با اعتنا به موردها نام برده در قسمت قبل قطعا می‌توانید بخشی از راهکارهای اصلی را به راحتی پیش بینی بزنید. اذن دهید ما هم تعدادی راه‌حل مطلوب را به شما معرفی کنیم. در حالتی که متوجه شدید آموزش سئو در مشهد که ایندکس شدن صفحه های وب سایت یا این که یک شیت مشخص و معلوم از تارنما مبتلا نقص‌ گردیده‌است، شیوه تحت را پیش بگیرید.
 
 
•    وارد سرچ کنسول گوگل گردید.
•    به ابزار پژوهش URL بروید.
•    ایمیل را که میخواهید Google آن را ایندکس نماید در نوار کاوش مکان گذاری نمائید.
•    تعدادی لحظه در انتظار باشید تا گوگل URL متبوع را تحقیق کند.
•    روی دکمه «درخواست نمایه سازی یا این که به عبارتی Request indexing» کلیک فرمایید
 
 
این مراحل را هر هنگامی که یک پست یا این که شیت تازه منتشر میکنید، اجرا دهید. در واقع با این فعالیت به گوگل گفته اید که مقاله جدیدی به تارنما خویش اضافه نموده اید و اکنون وقت آن میباشد که آن را تحقیق کند. چنانچه با در پیش به چنگ آوردن این مسیر هم ایرادات پیش روی شما‌را رفع نکرد میتوانید از موردها ذیل به کار گیری فرمائید.
 
 
1.    بلوک های خزنده را در پوشه robots.txt خویش حذف فرمایید
در حالتی‌که گوگل آحاد وبسایت شما‌را ایندکس نمی نماید، ممکن میباشد بدین عامل باشد که خزنده های اینترنت مانعی پوشه robots.txt داشته باشند. برای رسیدگی و رفع این خلل، از نشانی yourdomain.com/robots.txt به کارگیری کرده و در ادامه هر مورد از این کدها تحت باشید:
 
 
هر دوی این مفاد به Googlebot پیام میدهند که برای تعقیب کردن هیچ کاغذ ای در وب سایت شما مجاز وجود ندارد. برای رفع خلل، بایستی این کدها را حذف فرمائید. همینطور در‌صورتی‌که اختلال ایندکس شدن صفحه های تارنما صرفا به یک ورقه مربوط میگردد، یک بلوک خزنده در robots.txt نیز می‌تواند استدلال آن باشد. برای نظارت اینکه آیا این ایراد اساسی شما میباشد یا این که نه، URL را در ابزار پژوهش URL در سرچ کنسول قرار دهید. روی بلوک Coverage کلیک فرمایید تا جزئیات بیشتر به شما نماد داده گردد؛ بعد درپی پیغام «Crawl allowed? No: blocked by robots.txt» باشید. این مورد نماد می‌دهد که برگه در robots.txt مسدود شد‌ه‌است. در شرایطی‌که این طور میباشد، پوشه robots.txt خویش را برای جستن هرگونه فرمان «disallow» مرتبط با آن برگه مجدد نظارت فرمائید.
 
 
2.    برچسب های noindex را حذف نمایید
گرچه این تگ ها برای سری نگه داشتن بعضی از صفحه ها اینترنت موءثر میباشند؛ ولی در شرایطی که مانعی برای ایندکس شدن صفحه های تارنما به وجود میاورند بایستی به دو نحوه ذیل آن ها را نظارت کرد.
 
 
•    نحوه 1: متا تگ
صفحاتی که هرکدام از این متا تگ ها را در بخشخود دارا هستند بوسیله Google ایندکس آموزش سئو مشهد نمیشوند:این مفاد هرکدام یک تگ متا روبات میباشند و به موتورهای کاوش می‌گوید که آیا می‌توانند برگه را ایندکس نمایند یا این که نه. برای یافتن صفحاتی که متا تگ noindex دارا هستند، بایستی از تارنما Ahrefs' Site Audit به کارگیری کرده و از گوگل بخواهید یک توشه دیگر شمارا دنبال نماید. درین وبسایت بعداز وارد کردن نشانی وبسایت / کاغذ خویش به نصیب گزارش Indexability بروید. در‌پی هشدارهای «Noindex page » باشید. برای دیدن تمامی صفحه ها مصدوم می‌توانید روی آن کلیک فرمایید. متا تگ noindex را از هر شیت ای که به آن وابستگی ندارد، حذف فرمایید.