هنوز هم لینک و پیوند‌ها یکی فاکتورهای اصلی در درجه‌بندی و زمان‌فرصت موردنیاز آموزش سئو در مشهد
 برای بهینه سازی وبسایت به‌ اکانت می آیند. ولی پیوند‌سازی خویش به فاکتورهای مختلفی بستگی دارااست. او‌لین فاکتور، وسعت لینک و پیوند‌هاست. درباره این آیتم، بایستی بگوییم که هر چه تعداد پیوند‌های شما بیشتر باشد، سرعت بیشتری در سئوی وب سایت خواهید داشت. اما خواسته از تعداد در اینجا چیزی مشابه به بازی با اعداد وجود ندارد. به‌طور کلی، پیوند‌های کمتر ولی کیفیت خوب‌خیس که از اینترنت‌وبسایت‌های دارای اعتبار میایند، اثر بیشتری دارا‌هستند تا لینک و پیوند‌های بیشتر ولی کیفیت بالا‌ تحت‌‌خیس که از تارنما‌های غیر مرتبط هم آمده باشند.
 
درصورتی که شما کارایی فرمائید تا تعداد پیوند‌هایی که به صفحه های سایتتان میایند را بیشتر نمائید و این عمل را به‌شکل غیر طبیعی ایفا دهید، گوگل خیلی‌ زود متوجه جاری ساختن شما گردد! صحت دارد که لینک و پیوند‌های با کیفیت، طاقت فرسا‌خیس به‌ دست می آیند؛ البته تاثیری که بر سئوی تارنما دارا هستند، بسیار زیاد میباشد. مثلا، پیوند‌سازی برای بهینه سازی وب سایت شرکتی به‌شدت موردنیاز میباشد و موجب چشم‌شدن آنان می شود. نموداری که در پی می بینید، علامت‌دهنده پروسه طبیعی میباشد که لینک و پیوند‌سازی بر seo داشته میباشد:
 
 
 
نمودار بالا قادر است به طور کامل طبیعی باشد که‌این دستور، بستگی به آن دارااست که شما جنس جدیدی را رونمایی یا این که کمپین تبلیغاتی را اعمال کرده باشید. نمودار آجل، نمودار رویش نسبتاً طبیعی سئوی وبسایت با به کار گیری از لینک و پیوند‌سازی میباشد:
 
 
 
درصورتی که بخواهیم نمودار رویش حدودا طبیعی را تشبیه کنیم، می‌اقتدار آن را به اسپری برنزه تشبیه کرد که سبب ساز تغییر و تحول رنگ پوست به برنزه میگردد؛ ولی گشوده هم تا حدودی می‌اقتدار تشخیص بخشید که شخص از یک اسپری استعمال نموده است. نمودار آتی، پرورش غیر طبیعی سئوی وب سایت با به کارگیری از پیوند‌سازی را نشانه می دهد:
 
 
 
مراحل پرورش در‌این نمودار، غیر طبیعی میباشد و گوگل بلافاصله آن را تشخیص می دهد و تارنما را شامل پرداخت جریمه می‌نماید. سود‌ای که می‌قدرت از این نصیب گرفت، این میباشد که هر چقدر با سرعت بیشتری بتوانید پیوند‌های کیفیت عالی‌تری به‌ دست آورید، می توانید سریع‌خیس در جايگاه‌بندی‌ها قرار بگیرید. البته این تمامی سرعت، حتما هشدارهایی را از سمت گوگل اخذ خواهد کرد.
 
در‌حالتی که شما مراحل ثابتی را برای لینک و پیوند‌سازی دارید، پس آموزش سئو مشهد گوگل لینک و پیوند‌سازی شما‌را طبیعی تشخیص می دهد؛ البته درصورتی که از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه به کار گیری فرمایید، پروسه پیوند‌سازی شما از وضعیت طبیعی بیرون می گردد و گوگل تخت‌گاز متوجه می شود و جلوی توسعه و گسترش سئوی وب سایت شمارا می گیرد.