی هست که بخش اعظمی از اشخاص فقط با گوگل اینترنت مستر تولز شناخت دارا هستند که امروزه با اسم سرچ کنسول شناخته می گردد. درحالیکه گوگل ادوردز، گوگل انالیتیکس، گوگل مای بیزینس و یک سری ابزار دیگر برای متخصصین و مدیران وب سایت ها از طرف گوگل ارائه شد‌ه‌است که هریک قابلیت ها و کاربردهای خاص خویش را دارا هستند. مثلا در آنالیتیکس می‌توانید طریق بازدید از وبسایت بوسیله یوزرها، مدت مجال حضور آنان روی تارنما ، صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته و داده ها کاربردی دیگری را مشاهده کنید. بطور ویژه در فراگیری گوگل وبمستر تولز (گوگل سرچ کنسول) این ابزار را بصورت بی نقص و با جزئیات توضیح داده ایم که توصیه میکنیم در شرایطی که یک وب سایت اینترنتی دارید حتما استیناف کنید.
 
همینطور یک کدام از از دیگر از مهم ترین ابزارهای وبمستر که به نظارت سرعت و عماکرد وبسایت می پردازد و زیرمجموعه گوگل میباشد، page speed insight  است که آزمایش سرعت در pagespeed insights را می‌توانید از پیوند مشخص و معلوم گردیده استیناف نمائید.
 
ابزار screaming frog
Screaming Frog یک ابزار خزنده بسیار خوب است که به چک و حسابرسی seo تارنما امداد میکند. این ابزار می تواند به شما در شناسایی بعضا از مفاد مهم که ممکن میباشد از کمتر به آنها اعتنا داشته باشید و اهمیت متعددی هم در بهینه سازی دارا‌هستند، امداد کند. برخی از عناصری که میتواند شناسایی نماید عبارتند از:
 
استیناف تیتر کاغذ ، توضیحات متا و لغت ها کلیدی متا
تحقیق تصاویر با وسعت گران قدر
اشتباهات در کدهای جواب ، نشانی های اینترنتی و متعارف
اشتباهات مرتبط با ورقه بندی
معرفی استانداردهای در بین المللی بهینه سازی
وبمستر بهینه سازی محلی BrightLocal
اگر به‌دنبال جاری ساختن بهینه سازی محلی می‌باشید ، این تارنما بسیار اثرگذار میباشد. ولی این ابزار نسبت به بقیه موارد ذکر شده چندان فنی وجود ندارد البته داده ها مهمی از وضعیت جستجوی محلی وبسایت به شما میدهد که در ارتقا بازدید تارنما اثر دارد.
 
یک کدام از شایان توجه ترین خصوصیت های BrightLocal قابلیت استیناف نقل قسم های محلی در زمینه‌ی یک تارنما است. که می توانید با اگاهی از نظریات یوزرها و انتقاداتی که مطرح کرده اند، تارنما خویش را بهبود دهید.
 
ابزارهای تحلیل وبسایت 
با ارائه 50 ابزار تحلیلی در سامانه analyser.seobehine.ir یک وبمستر کامل و بدون‌پول را در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید از جهات گوناگون وب سایت یا این که فروشگاه آنلاین خویش را پژوهش فرمایید. با ورود به لینک و پیوند معین گردیده می‌توانید بکلینکها ، لینکهای داخلی، متاتگ صفحه های، اتوریتی دامنه، سرعت تارنما، وضعیت سرور و داده ها اساسی دیگری را به امداد این ابزارها پژوهش فرمائید. خیر فقط برای تارنما خودتان، بلکه به راحتی وبسایت رقبا را هم رسیدگی نمائید.
 
ابزار Botify
از نظر اکثری از متخصصان seo ، Botify یکی‌از ابزارهای وبمستر بهتر می‌باشد که در زمینه ی خصوصیت های فنی seo بطور بی نقص کاربرد داراست. موتورهای کاوش مانند گوگل نسبتاً نیمی از محتوای وب سایت های گرانقدر را از دست می‌دهند. محتوای از دست رفته = سود از دست رفته!
 
 
 
Botify به شما امداد می نماید تا مجال های از دست رفته را کشف کرده و آن ها را به نتایج سودآور تجاری تبدیل فرمایید.
 
Botify به جهت توان در سئو تکنیکال و تجزیه استیناف لغات کلیدی شناخته می‌شود. در واقع هیچ ضابطه کلی نیست که از چه ابزارهایی برای پیگیری تک تک شغل های بهینه سازی تارنما خویش به کارگیری فرمایید. همگی چیز بستگی به نیازهای خاص شما و نوع دستیابی و کارتان دارااست.
 
ابزار مطالعه وبسایت GTmetrix
به صورت خلاصه ، GTMetrix ابزاری می باشد که ظریف ترین گزارش را راجع به سرعت شیت ارائه می‌دهد.
 
این ابزار در مقایسه با Google Speed Insights گوگل، دارنده جزئیات بیشتری میباشد چون GTMetrix می تواند خطاها مرتبط با تعداد درخواست های کاغذ ، جاوا اسکریپت و فولدر های CSS که منجر کندی سرعت برگه می گردند ، دقیقاً معین نماید. برای یادگیری ظریف این ابزار پیشنهاد ما به شما تفحص معرفی وب سایت gtmetrix برای سئو میباشد.
 
W3c validator وبمستر تخصصی نرم افزار نویسی اینترنت
برای اعتبارسنجی سورس کدها و نرم‌افزار نویسی پوسته وب سایت، معتبرترین ترازو ابزار W3C Validator است. اگرچه رفع مشکلات و خطاهایی که بوسیله این وبمستر اعلام می‌شود تماما تخصصی میباشد و می بایست توسط اشخاص حرفه ای و مسلط به نرم افزار نویسی اینترنت صورت بپذیرد، البته می‌تواند شما‌را از اشکلات پوسته وبسایت باخبر کند تا با هماهنگ شدن با اشخاص کارشناس آن‌ها را رفع کنید. را تحت عنوان ابزاری برای سئو در لحاظ نمی گیرید. با این در حال حاضر ، به به عبارتی اندازه اساسی است.
 
Ahrefs
برای تجزیه و به حساب آوردن بک لینک و پیوند های سایت ، Ahrefs می‌تواند پر‌نور ترین حاصل را در امر لینک ها به شما ارائه دهد. تعداد بک لینک و پیوند، نوع لینکها، صفحاتی که لینک اخذ کرده اند، سایتها و صفحاتی که به شما لینک داده اند، چگونگی هر لینک، داده ها کلیدی می باشند که می توانند در تدوین استراتژی های لینکسازی به شما یاری نمایند. این داده ها را به راحتی از ahrefs استخراج نمایید.