شیوه دیگر حذف صفحه ها ایندکس گردیده در گوگل به کار گیری از کد نوایندکس (Noindex) میباشد که مرور موجب حذف ورقه موردنظر شما از نتیجه ها جستجوی گوگل گردد. ولی کد دستوری آموزش سئو در مشهد نواینداکس چیست و چه کاربردی دارااست؟ ربات‌های کاوشگر گوگل قبل از کراول یک تارنما آغاز کدهای مرتبط با امرها آن را رسیدگی کرده و آنگاه صفحه های را ایندکس خواهند کرد. در موقعیت کلی همگی صفحه های یک وبسایت دارنده قابلیت و امکان ایندکس شدن میباشند و ربات‌ها به صورت خود کار آنان‌را ایندکس و در نتیجه ها جستجوی گوگل قرار می دهند.

 
البته با افزودن کد دستوری نوایندکس (به معنای عدم ایندکس) به صفحه های موردنظر خویش می توانید از ایندکس آنان دوری فرمائید؛ یعنی ربات‌های گوگل در مواجه با این کد دستوری بر روی یک برگه از رسیدگی و ایندکس آن اجتناب خواهند کرد. برای اعمال این عمل فقط کافی میباشد کد دستوری پایین را به قسمت head کاغذ موردنظر خویش اضافه فرمائید تا از ایندکس آن پرهیز فرمائید و یا این که چنانچه شیت موردنظر پیش از این بوسیله ربات‌ها ایندکس گردیده باشد نیز با به کار گیری از این کد به گذر زمان مجال از ایندکس گوگل بیرون شود.
 
به کار گیری از ابزار گوگل سرچ کنسول
شیوه رایج دیگر حذف صفحه ها ایندکس گردیده در گوگل استعمال از ابزار کاربری گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) میباشد که تحت عنوان شایسته ترین طریق حذف url از گوگل شناخته می گردد. برای ایفا این فعالیت آغاز وارد سایت قانونی گوگل سرچ کنسول و اکانت کاربری خویش گردید و در حالتی که اکانت کاربری ندارید بایستی یک حساب در سرچ کنسول ساخت‌و‌ساز نمایید. هم اکنون از منوی سمت چپ آیتم Removals را گزینش کرده و آنگاه بر روی دکمه قرمز‌رنگ New Request کلیک نمائید. در ورقه نو و در قسمت Temporarily hide (حذف موقت) بایستی URL کاغذ‌ای که می خواهید از ایندکس گوگل بیرون خواهد شد را وارد کرده و بعد از آن بر روی مورد Continue کلیک فرمایید.
 
در نصیب New Requests خلال آیتم حذف فعلا کاغذ (Temporarily hide) دو مورد دیگر نیز وجود دارا‌هستند که آن‌ها نیز از ایندکس ورقه موردنظر پرهیز می‌نمایند. این دو آیتم مشمول:
 
Remove page from cache only: این آیتم اطلاعات دردسترس در ایندکس شیت را حذف خواهد کرد و بعداز آن گوگل برای اکران این شیت در نتیجه ها کاوش، تجدید حیث کرده و مجددا آن را آیتم رسیدگی قرار می دهد
Remove directory: این مورد خیر صرفا برگه موردنظر شما بلکه تک تک صفحاتی که url آن ها با url آن برگه استارت میشوند را نیز حذف خواهد کرد
ولی به‌این نکته نیز دقت داشته باشید که کاغذ موردنظر شما در‌این سه شیوه فقط به برهه زمانی 90 روز از شیت حاصل گوگل حذف می شود و برای حذف همیشگی شیت از گوگل می توانید یکی چهار مبادرت ذیل را جاری ساختن دهید:
 
نظافت کردن محتوا از کاغذ موردنظر؛ به گونه ای که 404 Error یا این که 410 Error برای یوزرها اکران داده گردد
به کارگیری از راز عبور جهت حفظ از برگه
استعمال از ابزارهای حذف URL جهت عدم ایندکس شیت به وسیله گوگل که‌این شیوه نسبت به دو طرز دیگر از امنیت بالایی منتفع وجود ندارد
اضافه کردن تگ نوفالو به کاغذ موردنظر
 
 
بدین ترتیب برای حذف صفحه های ایندکس گردیده در گوگل با استعمال از آموزش سئو مشهد ابزار Google Search Console بایستی به نکته حذف 90 روزه صفحه های اعتنا داشته باشید و در شکل میل آن‌ها را به طور مستمر از شیت نتیجه ها کاوش حذف کنید.