در حالتی که با seo آشنا باشید به طبع می‌دانید که دست اندرکاران و فاکتورهای مرتبه بندی آموزش سئو مشهد گوگل بسیار زیاد و متنوع میباشد. گوگل بیشتراز ۲۰۰ دلیل درجه بندی را در الگوریتم خویش به کار گیری می نماید. این دست اندرکاران اثر بی واسطه بر seo تارنما دارا‌هستند. البته این دست اندرکاران جايگاه بندی گوگل چه می باشند و چه‌طور بر کارایی های ما و شما برای بالا آوردن سایتمون با لغات کلیدی مرتبط اثر می‌گذارند. خب شما برای این گفت و گو اینجا می باشید ما درین نوشته لیست جامعی از دست اندرکاران درجه بندی گوگل را گردآوری کرده ایم.

 
برخی از کارداران رنکینگ و فاکتورهای مرتبه بندی گوگل ثابت گردیده اند. برخی دیگر دعوا برانگیز می باشند. و بعضی دیگر خیال و خاطر و تفکرات فسخ راجع به بهینه سازی می باشند. ما لیست جامعی از فاکتورهای اثر گذار بر سکو بندی گوگل را تهیه و تنظیم کرده ایم و به تازگی مجموع این لیست را برای سال ۲۰۲۳ آپ دیت کردیم. پس اذن دهید آغاز کنیم:
 
 فاکتورهای سکو بندی گوگل
 
فاکتورهای دامنه
 
 به عبارت دیگر گوگل از سن دامنه تحت عنوان یکی‌از فاکتورهای جايگاه بندی و رنکینگ استعمال می نماید، البته این آنقدر هم دلیل مهمی وجود ندارد. می قدرت بیان کرد عمر دامنه از عامل ها جايگاه بندی گوگل با مداقه تحت خیس به حساب می آید.
 
 اثر واژه و کلمه کلیدی در دامنه : واژه و کلمه ی کلیدی در اسم دامنه خلاف قبلی گسترش چندانی در seo ساخت نمی نماید، البته هنوز هم تحت عنوان یک فاکتور اثر گذار در بهینه سازی کار می نماید.
 
 واژه ی کلیدی تحت عنوان او‌لین واژه و کلمه در دامنه : دامنه ای که با واژه و کلمه کلیدی هدفش آغاز می شود، از وب سایت هایی که یا این که واژه و کلمه کلیدی در دامنه خویش ندارند یا این که واژه کلیدیشان در میانه یا این که انتها اسم دامنه میباشد، بسیار جلوتر میباشند.
 
 ارتفاع مجال تصویب دامنه : یک امتیاز طومار ی گوگل میگوید :
 
” دامنه های رسمی و باکیفیت اکثر زمان ها برای تعدادی سال پیش پرداخت می گردند، در حالی که دامنه های غیررسمی و تقلبی به‌تدریج برای بیشتراز 1‌سال خریداری می‌شوند. به این ترتیب تاریخ منقضی شدن دامنه میتواند در آجل تحت عنوان عاملی برای حدس رسمی بودن یک دامنه مصرف شود.”
 
 واژه و کلمه کلیدی در زیردامنه : شیت تخصصي Moz هم موافق میباشد كه یک واژه كليدی در زیردامنه مي تواند سبب ساز ارتقا درجه گردد.
 
 تاریخچه ی دامنه : سایتی که مالکیت پایداری ندارد یا این که یکسری توشه افت داشته میباشد ، بایستی به گوگل درخواست بدهد تا تاریخچه وب سایت را از جدید تهیه و تنظیم نماید و لینک و پیوند های مرتبط با دامنه را بلا تاثیر نماید. در غیر این شکل این دامنه، جریمه ی خویش را به مالک جدیدش منتقل می نماید.
 
 دامنه ی تطبیق ظریف (Exact Match Domain) : دامنه های تطبیق ممکن میباشد هنوز هم توسعه مقداری به شما بدهند، البته گر دامنه ی تطبیق ظریف شما یک وبسایت بی چگونگی باشد، در قبال آپدیت رسانی شکننده میباشد.
 
 Whois همگانی در مقابل محرمانه: داده ها Whois محرمانه می‌تواند در معنای “چیزی برای مخفی کردن” باشد.
 
مت کاتز در جایی می گوید: ” …زمانی اینجانب whois سری آن‌ها را ارزیابی کردم، کلیه سرویس ها حفظ از حریم فردی whois را داشتند که‌این نسبتاً غیر معمول میباشد. محرمانه کردن whois به خودی خویش بد وجود ندارد ولی هنگامی تعداد متعددی از این مفاد را باهم اخذ می کنید، شما اکثر وقت ها در زمینه‌ی یک رئیس تارنما بسیار متعدد از سایرین که صرفا یک وب سایت واحد دارا هستند، حرف می‌کنید.
 
 جریمه شدن صاحب و مالک : Whois  در صورتی‌که گوگل فرد خاصی را تحت عنوان اسپمر معرفی نماید، منطقی میباشد که همه تارنما های وابسته به آن فرد را به توجه تحقیق می نماید.
 
 سرایت کردن TLD میهن : داشتن کد کشوری با دامنه ی سطح بالا (.cn, .ir, .ca) همان گونه که میتواند باعث به ارتقای سکو وب سایت برای آن مرز و بوم خاص گردد، می‌تواند بضاعت و توان آن را در جايگاه بندی جهانی محصور نماید.
 
 دست اندرکاران جايگاه بندی گوگل مرتبط با سطح ورقه
 
استارت تگ تیتر با واژه و کلمه ی کلیدی : با استناد به Moz ، به حیث می رسد تگ های تیتر که با واژه و کلمه کلیدی استارت میگردند، عالی از آنهایی که واژه کلیدی شان در انتها میباشد، کار می نمایند.
 
