زمانی که اسم گوگل بات شنیده میگردد، اکثری از اشخاص خاطر می نمایند که با یک ربات مشقت بار افزاری طرف می‌باشند. اگر که googlebot یک اپلیکیشن قابل انعطاف افزاری است که به وسیله گوگل جهت بازرسی ، مقایسه و جايگاه بندی سایت ها پیاده سازی شده است. آموزش سئو مشهد

 
زمانی کلام از موتورهای کاوش میشود ، اصطلاحات و کلمه ها متعددی وجود دارااست که می شنوید. در اولیهِ یادگیری بهینه سازی بخش اعظمی از این اصطلاحات برای شما ناشناخته و غیر قابل درک می‌باشند. یکی‌از این اصطلاحات googlebot میباشد. آموزش سئو در مشهد

 
مقصود ما از این نوشته‌ی‌علمی شناخت شما با گوگل بات و شیوه رسیدگی و ایندکس سایت می باشد. یادگیری این مضمون‌ عنایت متعددی داراست چون اثر بسزایی در فهم و شعور مضمون‌ بهینه سازی و جايگاه بندی سایت ها در گوگل خواهد داشت.
 
هدف نشر این مقاله ، ارائه جواب های مطلوب به سوال ها تحت میباشد:
 
گوگل بات چیست؟
 
Googlebot چه طور به وب سایت دسترسی پیدا می نماید؟
 
آیا میتوان کوشش آن را در اختیار گرفتن کرد؟
 
گوگل بات چه طور فعالیت دارد؟
 
googlebot چیست؟
Googlebot  اسم خزنده اینترنت گوگل است که با اسم هایی مثل ربات ، خزنده و عنکبوت گوگل شناخته می‌شود.
 
کلیه این اصطلاحات به معنای یک چیز می باشد: یک ربات قابل انعطاف افزاری که اینترنت را کاوش می نماید، مجموع پیوند های موجود در یک شیت اینترنت را مطالعه می نماید، تغییرات و بروزرسانی ها را دنبال خواهد کرد و در غایت برای مرتبه بندی تارنما ها تصمیم گیری می نماید. در واقعیت آن را می اقتدار مغز گوگل دانست، جایی که آحاد داده ها وب سایت ها را ذخیره سازی می نماید. موتورهای جستجوی دیگر نیز اینگونه قابل انعطاف افزاری با اسامی متعدد دارند.
 
گوگل بات به دو نوع یا این که مجموعه تقسیم میشود.یک نوع آن جهت مطالعه صفحه ها تارنما در ورژن دسکتاپ و دیگری خزنده ورژن تلفن همراه وب سایت هست.
 
هر وب سایت بوسیله Googlebot Desktop و Googlebot Smartphone پژوهش شود. با این هم اکنون ، هر دو نوع خزنده به وسیله پوشه robots.txt  بصورت یکسان قابل در اختیار گرفتن هستند و نمی توانید بصورت منقطع برای هریک در پوشه robots.txt دستورها غیر وابسته ای تعریف نمایید.
 
نکته قابل توجه: حق تقدم گوگل برای سکو بندی وبسایت ها، seo و بهینه سازی ورژن گوشی سایت ها میباشد که تحقیق آن بوسیله خزنده تلفن همراه گوگل بات اعمال میگردد.
 
در اختیار گرفتن google bot با فایل robots.txt
شما بوسیله تشکیل داد یک پوشه robots.txt در وب سایت خویش می توانید به خزنده گوگل امر دهید که چه صفحاتی را تحقیق کند و چه مطالب  یا این که لینکهایی را ایندکس ننماید.
 
چه شما تارنما خویش را در کنسول جستجوی گوگل تصویب کرده باشید یا این که نه، گوگل بات دیر یا این که زود به تارنما شما رمز خواهد زد. به شرط اینکه دسترسی آن را از روش فولدر robots.txt یا این که قسمت پیکربندی وردپرس مسدود نکرده باشید.
 
اما خلال تنظمیات robots.txt که مرتبط با در اختیار گرفتن دسترسی یا این که عدم دسترسی خزنده به آحاد یا این که بخشی از تارنما شماست ،می توانید اقداماتی ایفا دهید که گوگل بات با سرعت بیشتری سایت را تفحص و ایندکس کند. این اقدامات نصیب حیاتی از فرآیند سئو و seo سایت هستند که در انتهای نوشته‌ی‌علمی این راه ها را توضیح خواهیم بخشید.
 
توصیه میکنیم جهت ارتقا داده ها تحقیق فرمائید: عنایت فولدر robots.txt در کارایی وب سایت