 واژه ی کلیدی در تگ توضیحات : گوگل از متاتگ توضیحات تحت عنوان فاکتور جايگاه بندی بدون واسطه استعمال نمی نماید. با این اکنون، تگ توضیحات شما میتواند بر نرخ کلیک نسبت به جايگاه که یک فاکتور مرتبه بندی کلیدی میباشد تاثیرگذار باشد.
 
 واژه ی کلیدی در تگ H1 ظواهر می‌شود : تگ های H1، تگ تیتر ثانویه می‌باشند. طبق حاصل نتایج از یک تفحص ی مرتبط، گوگل خلال تگ تیتر یا این که Meta Title شما، از تگ H1 هم تحت عنوان یک فاکتور جايگاه بندی گوگل اثر گذار ثانویه استعمال می نماید.
 
 TF-IDF : این یک شیوه جذاب برای اعلام کردن ” هر تعدادی وقت یکبار یک کلمه و واژه ی خاص در یک گواهی ظواهر میشود؟ ” میباشد. هرچه بیشتر این واژه در کاغذ ظواهر خواهد شد، احتمال اینکه ورقه مرتبط با آن واژه باشد هم بیشتر میباشد. احتمالاً گوگل از ورژن توسعه یافته  TF-IDF به کارگیری می نماید.
 
 ارتفاع محتوا : محتوا با لغات بیشتر می‌تواند دامنه کبیر تری را پوشش دهد و احتمالاً در الگوریتم گوگل نسبت به مقاله‌ها کوتاه خیس و سطحی ترجیح داده میگردند. در واقع، واپسین استیناف در باب عامل ها مرتبه بندی صنعت نشانه اعطا کرد که ارتفاع محتوا با وضعیت SERP (شیت ی اکران نتیجه ها موتورهای جست و جو) رابطه دارااست .
 
 فهرست مطالب : به کار گیری از فهرست مطالب مرتبط قادر است به گوگل در ادراک عالی محتوای ورقه شما یاری دهد. این مسئله همینطور قادر است به لینک و لینک و پیوند شدن در وبسایت سبب ساز گردد.
 
 تکرار کلمه و واژه ی کلیدی : اگرچه این مورد مانند قبلی اهمیتی ندارد، ولی ممکن میباشد گوگل از آن برای گزینش زمینه کاغذ اینترنت به کار گیری نماید. ولی زیاده روی آن هم قادر است به شما زیان بزند.
 
 لغات کلیدی نمایه سازی معنایی نهفته در محتوا (LSI) : لغات کلیدی LSI به موتورهای کاوش یاری می نمایند تا معنای کلماتی را که بیش تر از یک مضمون‌ دارا هستند استحصال نمایند (مثلا : Apple کمپانی کامپیوتری یا این که Apple میوه) . وجود یا این که نبود LSI احتمالا تحت عنوان یکی‌از فاکتور های تشخیص چگونگی محتوا نیز فعالیت می نماید.
 
 عبارات کلیدی LSI در تگ تیتر و تگ توضیحات : لغات کلیدی LSI در متا تگ های برگه، احتمالاً مثل محتوای کاغذ اینترنت، به گوگل یاری می نمایند تا معنا صحیح را فی مابین لغات با معانی مختلف تشخیص دهد. همینطور ممکن میباشد تحت عنوان یک سیگنال اثر گذار فعالیت نماید.
 
 پوشش عمقی قضیه در کاغذ : در میان عمق پوشش مسئله و جايگاه بندی های گوگل ارتباط ی مشحصی وجود دارااست. براین اساس ورقه هایی که هر زاویه و دیدگاهی را پوشش می‌دهند احتمالا از صفحاتی که تنها بخشی از قضیه را پوشش می‌دهند، جلوتر می‌باشند.
 
 سرعت لود کاغذ از روش کروم : گوگل همینطور از روش داده های استفاده آموزش سئو در مشهد کننده کروم برای دست یابی عالی به فرصت لود کاغذ به کار گیری میکند. از این طرز آن ها می‌توانند سرعت بار گذاری ورقه را برای یوزرها اندازه گیری نمایند.
 
 به کار گیری از AMP یا این که صفحه ها موبایلی لبریز عجله : AMP یا این که Accelerated Mobile Pages اگرچه دلیل مرتبه بندی بدون واسطه گوگل وجود ندارد، ولی ممکن میباشد برای جايگاه بندی در ورژن گوشی Carousel Google News الزامی باشد.
 
انطباق محتوا : آیا محتوای شیت با موضوعی که مخاطب در جستجوی آن میباشد منطبق دارااست؟ در صورتی‌که اینگونه باشد، ممکن میباشد آن کاغذ در آن واژه و کلمه کلیدی ارتقای جايگاه بگیرد.
 
 Google Hummingbird یا این که الگوریتم مرغ مگس خوار : این تغییر و تحول الگوریتم به گوگل امداد کرد تا از لغات کلیدی بالاتر برود. به لطف Hummingbird ، گوگل فعلا می‌تواند قضیه یک کاغذ اینترنت را عالی بفهمد.
 
 محتوای تکراری : محتوای یکسان در به عبارتی تارنما (حتی پاره ای تغییر‌و تحول یافته) قادر است بر مشاهده کرد موتور کاوش گر تارنما تأثیر منفی بگذارد .
 
 کنونیکال : Rel=Canonical در شکل استعمال درست، به کارگیری از این تگ ممکن میباشد بازدارنده از این خواهد شد که گوگل وبسایت شمارا به انگیزه محتوای تکراری جریمه نماید.